The Basket Amsterdam

De Boelelaan 1109-B Amsterdam Nederland Kaart
31-202050966

Meer informatie over restaurant The Basket Amsterdam

Maandag t/m Vrijdag 10:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag gesloten (open op aanvraag)

Openingstijden zomer 2018
Van 9 juli t/m 19 augustus
maandag t/m vrijdag 11:30 - 19:30

Jouw recensie over het restaurant The Basket Amsterdam

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
Er is heel wat veranderd op het terrein van mijn alma mater sinds de tijd dat ik er regelmatig rondliep, zo'n 25 jaar geleden. Zo hebben zich er een aantal horecagelegenheden gevestigd waarvan The Basket wellicht de grootste is. De zaak ligt midden op de campus van de VU en heeft zowel een terras buiten als een dakterras. De ruimte binnen wordt gekenmerkt door veel licht en tafeltjes die lekker ver uit elkaar staan. De service was uitstekend en de lunch was prima. Ik had de soep van gegrilde tomaat en de boerenuitsmijter. De soep was lekker al kon ik de smaak van de grill er niet in terugvinden. Bijzonder was de 30 cm lange melbatoast die erbij geserveerd werd. De boerenuitsmijter bestond uit brood, kaas, ham, champignons, bacon, boerengroentemix en twee gebakken eitjes natuurlijk. Lekker en eens iets anders dan de boerenomelet die standaard op menukaarten te vinden is.
Arjeh V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Lekkere drankjes, veel keuze en lekker eten. De snelheid van de service kan beter en blijf werken aan de lach van het personeel! :-)
Beste Arjeh,

Hartelijk dank voor de recensie! Fijn om te lezen dat het aanbod qua hapjes en drankjes naar wens is!
Wij gaan ermee aan de slag om ervoor te zorgen dat de glimlach van de medewerkers oogverblindend zal worden! :) en de snelheid van de service staat bij ons hoog op de agenda!

gastvrije groet,

Team The Basket Amsterdam
francoisjosph .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Tsja, soms kun je niet anders en is de Basket een optie om te eten. Niet echt om over naar huis te schrijven. Personeel weet niet wat ze doen. Er worden gerechten geserveerd die niet zijn besteld. Eten wordt op tafel gesmeten. Oké, het is een studententent maar een beetje fatsoen mag toch wel. De zalm is redelijk maar smakeloos en wat mij betreft te droog. Duidelijk voorbeeld van eiwitten kapot garen. Weet de chef wel wat hij of zij doet. De soep vooraf is inspiratieloos en lijkt prefab, maar goed....ik kan niet in de keuken kijken. Werkelijk niet te weg te werken. Bahhhhh. Koffie na was prima, maar wat kan daar mis mee gaan. Nee, niet een plek waar je lekker kunt genieten. Jammer!
Beste Francois josph,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie over Grand Café The Basket Amsterdam. Wat vervelend voor u dat u geen prettige ervaring heeft gehad. Uw punten van kritiek betreffende het personeel en het door u genuttigde gerecht nemen wij heel serieus en deze nemen wij dan ook mee voor in de toekomst om onze service en kwaliteit te verbeteren. Graag zou ik telefonisch met u in contact komen om uw ervaring te bespreken. Wanneer u in de gelegenheid bent kunt u ons op maandag t/m vrijdag bereiken op nummer 020—2050966. U kunt dan vragen naar onze sales.

Sales The Basket Amsterdam
Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Gereserveerd op vrijdagavond bij The Basket Amsterdam. Was gezellig druk. Helaas kregen we een tafeltje dat wel heel erg dicht op de tafel ernaast stond (terwijl de zaak ruim genoeg is).

Service is niet goed. Voldoende personeel aanwezig. Echter lieten ze ons nadat we op onze tafel gewezen waren ruim 20 minuten aan ons lot over.

Ik had de burger van de maand. Deze viel tegen.
Beste S. Bouma,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie over Grand café The Basket Amsterdam. Uw punten van kritiek betreffende de aangewezen tafel en de service nemen wij heel serieus en deze nemen wij dan ook mee voor in de toekomst om onze service te verbeteren. Graag zou ik telefonisch met u in contact komen om uw ervaring te bespreken. Wanneer u in de gelegenheid bent kunt u mij bereiken op nummer 020-2050966

Salesteam The Basket Amsterdam

Chino7 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Prima café.
Ik was samen met mijn collega's van het VUMC. We hebben heerlijk gegeten.
Het eten was met zorg gemaakt. Top kwaliteit.
De sfeer was gezellig.
Ik kom zeker terug
Beste Chino,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze lovende woorden over The basket Amsterdam, ons team is hier heel blij mee en ook trots op! Wij ontvangen u en uw collega's graag weer in de toekomst op onze locatie, tot dan.

Sales The Basket Amsterdam
flurps .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Gezellige drukte bij The Basket; hoewel we niet gereserveerd hebben kunnen we nog terecht aan een tafeltje voor 2, wel erg dicht op de andere tafeltjes. De bediening varieert nogal: sommigen zijn snel en attent en anderen kijken schijnbaar steeds een andere kant op. Het eten is redelijk: eetcaféniveau maar lekkere salade.
Beste heer/vrouw,

Hartelijk dank voor uw recensie! Wat fijn om te horen dat u een gezellige drukte bij The Basket heeft ervaren! Wij proberen ondanks de drukte altijd een aantal tafels vrij te houden voor 'in loop'. Mede ook omdat we een spontane binnen loop van gasten erg waarderen! Bedankt voor uw eerlijke mening wat betreft de bediening, voor ons een leermoment dat de neuzen dezelfde kant op horen te staan ;)! Wij doen ons best een zo gevarieerd mogelijk aanbod aan keuzes op onze menukaart aan te bieden en passen onze kaart regelmatig aan. Wij ontvangen u graag nog eens in The Basket Amsterdam!

Met gastvrije groet, team The Basket Amsterdam
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Afgelopen week gegeten bij The Basket Amsterdam met een aantal zakenrelaties. Het reserveringstraject verliep erg prettig met een attente dame aan de telefoon die mij vriendelijk te woord heeft gestaan, waarop nog mailcontact met de Sales afdeling volgde en ik een bevestiging met een duidelijk overzicht kreeg van mijn reservering. Vrij last minute gaf ik nog wat dieetwensen door, waar de keuken goed naar geluisterd heeft en de gerechten er dan ook niet minder om waren! The Basket is een dynamische en vrij drukke locatie die wat onstuimig over kan komen op het eerste gezicht, maar door de snelle, correcte en vriendelijke manieren van de bediening verliep de reservering voor mij en mijn gasten prima. Ik zal zeker nog eens terug zal komen bij The Basket Amsterdam!
Beste Mvkeulen,

Hartelijk dank voor deze mooie recensie! Uiteraard doen wij erg ons best om iedereen tevreden te houden en een zo goed mogelijke service te verlenen op alle fronten, vanaf het telefonische contact tot aan de tafel zelf! Dat is soms een uitdaging gezien de drukte en dynamiek die vaak in The Basket Amsterdam heerst, dus voor ons erg prettig om te horen dat alles zo naar wens is verlopen! Hier doen we het ook met zijn allen voor, met gastvriendelijkheid, toegankelijk, laagdrempelig & smaakvol eten als sleutelwoorden! Graag tot ziens in the Basket Amsterdam!
Joyce L.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2014
Fish & Shrimp burger van € 12,- was smakeloos en werd lauwwarm opgediend, prijs-kwaliteit staat niet in verhouding. Drankjes zijn ook lauw. Sanitaire voorzieningen zijn erg basic en niet erg fris. Bediening is vriendelijk. Decor redelijk.
miko_amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2014
Een gezellige locatie op het VU terrein. De fish&shrimp burger is een smakelijke burger met hele garnalen en een frisse mayonaise. Lekkere patatjes erbij. Opvallend is de zeer vriendelijke en zorgvuldige bediening. Drankjes en eten komen snel, worden bij de juiste persoon neergezet en het zelfs oortje van je kopje wordt naar de juiste kant gedraaid. Daar kunnen andere Amsterdamse café's en eetgelegenheden een voorbeeld aan nemen.
Carl K.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2013
Had als voorgerecht de uiensoep. Hierbij werden twee bruine boterhammen geserveerd. De soep was ok.
Als hoofdgerecht de Thaise viscurry, te kiezen tussen mild en heet. De hete variant was heerlijk, zeker gezien de prijs.
Het aardige van dit restaurant is dat men de porties kan kiezen op grootte: 75%, 100% of 150%.
Als nagerecht het appelgebak genomen, omdat dit werd aangeprezen. Dit was helaas een tegenvaller. Het was te koud en teveel deeg.
Alles tezamen een redelijk tot goede prijs/kwaliteit verhouding.
Service was vriendelijk. Het decor was gezellig.
Chiel V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2012
Een welkome aanvulling op de standaard catering binnen de VU (verzorgd door de Eurest). De gerechten zijn vrij standaard, maar wel smaakvol. Service is prima en vriendelijk. Het is hier tevens een stuk gezelliger dan in de kantine van de VU. Prima plek voor zakelijke lunches.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
Een prima gelegenheid om te eten als je in de buurt van de VU bent. De snelheid van de bediening is wat afwisselend - soms lijken ze de drukte niet helemaal aan te kunnen en moet je vrij assertief zijn om een bestelling te doen. Kwaliteit van het eten is prima, hoewel ik de lunchprijzen aan de hoge kant vindt. Leuk is dat je bij de avondkaart kunt kiezen uit 3 maten: 75/100/150%.