Thai Restaurant Phutakun

Woensdag en Donderdag 16:00 - 22:00
Vrijdag t/m Zondag 16:00 - 22:30

Koen77 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Wat ons betreft had het niets met Thais eten te maken. Smakeloos, het miste pit en smaak. De garnalen en de inktvis waren wel mals, maar de kip en het rundvlees waren taai, de rijst was vet. Kortom: het gerecht was vlak en had niets met Aziatisch eten te doen. Schaamteloos toeristen voedsel! Jammer dat je als Amsterdammer iedere keer weer weer wordt genept bij dit soort zogenaamde restaurants.

Conclusie, gelet op de prijs voor 20 euro per persoon (incl. 1 consumptie): niet doen!! Het gaat hen kennelijk alleen om het aantal couverts per avond, zeker niet om 'authentiek' Thais eten. Wat ons betreft was er niets Thais aan.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Ik at hier voor de tweede keer en dat is niet voor niets. Leuk tentje met authentieke gerechten. Alles ging op. Vriendelijk geprijsd.
Ursulab .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Klein restaurantje eenvoudig ingericht echt Thais, hele aardige man in de bediening die graag helpt maar niet te, twee mooie Thaise dames in de keuken die het eten vers stonden te bereiden en de rijst stonden te wassen! Leuk om naar te kijken! Het eten was heerlijk vers, mooie smaken, de soep was bijzonder lekker. Een fijn informele avond gehad zonder poespas, buik vol.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Mijn absoluut favoriete restaurant in Amsterdam. Het is een klein sfeervol pandje, dus reserveren is een must. De bediening is extreem vriendelijk en gastvrij. De open keuken geeft zicht op de koks die heerlijke authentieke Thaise gerechten bereiden. Zowel de gebakken rijst/noodels schotels als de curries zijn smaakvol en met zorg bereid en hebben een goede diepgang in smaken. Als je hier eet doe je jezelf tekort als je niet de magnifieke saté vooraf eet, de saus is hemels. Ook de vegetariërs komen hier ruimschoots aan hun trekken met een uitgelezen selectie van smaakvolle gerechten.
Veerle M.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Heerlijk gegeten, Kai Phad Phet (basilicum, gebakken kip, kousenband, rode curry).
Super gezellig, klein restaurantje maar groot in zijn menu.
Bediening was top!
Nieke S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Wij hebben hier erg lekker gegeten! Naast de goede keuken waren we ook zeer tevreden over de bediening en de sfeer. De bediening is goed en vriendelijk, er werd, ondanks de drukte, genoeg tijd voor ons genomen. Het restaurant heeft een prettige uitstraling. Vanuit de drukte van de reguliersdwarsstraat stap je een vriendelijke sfeer binnen. We hebben het erg naar onze zin gehad!
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Heerlijk gegeten, terwijl ik eigenlijk geen liefhebber van Thais ben.
Zeer vriendelijke informele bediening en extreem laag geprijsd.
Aanrader dus.
Amuse4711 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
We eten wekelijks Thais in Amsterdam, en dit is de keuken die ons het beste smaakt. Alle gerechten smaken authentiek, iets wat je in Amsterdam niet vaak tegenkomt. De smaken zijn meestal aangepast aan de westerse gasten.

Mijn persoonlijke favorieten zijn de laab Kai en de som tam ???????
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Veel huisvlijt in het restaurant doch een authentieke keuken.
We vroegen aan de "goede" bediening wat hij lekker vond en hij lepelde zo de nummers op. Dat schijnt te moeten als je 100 tot 150 gerechten hebt.

bijna on-Amsterdamse prijzen en service : Lees goedkoop en correct
prima dus

Henri V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Op goed geluk stapten wij Phutakun binnen in de Reguliersdwarsstraat. Om eens ergens anders te eten dan de restaurants in die straat die wij al zo goed kennen. Dat viel nogal tegen. Het interieur is eenvoudig, de bediening mysterieus glimlachend. De keuken viel tegen. Dat kennen wij beter. Gebakken rijst kost 3 euro extra. Het éénbords hapje 13,50 en de witte supermarktwijn 3,50 per glas. Duur en géén aanrader. Er zijn tal van Thaise keukens in Amsterdam die aanzienlijk beter presteren voor minder geld.
Pim U.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2013
Fantastisch vers voedsel. Heerlijk van smaak, en vooral lekker (on-Europees) pittig. Je waant je echt in Bangkok! Aanrader. En vriendelijke bediening. Reserveren is zeker wel gewenst.
Kpt_frits .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Van de week voor de derde keer eten met collega's bij Phutakun. Absolute toptent! Vriendelijk en gastvrij personeel. Vooral de kip met cashewnoten en de Pad Thai waren echt lekker. Goed eten voor een scherpe prijs of was het scherp eten voor een goede prijs??? Anyways: een aanrader...
Evajade .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
De service was goed en we zijn erg vriendelijk geholpen. Het eten was echter vrij matig, niet echt slecht, maar helaas ook niet goed. We vonden het eten iets te vet en te zout. De viskoekjes waren niet vers gebakken, het rundvlees was aan de taaie kant. Misschien hebben we net een verkeerde avond getroffen, want de andere recensies zijn lovend.
Petra S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Afgelopen zaterdag hier gegeten en wat hebben we genoten! Alles is erg lekker, vers en goed van smaak. Zoals het hoort te zijn. Super vriendelijke bediening met hart voor de zaak.

Restaurant is erg klein maar dat heeft ook zijn charmes.
Klijn80 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Wat een top restaurant met heerlijk eten geweldig vriendelijke bediening!
Goed (en origineel) aanbod aan vegetarische gerechten. Er werd verteld dat er zeer binnenkort meer nieuwe vegetarische gerechten zullen volgen.
Sinds ik zwanger ben, kan ik helaas niet meer tegen heel pittig eten, daarom had ik voor de (mijns inziens, ietwat saaie) tahoe met groenten in oestersaus gekozen. Gelukkig was deze (tegen verwachting in) verrukkelijk en heerlijk op smaak. Nog nooit zo'n lekker gerecht met oestersaus gegeten!
Verder nog uitgebreid uitleg gekregen over gedroogde tahoe en hoe dit klaar te maken. Weer wat geleerd :)
Wil je een gezellige avond met heerlijke gerechten en vriendelijke bediening met een goed gevoel voor humor, kom dan hier eten! Ik zou wel even van tevoren reserveren, want het restaurant is niet zo heel groot (wat het an sich ook lekker huiselijk en knus maakt).
Manja B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Mee eens: een top restaurant. Alles klopt. De ontvangst, het eten de bediening. Er wordt hier goed voor je gezorgd. We kregen zelfs het advies om geen 2 voorgerechten te nemen omdat het te veel zou zijn. En inderdaad dat zou te veel zijn geweest.
Ik kom hier zeker nog vaak terug.
Pien1959 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Heerlijk gegeten! De vegetarische groentesoep alleen al was een ware smaaksensatie. Vriendelijke bediening die zelfs alle vragen die we hadden over de ingrediënten wist te beantwoorden. De rekening viel ook erg mee.
Caroline P.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Wat heeft Amsterdam toch veel keus aan restaurantjes. Op basis van recensies op IENS was ik van plan om eens bij Phutakun te gaan eten. Gisteravond was het dan zover, na een bezoek aan de uitmarkt. We waren wat vroeg, dus plek genoeg nog. Later werd het drukker en aangezien er niet zoveel tafeltjes zijn, is het gauw vol. Gezellig klein restaurantje waar je je in een huiskamer waant. Attente persoonlijke bediening. Heerlijke kroeppoekjes komen eerst ter tafel.
Voorgerechten hebben we overgeslagen aangezien we niet zulke grote eters zijn. 3 verschillende hoofdgerechten hebben we uitgeprobeerd, zodat we lekker alles konden proeven.
Alles vers gewokt. Biefstuk met groenten. Kip met cashewnoten was ook erg lekker, maar helemaal zalig was de vis in een curry kokossaus. Keuze uit rijst en heerlijke nasi. Lekkere wijn erbij. Toe heerlijke jasmijn thee.
Absoluut een aanrader als je heerlijk vers Thais wilt eten.
Anna47 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Gisteravond voor de tweede keer hier gegeten en wederom was het uitstekend. Eten goed, de bediening door de eigenaar altijd goed en gezellig. Dit is echt een aanrader.
Liesbeth S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Heerlijk gegeten in dit eenvoudige, bijna verborgen, kleine restaurant. Alleen de vegetarische kokossoep met groente was al verrukkelijk.
Vlotte aardige bediening. De rekening was ook een meevaller. Helemaal top!