The Bishop

Middelweg 7 2312 KE Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant The Bishop

Vakmanschap is durven

Bij The Bishop zijn de gerechten stuk voor stuk voortreffelijk. Vakmanschap, passie en durf komen hier bij elkaar -met een helder oog voor detail. Niet alleen in de gerechten; er zitten Mariabeeldjes in stolpen als lampen aan de muur. Dit past perfect bij de sfeer van het historisch gebouw. Naast geweldig eten, zal de enorme wijnkaart elke liefhebber verblijden.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant The Bishop

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag vanaf 17:00

Uitmuntend

Jouw recensie over het restaurant The Bishop

Leon B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Wij hebben bijzonder genoten van het vier gangen verrassingsmenu, de a la carte menukaart bood ook leuke mogelijkheden maar was wel erg klein. De zaak is moi ingericht, wij zaten boven waar sommige tafeltjes wel erg dicht op elkaar staan. Punt van kritiek was wel het hoge tempo waarin alles werd gepresenteerd, we hadden nog nauwelijks het brood aangeroerd of de eerste gang kwam al op tafel en het brood was nog niet op of gang twee was al in aantocht, na het hoofdgerecht moesten we vragen of er even wat meer tijd kon zijn tot het nagerecht anders was ons avondje uit wel erg snel voorbij. Ook het ongevraagd bijschenken van de wijn wanneer er nog nauwelijks van gedronken was is geen prettige gang van zaken. Een minpunt waar het restaurant niets aan kan doen was dat er een gezelschap kwam eten met een kind van amper een jaar dat voortdurend aan het huilen en dreinen was, onbegrijpelijk dat men in een sfeervol restaurant in de toch wat hogere prijsklasse de stemming voor de andere gasten zo kan verstoren, ga dan naar de pannenkoekenboot met kinderen. Voor het eten wel zeer de moeite waard om hier terug te komen.
Annelies S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Gekozen voor 5 gangen chef's menu. Een aanrader met goede en smaakvol bereide gerechten. Bijzonder aangenaam zitten op de eerste verdieping.
Marcus L.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Op verzoek werd speciaal voor ons een 4-gangen vegan verrassingsmenu samengesteld en deze was in 1 woord heerlijk. Daarnaast was de bediening voortreffelijk.

Er wordt goed geluisterd naar de wensen van de klant en dit vertaalde zich in een perfecte belevenis.

Restaurant The Bishop is 100% een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar.
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Lekker eten, goede prijs kwaliteit verhouding. Toppers van de avond waren de foie gras, de primitivo bij het hoofdgerecht, en de kokosmousse in het nagerecht. Verder ook vriendelijke bediening en goed wijn en whiskey advies.
Klein minpuntje, om de avond perfect te maken hadden er van mij nog wel iets meer creatieve uitspattingen/onverwachte elementen mogen zijn.
Machiel W.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Mooi ingericht met open keuken en zicht op bereiding, is voor mij altijd een pluspunt. Daarnaast zeer vriendelijke en kundige bediening met trots op het restaurant en de producten. Mooie menukaart en mooie wijnkaart met alleszins nette prijzen. Het eten was overigens ook verrukkelijk, fois gras en angus vlees op meerdere wijzen bereid op fraai opgemaakt bord aangeboden.
Marishka V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Een hele mooie avond genoten aan n leuke ronde tafel waaraan conversatie prima mogelijk was. Enthousiaste uitleg bij de heerlijke gangen en wijnen. Chefs menu met wijnarrangement een aanrader.
Anthony G.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Ja - dit is een top restaurant. Waarom het heeft geen Michelin ster? Dat weet ik niet. Qua de volgende keer: ik verheug me erg erop!
Sifra V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Het eten was super lekker, verrassende combinaties, heel erg creatief. Goede service en hele mooie plek. Echt een feestje! Ik ben zeker van plan om vaker te gaan.
Han T.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Dit is geen restaurant voor vegetariërs of verfijnde eters. De bediening is professioneel, maar de uitleg zo goed als onverstaanbaar vanwege de extreem slechte akoestiek. Het eten is mooi gepresenteerd en de ingrediënten van goede kwaliteit, maar het is niet opwindend, of verrassend. Interessante wijnen passen bij de gerechten en geven cachet aan het geheel. Het viergangen-menu is net aan qua hoeveelheid. Al met al niet overweldigend, de rekening is fors, gezien het gebodene. De ruimte is mooi, de aankleding matig.
Daphine K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Wij zaten beneden, maar als je het kan aangeven vraag om boven te zitten, ziet er leuker uit. Ik weet alleen niet hoe het met de akoestiek zit boven.
Vleesgerechten zijn heerlijk, en chocolade moelleux + cheesecake ook!
Daniel D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Een zeer goed restaurant, zowel het eten als de gastvrijheid. De redenen ook dat wij terug blijven komen. Een absolute aanrader
Lenneke S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Heerlijk gegeten en super goede en vriendelijke bediening! Met elk gerecht positief verrast, unieke combinaties en erg lekker. Een top ervaring!
Rene E.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Altijd super lekker, verrassend en met passie klaar gemaakt !
Gratis kraanwater uit een fles.
Prima wijn, voor een vegetarische diner zeer goed
Ronald A.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Gezellig eten hier, prettige persoonlijke bediening, gezellige indeling en prima voor ( fois gras) en hoofdgerecht (ribeye) gegeten, met 2 mooi glazen wijn en een prima espresso na, perfect
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Het was heerlijk en de bediening was prettig. Sfeer is goed, leuk restaurant, originele gerechten.
Goede wijnen, wat wil een mens nog meer?
W.R. D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Goed restaurant op mooie lokatie. Vier gangen verrassings menu was afwisselend en goed van smaak. Bediening kan iets sneller, en opdienen van de “appetizer” nadat het aperitief al op was, is natuurlijk niet de bedoeling. Of hoopte men een tweede glas te kunnen schenken ?
Anne K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Spannend voorgerecht, risotto, in eerste instantie leek het leuk bordje brinta maar de smaak was geweldig. Als hoofdgerecht de catch of the day, kabeljauw, origineel deels oosterse twist aan gegeven. Was heerlijk. Super vriendelijke bediening en op een prettige manier aanwezig.
Adelheid V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Een leuk restaurant, mooi verbouwt met prachtige materialen.
De service was prima en vooral van de tafeltjes van waar je in de keuken kunt kijken, zit je erg leuk.
Het eten is een aanrader!!!
ike V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Fijn restaurant, mooie uitstraling en prima bediening! Heerlijk gegeten en uitstekende wijnkeuze bij het verrassingsmenu.
C. D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Drank wat prijzig, water zou , wat mij betreft, gewoon kraanwater mogen zijn.
Gerechten waren heerlijk en een lust voor het oog. Smaken goed gecombineerd.