Thai Family

Damplein 25 2265 AD Leidschendam Nederland Kaart
31-702202144

Evenementen

AH Restaurantactie à la carte

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Thai Family

Welkom bij Thai Family!

Bij Thai Family willen ze er graag alles aan doen om je te laten ervaren hoe het is om écht authentiek Thais te eten in een vooral ongedwongen gezellige sfeer, zoals je dat ook overal in Thailand vindt. De recepten en bereidingswijzen gaan tientallen jaren terug. Thailand staat bekend als een ideale vakantie bestemming, met idyllische witte stranden, vriendelijke mensen en niet als laatste om zijn verfijnde, vetarme en gevarieerde gezonde keuken met uitsluitend verse ingrediënten. Om de specifieke verfijnde smaak en bereidingswijzen te waarborgen, worden veel van de ingrediënten en specerijen speciaal geïmporteerd uit Thailand.

Meer informatie over restaurant Thai Family

• : Gratis parkeren in de buurt (op straat of parkeergarage Damplein)

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 16:00 - 21:30
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 22:00

jmlvdsteen .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Wij hebben vegetarisch gegeten, was erg lekker, goed gekruid en meer dan voldoende!
De inrichting kan wat beter, lijkt een beetje op een patatzaak.
Yvette S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Wat een ontzettend leuk restaurantje! Alsof je in Thailand bent! Voor degenen die nooit in Thailand zijn geweest komt het decor misschien een beetje oubollig over, maar voor de rest van de gasten is het een feest van herkenning! En het eten is zalig, ook alsof je in Thailand bent. De bediening is supervriendelijk, het voelde allemaal erg gemoedelijk. Heerlijke Thaise biertjes. Echt een topper waar ik zeker nog terug zal komen!
Floormidabel .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Eten was ontzettend lekker, drie gangen gehad, was ruim voldoende. Af en toe wat lang wachten op het eten, maar was het waard. Decor is zoals echte Thaise tentjes: onsamenhangend geheel, maar wel erg gezellig.
Marco1977 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening! Locatie is zozo, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt met het eten. Zeker een aanrader:)
Andre R.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Tja , daar sta je dan als expertproever met 70+ recensies achter je naam en met name door zijn zeer uitgebreidde ervaring als Thaise Cullinaire Reiziger tot in diepste binnenlanden en Kok over voornamelijk de Thaise Keuken voor weer een nieuwe zaak. Dit keer Thai Smile in Leidschendam wat ik in het voorbijgaan het afgelopen jaar welliswaar al een paar keer uit mijn ooghoeken had zien liggen zonder dat het erg uitnodigend naar me knipoogde dat ik ooit de moeite heb genomen ook dit zoveelste Thaise Restaurant eens op de korrel te nemen totdat ik 2 weken geleden niet meer onder mijn culinaire verplichtingen uitkwam en op uitnodiging naar dit piepkleine restaurantje ben getogen. De verhalen klonken veelbelovend . Woorden als Authentieke smaken ( zoals je vaak hoort ) en staat het niet op de kaart dan zorgen ze er wel voor wekten mijn nieuwsgierigheid dus bedacht ik mij geen seconde en besloot het voor de eerste keer simpel te houden en vroeg naar een gerecht wat zelfs bij lange na door iedere Thais gegeten wordt laat staan buitenlanders tw. Som Tam Poo Pla , jawel de bekende thaise Papaja Salade met daar in rotte vis en een verse krab. Bij d emeesten gaan de haren al overeind staan bij het idee en menig thai loopt dit gerecht voorbij. Het staat dan ook in geen enkel restaurant in Nederland of waar dan ook buiten Thailand op de kaart. Bij Thai Smile keek men dan ook een beetje raar op en de eigenaresse/kok kwam dan ook even nieuwsgierig om de hoek kijken wie dit walgelijke gerecht dan wel had besteld maar liet zich niet kennen. Binnen 15 minuten stond het door mij gevraagde gerecht op tafel precies zoals ik dat gewenst had en na de eerste hap waande ik mij weer ergens op de platte land in een niets zeggend dorpje op de grens van Thailand en Laos waar men nooit een blanke buitenlander had gezien . Voor de grap vroeg ik of ze er kleefrijst bij hadden want tja, zo hoort het te worden gegeten en ook dat bleek geen probleem. Een authentiek mandje kleefrijst stond binnen een mum van tijd op tafel.
Voor mij was toen al 1 ding duidelijk : Als men in staat is dit zo voor mijn neus neer te zetten dan kan het niet anders zijn dan dat de standaard gerechten voor zover ze standaard zijn bij Thai Smile ( Er staan ook gerechten op de kaart die je de meesten restaurants niet vindt - Yam Pla Duk fu - Meerval Salade ) ook authentiek en van topklasse moeten zijn. Vluchtige hapjes van de bestellingen van mijn tafelgenoten ( Ho Mok Talee ) bevestigden mijn vermoedens.
Genoeg over het eten , de zaak zelf is klein en simpel van opzet zonder de gebruikelijke kitsch . Door de hoge planfonds en de wat kale muren in vrolijke kleuren klinkt het wat hol. Ik zou persoonlijk toch wat meer Thaise aspecten aanbrengen in dit kleine maar gezellige zaakje.
Bestel een oude tuk-tuk zaag hem door en maak daar de bar van . De Keuken is super groot mooi ingericht en brandschoon. Geen wonder dat hier topgerechten gemaakt kunnen worden. Menig groot restaurant zou hier jaloers op zijn. De bediening is vriendelijk ,in voor een praatje en denkt met zijin/haar gasten mee en heeft bovendien verstand van zaken als het gaat over de gerechten. Dat is voor mij altijd een pre. Wat het aantrekkelijker zou maken is om een 2-de persoon in de bediening te nemen in de vorm van een thaise in traditionele kleding en die je ook zo begroet . Al met al een een zaak met potentie waarvan ik zeker weet als dit in het thaise cirquit wordt ontdekt ook door de thai zelf overladen zal worden.
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Al een paar keer hier gegeten en steeds weer heerlijk! Echt gewoon authentiek Thais eten zoals het ook in het land zelf smaakt. Bediening is heel vriendelijk en denkt met je mee als je even niet zo goed weet wat je wilt bestellen. Dit restaurant verdient het om altijd vol te zitten. Kwaliteit/prijs verhouding is heel goed, ruime porties, goede smaak en met een Thais biertje helemaal af!
Burt .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Het eethuisje “Thai Smile” is iets voor connaisseurs. Je gaat er niet heen voor de entourage. Maar wel om eens verschrikkelijk lekker te eten, ja om gastronomisch eens te worden verwend zonder dat je portemonnee wordt gelicht!
De keuken is authentieke Thai’s met twee cookies die ieder hun eigen visie en regio vertegenwoordigen. Kennelijk proberen zij elkaar steeds te overtroeven met hun eigen specialiteiten. En dat zijn er vele! Zoals gezegd, je gaat er niet zitten om te genieten van de weelderige aankleding, de pluche stoelen en de fraai uitgedoste serveersters. In “Thai Smile” zit je aan eenvoudige houten tafels en net zulke eenvoudige houten stoelen. Geen duur tafellinnen en geen kitscherig serviesgoed. Maar wel 200% service en 500% kwaliteit.
De begeleiding aan tafel door de eigenaar Marcel is ter zake kundig en vriendelijk . Er zijn 3 soorten prima huiswijnen en natuurlijk ook het authentieke Thaise bier. En de prijs? Voor het geheel van de avond, met 5 personen, inclusief een heerlijk huis gemaakte knabbel snack, 5x voorgerecht, vijf verschillende hoofdgerechten, 5 nagerechten, 3 kannen wijn en twee frisdranken staan moet ik € 151,20 pinnen. Die twee cookies zijn zo begaan met “hun” eten dat ze graag zelf even komen kijken aan tafel. Soms willen ze ook zelf hun gerechten komen uitserveren. Gewoon om kennis te maken. “Thai Smile” is een echte aanrader. En weet je wat je wil eten, bel hen dan even vooraf op! Dan zorgen ze er voor dat het vers in hus is. De cookies van “Thai Smile” werken uitsluitend met dagverse producten. En je kunt het krijgen zoals je het hebben wilt. Variërend van 0 tot en met 5 pepertjes, maar ga je naar de smaak van de kok te ver met de pepertjes, dan weet ik niet of ze het wel zullen maken. Want hun leuze is: je moet de fijnheden van de verschillende kruiden, geuren, de smaak van de schelpen, de vis of het vlees goed blijven proeven.
Burt
Lennert V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Lekker gegeten vanavond. Eten is vers, goed op smaak en wat je van een Thai verwacht. Prijsniveau is normaal. Je kunt er zowel afhalen als daar eten. Het restaurant is eenvoudig ingericht maar sfeervol. Zeer tevreden.
Florus27 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Thai Smile is een gezellig en informeel restaurant.
De menukaart is praktisch ingedeeld en biedt een verscheidenheid aan allerlei gerechten. De verse ingrediënten en toegepaste kruiden zorgen voor verrassende smaaksensaties. Kortom dit nieuwe Thaise restaurant is een aanwinst voor de regio.
Het heerlijke eten , de prettige en uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding maken dit restaurant tot een van mijn favorieten.
Er is voldoende parkeergelegenheid. Aan de overkant van de straat kan gratis worden geparkeerd in een openbare parkeergarage.
peter S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Bij binnenkomst valt het op dat, ondanks de simpele inrichting het er verzorgd uitziet. Bij het bestellen gelijk de hulp ingeroepen over de keuzes. Goede aanrader gekregen en besteld: Garnalen in groene curry, beetje pittig en inktvis in rode curry, ook pittig. Na service heel erg verrast over de hoeveelheid (ruime porties). Smaken zijn authentiek en heel goed aanwezig. Zeer aardig detail: omdat het voor de kok soms moeilijk is het niveau van de eter te kennen, werden er 4 varianten van sambal en chillies op tafel gezet zodat we zelf ons niveau konden bereiken. De bediening is goed, vriendelijk en behulpzaam. Je kan zelfs jouw eigen wensen qua voedsel aangeven dus enige flexibiliteit is volledig aanwezig. Ik hoop dat dit restaurant een goede kans krijgt want het is zeer de moeite waard hier te gaan eten!
Marcel .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Vandaag heerlijk gegeten! Voorgerecht kipsaté (lekker mals) en als een prima massaman met tofu en groene curry met kip. De tofu en de kip smaakte lekker vers. Bediening vriendelijk en we werden vlot geholpen. Wat ons betreft kan Thai Smile op niveau concurreren met de Thai in Voorburg. We komen zeker nog terug, want wij werden hier heel vrolijk van!
Illevar .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Afgelopen zondag met 6 man gegeten.Het hele gezelschap was zeer enthousiast over de kwaliteit van het eten.Na een kleine verbouwing(koelvitrine is nu weg) ziet de zaak er gezellig uit.Absolute aanrader om te bezoeken en/of af te halen. Eten echt goed van smaak en de porties zijn ruim voldoende.Prijstechnisch dik in orde.
Wij komen absoluut snel weer!
Frank J.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Spontaan hier binnengestapt, en super lekker gegeten ! Heerlijke Thaise smaken. Thais bier ook verkrijgbaar. Goede herinneringen aan Thailand ! Ruime porties, maar restant kan mee naar huis.
Bediening vriendelijk maar een tikkie onpersoonlijk.
Aanrader !
Edsnow .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Voor ons een eerste kennismakling van dit restaurantje. Wij zijn echte Thai liefhebbers en wel wat gewend. Bij binnenkomst valt wel op dat het restaurant nog niet helemaal af is. Er mag nog wel wat aan het interieur gebeuren. Achter is een zeer grote keuken en het jammer dat deze geen open blik geeft vanuit het restaurant. Maar omdat wij regelmatig in Thailand vertoeven geeft dan voor ons nog niet heel veel aan. De kwaliteit en smaak van het eten blijft het belangrijkste. We hebben uitgebreid en diverse gerechten besteld. Bij sommige gerechten het verzoek gegeven om deze extra pittig te maken. Aan het verzoek voor extra pittigheid werd helaas niet volledig voldaan. De smaak van de gerechten was voor ons een ruime voldoende. Echt heerlijk gegeten. Thais zoals het behoort te zijn en niet teveel blootgesteld aan de smaak van het Westen. Bediening was relaxed en informeel. Dit restaurantje heeft voor ons een hoge gunfactor em wij komen zeker terug.
Karel W.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Vandaag voor het eerst een bezoek gebracht aan het thais restaurant aan het eind van de Damlaan. Zeer vriendelijke ontvangst en precies wat wij in Thailand gewent zijn "no nonsense".
We hebben een menu besteld om de kok de ruimte te geven om ons te verrassen.
Dat hebben we geweten. Wij zijn goede eters maar hoe lekker het ook w a s, we kregen het niet op!
Geen probleem zei de gastheer, gaat de rest mee naar huis.
Kortom zeker een aanrader en wij komen ook terug!!!!
Sandra L.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Heerlijk gegeten in dit nieuwe Thaise eethuis. De prijs - kwaliteit verhouding is prima. Voor 15 euro heb je een lekkere maaltijd met vers bereide groenten en vlees, kip, vis of tofu. Vriendelijke bediening en relaxte sfeer.