The Bishop

Middelweg 7 2312 KE Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant The Bishop

Vakmanschap is durven

Bij The Bishop zijn de gerechten stuk voor stuk voortreffelijk. Vakmanschap, passie en durf komen hier bij elkaar -met een helder oog voor detail. Niet alleen in de gerechten; er zitten Mariabeeldjes in stolpen als lampen aan de muur. Dit past perfect bij de sfeer van het historisch gebouw. Naast geweldig eten, zal de enorme wijnkaart elke liefhebber verblijden.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant The Bishop

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Wi-Fi
Wendela L.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Wederom heerlijk gegeten bij the Bishop. Ontvangst is hartelijk en oprecht gastvrij. Een aanrader voor iedereen die van lekker eten en goede wijn houdt.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Heerlijk ambiance, fijne ontvangst en eigen tafeldame. Eten was heerlijk, 4-gangenmenu is aan te raden. Als vegetariër heb ik er heerlijk gegeten. Lekkere wijn en mooie presentatie van gerechten.
glenhelder .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Hoge verwachting maar die hebben ze niet waar kunnen maken. De vis was bv zo ongaar dat ie niet van de graat af wilde. We hebben geen menu genomen maar a la carte gegeten. En we moesten zeer lang wachten tussen gangen
Maasja .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Wij hebben hier gisteravond voor de verjaardag van mijn vriend gegeten. Ontvangst was vriendelijk en correct. Mooi plaatsje bovenin met uitzicht op de keuken. Restaurant ziet er prachtig uit. Als appetizer wilden we oesters bestellen maar deze waren al voor 8 uur op, erg jammer. Vervolgens kozen we voor het 4-gangen verrassingsmenu. Toen we na het voorgerecht het hoofdgerecht ontvingen, begonnen wij te vrezen dat er iets mis was gegaan. En inderdaad, het tussengerecht was vergeten. Vervolgens hebben ze er alles aan gedaan om de fout recht te zetten. Heel netjes opgelost. We hebben heerlijk gegeten en ze krijgen van ons zeker nog een kans.
Floor L.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Wat een aanwinst voor Leiden. De inrichting en sfeer zijn bijzonder en aangenaam, het eten voortreffelijk. Wij aten een viergangenmenu van de chef dat ons erg heeft verrast. We komen hier zeker nog eens terug.
Wendela L.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Heerlijk gegeten voor een vriendelijke prijs.
Ontvangst was zeer gastvrij en persoonlijk. Bediening erg vriendelijk en oprecht attent. Heerlijke gerechten.
Bettina V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Nog niet eerder bij The Bishop geweest, nu zonder reservering binnen gewandeld. Ontvangst was vriendelijk en servicegericht. We kregen een tafel op 1e verdieping aan het raam toegewezen. We kozen voor de Ceaser salad normaal en vega en daarna de zeebaars. Beide gerechten heerlijk van smaak en mooi opgediend. Bijpassende wijn: Gruner Veltliner uit Hongarije. Bediening was vlot en attent. We hebben heerlijk gegeten en komen snel weer terug, een aanrader!
Lideke V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Het eten en de bediening bij The Bishop waren best goed, maar wij vonden de prijs helemaal niet in verhouding staan tot de geleverde kwaliteit. Voor dat bedrag had er veel meer verfijning aangebracht kunnen worden.
ChantalVisser .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Erg enthousiast ontvangen in een prachtig restaurant. Supergoed gegeten. De bediening vond ik vrij jong,ze deed erg haar best om alle ballen hoog te houden maar je merkte toch dat ze nog niet zo professioneel was wat je wel verwacht in dit restaurant. Dus als tip om zeker nog één volwassener persoon op de service te zetten naast de gastheer.
A. T.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Wat hebben wij hier heerlijk gegeten!
Alles was top, de enthousiaste bediening, de sfeervolle ambiance, het voortreffelijke eten.
Wij hebben ons laten verrassen met een heerlijk verrassingsmenu vergezeld van een heerlijke wijn.
Hier komen wij zeker terug!
Rory D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Ik heb gemengde gevoelens over dit restaurant. Het is erg fraai ingericht en de bediening is zeker netjes en legt graag het een en ander uit. Het eten daarentegen was voor ons wisselvallig. Mijn disgenoot nam als voorgerecht de buikspek welke zeer smaakvol was maar wel in een gigantische portie (~250 g vlees als voorgerecht...). Mijn voorgerecht bestond uit de forelfilet welke zo goed als smakeloos was en eenn miniem formaat had, twee happen en het was weg. Het hoofdgerecht bestond voor ons uit de gegrilde groenten met linzen en de procureur. Hierbij waren de porties qua vlees en linzen ook op bouwvakker niveau. De procureur was goed van smaak maar wel erg droog, de groenten waren vrij vlak van smaak. Ik had als nagerecht het hartig taartje met gorgonzola, vijgen en truffelhoning. Jammergenoeg was de truffelhoning zo overheersend dat er van de vijgen niets en van de gorgonzola nauwelijks iets te proeven viel.
Bijpassende wijnen waren aardig. Al met al komt de prijs/kwaliteit verhouding negatief uit (120 euro voor 2 personen met 2 glazen wijn en 2 fris totaal). Wellicht had The Bishop hun dag niet, de vis en vegetarische gerechten waren onder de maat het vlees beloofde veel maar viel uiteindelijk ook tegen.
Maartje W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
De gehele sfeer is erg goed, gerechten zijn heerlijk en de bijpassende wijnen zijn perfect in balans. De tijd tussen de gerechten duurde wat lang.
N P.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
The Bishop maakte verwachtingen niet waar. Verrassingsmenu (4x) met wijnarrangement (2x) viel ons tegen. Voorgerecht flets en zonder hoogtepunten. Hoofdgerecht: vlees werd geserveerd als medium rare. In de praktijk bleek dit nogal te variëren, van rare tot well done. Wijnen waren nogal uitgesproken en overheersend. Dessert was het lichtpuntje. Gezien de overige enthousiaste reacties wil ik het er op houden dat The Bishop een mindere avond had. Wij dus ook.
William A.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
De perfecte plek voor een romantisch dinertje! De ontvangst is bijzonder gastvrij, de omgeving laat je de buitenwereld even vergeten, de kaart bevat een mooie mix aan keuzes en het eten smaakt uitstekend. Kortom: een fantastische avond! Aanrader: de ceviche van forel!
Pamela L.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Wederom super gegeten bij The Bishop..Wat een aanwinst voor Leiden! Alles klopt..Sfeer, service, kwaliteit van het eten en bovenal de wijnkaart. De eigenaar helpt zijn gasten graag met het uitzoeken van een speciale wijn, eveneens buiten de kaart om. Echt een feest!
Sfo .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijk gegeten en super service! Wij hadden een verassingsmenu, en daarbij werd elk gerecht mooi uitgelegd. De gerechten waren smaakvol en mooi gepresenteerd.
Erna D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Gisteravond bij The Bishop gegeten ter gelegenheid van een verjaardag. Mooie inrichting, en fijn gezeten boven aan ronde tafel met bank. Kwaliteit eten wat wisselend en niet altijd passend qua prijs. Vooraf tarte tatin van witlof met folie gras was goed. Steak tartaar deed aan bolletje filet americain denken en viel wat tegen. Hoofdgerechten waren oké. Glas bubbels vooraf bleek de duurdere variant te zijn, de goedkopere werd niet genoemd. Al met al wat gemengde gevoelens.
Abraham D.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Mooie inrichting, heerlijk gegeten en uitstekende service! Lange tijd geleden dat ik meemaakte dat alle facetten zo klopten in een restaurant.

Aangegeven te komen eten voor de verjaardag van mijn vrouw en we kregen mooi plekje bij het raam en gelijk een felicitatie van de serveerster (Claire). Toen een glaasje champagne ter viering, welke opviel door de bijzondere smaak (gelijk maar de naam van deze champagne gevraagd)

Vervolgens overheerlijk gegeten (buikspek!) en een zeer goede aanrader qua wijn gekregen. Desert was ook uit de kunst (witte chocolade). Tot slot nog een praatje met de vermoedelijke eigenaar gemaakt die naar ons toe kwam. Al met al voel je je als gast hierdoor zeer welkom.

Een zeer mooie toevoeging voor leiden, wij komen terug!
Leendert H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Met z'n vieren gisteravond gegeten bij The Bishop en het is ons buitengewoon goed bevallen. Het chefs menu met bijpassend wijnarrangement is een echte aanrader. Komen zeker terug!
Nikki H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Alles klopt bij The Bishop, tot in het kleinste detail. E de ambiance, elk ingrediënt,van kleur en textuur tot de heerlijk aangemaakte sla en de garnering. De gastheer en dames snappen het. Bescheiden, professioneel, met aandacht en een persoonlijke touch. We hebben genoten van een fantastisch smaakvol diner, 6 gangen uitgebalanceerde smaken. Absolute toppers: buikspek, kalfszwezerik en de fenomenale 'saus Royale'. Het wijnarrangement klopt. Dank!