Thai Food Café

Oranje-Vrijstaatkade 66 1093 KS Amsterdam Nederland Kaart
31-202335364

Over restaurant Thai Food Café

Thaise smaak zonder compromis

Dit is street food uit Thailand: smaakvol, authentiek, de Thaise smaak zonder compromis. Leuk is het shared dining concept, onder andere de veelgeprezen Thai Platter. Denk aan een broodje hamburger de Thai style, Pad Thai zoals je in de straten van Bangkok vindt of de klassieke kleefrijst met mango. Daarnaast is er een kaart versierd met knappe zwart-wit tekeningen. Natuurlijk kun je ook online bestellen!

Meer informatie over restaurant Thai Food Café

Voordelig
Martijn K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
De portie was echt belachelijk klein. Nog nooit zo een kleine portie ontvangen. Massaman werd geserveerd zonder nootjes en zonder ui en letterlijk nauwelijks kip. Dus alleen met aardappel..

Voor ons niet weer.
Maaike B.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Heerlijk diner gehad bij het Thai Food Cafe in Oost. We waren net terug van vakantie uit Thailand en we waande ons weer even terug. De jongen in de bediening had zelf ook in Thailand gewoond en adviseerde ons om net zo als in Thailand de gerechten met elkaar te delen, goede keuze! Als eerste hebben we de Tom Kha en de Tom Yam gedeeld, die beide echt geweldig waren, net alsof we weer in Thailand waren!! De groene curry en de panang waren gewoon ook top. Het Thai Food Cafe is een zeer andere plek dan andere Thaise restaurants. De bediening is zeer goed en spontaan en heeft echt oog voor de gasten. De sfeer zouden wij bestempelen als lekker informeel en het terras nodigt uit om lang te blijven zitten. Al met al was het geweldig en komen wij snel weer terug.
Det26 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Eergister geluncht bij het Thai Food Cafe in Oostpoort op het zonnige terras. De bediening is zeer attent en heeft echt oog voor de gast. We hebben een goede uitleg over het concept gekregen en hebben de aanraders van de jongen in de bediening aangenomen. We begonnen met een heerlijke Tom Kha en Tom Yam en wat waren we daar blij mee! Als hoofdgerecht werd ons geadviseerd om twee verschillende curries te delen met elkaar en dat hebben we dan ook gedaan. We kunnen niet anders zeggend dat de combinatie van de Groene curry en de Massaman curry geweldig was. Wat een fijne ervaring en wij zijn snel weer terug om de rest van de kaart te proberen!
Kit30 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Eten was te doen, niet speciaal goed. Erg weinig noedels in de pad thai. De massaman was een beetje saai, weinig gevuld. De prijs was aan de hoge kant gezien de erg kleine porties.
Vervelend te horen dat je bij ons de absolute Thai streetfood ervaring hebt gehad die je verwacht. Wel willen wij je bedanken, voor je opmerkingen waar we zeker kritisch naar gaan kijken.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
De allerslechtste papaya salade ooit! Geen eens de moeite om cherrytomaten (horen die er eigenlijk wel in) door te snijden. Grote bladeren sla (??) waar zijn de pinda's? Waar is die authentieke smaak? Ik heb nog nooit een slechte review geschreven maar dit is hooguit slecht! Ging via foodora dus weet niks over service en decor.
Wat vervelend om te horen dat de Papaya salade niet bevallen is. Wij zijn enorm trots op onze papaya salade qua presentatie en kwaliteit. We hebben geprobeerd om te achterhalen wat er fout is gegaan bij de bestelling, maar helaas hebben wij de fout niet kunnen vinden. Inderdaad horen er pinda's in de Som Tam, en die serveren wij er normaliter ook altijd in, net zoals gehalveerde cherry tomaten. U krijgt van ons de lekkerste papaya salade aangeboden, we horen graag van u, wanneer u langs wilt komen om deze op te halen. Met vriendelijke groet,

Fostar103 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Lekker gegeten bij het nieuwe thai foodcafe op de van Woustraat! Het decor is fris en nieuw. De zoet zuur met garnaal genomen, niet bijzonder maar erg lekker en zeker voor de pijs! Bediening was vriendelijk en snel!!! Als je snel en goed wil eten voor weinig, dan zit je hier goed!
Bedankt voor de reactie. De zoet zuur is authentiek, maar niet voor iedereen een aanrader. Voor de wat meer volwassen Thaise smaken adviseren we om in het vervolg een Kaeng Phed, Kio Wan of Massaman curry te nemen, streetfood zoals streetfood bedoeld is! Met vriendelijke groet, Team Thai Food Cafe
Dt21 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wat een leuk concept, hippe moderne plek en wat opvalt is dat het een Thai restaurant is, alleen Thaise mensen hebben we niet gezien. Op aanraden van de jongen in de bediening hebben we verschillende gerechten op tafel laten zetten en die met elkaar gedeeld. We kregen een goede uitleg over het concept en aanraders voor het eten. Zelf komen we regelmatig in Thailand, maar we hebben ons laten verrassen door de jongen in de bediening en het eten was top, massaman en de groene curry waren fantastisch!. Zeer goede keuze, leuke spontane bediening, leuke uitleg en een top service, wij zijn snel weer terug!
Wat een geweldig leuke reactie, bedankt en tot snel! Met vriendelijke groet, Team Thai Food Cafe.
Alrove .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Erg lekker gegeten bij Thai Food Café. Groot fan van de inrichting, redelijk modern maar toch ontzettend gezellig. Daarbij draagt de fijne (en mooie ;)) bediening natuurlijk ook bij. Echt een aanrader!
Heel hartelijk bedankt voor deze review en heel fijn dat onze mooie bediening zo goed voor jullie was! Met vriendelijke groet, Team Thai Food Cafe.
Steven W.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Wat een geweldig concept, authentieke Thaise curries in een hippe tent! Leuke spontane bediening die ons goed advies en uitleg over de gerechten gaven. De Thai platter is echt een aanrader voor meatlovers en de groene curry en de massaman curry waren top en dat voor een zeer lage prijs. Bedankt en tot snel!
Bedankt voor deze mooie review, op onze Thaiplatter zijn we ook ontzettend trots en gezien de vele positieve reacties op dit gerecht weten we dat de Thaiplatter echt een aanrader is voor meatlovers! Met vriendelijke groet, Team Thai Food Cafe
Bee-3 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Vanaf opening regelmatig hier naar tevredenheid gegeten. Helaas zijn in de loop van de tijd de porties kleiner geworden en de wachttijden langer. De medewerkers zijn erg aardig dus we wilden het nog een kans geven. Helaas kwam pas na bijna twee uur het hoofdgerecht. Het vlees in de groene curry beperkte zich tot drie stukjes. Leuke locatie, aardige mensen maar dit gaat het niet meer worden voor ons. Jammer!
Hoi,

Bedankt voor de reactie en wat vervelend dat de laatste keer niet goed bevallen is! In de loop der tijd hebben we de porties van het eten juist groter gemaakt, dus onze excuses dat de porties de vorige keer kleiner waren dan bedoeld zou zijn. De wachttijden zijn inderdaad iets langer geworden, maar op drukke avonden streven we er nog steeds naar om onze gasten binnen 20 minuten van eten te voorzien. Hopelijk willen jullie ons nog een kans geven om jullie alsnog een plezierige avond te geven, die jullie verwachtingen wel waar zal maken!

Met vriendelijke groet,

Sofia V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Gister bij Thai food café eten besteld, en het was weer erg lekker! De lemongrass saté en de bami zijn mijn favoriet. Mijn vriend had de kio wan curry, dat smaakte ook heerlijk. Verder vond ik het naanbrood in combinatie met de mangochutney verrassend lekker!
Bedankt voor je review en wat blij dat alles zo goed gesmaakt heeft!! De lemongrass satay wordt gemaakt volgens een authentieke receptuur dit we uit Thailand hebben gehaald. Met vriendelijke groet, Team Thai Food Cafe
Thomas S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Vorige week via Deliveroo hier twee curries en een sate besteld. Duurde wat lang, maar dat is het restaurant waarschijnlijk niet aan te rekenen

Wat een teleurstelling. De smaak van de curry had niets te maken met een authentieke Thaise curry. Flauw van smaak, totaal misse balans zoet/zuur, waterig, doorgekookte groenten en de kip had een vreemde textuur. Dit zeg ik niet vaak, maar het was gewoon niet lekker.

De saté was ook niet best, dezelfde rare kip en veel te zuur.

Ik heb veel Thais gegeten en ben vaak in Thailand geweest, dit was met stip de slechtste Thaise eet ervaring die ik ooit heb gehad.
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Besteld via Foodora, was na 1 uur en 10 minuten bezorgd. Eten was een absolute teleurstelling. Buikspek was zwart/verkoold en hebben hiervan de helft weggegooid, pad thai noodles waren gekookt ipv gewokt en ook platgedrukt in het bakje. Bevat geen verse groenten en was erg slecht en vooral erg zuur. Garnalen zijn niet van al te beste kwaliteit. Curries zijn niet goed, alhoewel er wel smaak in zit. De vulling van de curries is mager. Zo vroegen we ons af of de kip wel echt kip was (qua textuur leek het meer vis) en bevatte de massaman vooral stukken aardappel. De Phad Tom (noodlesoep) is niets meer dan een bakje bouillon met vooral veel noodles. Misschien wat lente ui gezien, maar verder ook niets.

Kortom; vult de maag maar qua zeker eten niet aan te raden.
Anne M.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Het concept is dat alles qua kruiden en curry's authentiek gemaakt wordt in Bangkok, diepgevroren verscheept wordt naar 020 en daar verwerkt wordt in de diverse gerechten, een kind zou de was zou moeten kunnen doen. Vooraf een platter met lemongrass Satay, Thai meatballs, Thai worst (het spek hebben we niet gevonden) en een portie Thai Ribs. De smaken waren niet uitgesproken, de ribs waren heerlijk en mals. Tom Kha soep was goed gevuld, maar vrij zurig. Pad Thai met doorgekookte noedels, zeker niet gewokt... Krapau Kai was nog de beste keus. De dame van de bediening was allerliefst, daar heeft het zeker niet aan gelegen, maar wat het eten betreft misten wij de bezieling en de liefde voor hetgeen er geserveerd werd, helaas.
Maaike M.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Wij hebben niet in het restaurant gegeten, maar thuis laten bezorgen. De Tom Kha soep met kip was heerlijk! De gegrilde daarin kip verrassend lekker! Daarbij naanbrood met chutney, was prima. De salade vonden wij tegenvallen, helemaal niet pittig en de vissaussmaak niet terug te vinden. Smaakte naar een Hollandse salade. De curry Noun was smaakvol met lekkere plakrijst.
Hans U.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Hebben hier 's avonds gegeten. Lekker buiten aan lange houten tafels. Helaas voor ons werd er een nieuwe jongen in de bediening ingewerkt, dus ging er nogal wat mis. Mijn twee disgenoten zaten al te eten toen ik dan maar zelf binnen ben gaan vragen of ik ook nog wat te eten kreeg.
Schaaltje waar de kommetjes met rijst en eten opstaan is tegelijkertijd je bord. Daar moet je even aan wennen. Misschien dat de bediening zelf de kommetjes er even naast kan zetten.
Eten zelf was gewoon lekker. Prima.
En de koffie was onverwacht zelfs buitengewoon lekker.

Geen toptent, maar gewoon een leuk restaurantje als je s avonds een keer buiten in het zonnetje wil eten.
Jpab .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Zojuist gegeten bij Thai food cafe, de prijzen zijn niet hoog, maar de 8,0 gemiddeld voor het eten kan ik echt niet geven. Bestek staat klaar in kartonnen houders, niet erg hygiënisch in mijn ogen, maar goed het is 'street food'. De Thaise Bol Lemongrass Satay was ok, van de Tom Kha Gai kip was ik niet onder de indruk, nog nooit eerder heb ik gegrilde kip gekregen in Tom Kha Kai, in mijn ogen paste dit echt niet. De gegrilde kip had ook een gekruide smaak en was niet erg fijn gesneden. Ik miste ook wat verse ingrediënten zoals lemon grass (of waren dit de langwerpige ondefinieerbare stukjes?, snij deze dan zoals het normaal gesproken gedaan wordt, in ringetjes...). Er wordt verder gesproken over street food prijzen, een muntthee van 5 euro hoort daar denk ik echt niet bij... De keuken is deels open en een Aziatisch ogende chef kon ik niet vinden, de bediening was goed en het decor/ambiance prettig. Op het eten na was het een prettige ervaring. Ik zou zeggen; "iets meer oog voor detail in de keuken en de 8 is terecht".
Beste jpab,

Leuk dat je bij ons kwam eten en dank dat je de moeite neemt je mening te delen met ons.
Spijtig om te horen dat niet alles naar wens is geweest.

Onze Tom Kha bevat zeker lemon grass alleen halen wij dit uit de soep zodra de stengel haar smaak heeft afgegeven. De ‘ondefinieerbare stukjes’ zijn oesterzwam. En wat een goed idee over de kip!
Veel van onze producten worden bereidt door Thaise chefs, zij doen dit met authentieke ingrediënten en zonder kunstmatige e-nummers, smaakversterkers. Een spreekwoordelijk kijkje in onze keuken geven wij je dan ook graag een volgende keer onder het genot van verdere uitleg en een Singha biertje en/of muntthee die overigens 2,50 kost bij ons, dus wellicht is hier iets misgegaan.

Het biertje of kop thee is dan ook zeker van ons!

Wij werken juist graag met jonge enthousiaste mensen met een liefde voor de Thaise keuken.

Nogmaals dank voor de moeite ons dit alles te laten weten.

Wij horen graag van u!!

Met vriendelijke groet,

Reactie van proever:

Beste,

Bedankt voor uw reactie, mogelijk ga ik nog een keer in op uw aanbod, veel succes nog in het Food cafe.

Met vriendelijke groet
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Normaal associeer ik een Thaise eetgelegenheid niet met een lunch, vooral omdat ze pas rond vijf uur 's middags opengaan. Bij Thai Food Café beginnen ze echter elke dag rond twaalven. De inrichting is nogal on-Thais en het obligate schilderijtje met de koning zul je er dus ook niet aantreffen. De dames in de bediening komen ook al niet uit Thailand (en dat is jammer natuurlijk) maar op hun service was niets aan te merken. We namen de nam tok, een salade van tomaat, komkommer, limoen, taugé, rode ui, koriander en vissaus. Ik vond haar tegenvallen. De salade was vooral heel erg spicy door de chili en de vissaus heb ik niet geproefd. Daarnaast hadden we massaman gai en die was heerlijk. Al met al was het een positieve ervaring en eens iets anders.
Juliette V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
De voorgerechten waren heerlijk en de hoofdgerechten ook. Wij hebben van alles wat genomen en geproefd. Zelf een aantal jaren geleden in Thailand geweest. Dit was een soort herbeleving qua smaken. Ik kom zeker weer terug!
Fieke S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Vrijdagavond hier super ontspannen gegeten! Lekker Thaise biertjes gedronken en met zijn allen wat gerechten gedeeld. Erg aan te raden is de Pad Thai. Super lekker. Ook erg leuke bediening!