Thais Restaurant Bird

6,5
6,9
Faralley .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Afgelopen dinsdag (20/9) n het Restaurant van Bird wezen eten, de "snackbar" van Bird is een begrip in Amsterdam omtrent Thais eten.

Wij hadden boven (1e verdieping) een tafeltje helaas niet bij het raam. Vooraf hadden we pangsit, loempia's en saté. Eerlijk is eerlijk maar dit smaakte fantastisch.

Als hoofdgerecht (zal de NL benaming gebruiken) hadden we beef met mango & ananas en een beef met cashewnoten. Helaas was de laatste heel erg zout van smaak, niet echt geweldig. Met mango & ananas was pittig maar ook niet echt bijzonder. Het eten was qua temperatuur ook lauw.

Verder heb ik bier (Heineken) en wijn gedronken (wijn was niet van uitgesproken kwaliteit) en geen dessert genuttigd.

Hoe moet ik dit nou samenvatten, ik heb op zich goed gegeten maar ik had het gevoel dat ik bij een gewoon Chinees restaurant hetzelfde had kunnen krijgen betreffende het hoofdgerecht.

Ook het tafeltje en de ruimte (bloedheet) waren nou niet om over naar huis te schreeuwen. De bediening was erg vriendelijk maar het leek wel of ze allemaal ADHD hadden, er werd geschreeuwd en gerend door elkaar, niet passend voor een restaurant om rustig je maaltijd te nuttigen. Ik vond het dan ook verbazingwekkend dat de mensen op de trap stonden te wachten voor een tafeltje toen ik het etablissement verliet.
Gerda M.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Zaterdag middag in Amsterdam met Amerikaanse vrienden gegeten, geweldig die groene curry. Het eten was echt fantastisch, de bediening heel vlot, lieve mensen, spreken de talen goed!! De wijn was verrukkelijk. We hebben genoten!
Mooie details in de zaak. Prachtige boedah beelden. Keurig verzorgd.
We komen vast nog eens terug.
Bakjefriet .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
De bediening hier wil dat je zo snel mogelijk een curry in je gezicht duwt, afrekent, en plaats maakt. Met een "We have a lot of people waiting outside." werden we aangespoord om vooral toch op te schieten. Waardeloos.
Mefrou .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
De kwaliteit van het eten bij Bird is enorm achteruit gegaan. De Thom Ka Kai is nu mierzoet en de twee hoofdgerechten - een vegetarisch, een met rundvlees- waren niet echt smerig maar wel liefdeloos klaar gemaakt. Een groot verschil met een tijdje geleden.
Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Op zoek naar een restaurant voor een vlotte hap kregen we de tip om Bird te proberen. Bird is een Thais restaurant waar snel bediend wordt en er dus ook snel verloop is van eters. Wij waren redelijk vroeg waardoor we een mooi tafeltje aan het raam konden bemachtigen. De bediening is vriendelijk en snel, maar echt extra aandacht voor de klanten is er niet.

Mijn keus viel op één van de interessante menu's, waarbij een Thaise soep wordt gecombineerd met een snack en een gerecht met rijst. Mijn keus viel op het menu met de Tom yum goong. Deze was bijzonder smakelijk en ook de kipspiesjes en het rundvleesgerecht waren lekker. Het gehele menu was minder dan 20 euro, wat zeker voor Amsterdam een prima prijs is. Qua hoeveelheid is het bovendien genoeg om de maag te vullen, al zal je je er niet aan overeten.

Na het eten konden we nog even nazitten en ondanks de rij wachtende klanten werden we niet door het personeel verzocht om te gaan. Gezien de lengte van de rij waren wij niet de enigen die tevreden waren over de maaltijd.

Samengevat een aanrader voor wie in Amsterdam een snelle Thaise hap wil eten met goede service en degelijke prijzen. De drukte en de enigszins afstandelijke bediening moeten je dan wel liggen.
Noor W.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Vanavond hier met twee personen gegeten. We waren aan de vroege kant dus we konden meteen gaan zitten. We bestelde wat voor en deelde een hoofdgerecht. De bediening was vriendelijk maar sommige kunnen nog een puntje zuigen uit de vriendelijkere van t stel. M'n voorgerecht, de bangkok mix, bestond uit van alles. Je kon merken dat alles net wat anders was dan je gewend bent, wat voor mij liet blijken dat het echt authentiek thais was en niet dat vernederlandste aziatisch eten. We kregen het verkeerde hoofdgerecht maar het kon ons eigenlijk niet zo heel veel schelen. Het smaakt allemaal lekker. Met een rekening van 38 euro kwamen we er goed van af. Leuk tentje!
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
De lange rij voor de deur doet vermoeden dat je hier het allerbeste eten van de hele Zeedijk kunt krijgen maar het lijkt er meer op dat Bird is opgenomen in internationale reisgidsen gezien de grote hoeveelheid toeristen binnen. Gister na een jaar of 10 weer eens het plan opgevat hier een hapje te eten en niet erg enthousiast meer over Bird.

Een paar pluspunten:
-de inrichting is gezelliger dan die van een aantal andere tentjes op de Zeedijk, met gekleurde kerstlampjes, kitscherige olifantendoeken en glitterfoto's van het Thaise koningshuis. er is overigens wel 'optimaal gebruik gemaakt van de ruimte' om tafeltjes kwijt te kunnen.
-de smaken van veel gerechten zijn goed en lijken behoorlijk authentiek Thais
-de menuutjes (wel alles in één keer geserveerd) hebben voor 18.50 een goede prijs-kwantiteitverhouding
-de porties zijn groot en er wordt ruim witte rijst bij geserveerd
-voldoende en fris ogende toiletten

Helaas ook aardig wat minpuntjes:
-ruim na 20u stonden we nog altijd een minuut of 20 te wachten. niet zo erg als dit blijkbaar het concept is maar het zou fraai zijn als het persoon je vast begroette, aangaf hoeveel tijd je ongeveer nog zou moeten wachten, als je eenmaal in het bargedeelte staat te wachten iets te drinken aanbiedt etc.
-de witte huiswijn is van hele matige kwaliteit en zou makkelijk door kunnen gaan voor semi-zoet. dat kan voor deze prijs echt stukken beter.
-water bestaat bij Bird uit een flesje of fles spa rood of spa blauw
-als aangegeven zijn veel smaken erg Thais maar de kip in bamboeblad was werkelijk niks meer dan vettige kippendijen in bamboeblad. jammer.
-in een van de menu's zaten kipsateetjes. erg goed van smaak maar meer koud dan lauw geserveerd. het bord even opwarmen had al veel gescheeld.
-bestek bestaat uit een lepel en een vork. interessant in een Thais restaurant. ik ben verder voor hergebruik van bestek maar niet als die lepel en die vork na het voorgerecht door het personeel bij het afruimen van je bord afgehaald worden en ter bewaring op de viezige placemat worden gedropt.
-de tafeltjes en de placemats worden na het afruimen voor de volgende gasten namelijk eventjes met een doekje afgedaan en de restjes eten weggeveegd
-de eend was nog redelijk mals maar de biefstuk in de Penangcurry was haast te taai om te kauwen, zonde!
-nadat de gevraagde rekening niet kwam zelf maar naar beneden gelopen en daar zonder boe of bah door de barman met de vinger naar de afrekenhoek gewezen, waar ook weer zonder enige plichtpleging de rekening tevoorschijn werd getoverd. tekenend voor het gedrag van het personeel niet echt bevorderlijk voor de fooi.

Aardig gegeten maar overall teleurstellend. Volgende keer maar op zoek naar een onontdekt Thais pareltje in de Nieuwmarktbuurt.
Monique O.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Leuk restaurant als je in Amsterdam bent, gevestigd op de Zeedijk dus volop toeristen. Ik heb hier een stuk of vier keer geweest en het is hier altijd druk.
Zoals meestal moet je in de rij staan voor een tafeltje. Omdat het bij de ingang vrij smal is staan er niet genoeg stoeltjes waar je even op kunt zitten.. de wachttijd is meestal 15 min. Als je eenmaal een tafel hebt heb ik nooit het gevoel dat je weggekeken wordt omdat de volgende gasten staan te wachten. Het eten is prima voor een schappelijke prijs. De porties zijn best groot, in mijn ogen zijn het bijna twee persoon porties.. dus niet teveel vooraf eten.

Authentiek. Je kunt hier na een dagje Amsterdam prima eten in een bijzondere omgeving.

De
Melle V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij restaurant The Bird. Met 4 pers. bestelden we 4 verschillende voorgerechten (o.a. spare ribs en kipsaté en mixed) en 4 verschillende hoofdgerechten (kip in rode curry, masaman curry, kip met basilicum en dorade). Allemaal fantastische smaken. Prijs kwaliteit is qua eten prima in balans. Maar wat is het jammer van het ongeïnteresseerde personeel, slechte bediening, gebrek aan service, etc. Helemaal niet wat je van Thai gewend bent en wat ze zouden moeten kunnen. Misschien te gemakzuchtig geworden door de kwaliteit van het eten..? Volgende keer maar eens de "snackbar" aan de overkant proberen. Of kies anders om het eten af te halen, krijg je ook nog eens 10% korting en heb je niets met personeel te maken. Zonde eigenlijk...
Stanley B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Voor de tweede keer bij Thais Restuarant Bird gegeten. De eerste keer was super en erg lekker, daarom nogmaals teruggekomen. De tweede keer was weer super. Het eten was erg goed en de bediening was attent en gezellig. Een tip is wel om bijtijds er te zijn, tijdens het spitsuur zijn de wachttijden echt gigantisch.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Ik bestelde een Bangkok menu . Het menu werd in een keer geserveerd wat erg jammer was. Het voorgerecht bestond uit pangsit , niets mis mee. Tussengerecht was Tom ka Kai ,Kokossoep met kip Deze leek opgewarmde kokosmelk met wat garnituren erin . Het hoofdgerecht was wel lekker , kip met groene curry saus. Jammer dat de bediening geen aandacht heeft voor je. Ik had wel een extra gewild. kortom een matige Thai er zijn betere .
Clairecoco .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Altijd lekker eten bij Bird! Het "rommelige" in het restaurant hoort erbij!
Je kan hier niet reserveren omdat het gewoon altijd druk is maar je kan altijd wel snel terecht.
Heerlijke ervaring en echt thais eten.
Nathalie1976 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Heerlijk gegeten maar wat een chagrijnige bediening we kwamen met een groep van 7 ja kan alleen reserveren boven de 10 of we wel appart aan een tafel konden zitten uiteindelijk na heel lang wachten een tafel gehad voor 7 maar zo onvriendelijk.
YDoorn .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Deze thaise snackbar is enorm bekend dus we zijn gaan kijken. De tom yam kung is een favortiet. De Pad thai ook erg lekker. Prijs kwaliteit in orde. Personeel vriendelijk en decor voor een 'snackbar' meer dan goed.
Happiehappy .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Gisteravond voor het eerst met mijn vrouw hier gegeten. Het moest toch wel erg goed zijn gezien de rij wachtende mensen die we vaak tot op buiten op de stoep zagen wachten op een felbegeerde plek. We namen beiden een verschillend set menu, te weten Changmai en Phuket, beide bestaand uit 3 gerechten. Mijn kipsaté van kipfilet was taai droog en voorzien van wel heel erg weinig en matige satésaus. De viskoekjes van mijn vrouw leken wel van rubber te zijn gemaakt en werden begeleid met de saaie standaard zoete chilisaus. Dan beide op de menukaart als pikant omschreven soep: geen enkel spoortje van peper te ontdekken, maar wel waterig, zuur en verder smakeloos en voorzien van slappe en ook naar niets smakende fruits de mer! Mijn hoofdgerecht biefstuk in paneng curry kokos saus. De saus was redelijk, maar de schilfertjes "biefstuk" droog en taai. Als groenten zaten er in de saus stukjes volstrekt rauwe kousenband. De Massaman rundvlees in currysaus van mijn vrouw was een bremzout oma's stoofpotje met een droge substantie draadjesvlees waar geen currysaus in te bekennen was. Niet opgegeten dus. Na afloop van de "maaltijd" werd zoals altijd - voor de vorm denk ik altijd - gevraagd of het had gesmaakt. Op mijn ontkennende antwoord werd in het geheel niet gereageerd. Wel werd vlak daarna het restant van de Jasmijnthee in mijn kopje gegoten en de rekening op tafel gelegd, beiden ongevraagd. Nooit meer naar deze touristtrap! Er zijn veel betere Thaise restaurants in deze prijsklasse in Amsterdam! Hier was niets Thais aan!
Thijs W.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
De hele vrijdagavond staan de mensen in de rij voor het restaurant. Bird is razend populair, en terecht. Goed Thais eten op een van de meest gezellige plekken van Amsterdam voor een hele beschaafde prijs. Het is het kwartiertje wachten zeker waard. Als alternatief zit aan de overkant Bird voor de "Thaise snackbar".
HookJasper .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Eenmaal op de zeedijk kwam de THE BIRD al inzicht. We hadden niet gereserveerd en moesten zelfs een 10/15 minuten wachten in de bar op een plekje.
Eenmaal zittend Tom ka kai besteld was matig, vond het nogal zuur, jammer lekkerder gehad.
De kipsate was waanzinnig goed! Daarna curry gegeten met rijst altijd lekker.

De bediening is ok, niet erg enthousiast. Dame die al het eten uit geeft via de lift zit rustig op haar gemak wat rijst naar binnen te werken.
Al met al is het een leuke zaak om even goed te zitten eten.

Volgende keer snackbar proberen aan de overkant.
Diana K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
We moesten een poosje in de rij staan, omdat het stampvol zat overigens is het een heel goed teken voor een restaurant.
Het eten is erg lekker, er is ruime keus en de smaken zijn heerlijk!
De bediening is niet erg vriendelijk en je krijgt het gevoel dat je zo snel mogelijk weg willen hebben. Maar het eten maakt veel goed.
Baukie5 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
2 jaar terug heb ik hier voor het eerst gegeten. Dit was mijn eerste ervaring met een Thais restaurant en ik was er meteen een liefhebber van, vooral de Tom Ka Kai en Nua Pad Ped vielen in de smaak. Na een paar keer bij andere restaurants gegeten te hebben werd mijn voorkeur voor Thais toch minder, mijn verwachtingen lagen nou eenmaal hoog door Bird. Want wat kun je hier heerlijk eten! Het decor zorgt er in eerste instantie voor dat je niet veel verwacht (picknick tafels), maar de snelle service en het heerlijke eten maken dit ruimschoots goed! Iedere keer loop ik weer zeer tevreden de deur uit.
Tasteofwaste .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Leuke kleine thaise snackbar met uitstekend eten! Smaken op orde! Rijst prima gaar.
Kipsate lekker op smaak maar enigzinds iets droog aangezien het gefrituurd is. Pindasaus heerlijk. Goede en snelle service! Top tentje en zeker de moeite waard als je op Zeedijk bent!