The Beach

Maandag t/m Donderdag 15:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 15:00 - 02:00

Kosten .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Op een zwoele zomeravond kozen mijn vrouw en ik voor dit eethuis. De bediening was alleraardigst. In plaats van frietjes konden we wedges krijgen. EEn mals stuk biefstuk vormde een substantieel deel van het menu. Er was niet alleen zorg besteed aan de bereiding, maar ook aan het uitkiezen van het vlees.
Ook het toetje was de moeite waard: een lekkere vruchtensorbet met verse vruchten.
Wij gebruikten de maaltijd met jet zicht op het Gooimeer, wat voor een toerist altijd iets extra's heeft.
Last but not least, er is een meer dan gezond evenwicht tussen het aanbod en de prijs!
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Het late zomerzonnetje was een uitnodiging die we niet konden weerstaan en bij The Beach werd dan ook naarstig een lounge-bankje in het zonnetje uitgezocht.
We willen ook wat eten en dus vragen we eerst om de kaart voor we wat te drinken bestellen.
Met dit weer is een biertje onweerstaanbaar en dus open ik met een biertje en geef aan dat ik bij het eten graag een half litertje rode wijn wil gebruiken. Geen probleem: onze etensbestelling debiterend adviseert hij de Cabernet Sauvignon in plaats van de Tempranillo huiswijn. Een uitstekend advies naar later zou blijken en een voorbeeld voor veel collegae die vaak nauwelijks meer weten van de wijn die ze schenken dan dat deze uit een fles komt.
Terwijl we lekker van onze drankjes genieten komt de vriendelijke ober met het bestek en wijst vragend op een leeg eettafeltje: dat eet immers toch wat prettiger dan onderuit op de loungeset. En dus wordt het tafeltje voor ons ingedekt. Weer een plusje voor de bediening!
De diamanthaas is prima. De champignonsaus had weliswaar wat ruimer geserveerd kunnen worden dan het vingerkommetje dat er nu bij staat, maar het is een voortreffelijk stukje vlees. Een stukje vlees dat eigenlijk een beter lot verdiend had dan het botermesje waarmee ik geacht werd een en ander te verorberen. Klein verbeterpuntje! Ook de patat had naar mijn smaak wat beter doorbakken kunnen zijn, maar is alleszins goed te eten. Keurig kommetje mayo erbij, lekkere verse salade: helemaal goed!
Mijn vrouw heeft een maaltijdsalade gekozen en die is helemaal perfect.
Na afloop is ons plekje in de zon nog vrij en genieten we nog van het uitstekende wijntje. Als dan de rekening ook nog alleszins meevalt, dan was dit zeker deze herhaling weer waard!
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Gelokt door deze late zwoele 'zomeravond' belanden we op het terras bij The Beach. na wat drankjes besluiten we te blijven eten. De kaart is zeer beperkt en behoudens wat Tapas gerechtjes is de keus uit vegetarisch, vis (zalm), vlees (steak) of saté (kip of varken).
Parkeren voor de deur is gratis en de inrichting buiten is met kussentjes comfortabel. Binnen oogt het wat meer naar een standaard café dan naar een restaurant.
Ik ga voor de steak en mijn vrouw voor de zalm. Beide zijn goed, al is de saus in beide gevallen wat nadrukkelijk aanwezig. Minifrietjes keurig voorzien van mayo en verder helemaal niets mis mee. Weinig verrassend, geen haute cuisine, maar daarvoor strijk je ook niet neer op een terras van een eetcafé.
De bediening is vriendelijk en vlot. Als ik echter een half litertje rode huiswijn bestel, is deze ondanks de aanvankelijke toezegging toch alleen per glas of per fles verkrijgbaar. Acceptabel wijntje verder.
De rekening vermeldt vervolgens een glas rode wijn te weinig en ik moet gewoon moeite doen om een en ander toch op de rekening te krijgen. Men is het klaarblijkelijk niet gewend dat mensen er op staan meer te betalen dan de rekening aangeeft - maar eerlijkheid duurt ook bij mij het langst: als het slecht was of er was teveel gerekend, dan zeg ik het ook.
Al met al voor net vijftig euro weer door de zwoele avond weer tevreden teug naar huis. Voor herhaling vatbaar!