Thaise Snackbar Bird

6,6
Erg duur
Jitske V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Wat is er in hemelsnaam gebeurd met The Bird?
Ik kom hier zo eens in de paar maanden wel een keer om lekker thais voedsel te halen. Zo ook vandaag: Pad Thai. De dagschotel.
Dit was echt de slechtste versie die ik ooit geproefd heb. Een homp plakkerige noedels met stukken kip met een vies rokerig smaakje eraan. Ik hoop echt dat dit geen standaard wordt. Maar ik haal mijn thai voedsel voortaan wel ergens anders...
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Al jarenlang kom ik hier (en bij restaurant aan de overkant). Elk jaar wordt de kwaliteit minder, maar afgelopen zaterdag was het eten echt slecht: pad thai niet te eten, geen smaak, rode en groene curries saai, wel pittig maar verder smakeloos, vlees taai. Ooit was dit het beste Thaise eten van Amsterdam, maar what happened? Dit was, evenals restaurant aan de overkant, mijn laatste keer. Helaas.
Wel snelle service ondanks grote drukte.
Ik vind het spijtig om te horen, hoe u het eten bij ons heeft ervaren. Wij doen altijd ons best om lekker eten op iedereen zijn tafel te krijgen. Helaas lukt dit niet altijd vanwege de drukte.alle producten die we gebruiken zijn dagvers. Ik weet wel dat de kwaliteit van ons eten omhoog is gegaan, aangezien Chef Bird zelf in de snackbar kookt. 14:00/16:00. 18:00/21:00... Wij hebben afscheid genomen van het restaurant Bird. Daar hoef ik verder niets aan toe te voegen, kwa kwaliteit!! Bij deze bied ik u aan om bij de snackbar nogmaals een maaltijd te halen op kosten van de snackbar. Hopelijk stellen wij u niet teleur.

Mvg
Mike
Bird Snackbar
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Bird is een snackbar. Je komt dus voor het eten en dat is nog steeds prima. Het varieert maar de basis is goed. Vers snel en ruime keuze. Beef chicken en seafood sauzen zoals oyster en traditionele thaise gerechten zoals pad thai. Van mild tot flink scherp. Klaarmaken duurt meestal tien minuten. Blikjes drinken erbij. Totaal ongeveer 15 euro.

Binnen zitten is een uitdaging aangezien de Zeedijk altijd propvol is. Ik pak meestal het bankje buiten. Bovendien is het interieur niet veel bijzonders. Eten wordt ook buiten aangegeven en kom je redelijke hoeveelheden halen in de buurt valt over langs brengen ook te praten.
FoodieGoodie93 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
De perfecte plek voor een snelle, betaalbare maaltijd. Het is erg druk en warm binnen, maar het eten is super! De rode curry met kip is een aanrader. Wel zijn de porties enorm groot, dus kom met een lege maag!
Kolenkit .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Het puntensysteem werkt hier niet helemaal goed. Het moge duidelijk zijn dat de service en het decor bij Bird niet precies zijn wat je verwacht als je uit eten gaat. Maar je gaat dan ook niet uit eten, je gaat snel een hapje doen. En wat is het eten fantastisch. Nagenoeg alle gerechten zijn super smaakvol en worden met grof gesneden, verse ingrediënten bereid. Een prima hap om een avondje uit mee te beginnen of een middagje winkelen mee te beeindigen.
.. FATCAT ..
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Na een avond stappen vanmiddag op de Zeedijk getwijfeld tussen Little Saigon en Thaise snackbar Bird. Gelukkig kozen wij voor Bird. Aangezien het er zo druk was dat binnenkomen letterlijk onmogelijk bleek, wij de bestelling gewoon naar binnen hebben geroepen en op het bankje voor de zaak konden wachten en eten, mochten wij heerlijk van de laatste zon konden genieten. Kortom, beter kan op zo'n moment haast niet.
Even later werd onze Tom Ka Kai soep buiten geserveerd. De soep was erg lekker. Simpel, maar ingrediënten vers en smakelijk (ideaal katervoedsel overigens)
Binnenkort de andere soepen ook maar eens proberen!
Quirine B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Met regelmatig ga ik hier een soepje of curry halen: uitstekend eten, authentieke smaken en grote porties. Aardige bediening en super service. Natuurlijk moet je af en toe wachten en zit je boven op elkaar maar dat is juist de charme van Thaise Snackbar Bird. Net zoals het interieur!
Edwin Taree V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Dit is de snelle versie van het restaurant aan de overkant (heet ook Bird). Zeker een van de beste Thais in Amsterdam. Super populair onder de lokale bevolking, ook voor take-away. Bediening is snel, maar er wordt wel verwacht dat je niet lang natafelt. Het is tenslotte een fast food plek. Maar wel met uitstekende kwaliteit eten. Decor is wat je kan verwachten: minimaal. Als je gezelliger wilt eten dan kan dat ook aan de overkant bij het restaurant. Maar reken dan op lange rijen. Kom je vroeg (voor 18:00u) dan heb je snel een plek. Een echte aanrader voor een snelle hap van uitstekende kwaliteit.
Roy W.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
(Thaise snackbar) Bird is bij uitstek de plek om een lekkere maaltijd te halen als je op zondag geen zin hebt om te koken. Tegenover de snackbar zit het restaurant waar je 'oke' kunt zitten. Maar aangezien ik op 20 meter van Bird vandaan woon kies ik altijd voor afhalen. Aanraders zijn de Thaise loempia's en de Kou Pad Thai (nr. 72), daar zit werkelijk alles in...Rijst, Noodles, Groente, Inktvis, Beef, Garnalen en kip. Heerlijk! De (meestal) lange wachttijd, gehaaste service, chaos en slechte bedrijfsleider weerhouden mij niet van het feit om hier 2 of 3x per maand te komen. Beste Thai van Amsterdam!
Popo G.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Lekkere gerechten.
Goede kwaliteit/prijs/portie verhouding.

Mijn vaste plek voor Thais.
De parkeerkosten en de toeristen neem ik maar voor lief.
Babe .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Heel vaak langs gelopen, altijd heel druk bij Bird . Vanavond hier gegeten. Lekkere currie genomen. Bediening te gehaast , dat vond ik minder fijn.Maar dat is bij bijna alle Aziatische restaurant in de China town.
Lot71 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Niet echt te begrijpen dat mensen tot op straat in de rij staan voor dit restaurant. Eten smaakt niet meer dan middelmatig. Tafeltjes smoezelig, schoonmaken tussendoor ging snel snel. Door de drukte is het de bedoeling dat je zo kort mogelijk aan tafel zit. Dat was vanaf het begin duidelijk dus oke, maar dan verwacht ik iets beters. Ik krijg het idee dat het restaurant nog wel vaart op vergane glorie, maar er zijn echt veel betere Thai in Amsterdam te vinden.
Jamievries .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Bird blijft toch een Amsterdams toppertje! Geen bijzondere aankleding, service is goed maar niet uitmuntend maar qua eten toch een van de beste Thais in Amsterdam.
Kom er al jaren en zal dat ook zeker blijven doen, voor mensen die wat minder bekend zijn met Bird, Bird Snackbar aan de overkant voor al het afhaalwerk; minstens even verrukkelijk!
LV22 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Het was erg druk, gelukkig hadden ze een tafeltje over voor ons. Wij eten heel vaak thais. Bij Bird voor het eerst, het eten smaakt redelijk, ietjes te zout in de currie. De bediening beetje te gehaast. Voor romantisch en zakelijk dineren vind ik niet echt geschikt, meer voor een snelle hap.
Norman V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Bird valt nooit tegen, eventjes wachten voordat je kan gaan zitten. Het eten smaakt altijd erg goed, als ik Thais ga ik is het altijd bij BIRD. Verwacht geen deluxe restaurant waar je uren kan gaan tafelen, de gerechten worden snel opgediend zodat de volgende weer kan gaan zitten. Hou hier dus rekening mee. Mijn favo gerechten zijn de gerechten met de green curry.
Stefanie K.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Een paar maanden geleden hier gegeten, toen zat er kip in mijn vegetarische curry. Besloten ze een aantal weken geleden een nieuwe kans te geven. Hoewel het eten goed smaakte en mijn vegetarische gerecht dit keer wel zonder kip was, was de bediening uiterst ongeduldig. Je wordt echt weg gekeken uit het restaurant, en je hebt het gevoel dat je niet even rustig je glas mag leeg drinken.
Carin S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Snackbar The Bird is voor ons het afhaaladres voor Thais eten in Amsterdam. En wij zijn niet de enigen want het is er altijd druk. Op sommige dagen/ tijden moet je even wat meer geduld hebben dan anders. Gelukkig sta je op een druk punt midden in de binnenstad en is wachten dan geen straf. Belangrijkste is dat het eten wat je mee krijgt altijd even lekker is. Aanrader!!!
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Hier kan ik kort over zijn, zowel het restaurant als de 'snackbar' Bird zijn uitstekend! Hele goede saté, heerlijke Pad Kai etc. Het is wel altijd ontzettend druk, dus of ga vroeg rond 17.30-18.00 uur of na 21.00 uur. Aanrader voor een echt goede en eerlijke Thai!!!!
John888 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Bird (Thais snackbar, ligt tegenover het Thais restaurant Bird in de Zeedijk) is value for money voor een snelle hap. We gingen naar binnen, was leeg (rondom 17 uur op een woensdag) en binnen enkele minuten waren alle 30 zitplaatsen bezet! Met z'n 2'en loempia's, pad thai met kip en rode curry met garnalen besteld, het kwam snel, de porties waren royaal en de rekening slechts €38 incl. drankjes. Zeker een aanrader!
Jeannette D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Vanavond hier gegeten (snackbar) na alle goede reviews. Het eten viel me echter tegen, te zout en niet echt verfijnd, bv de kipsate had een pindasaus die niet vers smaakte en ook te zoet. En de pad Thai die ik elders veel lekkerder kreeg. Ik vond de prijs zeker voor een "snackbar" aan de hoge kant (83 euro voor 4 personen). Ook jammer dat je er geen bietje kan drinken bij het eten.