Thais Restaurant Bird

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Thais Restaurant Bird

Ties R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Erg lekker gegeten en bijna alle gerechten zijn zeer smaakvol. De mix van voorgerechten is oké al zou ik voor een soep gaan. Persoonlijk ben ik erg fan van een currygerecht die raad ik ook aan. Een prima Thai.
Hien L.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Ik was hier regelmatig met verschillendere vrienden we komen voor lekker eten en zeer vriendelijke bediening alles is klopt !
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Ben gisteren uitgenodigd voor een verjaardag bij rest Bird. Ik vind de Phad Thai kip is gemiddeld (niet erg goed). Vis gerecht dorade is wel goed, Voorgerecht is lekker en de dessert is ook goed. De bediening is ook goed.
PrincessWiwi .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Één van de beste Thaise restaurants in Amsterdam.
Dat is ook te zien aan de rij die elke avond voor de deur staat. Als je geluk hebt kan je al een tafel krijgen na 5 min maar anders kan je wel lanegr dan een half uur wachten. ( geen reserveringen mogelijk)
Maar het eten maakt dat allemaal goed. Alles wordt geserveerd met een grote schaal rijst erbij en de thaise curry's zijn ook erg op smaak. Ook gerechten zijn van verschillende levels van pittigheid. Goed voor amateur draakjes of voor de geavanceerde peper-eters. Ik vind zelf de tom-yam noedel soep erg lekker! Vriendelijk personeel (waar Thaise mensen om bekend staan uhh) en snelle service nadat je dan eindelijk naar de tafel wordt gebracht.
Lotte L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Eten goed van smaak. Geen flauwe hap. In dessert iets teveel zeezout. Ambiance ontzettend fijn. Goede communicatie met staff, fijn dat wijn voorgeproefd mag worden.
Shelley S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Vrijdagavond 3 feb '17 hier gegeten. Helaas is het nog steeds niet mogelijk om een tafel te reserveren en zoals zo vaak wordt gezegd aan de deur dat het wachten 10 minuten zal duren. Mijn ervaring heeft geleerd dat het vaker gerust 30 minuten of langer duurt! Ik vind het de moeite waard omdat het eten goed en vers is. De porties zijn groot genoeg om te delen (en anders doggy bag) en de prijzen schappelijk. Een kleine domper was dat alle kleefrijstdesserts uitverkocht was ;-( verders een super avond gehad met kids!
Faralley .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Afgelopen dinsdag (20/9) n het Restaurant van Bird wezen eten, de "snackbar" van Bird is een begrip in Amsterdam omtrent Thais eten.

Wij hadden boven (1e verdieping) een tafeltje helaas niet bij het raam. Vooraf hadden we pangsit, loempia's en saté. Eerlijk is eerlijk maar dit smaakte fantastisch.

Als hoofdgerecht (zal de NL benaming gebruiken) hadden we beef met mango & ananas en een beef met cashewnoten. Helaas was de laatste heel erg zout van smaak, niet echt geweldig. Met mango & ananas was pittig maar ook niet echt bijzonder. Het eten was qua temperatuur ook lauw.

Verder heb ik bier (Heineken) en wijn gedronken (wijn was niet van uitgesproken kwaliteit) en geen dessert genuttigd.

Hoe moet ik dit nou samenvatten, ik heb op zich goed gegeten maar ik had het gevoel dat ik bij een gewoon Chinees restaurant hetzelfde had kunnen krijgen betreffende het hoofdgerecht.

Ook het tafeltje en de ruimte (bloedheet) waren nou niet om over naar huis te schreeuwen. De bediening was erg vriendelijk maar het leek wel of ze allemaal ADHD hadden, er werd geschreeuwd en gerend door elkaar, niet passend voor een restaurant om rustig je maaltijd te nuttigen. Ik vond het dan ook verbazingwekkend dat de mensen op de trap stonden te wachten voor een tafeltje toen ik het etablissement verliet.
Gerda M.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Zaterdag middag in Amsterdam met Amerikaanse vrienden gegeten, geweldig die groene curry. Het eten was echt fantastisch, de bediening heel vlot, lieve mensen, spreken de talen goed!! De wijn was verrukkelijk. We hebben genoten!
Mooie details in de zaak. Prachtige boedah beelden. Keurig verzorgd.
We komen vast nog eens terug.
Bakjefriet .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
De bediening hier wil dat je zo snel mogelijk een curry in je gezicht duwt, afrekent, en plaats maakt. Met een "We have a lot of people waiting outside." werden we aangespoord om vooral toch op te schieten. Waardeloos.
Maureen V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
De kwaliteit van het eten bij Bird is enorm achteruit gegaan. De Thom Ka Kai is nu mierzoet en de twee hoofdgerechten - een vegetarisch, een met rundvlees- waren niet echt smerig maar wel liefdeloos klaar gemaakt. Een groot verschil met een tijdje geleden.
Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Op zoek naar een restaurant voor een vlotte hap kregen we de tip om Bird te proberen. Bird is een Thais restaurant waar snel bediend wordt en er dus ook snel verloop is van eters. Wij waren redelijk vroeg waardoor we een mooi tafeltje aan het raam konden bemachtigen. De bediening is vriendelijk en snel, maar echt extra aandacht voor de klanten is er niet.

Mijn keus viel op één van de interessante menu's, waarbij een Thaise soep wordt gecombineerd met een snack en een gerecht met rijst. Mijn keus viel op het menu met de Tom yum goong. Deze was bijzonder smakelijk en ook de kipspiesjes en het rundvleesgerecht waren lekker. Het gehele menu was minder dan 20 euro, wat zeker voor Amsterdam een prima prijs is. Qua hoeveelheid is het bovendien genoeg om de maag te vullen, al zal je je er niet aan overeten.

Na het eten konden we nog even nazitten en ondanks de rij wachtende klanten werden we niet door het personeel verzocht om te gaan. Gezien de lengte van de rij waren wij niet de enigen die tevreden waren over de maaltijd.

Samengevat een aanrader voor wie in Amsterdam een snelle Thaise hap wil eten met goede service en degelijke prijzen. De drukte en de enigszins afstandelijke bediening moeten je dan wel liggen.
Noor W.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Vanavond hier met twee personen gegeten. We waren aan de vroege kant dus we konden meteen gaan zitten. We bestelde wat voor en deelde een hoofdgerecht. De bediening was vriendelijk maar sommige kunnen nog een puntje zuigen uit de vriendelijkere van t stel. M'n voorgerecht, de bangkok mix, bestond uit van alles. Je kon merken dat alles net wat anders was dan je gewend bent, wat voor mij liet blijken dat het echt authentiek thais was en niet dat vernederlandste aziatisch eten. We kregen het verkeerde hoofdgerecht maar het kon ons eigenlijk niet zo heel veel schelen. Het smaakt allemaal lekker. Met een rekening van 38 euro kwamen we er goed van af. Leuk tentje!
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
De lange rij voor de deur doet vermoeden dat je hier het allerbeste eten van de hele Zeedijk kunt krijgen maar het lijkt er meer op dat Bird is opgenomen in internationale reisgidsen gezien de grote hoeveelheid toeristen binnen. Gister na een jaar of 10 weer eens het plan opgevat hier een hapje te eten en niet erg enthousiast meer over Bird.

Een paar pluspunten:
-de inrichting is gezelliger dan die van een aantal andere tentjes op de Zeedijk, met gekleurde kerstlampjes, kitscherige olifantendoeken en glitterfoto's van het Thaise koningshuis. er is overigens wel 'optimaal gebruik gemaakt van de ruimte' om tafeltjes kwijt te kunnen.
-de smaken van veel gerechten zijn goed en lijken behoorlijk authentiek Thais
-de menuutjes (wel alles in één keer geserveerd) hebben voor 18.50 een goede prijs-kwantiteitverhouding
-de porties zijn groot en er wordt ruim witte rijst bij geserveerd
-voldoende en fris ogende toiletten

Helaas ook aardig wat minpuntjes:
-ruim na 20u stonden we nog altijd een minuut of 20 te wachten. niet zo erg als dit blijkbaar het concept is maar het zou fraai zijn als het persoon je vast begroette, aangaf hoeveel tijd je ongeveer nog zou moeten wachten, als je eenmaal in het bargedeelte staat te wachten iets te drinken aanbiedt etc.
-de witte huiswijn is van hele matige kwaliteit en zou makkelijk door kunnen gaan voor semi-zoet. dat kan voor deze prijs echt stukken beter.
-water bestaat bij Bird uit een flesje of fles spa rood of spa blauw
-als aangegeven zijn veel smaken erg Thais maar de kip in bamboeblad was werkelijk niks meer dan vettige kippendijen in bamboeblad. jammer.
-in een van de menu's zaten kipsateetjes. erg goed van smaak maar meer koud dan lauw geserveerd. het bord even opwarmen had al veel gescheeld.
-bestek bestaat uit een lepel en een vork. interessant in een Thais restaurant. ik ben verder voor hergebruik van bestek maar niet als die lepel en die vork na het voorgerecht door het personeel bij het afruimen van je bord afgehaald worden en ter bewaring op de viezige placemat worden gedropt.
-de tafeltjes en de placemats worden na het afruimen voor de volgende gasten namelijk eventjes met een doekje afgedaan en de restjes eten weggeveegd
-de eend was nog redelijk mals maar de biefstuk in de Penangcurry was haast te taai om te kauwen, zonde!
-nadat de gevraagde rekening niet kwam zelf maar naar beneden gelopen en daar zonder boe of bah door de barman met de vinger naar de afrekenhoek gewezen, waar ook weer zonder enige plichtpleging de rekening tevoorschijn werd getoverd. tekenend voor het gedrag van het personeel niet echt bevorderlijk voor de fooi.

Aardig gegeten maar overall teleurstellend. Volgende keer maar op zoek naar een onontdekt Thais pareltje in de Nieuwmarktbuurt.
Monique O.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Leuk restaurant als je in Amsterdam bent, gevestigd op de Zeedijk dus volop toeristen. Ik heb hier een stuk of vier keer geweest en het is hier altijd druk.
Zoals meestal moet je in de rij staan voor een tafeltje. Omdat het bij de ingang vrij smal is staan er niet genoeg stoeltjes waar je even op kunt zitten.. de wachttijd is meestal 15 min. Als je eenmaal een tafel hebt heb ik nooit het gevoel dat je weggekeken wordt omdat de volgende gasten staan te wachten. Het eten is prima voor een schappelijke prijs. De porties zijn best groot, in mijn ogen zijn het bijna twee persoon porties.. dus niet teveel vooraf eten.

Authentiek. Je kunt hier na een dagje Amsterdam prima eten in een bijzondere omgeving.

De
Melle V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij restaurant The Bird. Met 4 pers. bestelden we 4 verschillende voorgerechten (o.a. spare ribs en kipsaté en mixed) en 4 verschillende hoofdgerechten (kip in rode curry, masaman curry, kip met basilicum en dorade). Allemaal fantastische smaken. Prijs kwaliteit is qua eten prima in balans. Maar wat is het jammer van het ongeïnteresseerde personeel, slechte bediening, gebrek aan service, etc. Helemaal niet wat je van Thai gewend bent en wat ze zouden moeten kunnen. Misschien te gemakzuchtig geworden door de kwaliteit van het eten..? Volgende keer maar eens de "snackbar" aan de overkant proberen. Of kies anders om het eten af te halen, krijg je ook nog eens 10% korting en heb je niets met personeel te maken. Zonde eigenlijk...
Stanley B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Voor de tweede keer bij Thais Restuarant Bird gegeten. De eerste keer was super en erg lekker, daarom nogmaals teruggekomen. De tweede keer was weer super. Het eten was erg goed en de bediening was attent en gezellig. Een tip is wel om bijtijds er te zijn, tijdens het spitsuur zijn de wachttijden echt gigantisch.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Ik bestelde een Bangkok menu . Het menu werd in een keer geserveerd wat erg jammer was. Het voorgerecht bestond uit pangsit , niets mis mee. Tussengerecht was Tom ka Kai ,Kokossoep met kip Deze leek opgewarmde kokosmelk met wat garnituren erin . Het hoofdgerecht was wel lekker , kip met groene curry saus. Jammer dat de bediening geen aandacht heeft voor je. Ik had wel een extra gewild. kortom een matige Thai er zijn betere .
clairecoco .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Altijd lekker eten bij Bird! Het "rommelige" in het restaurant hoort erbij!
Je kan hier niet reserveren omdat het gewoon altijd druk is maar je kan altijd wel snel terecht.
Heerlijke ervaring en echt thais eten.
nathalie1976 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Heerlijk gegeten maar wat een chagrijnige bediening we kwamen met een groep van 7 ja kan alleen reserveren boven de 10 of we wel appart aan een tafel konden zitten uiteindelijk na heel lang wachten een tafel gehad voor 7 maar zo onvriendelijk.
YDoorn .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Deze thaise snackbar is enorm bekend dus we zijn gaan kijken. De tom yam kung is een favortiet. De Pad thai ook erg lekker. Prijs kwaliteit in orde. Personeel vriendelijk en decor voor een 'snackbar' meer dan goed.