The Bishop

Middelweg 7 2312 KE Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant The Bishop

Vakmanschap is durven

Bij The Bishop zijn de gerechten stuk voor stuk voortreffelijk. Vakmanschap, passie en durf komen hier bij elkaar -met een helder oog voor detail. Niet alleen in de gerechten; er zitten Mariabeeldjes in stolpen als lampen aan de muur. Dit past perfect bij de sfeer van het historisch gebouw. Naast geweldig eten, zal de enorme wijnkaart elke liefhebber verblijden.

Glas champagne

9,2

Jouw recensie over het restaurant The Bishop

Philippe J.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Inmiddels twee keer gegeten bij deze geweldige zaak. Verassende gerechten en leuke wijn-spijs combinaties. Keurige bediening, vriendelijk, losjes maar toch zeer professioneel. Zeker een aanrader en een van mijn favorieten in Leiden.
Ingrid G.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Was ontzettend leuk, goede bediening. Wel behoorlijk prijzig, we waren 100€ p.p. kwijt, terwijl we bijvoorbeeld geen dure wijn hadden. Vooral de appetizers bleken achteraf nogal prijzig. Wel erg lekker gegeten in een heel gezellige ambiance
Arjan H.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Goed en lekker gegeten. Hoofdgerecht was eigenlijk het minst van alles. Vlees was wat taai. De rest was echt uitmuntend.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Heerlijke vibe. Goede ontvangst, mooie tafel (en inrichting) en het eten was heerlijk. Voor elk wat wils, ook voor mij met plantaardig dieet.
Genieten met mooie wijn en heerlijke smaken op je bord.
Roland G.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2018
Goede kundige bediening. Helemooie creatieve gerechten met mooie passende wijnen. Een hele leuke avond.
A V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Een stijvol iingericht restaurant met een fijne doelgroep.Het eten is puur natuur en er wordt hier rekening gehouden met allergieen. Ook kan je zien hoe de koks het eten voorbereiden. Het is echt een feest om hier te eten. Met de kerst gaan we hier ook naar toe. Het 6-gangenmenu is een feestje. Ook serveren zij hier de beste wijnen en de bediening is fantastisch. Bij ieder gerecht krijg je een uitgebreide uitleg. Dus wat mij betreft het beste restaurant dat ik ooit ben tegengekomen.
Rene E.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Goede sfeer, professioneel personeel. De chef menu is altijd weer spectaculair, vegetarisch echt heerlijk, verschillende smaken, structuren en kleuren. Kunstwerkjes! Prijs prestatie verhouding perfect. Hou je van sterrenrestaurants maar niet van die prijs dan is de Bishop het proberen waard.
Catharina K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Heerlijk gegeten in prachtige ambiance. Enige opmerking is dat porties bescheiden zijn. Voor flinke eters is 3 gangen menu te weinig.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Eerste keer maar komen zeker nog een keertje terug. Heerlijk gegeten, goede en vriendelijke bediening en mooie inrichting.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Heerlijk gegeten. Gekozen voor het Chef’s menu en dat was een goede keuze! Restaurant is geweldig aangekleed met fijne hoekjes en een open keuken. Aanrader!
U B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Goede wijn-spijs combinaties. Lekkere en mooie gerechten (chef’s menu). Prijs verhouding eten:wijn =1:1. Ontvangst prima. Service prima. Een aanrader.
Leo A.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Prachtig gerestaureerd pand waarin je een sfeervol restaurant aantreft. De ontvangt is vriendelijk en gastvrij. Met name Fleur weet haar gasten positief te beïnvloeden. Wij hebben gekozen voor het menu. Heerlijke gerechten van pure producten welke met zorg worden geserveerd. Ook de bijpassende wijnen waren een prima keus. Kortom een aanrader als je van heerlijk eten houd in een prachtige ambiance.
W. J.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Sfeervol restaurant, heerlijk gegeten. Bijzonder combinatie van smaken.
Jammer dat er iets misging met een gang en dat dat niet gemeld werd. Daardoor was de wachttijd tussen één van de gangen te lang.
Y L.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Goede service en heerlijk verrassingsmenu. Het kaasplankje is "karig"
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Uitstekend gegeten met mooie passende wijnen. Vooral genoten van een verrassend lekker vegetarisch voorgerecht met nori en shitake. Top gedaan.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Zowel 4-gangen menu als wijnarrangement goed uitgebalanceerd. In Leiden een topper.
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Wij hebben bijzonder genoten van het vier gangen verrassingsmenu, de a la carte menukaart bood ook leuke mogelijkheden maar was wel erg klein. De zaak is moi ingericht, wij zaten boven waar sommige tafeltjes wel erg dicht op elkaar staan. Punt van kritiek was wel het hoge tempo waarin alles werd gepresenteerd, we hadden nog nauwelijks het brood aangeroerd of de eerste gang kwam al op tafel en het brood was nog niet op of gang twee was al in aantocht, na het hoofdgerecht moesten we vragen of er even wat meer tijd kon zijn tot het nagerecht anders was ons avondje uit wel erg snel voorbij. Ook het ongevraagd bijschenken van de wijn wanneer er nog nauwelijks van gedronken was is geen prettige gang van zaken. Een minpunt waar het restaurant niets aan kan doen was dat er een gezelschap kwam eten met een kind van amper een jaar dat voortdurend aan het huilen en dreinen was, onbegrijpelijk dat men in een sfeervol restaurant in de toch wat hogere prijsklasse de stemming voor de andere gasten zo kan verstoren, ga dan naar de pannenkoekenboot met kinderen. Voor het eten wel zeer de moeite waard om hier terug te komen.
Annelies S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Gekozen voor 5 gangen chef's menu. Een aanrader met goede en smaakvol bereide gerechten. Bijzonder aangenaam zitten op de eerste verdieping.
Marcus L.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Op verzoek werd speciaal voor ons een 4-gangen vegan verrassingsmenu samengesteld en deze was in 1 woord heerlijk. Daarnaast was de bediening voortreffelijk.

Er wordt goed geluisterd naar de wensen van de klant en dit vertaalde zich in een perfecte belevenis.

Restaurant The Bishop is 100% een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar.
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Lekker eten, goede prijs kwaliteit verhouding. Toppers van de avond waren de foie gras, de primitivo bij het hoofdgerecht, en de kokosmousse in het nagerecht. Verder ook vriendelijke bediening en goed wijn en whiskey advies.
Klein minpuntje, om de avond perfect te maken hadden er van mij nog wel iets meer creatieve uitspattingen/onverwachte elementen mogen zijn.