Thai Restaurant Ko Chang

Service8,7/10
Decor7,7/10
Menno_pot . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Dit restaurant is compleet anders dan de traditionele Aziatische restaurants. Deze Thai is kleinschalig en zeer traditioneel. Heel leuk om eens mee te maken. Het eten is heerlijk, vers, mals, alles! Alles stond in het teken van Thaise tradities, erg leuk. Sommige gerechten werden geserveerd in een soort mandje, waar je het in andere all you can eat restaurants zonder souplesse in een grote bak zou krijgen. Het decor is verder simpel, maar het past perfect bij de atmosfeer die er hangt. Aanrader in dit restaurant: Pad Krapau. Als je van pittig houdt is dit een ‘must-do’.
Melle V. Gastronoom (16 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Oké, het is niet het meest pittoreske plekje in de Jordaan en dan ligt het ook nog eens tussen wat supermarkten... Maar wat kun je hier lekker eten en wat voelden we ons welkom! Reserveren is zeker aan te bevelen, want het zat lekker vol. We merkten dat er aandacht is voor wat kleine (bij-)zaken: vers bloemetje, vries koude glazen voor het bier en mooi servies. Gastheren begrijpen ook meteen wat we bedoelen wanneer we vragen om gewoon eens met wat lekkere voorgerechtjes te beginnen (we waren met 6 personen). Gastheer haalt niet meteen onderste uit de kan maar serveert eerst maar eens voor 3 personen de bekende Thaise hapjes. Deze kunnen we prima samen delen. Vervolgens vragen we om wat fijne Thaise hoofdgerechten te serveren en gastheer biedt ons een mooie selectie gerechten aan. Er wordt ook nog even gevraagd naar allergieën en "liever niet...". Prima service, prima gastheren. Ondanks dat het druk was en wij met 6 personen waren, stonden de schaaltjes met smakelijke hoofdgerechten vlot op tafel. En of ze smakelijk waren! We hebben inmiddels ruime ervaring met Thai restaurants en Thais eten, maar wat ons betreft is dit de beste van allemaal. Vandaar de 10. Tot slot is er weliswaar keus uit een paar desserts, maar ik heb er vaak een haat-liefde verhouding mee, zo ook hier. Wel gekozen voor de kleefrijst met banaan en die was oké. De koffie was ook lekker en gezellig dat er wat zoetigheden bij werden geserveerd. Als ook de prijs prima in orde blijkt te zijn, dan wil dat alleen maar zeggen dat we hier zeker zullen terugkomen wanneer we weer in de buurt zijn.
Brouwerijdekomkommer . Gastronoom (12 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Jaren lang langs gelopen en en elke keer gezegd om hier ook eens te eten omdat het hier altijd druk is. Uiteindelijk hier toch eens gaan eten, en wat wat was dat top. Een heerlijk simpel restaurant waar het eten denk ik net zo smaakt als in Thailand. Heerlijk gegeten en dat gaat zeker nog vaker gebeuren. Een topper voor een nette prijs
Wil V. Gastronoom (22 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Hoe vaak ik hier al langs gelopen ben? Bijna dagelijks! En elke keer vraag ik me af hoe ze de tent vol krijgen terwijl ze tussen twee winkelketens en een petflessenbak zitten. En nu weet ik het: de combinatie van heerlijk Thais eten en geweldige service. We hadden gereserveerd maar waren iets te vroeg. De zaak zat barstensvol. Oeps!? Geen probleem, even wachten op het terrasje met een drankje en een kroepoekje van het huis. Tien minuten later was ons tafeltje mooi gedekt.
Met Amsterdamse flair werden de voorgerechtjes (vers!), curry's en wokgroenten (goed pittig) voorgeschoteld. Uitstekend op smaak, met kraak. En dan dus kraak van de groenten die lekker knapperig zijn. Verder sublieme inktvis en malse eend. Ja, dát doen ze dus heel goed: lekker koken en spontaan serveren zonder opdringerigheid of gemaakte vriendelijkheid. Hier word je blij van. En dan de rekening? Ik kom weer terug!
W Ilto N O. Gastronoom (16 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Hoe leuk is het als de bediening nog weet van een vorig bezoek? En hoe lekker is het als je biertje in een bevroren glas wordt geserveerd? En hoe lekker is lekker eten?

De cijfers spreken voor zich, allemaal prima geregeld! Singha beer van mijn eetmaat smaakte prima, de 'tom ka koeng' soep was lekker en was zo voedzaam als een maaltijd. De vegetarische 'tahoe pad pak' is een aanrader, de ingrediënten waren perfect van smaak. De 'yam nua' is meer voor de vleeseters, volgens m'n eetmaat ook een aanrader. Dat alles voor minder dan 20 euro per persoon, prima deal.

Ook fijn, de mensen die kwamen afhalen konden de tijdwacht doorbrengen aan een tafel, en hoefden niet te staan in het restaurant.
AnnHoog . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wat is het hier leuk!! Aan de buitenkant verwacht je niet wat voor leuks er achter de gordijntjes zit. Fantastische sfeer, ontzettend aardig personeel, en heerlijk Thais eten!
Sanne R. Gastronoom (50 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Een Thai die hele gebakken vis serveert heeft bij mij altijd een streepje voor. Ze zijn echter niet makkelijk te vinden. Maar hier is hij zelfs in drie varianten te bestellen. Ik genoot van de hele dorade met pittige Thaise basilicum. Hij was heerlijk knapperig gebakken en de saus was pittig genoeg. De ingredienten zijn vers en van goede kwaliteit. Mijn tafelgenoot had de salade met kip en was daar ook erg blij mee. De kip op de salade was warm en lekker kruidig.
Heerlijke down-to-earth bediening, een knusse aankleding. Een fijne plek waar ik graag eens terug kom.
Lvds . Bourgondiër (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Soms fiets je met een glimlach naar huis. Zeker na lekker even bij ko Chang gegeten te hebben.
Knus, gezellig, en met een uit enthousiasme voortkomende service. Ik word daar altijd heel blij van.
Ik heb af en toe een goeie Tom Ka Kai nodig, hier is deze altijd goed. Verse champignons, zachte kip, heel smaakvol en altijd met een glimlach geserveerd.
Saskia B. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Op een zaterdag heerlijk gegeten!! Een week ervoor ging ik langs voor een reservering. Tussen neus en lippen door liet ik vallen dat ik jarig was. Ik was vergeten dat ik dit had gezegd, maar zij niet! Het toetje kwam met een vuurwerk fontijn! Wat een geweldige leuke en attente verrassing! Een dikke 10 voor de gastvrije bediening. Het eten was ook heerlijk: Vers en goed van smaak. Top avond! Hier kom ik zeker terug!
Bairbre S. Gastronoom (14 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Geen enorme kaart maar juist een goede. Ze geven ook aardig advies erover. Heel klein en tafels dicht bij elkaar maar niet storend. Vriendelijke bediening, attent. Onverwacht Amsterdams! Bier was extreem koud! Allemaal een variatie van curry gehad, goede porties, goede smaak, licht pittig. Prijs kwaliteit verhouding heel goed, zeker voor jordaan. Aanrader
Edwin Taree V. Gastronoom (14 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Wij komen hier met enige regelmaat. Het is een van onze favorieten. Het eten is uitstekend. Authentiek Thais en erg verfijnd. Bediening is erg vriendelijk en erg snel en correct. Het decor is erg mooi. Het is een erg gezellig, knus restaurant. Wel verdient het aanbeveling in het weekend te reserveren. Het restaurant is erg klein en al snel vol. Als je dus van authentiek heerlijk Thais houd dan is dit een van de beste in Amsterdam.
Paul V. Gastronoom (21 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Prettige ontvangst en een leuke, niet-standaard ruimte.
Het eten was okee. Niet bijzonder, maar dat hoeft ook niet altijd. Zeker niet tegen de schappelijke prijzen in dit restaurant.
De huiswijn was best aardig, wat sowieso bijzonder is, maar zeker in een Aziatisch restaurant.
Lastig vind ik in dit restaurant, wat bij meer Aziatische restaurants het geval is, dat je alle combinaties van curry's en andere basics in alle denkbare varianten (kip, vis, rund, vegetarisch etc.) kunt bestellen. Dat is heel democratisch, maar als niet-kenner van de Thaise keuken had ik op de kaart graag wat meer dwingende suggesties gezien.
De uitstekende voorgerechtjes - een selectie - de sympathieke bediening en de prettig ingerichte ruimte maakten dat ruimschoots goed. Kortom, een aan te raden restaurant als je graag een goed gesprek voert en van Thais houdt, maar niet hele hooggespannen verwachtingen hebt.
Marrieschippers . Fijnproever (8 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Wij twee vriendinnen hebben hier afgelopen vrijdag gegeten en het was fantastisch. Wat een super eten en een vriendelijke bediening, in alles wordt meegedacht en klant is echt koning. Het eten is van ongekende heerlijkheid. Wij gaan hier zeker vaker naar toe.
Josephinekok . Fijnproever (8 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
We komen hier erg graag. Het eten is heel erg goed en de prijzen zijn zeer betaalbaar. Klein restaurantje met zeer vriendelijke bediening. Één van de beste Thai restaurant die ik heb bezocht, en dat zijn er heel wat.
Evertsz . Fijnproever (8 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Best Thai in Amsterdam!! Ik heb een Thaise moeder en ben dus lekker eten gewend. Dit restaurant maakt je verwachtingen van Thais eten in Nederland waar.. Eerlijk is eerlijk in Thailand zelf smaakt alles beter, maar dit restaurant is in Nederland een top alternatief.. De gastvrouw is heel gastvrij en immer vriendelijk, alles mag en kan. De smaken zijn prachtig vooral de inktvis met knoflook en de gehakt met basilicum.. Heeeerlijk!! Knap werk.. Enige minpuntje is dat ik altijd meer kan eten, maar dat is wellicht ook een beetje "debet" aan al het lekkers.
Schuts . Bourgondiër (3 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Super eten en service!
Wij wonen in de buurt en zijn wel wat gewend maar het eten en de service zijn uitmuntend.
Het decor is ook prima maar in Amsterdam eigenlijk nergens top en ook niet belangrijk.
Skephon . Gastronoom (15 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Leuk aan dit restaurant dat je zelf kan kiezen welk soort vlees/tofu/etc je in je gerecht wilt. De massaman curry is heerlijk, de prijzen vriendelijk en de porties groot. Het interieur is gezellig, en de bediening vraagt attent van tijd tot tijd of alles naar wens is. Helemaal prima!
Paulien K. Gastronoom (53 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Het was een tijdje geleden dat ik bij Ko Chang ben geweest (ik woon niet meer in de buurt) maar het was weer als vanouds. De eigenaar is altijd vriendelijk en behulpzaam en ook de rest van de bediening was prima in orde. Het eten smaakte heerlijk! Ik en dol op de pittige jonge papaya salade. Toch weer vaker die kant op fietsen!
Frifri . Fijnproever (5 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Ik was altijd erg enthousiast over deze Thai, maar er nu al een tijdje niet geweest. Deze keer een teleurstellende ervaring gehad. De baas had zijn dag niet geloof ik, was snauwerig en niet behulpzaam zoals anders. De jongen in de bediening sprak slecht Nederlands. Bestek kregen we een paar minuten nadat ons eten geserveerd was. Mijn vriendin en ik bestelden hetzelfde sap, tocht was het anders van kleur. Het eten vond ik dit maal ook niet geweldig. Phad Thai kan ik zelf beter maken en de tofu in de curry smaakte niet echt lekker. De volgende keer wordt het een andere Thai dus!
Eduard D. Gastronoom (36 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2014
Wij hadden als familie zin om weer de Thaise gerechten te proeven. Een jaar geleden waren we daar en hebben vooral Thais gegeten. Ko Chang zat redelijk in de buurt en vanwege de recensies een reservering gemaakt. Eenmaal dat we binnen kwamen werden we hartelijk ontvangen door de bediening. We kregen de menukaart, maar konden gewoon niet kiezen. De bediening gaf toen de mogelijkheid om van de voorkeursgerechten te serveren. Dit was bijzonder lekker en ruim geserveerd. Echt genoten, het leek net als of we weer terug in Thailand waren.

Het decor is erg netjes en knus.

We komen zeker terug!