The Bishop

Middelweg 7 2312 KE Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant The Bishop

Vakmanschap is durven

Bij The Bishop zijn de gerechten stuk voor stuk voortreffelijk. Vakmanschap, passie en durf komen hier bij elkaar -met een helder oog voor detail. Niet alleen in de gerechten; er zitten Mariabeeldjes in stolpen als lampen aan de muur. Dit past perfect bij de sfeer van het historisch gebouw. Naast geweldig eten, zal de enorme wijnkaart elke liefhebber verblijden.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant The Bishop

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Wi-Fi
Ernastine D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Gisteravond bij The Bishop gegeten ter gelegenheid van een verjaardag. Mooie inrichting, en fijn gezeten boven aan ronde tafel met bank. Kwaliteit eten wat wisselend en niet altijd passend qua prijs. Vooraf tarte tatin van witlof met folie gras was goed. Steak tartaar deed aan bolletje filet americain denken en viel wat tegen. Hoofdgerechten waren oké. Glas bubbels vooraf bleek de duurdere variant te zijn, de goedkopere werd niet genoemd. Al met al wat gemengde gevoelens.
Abraham D.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Mooie inrichting, heerlijk gegeten en uitstekende service! Lange tijd geleden dat ik meemaakte dat alle facetten zo klopten in een restaurant.

Aangegeven te komen eten voor de verjaardag van mijn vrouw en we kregen mooi plekje bij het raam en gelijk een felicitatie van de serveerster (Claire). Toen een glaasje champagne ter viering, welke opviel door de bijzondere smaak (gelijk maar de naam van deze champagne gevraagd)

Vervolgens overheerlijk gegeten (buikspek!) en een zeer goede aanrader qua wijn gekregen. Desert was ook uit de kunst (witte chocolade). Tot slot nog een praatje met de vermoedelijke eigenaar gemaakt die naar ons toe kwam. Al met al voel je je als gast hierdoor zeer welkom.

Een zeer mooie toevoeging voor leiden, wij komen terug!
Leendert H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Met z'n vieren gisteravond gegeten bij The Bishop en het is ons buitengewoon goed bevallen. Het chefs menu met bijpassend wijnarrangement is een echte aanrader. Komen zeker terug!
Nikki H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Alles klopt bij The Bishop, tot in het kleinste detail. E de ambiance, elk ingrediënt,van kleur en textuur tot de heerlijk aangemaakte sla en de garnering. De gastheer en dames snappen het. Bescheiden, professioneel, met aandacht en een persoonlijke touch. We hebben genoten van een fantastisch smaakvol diner, 6 gangen uitgebalanceerde smaken. Absolute toppers: buikspek, kalfszwezerik en de fenomenale 'saus Royale'. Het wijnarrangement klopt. Dank!
Mitchell B.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Een heerlijk 5 gangen menu en hele goede service op kerstavond!
Prijs kwaliteit is prima.
Gezellig om met heel de familie heen te gaan maar ook romantisch samen.
P V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
We dineren hier graag. Constante kwaliteit van zowel gerechten als service. De gastvrouw is zeer vriendelijk en attent, ze kan mooie wijnen aanraden. Aan de opmaak van de borden wordt veel aandacht besteed.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Vanuit Bergen op Zoom naar Leiden getrokken voor de Huizinga lezing. Gelijk gecombineerd met een mooi dinertje. Na een wandeltocht zaterdag 10 december kwamen we bij The Bishop uit. We hadden hier over gelezen in de recensie van Joel Boekaert. Uitstekend gegeten. We hadden het drie gangenmenu van de chef besteld . Onze gasvrouw Michelle heeft ons voortreffelijk begeleid tijdens het mooie diner. Het eten was heel erg goed en de wijn met name bij het hoofdgerecht was een feest.
Na diner een lekkere koffie met een mooi cognacje verorberd. Komen hier zeker nog eens terug.
Mderuiter87 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Gekozen voor Chef's menu met een wijnarrangement. Aangenaam verrast! Mooie plek om te eten, fijne atmosfeer en een mooie open keuken. Personeel was vriendelijk en ondanks dat het volgeboekt was toch vlot en goed geholpen door het personeel.
Jedida N.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Lekker gegeten en er werd rekening gehouden met speciale wensen. Bediening heel attent. Proeverijtje bij het kaasplankje was erg leuk. Minpuntje: de plek waar we zaten-in de hoek onder de trap naast een stalen rooster-niet sfeervol. Ander punt van aandacht: pas het wijnarrangement aan als gasten het menu aanpassen. De witte wijn die bij de ceviche geserveerd werd paste niet bij slakken.
Diederik_deV .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Afgelopen woensdag 23 november voor het eerst bij The Bishop geweest met een gezelschap van 5. Het bleek een van mijn (en onze) beste restaurant ervaringen te zijn. De bediening was professioneel en vriendelijk. Het eten was voortreffelijk; mooie opmaak, producten van hoge kwaliteit en heerlijke smaken die mooi gecombineerd waren! Timing van de gerechten was ook prima. De wijn was ook van goede kwaliteit. Ik had als hoofdgerecht de varkensschouder; nog nooit zo lekker varkensvlees geproefd. De kip was overigens ook nergens zo mals als daar. Als dessert had ik de mango-passievrucht parfait was werkelijk een smaakexplosie was :-) De sfeer in het restaurant (we zaten boven) is warm en ruimtelijk, donker maar niet te. Het is iets aan de prijs maar vergeleken met de kwaliteit een koopje! Werkelijk waar een dikke aanrader.
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk menu van de chef gegeten, attente en sympathieke bediening, bijzondere wijnen, met stip bovenaan mijn lijstje van restaurants in Leiden!
Talus V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Vorige week hele gezellige avond gehad met collega's in the Bishop. Kort gezegd, prima locatie en plek voor een leuke avond. Geweldig ingericht restaurant, schitterend. Je vraagt je af hoe gaan ze dat ooit terug verdienen. Niet met de prijzen, die zijn misschien iets aan de hoge kant maar zeker niet teveel.
Goede bediening, vriendelijk en gezellig.
Menu van the chef hadden we, vier gangen met bijbehorende wijnen en twee van de dames hadden een alcoholvrij arrangement, alleen de moeite dat ze dit doen hoort al beloond te worden !
Eten was goed, vooraf wilde zalm, tweede gerecht scholfilet met beurre blanc saus heerlijk, hoofd wildzwijn, twee stukjes filet, die waren wat flauw, maar het stuk van de nek was heerlijk. Toe snicker a la Bishop, was leuk en smaakte goed.
De wijnen waren lekker, vooral die uit de Rueda was zeer smakelijk en lef om een rode uit Griekenland te nemen, smaakte prima.
De timing v.w.b. de drankjes, vooraf zowel als tijdens het diner was niet altijd goed dat kan echt beter.
We komen wel terug !
treesjansen .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Ontvangst en bediening was erg goed. Het duurde vrij lang voor de appetizers opgediend werden, verder goed tempo. Heerlijke gerechten, perfecte smaakcombinaties. Een feestje.
Tessa K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Voor de 2e keer gegeten in The Bishop.
Het eten is zonder meer heel goed. Maar de ontvangst/bediening is wat stijfjes en zou hartelijker kunnen.
Er komt gratis brood op tafel, maar toen we bij het voorgerecht nog een kleine portie brood vroegen bleek dit later op de rekening te staan (incl. boter/olie, wat er niet bij zat). Bij het bestellen van een 2e glas wijn, werd er bijgeschonken, terwijl het glas nog lang niet leeg was. Dit werd niet "gecompenseerd", ook niet toen wij daar een grapje over maakten. Kortom het kan allemaal wat Bourgondischer!
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Voor de 2e keer gegeten bij The Bishop. Zeer enthousiast, uitnodigend en kundig personeel, ze hebben er allemaal zin in, ondanks de drukke zaterdagavond. Bovengemiddeld lekker gegeten, vooraf de tarte tatin van witlof, engeltje op je tong. Daarna een boterzachte chickenroast met knapperig korstje, heerlijke verse groenten en kruidige aardappelslices. Toe koffie met zalige kleine stukjes boterkoek en mini gembermuffins. Gelukkig geen gepraat over een mooie dit en een mooie dat op een bedje van... Toen we weggingen konden we de eigenaar niet meer begroeten en bedanken, die was kennelijk elders bezig. Maar eenmaal buiten gekomen kwam hij uit zichzelf achter ons aanrennen om dag te zeggen en nog een persoonlijk woordje te wisselen. Uitstekend!
Juleya .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Wij gaan vaker Bishoppen! Het eten was erg lekker, twee van ons namen het Chef's menu en één koos gerechten van de kaart. Goed verzorgde gerechten en heerlijke wijnen van het wijnarrangement bij ons eten. Geen getut, vriendelijke open bediening en service. Restant in de wijnfles bleef gewoon op tafel staan "schenk maar lekker bij". En geen extra kosten. Dat maakt nou dat je je welkom voelt.
Na afloop werden we nog gewezen op de brievenbus die wij op weg naar The Bishop niet hadden kunnen vinden, dat hadden ze even gegoogled.
Véronique D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Voor de 5de keer gegeten bij The Bishop, en het was weer zoooooo lekker. Heerlijk avond, attent personeel (ook al kwam de wijn bij het hoofdgerecht pas toen het gerecht al op tafel stond. Maar als daar dan excuses voor worden aangeboden dan is het ook gewoon meteen goed), prachtige ambiance. Blijft mn lievelingsrestaurant in Leiden.
Louk5 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Bij binnenkomst is rechts de bar en de keuken; links staat er rijtje tafeltjes zo dicht op elkaar dat we naar boven uitweken. Daar zijn enkele aantrekkelijk tafels (bv aan het raam) maar die waren alle besproken, zei men, hoewel we 2 dagen eerder al hadden gereserveerd via couverts.nl. Boven bleek er ook zo'n rijtje dicht op elkaar staande tafeltjes (het verkleinwoord is bewust gekozen) te staan. Het blijkt niet mogelijk op de bank achter het tafeltje plaats te nemen zonder het tafeltje te verschuiven en zelfs dan blijkt het lastig. Andere gasten zitten zowat op je bord; privacy zero. Vandaar dit lage cijfer voor decor.
Eten was prima. Het zesje voor bediening betreft niet de bediening zelf, die was alert en uitstekend, maar de snelheid van de keuken: het voorgerecht kwam pas na een uur en het hoofdgerecht na weer een uur! Dat is echt te lang.
Deberk1965 B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Na alle goede recensies zelf de stoute schoenen aangetrokken en gereserveerd bij de Bishop. Het interieur is erg leuk vormgegeven al is het achter in de bovenzaal wel erg rumoerig. Wij hadden een brede variëteit gekozen van de kaart (roastbeef, slakken, salade, lam, tarbot, poulet noir) en dat was allemaal prima klaargemaakt. We hadden echt kwaliteit op tafel. Wat ons wel opviel was dat op de kaart de gerechten een meer bijzondere uitstraling hadden dan wat uiteindelijk op ons bord kwam. De 'twist' die zij op de site verkondigen was dus eigenlijk de andere kant op. Zo leek de roastbeef (voorgerecht) heel bijzonder maar werd de smaak gelijk aan een carpaccio toen die op mijn bord lag, heerlijk maar minder speciaal dan het leek.

De wijnen die erbij werden geschonken waren lekker maar misten soms net de aansluiting bij het gerecht. Het enthousiasme van de sommelier was aanstekelijk waardoor wij meegingen in zijn keuze en dat hadden we in een enkel geval niet moeten doen. Het personeel is overigens zeer vriendelijk en toegankelijk maar na de shift in de dienst (rond half negen) wat schaarser en daarmee net wat lastiger te bereiken.

Al met al is Leiden weer een kwaliteitsrestaurant rijker en hebben wij heerlijk gegeten die avond voor een fatsoenlijke prijs. Zeker voor herhaling vatbaar.
RobertPMK .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Met z'n 2tjes een topavond gehad in The Bishop! Een knus tafeltje op de eerste verdieping bij het raam met uitzicht op de steeg en de Hooglandse Kerk. Het eten was voortreffelijk, de hoeveelheid ook precies goed. Een extra pluim voor de bediening: heel vriendelijk en attent én met een glimlach. Je merkt dat het personeel lol heeft in waar ze mee bezig zijn. Kortom: The Bishop: een aanrader!