The Black Fox

7,2

Jouw recensie over het restaurant The Black Fox

Jeroen G.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
service was traag pulled pork droog mixed plate lauw. 20 min moeten wachten op eerste drankje pers zat binnen rumikub te spelen....
Dennis R.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Op een zondagavond ad hoc hier gereserveerd en wat gaan eten.
Het eten was ok, brood vooraf en The Black Fox grillplank voor 2 personen besteld

Het brood leek sterk op 1 van de betere AH broden voorgesneden met 2 matige spreads (groente en een speciale boter).

Hoofdgerecht was 1 gedeelde " biefstuk " zoals de ober dit noemde, verder 2 worstjes en 2 kleine stukjes varken (schouder?) die nog vrij vet waren. Al met al vond ik zowel de kwaliteit als kwantiteit van het vlees niet in lijn met de prijs.

De salade die erbij zat was van tomaat, rode ui en veldsla, prima dressing maar liet geen blijvende indruk achter.
Tot slot een emmertje friet, was prima maar je moet geen grote eter zijn.

Niet al het personeel was even goed op de hoogte van de wijnen. Je moet toch op z'n minst een degelijk advies kunnen geven wat er per gerecht voor wijn bij past. Ongeacht of dit een mix van smaken is of niet.

Al met al een redelijke ervaring, maar helaas niet snel voor herhaling vatbaar.
john D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Afgelopen zondag hier (weer) wezen eten met mijn vriendin, en later op de avond schoof ook een vriend van ons aan. We hadden eigenlijk al gegeten maar wilde graag om het weekend af te sluiten een lekkere stuk dry-aged tomahawk bestellen. Bij de bediening heb ik expliciet aangegeven dat ik het medium rare bereid wilde krijgen en zo heb ik het gelukkig ook gekregen.

Toen ik om zout vroeg kreeg ik slechts een klein kommetje met keukenzout, wat de belevenis weg haalt van een goed stuk vlees, gezien deze zelf bestrooid was met zeezout. Voor de belevenis zal ik blackfox adviseren om ook zee- Himalaya zout ( in een molen) te geven wanneer gasten hier om vragen.

Frietjes waren ze vergeten, om het te compenseren stelde ze voor dat wij het van ’t huis kregen. Achteraf toen we op de bon keken merkten we pas dat dit niet het geval was.(Waarom zijn frietjes niet inbegrepen bij een stuk vlees van 50 euro?)

Wijnen waren lekker, echter vind ik het wel vreemd dat er niet een klein bodem wordt ingeschonken om het te proberen, kleine moeite.. waarom niet? Wanneer ik aanvullende informatie over de achtergrond van de wijnen vroeg wist het personeel mij daar wel goed wegwijs in te maken, erg fijn!

Broodplankje is anders dan je gewend bent het bestaat letterlijk uit vier sneden speltbrood, had het graag wel zo willen zien bij de omschrijving dan had ik het niet besteld. Wellicht verschillende soorten brood meegeven? Ook voor het oog ziet dit er leuker uit en uit mijn eigen ervaring houdt niet iedereen van speltbrood.

Wederom een geslaagde avond en wanneer bovenstaande opmerkingen mee worden genomen kom ik zeker terug om het nog eens te proberen.
john D.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Eten was erg lekker, bediening vlot. Tomahawk stake ook erg lekker, jammer dat ze niet laten zien hoe groot het stuk vlees is en dat het voor je neus wordt gesneden.. wellicht een idee voor de toekomst? Geen zout of peper op tafel?
Dag John,

Fijn dat jullie lekker hebben gegeten bij ons! Aan tafel presenteren en aansnijden zou zeker leuk zijn, helaas hebben we daar momenteel de capaciteit niet voor maar wie weet in de toekomst! Hopelijk zien we jullie nog een keertje terug.

Team The Black Fox
Denise D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
20-1-18 gegeten met 4 pers. 1 x gegeten maar niet weer ik zal ook het niet aan iemands ander aanbevelen. alles was rommelig, er waren al geen genoeg menukaarten, 2 x om water moeten vragen, 3x om onze bijgerechten gevraagd terwijl het vlees al lang op tafel stond, wij hadden een mix plank...worstjes zat weinig smaak aan...varkensstuk aan bot was daartegen overheersend van smaak (te veel kruiden, niet lekker) de bief ging. we hebben elders lekkerder gegeten. koffie op het laatst was ook niet warm....erg jammer voor 4 pers. zijn de ronde tafels aan te kleine kant waardoor we de flessen op de grond hebben gezet.
Dag Denise,

Zo te lezen is er een hoop mis gegaan tijdens jullie bezoek wat natuurlijk niet de bedoeling is. Zou je misschien een mailtje kunnen sturen naar communicatie@hethoofdkwartierhoreca.nl met de datum van bezoek en naam van je reservering zodat we even met ons team kunnen overleggen wat er mis is gegaan en wij even contact met je kunnen opnemen?

Vriendelijke groet,

Floor - Team The Black Fox
Lizzy V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Het eten, de sfeer en de bediening is altijd goed bij de Black Fox! We hadden een bon via social deal en we kregen lekkere gerechten; om van te smullen :-)
Dag Lizzy,

Bedankt voor je lovende woorden, hopelijk zien we je snel weer een keertje!

Team The Black Fox
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Na een fantastische ervaring bij de Firma en de Meesterproef, keek ik als food recensent ontzettend uit naar een diner bij de Black Fox. Het restaurant is namelijk van dezelfde eigenaar. Hoewel het interieur op het eerste gezicht een leuk hipster tintje heeft en ze zich profileren als een ambachtelijke slagerij, was het mijn slechtste diner ervaring in Nijmegen ooit.

We hadden via Social Deal een 2-gangendiner cadeau gekregen en keken uit naar een lekker stukje vlees. Dat verwacht je namelijk van een restaurant met een "slagersatelier". Op de kaart konden wij echter kiezen uit zwaardvis, kippendijen of een "watermeloensteak". Dat laatste bleek ook daadwerkelijk een schijf watermeloen te zijn wat gepresenteerd werd als een steak. Ik heb aangegeven dat ik het vreemd vond dat ik bij een dergelijke introductie deal niet kon kiezen voor een goed stuk vlees. Je wilt namelijk kennis maken met het restaurant en aangezien ze zich profileren als een specialist in vlees, verwacht ik dit ook op mijn bord. Uiteindelijk kreeg ik daarom toch een steak en achteraf (zonder aankondiging) een dikke rekening. Het vleesgerecht was even duur als de andere opties waar we uit konden kiezen maar toch mochten we extra bijbetalen voor dit zeer ondermaatse gerecht.

De friet was nog rouw, de salade totaal niet op smaakt gebracht en het saaie stuk vlees was totaal inspiratieloos op het bord gelegd. Zonder enige vorm van presentatie. De zelfgemaakte ketchup die we er bij kregen zat gewoon in een ordinaire fles. Zelden heb ik een chef zo ongemotiveerd een bord op zien maken. Een beetje aankleding was blijkbaar teveel gevraagd en de porties waren zwaar ondermaats. De gasten naast ons klaagde ook al over de kleine burgers die ze geserveerd kregen en de ontzettend trage service.

Toen ik uiteindelijk aankaartte dat ik het vreemd vond dat we bij moesten betalen kreeg ik een preek over "hoe goed deze deal wel niet was" en wat een fantastische "marketing stunt" dit wel niet was. Helaas heeft deze meneer niet verder gekeken dan zijn neus lang was en wist hij niet dat er een food recensent in huis zat die als taak heeft om de beste restaurants van Nijmegen uit te lichten. Marketing stunt of marketing flop?
Luc B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Een van de betere restaurants in Nijmegen (zolang je van vlees houdt). Het eten is echt van enorm goede kwaliteit en het interieur en de stijl zijn uniek en daarom juist zo leuk.
Beatzone A.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Heerlijk vlees! Wij hadden dry aged porterhous e. Zo mals als je je stukje vlees wilt hebben! Mooie sfeer. Heel licht, veel tegeltjes en glas. Fijne, vriendelijke bediening. Vertellen gepassioneerd over wat hun keuken te bieden heeft. Klein pareltje in Nijmegen voor meat lovers. Wij komen zeker terug!
Beatzone A.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Heerlijk vlees. Fijne sfeer. Vriendelijke bediening vertelt enthousiast over hun aanbod. Aanrader als je van vlees houdt. Pareltje in Nijmegen als je een vlees liefhebben bent.
Ruben R.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Met vier mannen de Tomahawk van 1.2 kg besteld, lekker vlees maar waarvan 500 gr. bot dus we hadden niet het gevoel dat we voldoende hadden gegeten. De bediening was erg traag. Overall gezien een krappe voldoende.
Ramon D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Ontvangen in een hippe strakke ambiance. We hebben samen gekozen voor een 600 gram poterhouse (ossenhaas en entrecote). Het vlees was perfect bereid. Erg mals en lekker sappig en vol smaak. Eigenlijk zoals het hoort te zijn. Als side Dish genoten van krokante frietjes en een venkelsalade. Heerlijke poterhouse gegeten! Echte aanrader... We komen zeker terug!!!
luuko .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Wij waren hier nog nooit geweest en zijn geen "echte vleeseters" maar misschien juist daarom wel zo goed. Want het eten was heerlijk. Zowel het vlees als de bijgerechten waren zeer smaakvol.

Bijgerechten:
Het is wat anders dan wat je "meestal" in restaurants geserveerd krijgt. Gepofte aardappel vonden wij net als de frieten erg lekker.
De salade was niet mijn favoriet maar de tomaten waren weer erg smaakvol.

Bediening:
Niet lang hoeven wachten, namen de tijd en het geduld om de gerechten op de kaart nader toe te lichten. De bediening kon naar mijn idee efficiënter maar dat is ook de enige (kleine!) kanttekening.
jan37vos .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Gemengde gevoelens bij dit restaurant. Bediening wat traag. Tafel zeer ongelijk dus oppassen als je je glas neerzet. Vlees wisselend pork chop taai, tomhayk goed. Bijgerechten onder de maat. Gepofte aardappel was een gekookte aardappel en later in alufolie gedaan en opgewarmd en tomaten in folie hadden ook bijna niet in oven gelegen. Friet kan iedereen bakken. Het is allemaal erg basic wat koken betreft en dan nog niet erg goed.
Pascal D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Gisteren, 30 juni, gaan eten bij dit restaurant.
Wij waren de eerste gasten en werden vriendelijk verwelkomd door een
van de obers.
We hebben eerst een drankje besteld en de ober heeft ons toen ook duidelijk uitgelegd hoe een en ander in zijn werk gaat. (betreffende de bijbetaling van de bijgerechten, friet etc.)
Ook werden we goed op de hoogte gehouden van de wachttijd van ons hoofdgerecht.
Het eten werd prima geserveerd op warme borden en het eten (in dit geval een rumpsteak en een sukadesteak) was zeer lekker.
Ook is ons veel verteld over het whisky-proeven, de geschiedenis en de smaak.
Tevens werd ons dochtertje in de watten gelegd met een schort van de zaak en heeft ze een blik mogen werpen in de keuken.
Wat misschien een toevoeging zou zijn, is wat meer (gegrilde??) groenten bij het hoofdgerecht.
Verder zeer tevreden over de bediening, prijs en kwaliteit van het eten,
Komen we nogmaals in Nijmegen dan zullen wij hoogstwaarschijnlijk weer hier gaan eten, een aanrader!
Marleen D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Onwijs lekker eten en goede bediening. Wel ontzettend jammer dat de bediening erg traag was en dat er meerdere keren vergeten werd om bijv drankjes te brengen die wel besteld waren. Echt zonde. Het was dan ook wel behoorlijk druk maar het is zonde dat de gast dit ook zo moet ervaren. Wij hadden een heerlijke tafel buiten maar ineens kwam er een vrijgezellenfeest van ruim 30 jongens naast ons zitten. Zij waren zo luid dat wij moesten schreeuwen om elkaar te verstaan. En voor de bediening werd het nog drukker! Tip voor voortaan: weiger onverwacht grote vrijgezellen groepen want het belemmert andere gasten in het hebben van een rustige gezellige avond
Adé J.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Geen oog voor detail voor wat betreft de aandacht naar de gast toe. Wij hadden duidelijk laten weten dat het etentje ter gelegenheid van een zeer bijzondere gebeurtenis. Lijken te luisteren maar gaan niet het gesprek aan. Vlees wordt als topper aangeprezen maar de wauwfactor ontbreekt. Vlees en sausjes droog en onduidelijk triest geserveerd. Na betaling geen fatsoenlijk goeiedag van de manager. Matige avond en weer een restaurant afgevinkt waar wij niet nog eens naar toe zouden gaan. Wil je een onvergetelijkechte avond dan is dit geen aanrader.
cindydewildt .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Het was even slikken toen ik binnen kwam want het zag er wat klinisch uit. Maar de stoelen zaten lekker, het personeel was heel erg vriendelijk en eigenlijk voelde het wel heel Frans aan. Een slagerij maar dan gezellig.
Helaas moesten we een uur op ons voorgerecht wachten, dat was onnodig en jammer. Maar het vlees was erg lekker en nogmaals de stoelen zaten prima. Omdat ik met een vriendin uiteten was, was het wachten jammer maar niet heel erg omdat we toch aan het bij praten waren.
rikjanssen .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Heerlijk gegeten. Klinisch uiterlijk is toch sfeervol! :) Persoonlijk raad ik de sukade aan ipv tomahawk.
Verbeterpunten : Speciaal bierkaart was niet up2date + miste % alcoholpercentage.
Daarnaast kaarsen / old-skool gloeilamp branden is leuk voor de sfeer maar de warmte in het restaurant komt het niet ten goeden.
maccovers .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Dit restaurant niet alleen gekozen vanwege het vlees, maar ook voor de originele voorgerechten, met name de beenmerg. Bijna nergens op de kaart: HEERLIJK! We hebben met 6 personen gegeten. Hoofdgerecht: de Tomahawk van 1,2 kilo voor z'n vijven en een rumpsteak. Wat frites, mais en sla erbij. Echt goed. Prima hoeveelheid. Prima bediening ook, goed advies en duidelijk verstand van wat ze serveerden. En een lekker verrassend drankje van het huis bij de rekening . We zaten rechts voor het raam, waar van alles te zien viel. Lekkere en gezellige avond gehad.