Over het restaurant The Bishop

Vakmanschap is durven

Bij The Bishop zijn de gerechten stuk voor stuk voortreffelijk. Vakmanschap, passie en durf komen hier bij elkaar -met een helder oog voor detail. Niet alleen in de gerechten; er zitten Mariabeeldjes in stolpen als lampen aan de muur. Dit past perfect bij de sfeer van het historisch gebouw. Naast geweldig eten, zal de enorme wijnkaart elke liefhebber verblijden.

Glas champagne

9,1

Jouw recensie over het restaurant The Bishop

Denise V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
Voor een bijzondere gelegenheid ben ik hier met de familie gaan eten. We werden hartelijk ontvangen, de bediening was heel goed en het eten heerlijk. Een absolute aanrader!
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Een gezellig restaurant met vriendelijk en attent personeel. Zelfs de keukenbrigade komt af en toe gerechten brengen. Wij hadden vooraf –naast een heerlijk broodje- een witlof tarte tatin resp. buikspek en beide bevielen erg goed. Als hoofdgerecht had mijn partner fazant en ik Angus met daarbij een extreem lekker stukje sucade. De porties waren groot en mogen wat mij betreft wat kleiner, want een dessert kon er echt niet meer bij, maar ik kon het ook niet over mijn hart verkrijgen om het bord niet leeg te eten, want het was heerlijk. Misschien zouden er wat minder diverse zaken op een bord mogen worden gelegd, want het was een explosie aan smaken. Heerlijk, maar misschien iets teveel.
The Bishop is een restaurant waar het personeel er voor gaat om met kwaliteit en echte klantaandacht een prima ervaring te creëren. Een aanrader dus.
Kristel V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Keuze van de chef was dat ook echt verrassend en bijzonder!! Fantastisch lekker gegeten!! Fijne attente bediening!
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Heerlijk gegeten, echte aanrader!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Ik zocht naar een gelegenheid om een goede vriend met zijn vrouw te bedanken voor een vriendendienst.
Wij hebben alle drie genoten van het verrassingsmenu, de vriendelijke en persoonlijke bediening, de plaats boven in het restaurant waar rust en ruimte was voor een gesprek. Deze avond wordt zeker bijgeschreven in de reeks gedenkwaardige gebeurtenissen van onze meer dan vijftig jaar durende vriendschap. Hartelijk dank daarvoor.
Tommy H.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Beter dan vele 1* restaurants in Nederland! Zeer smakelijk gegeten met prachtige wijnen erbij. De sfeer is goed en de service was ook supervriendelijk.
herman S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Naast de ingang van de Hooglandse Kerk in hartje Leiden een gezellig restaurant, dat ons al een tijdje nieuwsgierig had gemaakt. We werden vriendelijk ontvangen en door Fleur begeleid naar een mooie tafel. Zij was de hele avond onze gastvrouw en was daarin onberispelijk. En dan het eten: de Black Angus en het wild zwijn werden opgediend als kunststukjes, en minstens zo belangrijk: ze smaakten voortreffelijk. Hier wordt veel zorg besteed aan het eten.
J V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Beste restaurant van Leiden. Top eten gecombineerd met warme gastvrijheid en kennis. Zelfs een glas huiswijn mag je voorproeven.
Charlotte D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Heerlijk gegeten bij the Bishop, ontzettend vriendelijk personeel! Wij komen zeker nog eens terug.
Ankie V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Goed restaurant, prima, smaakvol eten. Zeer aan te bevelen
Annelies W.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Eten was erg lekker maar porties zijn net iets te klein. Jammer dat het restaurant zo rumoerig is.
chris U.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Als appetizers heerlijke oesters, uitstkende voorgerechten. Hoofdgerechten: erg goed wildzwijn, vis (heilbot) niet 100% vers, het was zondag, iets te zout ook. Toetjes prima. Wijn uitstekend, wijn prijzen zijn gunstig gezien de kwaliteit, ook de keuzes per glas.
denise_amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk gegeten, mooie gerechten, leuke inrichting. Warm onthaald. Zou het iedereen aanraden. Het wijnarrangement maakte het helemaal af.
Jos Z.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Lieve, goed gehumeurde medewerkers. Prima wijnen, pssend bij ons verassingsmenu.
We hadden een geweldig fijne avond. Lekker eten!,,
Marco K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Uitstekende keuken
Josephine T.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Wat een verrassing in Leiden, zeer genoten van ons avondje bij The Bishop.
Vriendelijk personeel, goede bediening! Heerlijk gegeten, met verrassende bereidingsmethodes en aparte combinaties. Witlof tartin met foie gras is een echte aanrader. Wij hadden voor het 5-gangen menu gekozen, elk gerecht zag er uitmuntend uit en was een mooie smaakbeleving.
De inrichting is sfeervol en met aandacht vormgegeven. wij zaten op de bovenste verdieping bij het raam met prachtig uitzicht op de hooglandse kerk.

Tot snel, Mello!
René V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
locatie zeer sfeervol, tafel op de 1e verdieping met mooi uitzicht, gastvrij ontvangen, gastvrouw geweldig, eten top..wijn ok
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Aangenaam diner met mijn net 70 jaar geworden partner, aan het raam met uitzicht op de Hooglandse kerk, en op onze buiten geparkeerde fietsen.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Het menu is summier echter biedt toch voor elke smaak iets. Het restaurant ademt in alles een sfeer van aandacht, ambitie en finesse en ze maakt dit ook waar. Ik raad eenieder aan om hier een hapje te eten. Het is iets duurder, maar voor de prijs zou je het echt nieg moeten laten. Een aanwinst voor Leiden.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Goed eten, prettige bediening, maar erg rumoerig. Door aanwezigheid van groepen was het soms moeilijk om te communiceren met partner.