Thai Food House Chutima's

Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:30 - 21:30

Semira S.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Wat een aanfluiter was dit thaise restaurant zeg!
NOOIT NOOIT EN NOOIT MEER.
Voor echt thais eten moet je hier niet zijn.
Een echt Hollands thais eet huis!
De gerechten zijn echt om te janken!
Niet een gerecht maar 4 hoofd gerechten plus de voor gerechten allemaal om je voor te schamen om dit op te durven dienen!
Had hier graag een positieve reactie willen geven maar ga niet liegen hoe slecht dit was.
Dus voor echt thais lekker eten met echte thaise smaken en geuren hier niet komen!
Oja de rijst was wel gelukt ;-)

EvaS .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Een minuscuul gezellig Thai's restaurantje waar je heerlijk kunt eten. Ik kom hier regelmatig terug. Zelf nooit in Thailand geweest, maar vrienden die daar geweest zijn, geven aan altijd weer even het gevoel te hebben terug in Thailand te zijn.
Er staat slechts 1 man in de bediening, die zeer vriendelijk is en overal de tijd voor neemt. Zijn Thaise echtgenote staat in de keuken. Ieder tafeltje wordt om de beurt geholpen en alles gaat zeer relaxt. Heerlijk ontspannen eten. Maar wanneer je echt haast heb, zou ik het restaurant niet aanraden ;)
Het eten is echt super! Alles is zeer smaakvol. Leuk om met meerdere personen verschillende gerechten te kiezen, zodat je kunt delen. Er is een uitgebreid menu, vlees/vis/vegetarisch. De dranken kaart is minder uitgebreid, maar persoonlijk vind ik dat niet storend.
Voor 20eu pp (incl. drinken en een fooi) heb je flink, lekker en gezond gegeten.
Mellebelle .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Wat een domper!!! Nog nooit zo'n slechte yam nua gegeten. Het leek meer op een Hollandse ijsbergsalade met wat vlees erop gegooid dat een vreemde (oud?) structuur had maar wrsch door de hete pepers langer bewaard wordt. Ingrediënten die ontbraken: de saus (!), dus geen sojasaus met bruine suiker en limoensap. Géén sugar snaps en géén rode ui. Verder een tak koriander zonder blaadjes eraan. Heel zonde van onze tijd en geld dit..Zeker als je een IENS Topper verwacht...
Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Gebakken rijst met garnalen kraakvers met knapperige groenten. Smakelijke rode kokos curry als verzocht mild bereid. Mijn voorkeur zou zijn om minder zout te gebruiken. Service vriendelijk ingehouden correct.
Arthur O.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Een echt Thaais eethuis. Lekkere, eenvoudige Thaaise gerechten. Zeer vriendelijke setting en service. We komen hier al vanaf de opening in 1999, en blijf terug komen.... dus....
Als het druk is kan het wat langer duren. Keuken gaat voor kwaliteit en niet voor snelheid.
Monique1977 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Hier kom ik niet meer terug! De bediening is echt waardeloos! Er staat 1 meneer die de bediening doet, telefoons aanneemt en de afhaal regelt. We hebben 1.5 uur gewacht voor onze hoofdgerecht. Ook de benamingen van de gerechten op de menukaart zouden aangepast moeten worden. Klopt niet met wat je krijgt en vraag vooral geen kousenband want die moet je gaan zoeken!! Er staat 1 kok in de keuken en een hulpje. Alleen nr. 113 was erg lekker. Voor de gebakken rijst hoef je er zeker niet heen, deze had alleen een beetje soja saus voor de kleur.
Rozemarijnvans .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Als je echt FANTASTISCH Thais wilt eten, dan moet je hier eens proeven!! De eigenaren zijn een Nederlandse man en zijn Thaise vrouw en dat zorgt voor onvervalst authentiek eten! Ik woonde hier eerst om de hoek, dus at er regelmatig, of we haalden het af, dat kan daar ook. Ik nam vaak de rundvleesreepjes met Thaise aubergine en de ThomKhaKai soep. Zo ontzettend lekker. En hele vriendelijke bediening. Aanrader!
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Vers bereid authentiek Thais eten, met ruim vegetarische keuzes. Dit alles voor on-Amsterdamse prijzen: 2 euro voor fris, 4-5 euro voor voorgerechten en hoofdgerechten van 12.50 euro. Voor minder dan 20 euro een heerlijk voorgerecht, hoofdgerecht en vruchtensap, afgemaakt met uiterst vriendelijke bediening en een leuke aankleding. Wij hoefden niet lang te wachten op ons eten, het kwam juist allemaal erg snel. Mijn favoriete plek voor een snelle en heerlijke maaltijd zonder al te veel poespas!
EvaS .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Het restaurantje is piepklein, maar door de inrichting en de aardige eigenaar heeft het een zeer aangename en bijzondere sfeer. De menu kaart is zeer uitgebreid.
Het duurt wel lang (45min) voordat het eten komt, maar dat wachten is zeker de moeite waard! De smaak is ontzettend goed en alles lijkt vers gemaakt. Veel verschillende groenten door de gerechten.
Wij waren met twee personen 52,- kwijt (voor- en hoofdgerecht en drankjes). Dus voor de kwaliteit van het eten een prima prijs.
Wij gaan hier zeker terug komen!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Wanneer je even snel Thais wilt eten of een hekel hebt aan lang wachten, sla deze Thai dan zeker over. Wij moesten een uur wachten op ons eten, en het tafeltje naast ons wilde bijna weg lopen na gevraagd te hebben of het eten überhaupt nog kwam. Maar, wanneer je zin hebt in heel lekker Thais eten voor een betaalbare prijs in een bont decor ben je hier zeker aan het juiste adres. Alles loopt verre van professioneel, de eigenaar blijft op z'n gemak kletsen met mensen aan tafeltjes en een pin automaat is er niet, maar wie dat juist kan waarderen kan ik Chutima's aanraden. Wij komen er zeker terug!
Frans N.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Zaterdagavond om 18 uur waren we de eersten. Daarna liep het snel vol in dit knusse buurtrestaurantje. Druk Thais interieur. De tafeltjes staan dicht op elkaar. Vriendelijke bediening door de Nederlandse eigenaar. Z'n Thaise vrouw kookt. Één broer had Poh Pia Thod (5 mini kiploempiaatjes): Relatief veel deeg ten opzichte van de vulling. De andere broer had groentesoep: verse groenten. Als hoofdgerecht hadden we Thaise noedels, de één met kip, de ander met garnalen. Er hadden iets meer garnalen in gemogen. De smaak van de noedels met groenten was prima! Thais Singha biertje erbij. Er is slechts 1 toilet. Goed bereikbaar per OV, vlakbij de RAI.
Moosje2000 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Het duurt eventjes voordat de gerechten op tafel staat (Chutima moet het allemaal in haar eentje bereiden) maar dan heb je ook wat: heerlijke, kruidige, geurige en subtiele smaken. Ook ruimschoots vegetarische keuzes. En dat alles voor een zeer schappelijke prijs.

Een tip zou kunnen zijn om de menukaart aan te vullen met een symbooltje van 1, 2 of 3 pepertjes per gerecht om de pittigheid ervan aan te duiden.

Je waant je in dit knusse restaurantje met het heerlijke eten echt even een beetje in Thailand.

Ik las overigens in een andere reactie dat Chutima's geen alcohol zou serveren, maar dat is niet (meer) zo: mijn tafelgenoot bestelde een biertje en dat werd zonder commentaar geserveerd.
MClayton .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Hier gegeten met twee vrienden. Het is een kleine zaak maar gezellig en leuk "Thais" ingericht en versierd. Het eten is erg smaakvol. Ik had zelf Masaman Curry en vond deze goed. Ik viel niet van mijn stoel maar gewoon goed. De aardappel was alleen iets te zacht wat mij betreft. De andere gerechten (knoflook garnalen) vielen erg goed in de smaak. Het enige nadeel aan deze zaak is dat de bediening echt heel langzaam is. Het wordt ook door de eigenaar alleen gedaan. Ik weet niet zeker of dit op andere avonden anders is. Kom dus niet als je snel iets wilt eten.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Eindelijk weer eens hier gegeten, en het is het waard: voor on-Amsterdamse prijzen een eerlijke en smaakvolle maaltijd. Drankjes 2 euro, hoofdgerechten tussen de 12 en 16 euro, alles vers bereid. En het meest bijzondere: on-Amsterdamse gastvrijheid en hartelijkheid!
Eleonardo .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Lekker Thais restaurant gerund al jarenlang door een vriendelijk echtpaar. De vrouw (Thaise, uiteraard) kookt en haar man bedient. Het eten is top, en de prijs OK. Niet heel groot, maar erg gezellig. Ik kom er erg graag.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2012
De altijd vriendelijke en vrolijke eigenaar komt persoonlijk aan tafel en maakt graag een babbeltje; hij heeft duidelijk plezier in zijn vak en straalt dat uit, wat een erg welkom gevoel geeft. Het serveren van de drankjes maakt hij tot een waar ritueel.
De porties zijn niet erg groot maar ook niet duur, wij hebben voor 2 personen 2 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en een bijgerecht besteld, wat samen met 4 drankjes slechts 50 euro kostte. Smaakvolle curry, waar je de saus proeft zonder alleen maar pepers te eten. Maar op verzoek zijn er extra verse pepertjes of thaise sambal beschikbaar.
Toilet was aan het einde van de avond niet helemaal fris meer, maar de zaak zelf is kraakhelder. Een heerlijke plek voor een niet alledaagse en betaalbare maaltijd.