Over het restaurant The Bishop

Vakmanschap is durven

Bij The Bishop zijn de gerechten stuk voor stuk voortreffelijk. Vakmanschap, passie en durf komen hier bij elkaar -met een helder oog voor detail. Niet alleen in de gerechten; er zitten Mariabeeldjes in stolpen als lampen aan de muur. Dit past perfect bij de sfeer van het historisch gebouw. Naast geweldig eten, zal de enorme wijnkaart elke liefhebber verblijden.

Glas champagne

Jan V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Erg vriendelijk ontvangen. Onzichtbaar aanwezig wat ik voor een zakelijke gelegenheid erg prettig vind, goede uitleg bij de gerechten en bijpassende wijnen. Gerechten waren erg goed en ook de presentatie ervan vond ik erg sterk. Topavond, aanrader en wij komen zeker terug!
Yvonne W.
Janneke R.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk gegeten en prima bediening!
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Als voorgerecht namen we een aantal Zeeuwse oesters a 4,50 per stuk, die als 'veel groter en smaakvoller' dan de gewone Franse oesters werden verkocht. Dan moeten die laatsten minuscuul zijn geweest, want ik vond het behoorlijk kleine oestertjes. Er werd ons gezegd dat, omdat we geen 'echt' voorgerecht namen, de wachttijd voor het hoofdgerecht kon oplopen tot 30 a 40 minuten. Dit werd een uur. De borden waren wel mooi opgemaakt en het smaakte lekker (ik had eend, mijn tafelgenoot wild zwijn). De wijnen waren redelijk maar niet heel bijzonder. Er werd weinig over de wijn geadviseerd. Een groot punt van kritiek is de krampachtige indeling van de kleine tweepersoonstafeltjes. Je zit vrijwel bij je buren op schoot. Dit staat niet in verhouding tot de prijzen. Haal gewoon een tafeltje weg en het is gelijk een stuk comfortabeler. Het doet zo nogal onsympathiek aan. Als nagerecht namen we beiden een kaasplankje. Prima, maar ik heb betere gehad in andere restaurants.
Chris M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
We hebben echt heerlijk gegeten! Ook vegetarische gerechten waren heerlijk. We waren ook ontzettend tevreden met de wijnkeuzes die werden voorgeschoteld, en uitgelegd. Erg leuk!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Genieten van mooie gerechten in een mooi sfeervol modern restaurant. De bediening en de keukenbrigade zijn vriendelijk en toegeweid bezig het naar je zin te maken. En dat lukt ze zeker. Een mooie avond gehad, waarvoor nogmaals dank!
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk gegeten, mooie gerechten en een fantastische bediening!
Palmyre S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Fantastisch gegeten bij de Bishop. Het eten in combinatie met de wijnen bracht verassende elementen met zich mee. Mello en zijn team gaan voor "the extra mile", iets wat wij in Leiden niet eerder hebben meegemaakt. We komen zeker terug!
Birgit V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Voor de tweede keer gegeten en wederom was het genieten van een gastvrije bediening, lekker eten en goede wijnen die met enthousiasme werden gepresenteerd. Aanrader!
Manon_van_Beek .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Erg genoten! Zeer sfeervol, de bediening is super, heerlijk gegeten, prachtige opmaak en mooie wijnen.
Een echte aanrader dus.
Carina R.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heerlijk eten, enthousiaste bediening die je zeer gastvrij verwelkomen. Prachtige en sfeervolle inrichting. Wij komen zeer zeker terug!
w. G.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
fijne bediening, en lekker eten. Echter het glas wijn (rood) werd zeer krap tot onder de bolling ingeschonken. Dat komt krenterig over en doet afbreuk aan dit restaurant. Mag het ietsje meer zijn? lijkt me een goed motto!
Huib R.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
lekker en goed verzorgd eten. Extra aandacht voor details van de bediening.
epj S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Ons laten verrassen met het chefs menu.
Met veel passie gemaakt en uitgelegd wat we voorgeschoteld kregen.
Met bijpassende wijnen.
In een heel sfeervolle omgeving.
Echt genoten top.????
marie-louise S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Attente bediening en een zeer leuke ambiance. We hebben genoten van het drie gangen surprise menu en vooraf nog heerlijke appetizers. Zeker een aanrader
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Goed eten, fijne setting. Altijd een feestje!
Bas S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Was oké,maar niet zoals de recensies beweren!
Christi W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Bijzonder lekker gegeten. Wijnarrangement genomen wat erg goed was. Echt genieten.
Ies P.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Heerlijk gegeten, prachtige locatie, goede service ofwel: winnende combi. Prijs / kwaliteit verhouding was daarbij ook naar onze mening prima.