Thai Family

Damplein 25 2265 AD Leidschendam Nederland Kaart
31-702202144

Evenementen

AH Restaurantactie à la carte

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Thai Family

Welkom bij Thai Family!

Bij Thai Family willen ze er graag alles aan doen om je te laten ervaren hoe het is om écht authentiek Thais te eten in een vooral ongedwongen gezellige sfeer, zoals je dat ook overal in Thailand vindt. De recepten en bereidingswijzen gaan tientallen jaren terug. Thailand staat bekend als een ideale vakantie bestemming, met idyllische witte stranden, vriendelijke mensen en niet als laatste om zijn verfijnde, vetarme en gevarieerde gezonde keuken met uitsluitend verse ingrediënten. Om de specifieke verfijnde smaak en bereidingswijzen te waarborgen, worden veel van de ingrediënten en specerijen speciaal geïmporteerd uit Thailand.

Meer informatie over restaurant Thai Family

• : Gratis parkeren in de buurt (op straat of parkeergarage Damplein)

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 16:00 - 21:30
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 22:00

Chared V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Thais zoals het hoort. Ook de decor is gewoon natuurlijk, past bij de thema van het restaurant. Bediening is heel vriendelijk en behulpzaam. Ze hebben ons nog een beetje Thais (taal) geleerd! Lekker en gezellig!
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Heerlijk eten in een Thaise atmosfeer met super vriendelijke bediening. We hadden het AH menu wat bestond uit een voorgerecht, soep en daarna een hoofdgerecht. Alles was erg lekker.
Boriana P.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Heerlijk! Helemaal zoals het hoort, niets aangepaste gerechten, gewoon echt traditioneel Thais! Wij zijn verkocht en hoeven nooit meer naar een andere Thai! Interieur is ook helemaal zoals in Thailand, dus voor de kenners is dit een klein stukje Thailand in Leidschendam!
justine V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
echt erg lekker eten, wij hadden twee menu's bestaande uit 3 loempia's, soep en een hoofdgerecht en alles was erg lekker klaar gemaakt. De bediening was erg vriendelijk maar de aankleding van de zaak is nogal sober en de binnen temperatuur aan de lage kant. De prijs is redelijk maar echt goedkoop is het zeker niet.
Ingridvanloo .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
We hebben heerlijk gegeten. De porties waren zeker voldoende en het was ook wel verrassend dat er twee voorgerechten en een hoofdgerecht was en geen nagerecht. Voor mij prima, want ik ben geen toetjesmens.
De keuze van de AH actie was best ruim. De bediening was vriendelijk, maar ze spraken geen Nederlands. We werden aangesproken in het Engels. Ondanks dat ik goed Engels spreek en versta, vind ik dat we in Nederland gewoon in onze taal moeten kunnen bestellen.
Wij willen nog eens terug komen en à la carte bestellen.
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Na tientallen keren er voorbij gelopen te zijn, maar nooit gegeten te hebben, was de AH actie aanleiding nu de gok eens te wagen.

Thai Smile is geen écht restaurant maar een klein en eenvoudig ingericht eethuis welke de culinaire ambitie heeft van een luxe restaurant. De afhaal is daarbij niet storend. Ze hebben voor de AH actie een speciaal keuzemenu samengesteld voor nog geen 30 euro.
Je kon daaruit zeer gevarieerd je menu samenstellen.

De bediening was erg vriendelijk (Engelstalig) en voorkomend. Er werd zeker op ons gelet en we werden op onze wenken bediend. Een drankje was snel besteld en gebracht.

Mijn vrouw en ik bestelden twee geheel verschillende menu's en konden zo van elkaar proeven. Het voorgerecht (Pangsit en kipsaté) was voortreffelijk. Daarna kregen we een soepje ( Heldere kippensoep en romige cocoscreme soep met kip) welke onovertrefbaar was. Heerlijk. Mijn vrouw nam kipfilet met roerbak/oester- en sojasaus, groenten en rijst. Ik ging voor de rode curry met aardappel, citroenblad en pinda's met groenten en rijst.
Het was een culinair feest en smaakte verrukkelijk. Beslist een aanrader.

Dom dat we zo vaak voorbij gelopen zijn.
We gaan er zeker vaker naar binnen.

Marielle S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten 1 min puntje was dat we heel erg lang moesten wachten op ons eten maar het eten is echt heerlijk
k.lankhorst .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
De inrichting was een beetje sober, maar wel relaxed ook qua muziek. Al het eten was lekker en de service uitstekend. Al met al een aanrader.
Lisette B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Prima restaurant met vriendelijke bediening, en goed eten.
Beetje sobere inrichting, maar wel goede sfeer
wij gaan hier zeker een keer terug
Eduard S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Thai Smile is een klein en eenvoudig restaurant. Eigenlijk een soort cafetaria, maar dan met Thais eten. Aan de tafeltjes kun je eten, aan de bar wordt gewacht door afhaalklanten. Het is niet druk of storend, maar je moet het wel zo willen en geen romantisch etentje in gedachten hebben.

Het duurde bij ons erg lang voor de verschillende gerechten op tafel kwamen. De bediening is druk bezig, maar niet erg alert op de klanten. Een drankje bestellen om de wachttijd te bekorten was haast niet te doen omdat niemand aanspreekbaar was of oogcontact wilde maken. Echt een punt voor verbetering.

Het eten is gewoon heerlijk. Ga je alleen daar voor, dan is het helemaal goed !
Roodborstje .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Ik was er op donderdag 10 september met een vriendin en het eten was heerlijk! En, ook belangrijk, de porties waren ruim. Het is ons wel eens overkomen dat met de Iens- spaarkaart we hongerig het pand verlieten maar daar is hier geen sprake van. Trouwens, op twee dagen in de week (zoiets) is sowieso het tweede menu gratis. Heerlijke soep, een tussengerecht en een hoofdgerecht en alles vers en lekker. Een aanrader .
hunteler .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
wij zijn heel blij met Thai Smile bij ons in de buurt. Wij halen er ook vaak take away eten, sinds de start. Heerlijke rijst en een uitgebreide "kip cashew" met veel groente is onze lievelings-schotel. Maar boven alles de heerlijke huisgemaakte sambal. Het is er ook gezellig om te blijven eten.
Metmate .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Het voorgerecht (loempias) was goed, de soep was erg lekker maar wel wat pittig. Ik ben qua pepers niet veel gewend. Vond 'm heerlijk, maar als je niet van pittig houdt, geef dat dan vóór de soep aan ;-)
Hoofdgerecht (gamba's met knoflook/chili) was heerlijk en minder pittig dan gevreesd.
Aan de buitenkant lijkt het niet een heel gezellig tentje, maar eenmaal binnen vond ik het leuk, gezellig en lekker. De bediening was vlot en goed. Een aanrader dus!
dickduif1 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Het duurde verschrikkelijk lang voordat je je gerechten kreeg
Hierom zou ik hier nooit meer gaan eten. Menu 2 voorgerechten 1 hoofdgerecht 29,50 euro vrij prijzig! Eten op zich smakelijk.
budosander .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Super lekker gegeten!! Prima bediening en niet te lang wachten. Misschien niet de meest sfeervolle tent maar lekker belangrijk; sfeer maak je ook zelf en het eten is echt super. Aanrader en ik ga nog een keertje!
Mbcjsonneveld S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
We hebben heerlijk gegeten, ik kan niet zeggen welk gerecht ik het lekkerst vond omdat we een menu hebben gekregen.
Volgende keer gaan we weer iets anders bestellen dan kan ik beter oordelen.
Sandra T.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Heerlijk gegeten. Alles vers bereid. Menu omvat aardog wat keuzes. Ardige service, die misschien soms wat sneller zou kunnen. Zal zeker eens terug gaan.
Yvette S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Wat een ontzettend leuk restaurantje! Alsof je in Thailand bent! Voor degenen die nooit in Thailand zijn geweest komt het decor misschien een beetje oubollig over, maar voor de rest van de gasten is het een feest van herkenning! En het eten is zalig, ook alsof je in Thailand bent. De bediening is supervriendelijk, het voelde allemaal erg gemoedelijk. Heerlijke Thaise biertjes. Echt een topper waar ik zeker nog terug zal komen!
Andre R.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Tja , daar sta je dan als expertproever met 70+ recensies achter je naam en met name door zijn zeer uitgebreidde ervaring als Thaise Cullinaire Reiziger tot in diepste binnenlanden en Kok over voornamelijk de Thaise Keuken voor weer een nieuwe zaak. Dit keer Thai Smile in Leidschendam wat ik in het voorbijgaan het afgelopen jaar welliswaar al een paar keer uit mijn ooghoeken had zien liggen zonder dat het erg uitnodigend naar me knipoogde dat ik ooit de moeite heb genomen ook dit zoveelste Thaise Restaurant eens op de korrel te nemen totdat ik 2 weken geleden niet meer onder mijn culinaire verplichtingen uitkwam en op uitnodiging naar dit piepkleine restaurantje ben getogen. De verhalen klonken veelbelovend . Woorden als Authentieke smaken ( zoals je vaak hoort ) en staat het niet op de kaart dan zorgen ze er wel voor wekten mijn nieuwsgierigheid dus bedacht ik mij geen seconde en besloot het voor de eerste keer simpel te houden en vroeg naar een gerecht wat zelfs bij lange na door iedere Thais gegeten wordt laat staan buitenlanders tw. Som Tam Poo Pla , jawel de bekende thaise Papaja Salade met daar in rotte vis en een verse krab. Bij d emeesten gaan de haren al overeind staan bij het idee en menig thai loopt dit gerecht voorbij. Het staat dan ook in geen enkel restaurant in Nederland of waar dan ook buiten Thailand op de kaart. Bij Thai Smile keek men dan ook een beetje raar op en de eigenaresse/kok kwam dan ook even nieuwsgierig om de hoek kijken wie dit walgelijke gerecht dan wel had besteld maar liet zich niet kennen. Binnen 15 minuten stond het door mij gevraagde gerecht op tafel precies zoals ik dat gewenst had en na de eerste hap waande ik mij weer ergens op de platte land in een niets zeggend dorpje op de grens van Thailand en Laos waar men nooit een blanke buitenlander had gezien . Voor de grap vroeg ik of ze er kleefrijst bij hadden want tja, zo hoort het te worden gegeten en ook dat bleek geen probleem. Een authentiek mandje kleefrijst stond binnen een mum van tijd op tafel.
Voor mij was toen al 1 ding duidelijk : Als men in staat is dit zo voor mijn neus neer te zetten dan kan het niet anders zijn dan dat de standaard gerechten voor zover ze standaard zijn bij Thai Smile ( Er staan ook gerechten op de kaart die je de meesten restaurants niet vindt - Yam Pla Duk fu - Meerval Salade ) ook authentiek en van topklasse moeten zijn. Vluchtige hapjes van de bestellingen van mijn tafelgenoten ( Ho Mok Talee ) bevestigden mijn vermoedens.
Genoeg over het eten , de zaak zelf is klein en simpel van opzet zonder de gebruikelijke kitsch . Door de hoge planfonds en de wat kale muren in vrolijke kleuren klinkt het wat hol. Ik zou persoonlijk toch wat meer Thaise aspecten aanbrengen in dit kleine maar gezellige zaakje.
Bestel een oude tuk-tuk zaag hem door en maak daar de bar van . De Keuken is super groot mooi ingericht en brandschoon. Geen wonder dat hier topgerechten gemaakt kunnen worden. Menig groot restaurant zou hier jaloers op zijn. De bediening is vriendelijk ,in voor een praatje en denkt met zijin/haar gasten mee en heeft bovendien verstand van zaken als het gaat over de gerechten. Dat is voor mij altijd een pre. Wat het aantrekkelijker zou maken is om een 2-de persoon in de bediening te nemen in de vorm van een thaise in traditionele kleding en die je ook zo begroet . Al met al een een zaak met potentie waarvan ik zeker weet als dit in het thaise cirquit wordt ontdekt ook door de thai zelf overladen zal worden.
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Al een paar keer hier gegeten en steeds weer heerlijk! Echt gewoon authentiek Thais eten zoals het ook in het land zelf smaakt. Bediening is heel vriendelijk en denkt met je mee als je even niet zo goed weet wat je wilt bestellen. Dit restaurant verdient het om altijd vol te zitten. Kwaliteit/prijs verhouding is heel goed, ruime porties, goede smaak en met een Thais biertje helemaal af!