The Bishop

Middelweg 7 2312 KE Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant The Bishop

Vakmanschap is durven

Bij The Bishop zijn de gerechten stuk voor stuk voortreffelijk. Vakmanschap, passie en durf komen hier bij elkaar -met een helder oog voor detail. Niet alleen in de gerechten; er zitten Mariabeeldjes in stolpen als lampen aan de muur. Dit past perfect bij de sfeer van het historisch gebouw. Naast geweldig eten, zal de enorme wijnkaart elke liefhebber verblijden.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant The Bishop

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Wi-Fi
Lideke .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Het eten en de bediening bij The Bishop waren best goed, maar wij vonden de prijs helemaal niet in verhouding staan tot de geleverde kwaliteit. Voor dat bedrag had er veel meer verfijning aangebracht kunnen worden.
ChantalVisser .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Erg enthousiast ontvangen in een prachtig restaurant. Supergoed gegeten. De bediening vond ik vrij jong,ze deed erg haar best om alle ballen hoog te houden maar je merkte toch dat ze nog niet zo professioneel was wat je wel verwacht in dit restaurant. Dus als tip om zeker nog één volwassener persoon op de service te zetten naast de gastheer.
A. T.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Wat hebben wij hier heerlijk gegeten!
Alles was top, de enthousiaste bediening, de sfeervolle ambiance, het voortreffelijke eten.
Wij hebben ons laten verrassen met een heerlijk verrassingsmenu vergezeld van een heerlijke wijn.
Hier komen wij zeker terug!
Maartje W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
De gehele sfeer is erg goed, gerechten zijn heerlijk en de bijpassende wijnen zijn perfect in balans. De tijd tussen de gerechten duurde wat lang.
N P.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
The Bishop maakte verwachtingen niet waar. Verrassingsmenu (4x) met wijnarrangement (2x) viel ons tegen. Voorgerecht flets en zonder hoogtepunten. Hoofdgerecht: vlees werd geserveerd als medium rare. In de praktijk bleek dit nogal te variëren, van rare tot well done. Wijnen waren nogal uitgesproken en overheersend. Dessert was het lichtpuntje. Gezien de overige enthousiaste reacties wil ik het er op houden dat The Bishop een mindere avond had. Wij dus ook.
William A.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
De perfecte plek voor een romantisch dinertje! De ontvangst is bijzonder gastvrij, de omgeving laat je de buitenwereld even vergeten, de kaart bevat een mooie mix aan keuzes en het eten smaakt uitstekend. Kortom: een fantastische avond! Aanrader: de ceviche van forel!
Pamela L.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Wederom super gegeten bij The Bishop..Wat een aanwinst voor Leiden! Alles klopt..Sfeer, service, kwaliteit van het eten en bovenal de wijnkaart. De eigenaar helpt zijn gasten graag met het uitzoeken van een speciale wijn, eveneens buiten de kaart om. Echt een feest!
Sfo .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijk gegeten en super service! Wij hadden een verassingsmenu, en daarbij werd elk gerecht mooi uitgelegd. De gerechten waren smaakvol en mooi gepresenteerd.
Erna D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Gisteravond bij The Bishop gegeten ter gelegenheid van een verjaardag. Mooie inrichting, en fijn gezeten boven aan ronde tafel met bank. Kwaliteit eten wat wisselend en niet altijd passend qua prijs. Vooraf tarte tatin van witlof met folie gras was goed. Steak tartaar deed aan bolletje filet americain denken en viel wat tegen. Hoofdgerechten waren oké. Glas bubbels vooraf bleek de duurdere variant te zijn, de goedkopere werd niet genoemd. Al met al wat gemengde gevoelens.
Abraham D.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Mooie inrichting, heerlijk gegeten en uitstekende service! Lange tijd geleden dat ik meemaakte dat alle facetten zo klopten in een restaurant.

Aangegeven te komen eten voor de verjaardag van mijn vrouw en we kregen mooi plekje bij het raam en gelijk een felicitatie van de serveerster (Claire). Toen een glaasje champagne ter viering, welke opviel door de bijzondere smaak (gelijk maar de naam van deze champagne gevraagd)

Vervolgens overheerlijk gegeten (buikspek!) en een zeer goede aanrader qua wijn gekregen. Desert was ook uit de kunst (witte chocolade). Tot slot nog een praatje met de vermoedelijke eigenaar gemaakt die naar ons toe kwam. Al met al voel je je als gast hierdoor zeer welkom.

Een zeer mooie toevoeging voor leiden, wij komen terug!
Leendert H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Met z'n vieren gisteravond gegeten bij The Bishop en het is ons buitengewoon goed bevallen. Het chefs menu met bijpassend wijnarrangement is een echte aanrader. Komen zeker terug!
Nikki H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Alles klopt bij The Bishop, tot in het kleinste detail. E de ambiance, elk ingrediënt,van kleur en textuur tot de heerlijk aangemaakte sla en de garnering. De gastheer en dames snappen het. Bescheiden, professioneel, met aandacht en een persoonlijke touch. We hebben genoten van een fantastisch smaakvol diner, 6 gangen uitgebalanceerde smaken. Absolute toppers: buikspek, kalfszwezerik en de fenomenale 'saus Royale'. Het wijnarrangement klopt. Dank!
Mitchell B.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Een heerlijk 5 gangen menu en hele goede service op kerstavond!
Prijs kwaliteit is prima.
Gezellig om met heel de familie heen te gaan maar ook romantisch samen.
P V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
We dineren hier graag. Constante kwaliteit van zowel gerechten als service. De gastvrouw is zeer vriendelijk en attent, ze kan mooie wijnen aanraden. Aan de opmaak van de borden wordt veel aandacht besteed.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Vanuit Bergen op Zoom naar Leiden getrokken voor de Huizinga lezing. Gelijk gecombineerd met een mooi dinertje. Na een wandeltocht zaterdag 10 december kwamen we bij The Bishop uit. We hadden hier over gelezen in de recensie van Joel Boekaert. Uitstekend gegeten. We hadden het drie gangenmenu van de chef besteld . Onze gasvrouw Michelle heeft ons voortreffelijk begeleid tijdens het mooie diner. Het eten was heel erg goed en de wijn met name bij het hoofdgerecht was een feest.
Na diner een lekkere koffie met een mooi cognacje verorberd. Komen hier zeker nog eens terug.
Mderuiter87 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Gekozen voor Chef's menu met een wijnarrangement. Aangenaam verrast! Mooie plek om te eten, fijne atmosfeer en een mooie open keuken. Personeel was vriendelijk en ondanks dat het volgeboekt was toch vlot en goed geholpen door het personeel.
Jedida N.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Lekker gegeten en er werd rekening gehouden met speciale wensen. Bediening heel attent. Proeverijtje bij het kaasplankje was erg leuk. Minpuntje: de plek waar we zaten-in de hoek onder de trap naast een stalen rooster-niet sfeervol. Ander punt van aandacht: pas het wijnarrangement aan als gasten het menu aanpassen. De witte wijn die bij de ceviche geserveerd werd paste niet bij slakken.
Diederik_deV .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Afgelopen woensdag 23 november voor het eerst bij The Bishop geweest met een gezelschap van 5. Het bleek een van mijn (en onze) beste restaurant ervaringen te zijn. De bediening was professioneel en vriendelijk. Het eten was voortreffelijk; mooie opmaak, producten van hoge kwaliteit en heerlijke smaken die mooi gecombineerd waren! Timing van de gerechten was ook prima. De wijn was ook van goede kwaliteit. Ik had als hoofdgerecht de varkensschouder; nog nooit zo lekker varkensvlees geproefd. De kip was overigens ook nergens zo mals als daar. Als dessert had ik de mango-passievrucht parfait was werkelijk een smaakexplosie was :-) De sfeer in het restaurant (we zaten boven) is warm en ruimtelijk, donker maar niet te. Het is iets aan de prijs maar vergeleken met de kwaliteit een koopje! Werkelijk waar een dikke aanrader.
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk menu van de chef gegeten, attente en sympathieke bediening, bijzondere wijnen, met stip bovenaan mijn lijstje van restaurants in Leiden!
Talus V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Vorige week hele gezellige avond gehad met collega's in the Bishop. Kort gezegd, prima locatie en plek voor een leuke avond. Geweldig ingericht restaurant, schitterend. Je vraagt je af hoe gaan ze dat ooit terug verdienen. Niet met de prijzen, die zijn misschien iets aan de hoge kant maar zeker niet teveel.
Goede bediening, vriendelijk en gezellig.
Menu van the chef hadden we, vier gangen met bijbehorende wijnen en twee van de dames hadden een alcoholvrij arrangement, alleen de moeite dat ze dit doen hoort al beloond te worden !
Eten was goed, vooraf wilde zalm, tweede gerecht scholfilet met beurre blanc saus heerlijk, hoofd wildzwijn, twee stukjes filet, die waren wat flauw, maar het stuk van de nek was heerlijk. Toe snicker a la Bishop, was leuk en smaakte goed.
De wijnen waren lekker, vooral die uit de Rueda was zeer smakelijk en lef om een rode uit Griekenland te nemen, smaakte prima.
De timing v.w.b. de drankjes, vooraf zowel als tijdens het diner was niet altijd goed dat kan echt beter.
We komen wel terug !