Meer informatie over restaurant The Basket

Maandag t/m Vrijdag 10:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag Gesloten

Floris V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Ach hemel mijn, waar te beginnen. Uit pure noodruft ons heil vandaag de 28ste juli 2016 gezocht in het mistroostige universiteitskwartier te Utrecht. Onder de inspirerende laat-communistische hoogbouw staat The Basket. Het terras was aardig gevuld met studenten en universiteitspersoneel.

Wij kozen voor een 'booth' in de zaak zelf. Het eerste biertje stond al vlug op tafel (jupiler geschonken in een Hertog Jan glas, terwijl ik expliciet had gevraagd om HJ, foei). De kaart is simpel, wij verwachtten dan ook niet bijzonder veel van een studentenvreetschuur, althans wij waren in de veronderstelling dat zo'n zaak als zodanig bestempeld mag worden?

Disgenoot koos voor een 'Klassieker'; een cheeseburger, van 100% beefburger (ongetwijfeld, dat bevatten ze tegenwoordig schijnbaar ook bij een ons welbekende fastfoodketen...), de sla kwam uit van die grote fabrieksmatige zakken en was zodoende voorgesneden (vers, m'n neus), hetzelfde gold voor de tomaten, die kleur noch smaak hadden. Komen we nu te spreken over de plastieke horror vleesschijf. Voorgekruid, droog en onverteerbaar was ons oordeel. Kortom een plat om je werkelijk voor te schamen als keuken, zeker omdat ze zonder blikken of blozen brutaalweg E.13,- vragen voor een hoop spreekwoordelijke 'kak'! Mijn gewaardeerde vorkzuster, durfde deze misselijkmakende nageboorte, 'de goorste burger', te noemen die zij tot nu toe gegeten heeft (zonde, want als men naar de rest van Utrecht kijkt, zijn er zeker pareltjes van [gastro]burgers te vinden).

Ben ik inmiddels klaar met mijn relaas: neen, is het enige mogelijke antwoord. Na te hebben getwijfeld tussen de Tikka Masala, ging mijn uiteindelijke voorkeur naar de 'Fish Dippers'. Zo bleek deze deepfried desillusie te heten! Lauwe stukken kabeljauw en diepvries garnalen in een te dik 'morsig' jasje. De garnering was werkelijk inspiratieloos, een soort pestoölie en een slechte remoulade. Na werkelijk één hap was mijn eetlust compleet verdwenen.

Na lakse behandeling door het bediening was voor mij de maat vol. Een dieptepunt voor ons in de Domstad, E.37,75,- lichter gingen wij op huis aan. Een deceptie rijker en een illusie armer.
Beste KingofSpades, wat een vervelend bericht om te lezen. Hier zijn wij natuurlijk niet blij mee. Uw punten van kritiek nemen wij heel serieus en deze zou ik graag telefonisch met u willen bespreken. Wanneer u in de gelegenheid bent kunt u mij op maandag t/m vrijdag bereiken op 030-2516783. Met gastvrije groet, Renate Faas (Sales-The Basket)
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Ik was alleen, maar kreeg van het vriendelijke personeel genoeg aandacht. De wijn en burger waren heerlijk! Presentatie was goed en de ligging ook top.
Beste Paul, fijn om te horen. Bedankt voor de recensie. Graag tot ziens bij The Basket!
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Lekker gegeten met een groep collega's. Ik had zelf een Ceasar Salad, was helemaal goed. Ook de gerechten van de tafelgenoten zagen er goed uit. Een aantal gerechten werd gereserveerd op grote platte leistenen. Daar ben ik geen fan van. IJs dat smelt loopt er zo vanaf. Het interieur is prima, goede bediening en gezellige sfeer. Leuke plek op de Uithof.
Beste Hessica,
Hartelijk dank voor het achterlaten van deze lovende woorden over Grand Café The Basket, ons team is hier heel blij mee en ook trots op! Wij ontvangen jou en jouw gezelschap graag weer in de toekomst bij The Basket. Tot dan.
Gastvrije groet, Renate - Sales Grand Café The Basket
Klant007 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Het beste van de Basket zijn de voortreffelijke frieten. Helaas valt de rest nogal tegen. Eenmaal een halfrauwe hamburger gekregen, andermaal een halfkoude. Het personeel lijkt vriendelijk, maar opereert in feite met een ijzige glimlach en is niet alert. Bierglazen worden met regelmaat duidelijk beneden de streep gevuld. Toen we daar iets van zeiden werden we afgebekt. Dat is over de grens, ik ga hier nu echt niet meer naartoe.
Beste heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie over Grand Café The Basket. Uw punten van kritiek nemen wij heel serieus en deze nemen wij dan ook mee voor in de toekomst om onze kwaliteit te verbeteren. Graag zou ik telefonisch met u in contact komen om uw ervaring te bespreken. Wanneer u in de gelegenheid bent kunt u mij op maandag t/m vrijdag bereiken op 030-2516783.

Willemien J.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
The Basket heeft er mede voor gezorgd dat TEAM KWF en haar deelnemers een perfect verzorgde dag hebben gehad tijdens de Utrecht Science Park Marathon. Door hun hulp, inzet en goede service voelde iedereen zich thuis bij The Basket en kijkt iedereen terug op een zeer geslaagde 1e editie van TEAM KWF.
Beste Willemien, hartelijk dan voor deze lovende woorden! Hier zijn wij erg blij mee.
We kijken er naar uit volgend jaar om weer samen te werken met jullie en bij te dragen aan deze mooie sponsorloop. Met gastvrije groet, Renate - sales
Broerr .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Genoten van lekkere lunch midden in de Uithof.

Vooral de attente en vriendelijke bediening viel op.

Aanrader, ik kom snel weer!
Bedankt voor deze lovende woorden! Hier zijn wij erg blij mee.
We kijken er naar uit u weer te ontvangen. Fijn weekend!
Kimwilshaus .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Met een groep van 40 mensen gingen we een hapje eten bij The Basket. We werden hartelijk ontvangen en iedereen kreeg op tijd en tegelijk zijn/haar eten geserveerd. Iedereen kon uit 3 dingen kiezen: een burger, saté of geitenkaassalade. Iedereen was erg tevreden over de kwaliteit van het eten. De bediening dacht erg mee in het samenstellen van deze keuzes en in de prijs hiervan. Verder was de service perfect en hebben ze gezorgd voor een hele fijne avond! Ik raad daarom iedereen aan om met een grote groep hier te eten, de prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend!
Beste Kim,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze lovende woorden over Grand Café The Basket, ons team is hier heel blij mee en ook trots op! Wij ontvangen jou graag weer in de toekomst op onze locatie, tot dan.

Jhaagen .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Vandaag een 'luxe broodje hotdog XL met sauerkraut' besteld voor 8,50 euro. Helaas een misleidende gerecht titel. Het gerecht bestond uit enkele pietluttige worstjes kleiner dan de knakworsten van de supermarkt met een hint van Sauerkraut. Smaakte verder prima maar niet bijzonder, en weinig. De bediening was vriendelijk, maar van een afgewogen prijs-kwaliteit was geen sprake
Beste heer Haagen,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie over Grand Café The Basket. Uw punten van kritiek betreffende onze Hotdog XL nemen wij heel serieus en deze nemen wij dan ook mee voor in de toekomst om onze kwaliteit te verbeteren. Wij bieden onze excuses aan voor dit voorval en hopen u in de toekomst wederom te mogen ontvangen om een meer positieve ervaring mee te geven.

SanneVermeer85 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Gister hebben mijn vriendin en ik heerlijk gegeten bij The Basket! Vooraf een salade geitenkaas en als hoofdgerecht Pork & Ribs. Letterlijk en figuurlijk "om je vingers bij af te likken"! Als afsluiting namen we de chocolademousse en een kop koffie. Vriendelijke en vlotte bediening. De inrichting is strak, modern en warm. Het was gezellig druk. Wij zijn erg tevreden en komen gauw een keer terug. Groet, Sanne Vermeer
Beste Sanne,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze lovende woorden over Restaurant The Basket, ons team is hier heel blij mee en ook trots op! Wij ontvangen jou en jouw vriendin graag weer in de toekomst op onze locatie, tot dan.

Sales The Basket Utrecht
Pieter J.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
We hebben een heerlijke avond gehad. Zonder te reserveren, konden we gelukkig nog wel terecht. Het was erg druk, maar daar merkte we weinig van. Bediening was attent, professioneel en erg vlot. Eten was erg lekker, had een prima prijs/kwaliteit verhouding en duurde ondanks de drukte niet lang. De gravad lax en de sukade smolten op mijn tong. De Basketball als dessert is ook een topper. We komen snel weer terug! Echt een aanrader voor jong en oud.
Beste Pieter,
Hartelijk dank voor deze zeer positieve recensie.
Dit is waar wij het allemaal voor doen!
We zijn heel blij dat je zo tevreden bent over je bezoek aan The Basket.
We hopen je snel weer te mogen ontvangen.
Gastvrije Groet,
Team The Basket
Harold59 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Ondanks de vele oude slechte recensies heel gezellig en lekker gegeten. Bediening was top, snel en vriendelijk. Het eten was eenvoudig, maar erg smakelijk. De chocomisu als toetje een aanrader.
Beste Harold,
Hartstikke bedankt voor deze leuke recensie.
We ontvangen u graag een volgende keer.
Vriendelijke groet,
Team The Basket
HappyCoupleforever .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Ik kom hier regelmatig lunchen en het eten is lekker. De service is goed en je betaald wat meer maar in de omgeving van de uithof is dit ook een van de weinige plekken waar je rustig kunt gaan zitten en lunchen.
Hartelijk dank voor deze reactie. Wij vinden het fijn om te horen dat u tevreden bent over onze service en lunch mogelijkheden. We kijken er naar uit u wederom te mogen ontvangen bij The Basket.
Will T.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
- het lijkt alsof je voor de deur kunt parkeren (heb ik ook gedaan), maar ik rook onraad en checkte het toch maar even bij de ober; 'alleen voor vergunninghouders', zei hij, 'er is hoogst zelden controle, maar u zult zelf moeten beslissen'; auto toch maar even om de hoek gezet, op een parkeerplaats achter een slagboom, vanaf half zes gratis;
- op het eerste gezicht een wat studentikoze kroeg op de begane grond van zo'n onpersoonlijke betonnen 13-in-eendozijn-kolos; bij nadere beschouwing een heel gezellig ingerichte pleisterplaats voor studenten en personeel van de universiteit en hogeschool die in de omgeving gevestigd zijn; om halfzes bomvol (kon met moeite een tafeltje bemachtigen), om half acht zo goed als leeg;
- zeer vriendelijke bediening door attente jonge mannen en vrouwen (waarschijnlijk studenten) die hun vak verstaan;
- beperkte kaart, nogal Amerikaans georiënteerd (veel 'burgers' en maaltijdsalades), maar echt niet slecht en 'preiswert';
- geitenkaassalade kan ik van harte aanbevelen en de sauvignon blanc is van uitstekende kwaliteit; goeie koffie ook (dubbele espresse).
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2013
Gisteren hier gelunched, betaalde 6,50 voor 2 geroosterde boterhammen waarvan er slechts 1 belegd was. Als ik meer dan 4 euro voor een broodje betaal, dan verwacht ik wel een goede hoeveelheid. Hier ga ik niet meer heen.
Diner-met-L .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2013
Prima tent en prima alternatief voor 'een keertje niet koken'. Hoewel ik het gepresteerd heb hier de laatste 1,5 week 3x aan te schuiven. Op woensdag is dat helemaal grappig: 2e burger voor 1/2 prijs.

Ja, de burgers dus. De weekburger is vaak een aanrader (dit keer was dat een jummie Franse kip)... de Basket burger met kerriesaus (brrr), was dat niet helaas, maar dat lag meer aan mij & kerrie.

Je krijgt er heerlijke frietjes bij, met lekker sausje en beetje sla. Neem je een wijntje en een koffie, dan ben je klaar voor
Alien .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2013
Met collega's hier gegeten. A la carte, ondanks dat we met z'n tienen waren, was dat geen probleem. Ook toen iemand wilde wisselen van voorgerecht wist de serveerster dat te regelen. De locatie is, gezien de omgeving (lelijke gebouwen Uithof) een verademing: het is echt gezellig binnen. Ik was hier een jaar niet geweest, en vond het eten dit keer zeer matig. De verandering van kaart vind ik geen verbetering, en de prijs-kwaliteitverhouding is ook minder geworden. Een halve wrap, die smaakte alsof hij net uit het bekende rood-gele pakje kwam, met (lekkere) geitenkaas, op een beetje slamix... tja... De hamburger was vooral veel, de frieten gelukkig lekker. Ik heb hier wel eens veel beter gegeten!

Lenn G.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2012
Voor het eerst hier gedineerd. Omdat we met een groep waren (14) helaas niet à la carte. Keus uit drie hoofdgerechten: vis (zalm), vlees (saté), vega (pasta). De soep die ik koos was Thaise kippensoep met kokos. Bremzout, oneetbaar, en niet pittig. Daarna saté. Die was droog, te lan op de grill dus. De saus was dik maar aardig, de garnituur (coleslaw) ok en de frites ronduit fantastisch. De vis heb ik niet gezien, de pasta was een enorme berg karig gegarneerde linguine, zonder saus maar met een perfect gepocheerd ei erop. Het toetje was een ijscoupe die ik gelukkig kon inruilen voor thee: er zat drop-ijs bij. Huiver! Ik hoop er de volgende keer à la carte te eten, want ik denk dat er betere gerechten bij zijn dan deze. Bediening was vlot. Wijnadvies (wit): pas op dat je niet de duurdere chardonnay besteld in plaats van de goedkopere grenache. Allebei volstrekt pretentieloze caféwijn. De uiteindelijke zes voor het eten wordt verdiend door de frites en de gepocheerde eitjes.
Marina B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2012
Samen met een vriendin heb ik hier vaak gelunched. Het eten was lekker, zowel de broodjes als de salades. Het is me wel een keer overkomen dat ik een broodje gehaktbal / fetakaas had besteld en dat de gehaktbal rechtstreeks uit de fabriek leek te komen.. dat was jammer. Voor de rest altijd tevreden geweest, bediening was altijd vriendelijk.