Terra Rossa

Bloemerstraat 50 6511 EK Nijmegen Nederland Kaart

Over restaurant Terra Rossa

Liefde gaat door de keuken

Houtoven pizza's en huisgemaakte pasta's. Daar kom je voor naar Terra Rossa, een knus Italiaanse restaurantje in hartje Nijmegen. Het warme, gele licht van de straatlantaarns die ze in dit pastahuis hebben geïnstalleerd, versterken de romantiek. Hier verspreidt zich een continu een geurig aroma waar elke liefhebber blij van wordt!

Meer informatie over restaurant Terra Rossa

Lang
Koen B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Sfeervol (zij het een tikkeltje cliché), uitstekend eten, leuke, vlotte bediening... echt een aanrader voor mensen die van Italiaans eten houden.
Els B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Leuk klein restaurant, maar we moesten erg lang wachten op ons eten, bijna 2 uren omdat er iets mis ging in de keuken en het brood vergeten werd. Het eten was lekker.
Anton R.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Alweer mijn vijfde bezoek aan Terra Rossa. Kom zeker weer terug. Heerlijk eten en vriendelijke service voor een prima prijs.
Jsblom .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het eerste dat opvalt is het enorme aantal gerechten dat op de kaart staat. Je vraagt je af hoe je voorraad kunt houden voor zoveel ingredienten. De kaart bevat ook wat Turkse en Griekse tinten waardoor de indruk ontstaat dat het restaurant geen Italiaanse achtergrond heeft.

Wij hebben alleen een pasta genomen. Het was een ratjetoe, niet verkeerd maar meer zoals een Nederlander thuis een pasta maakt. De cappuccino achteraf kwam uit een machine, de lungo en espresso waren slapjes van smaak, niet Italie-waardig. Helaas, wij gaan niet op herhaling bij Terra Rossa. De vriendelijke bediening kan daarvoor niet compenseren.
Thomasvdk .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij eindelijk weer eens een authentiek mediterraan restaurant. Combineren met pastas en pizza's was geen probleem en de bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. Ik kom zeker terug!
Ike T.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Leuk, klein, knus restaurant. De verlichte "straatlantaarns"in het restaurant geven mooi sfeer. Ontvangst en bediening was attent. Dan het eten : begonnen met zalmcarpaccio ( prima) en polenta omwikkeld met parmaham. Dit kende ik niet in deze vorm. Maar was lekker en ruimte portie. Daarna pizza die goed op smaak was. Heerlijke tomatensaus als basis. Als we weer in de buurt zijn , gaan we zeker nog een keer terug. Want er staan nog wel wat gerechten op de kaart die uitgeprobeerd dienen te worden.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
We hebben heerlijk gegeten. De locatie is niet echt top, als ik de reviews op Iens niet had gelezen, was ik er zeker voorbij gelopen (niet echt een gezellige straat). Maar het eten en de bediening maakte alles helemaal goed. Van zelfgebakken focaccia tot en met een heerlijke panna cotta...
Fleur93 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Heerlijk gegeten vandaag op het terras bij Terra Rossa! De eerste keer dat ik hier was maar toch wel de lekkerste pizza die ik in Nijmegen heb gegeten! Puur Italië in hartje Nijmegen, een aanrader!
Chaplin .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Wij hebben hier 2e Pinksterdag gegeten. Wat een gezellig knus restaurant. Vooral de vers gemaakte pasta was super lekker. Ook de spies van mijn man was prima.
De sfeer is alsof je bij een Italiaanse familie thuis eet.
Wij gaan hier zeker nog eens eten.
Barbara P.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Wat een feestje om hier te mogen eten! Eten is echt top, bediening is professioneel en warm.
Een van ons was jarig en kreeg een leuk cadeautje. Ook leuk was het brandende kaarsje in het verrukkelijke dessert dat door la mama zelf naar de jarige werd gebracht.
We hebben een heel fijne avond gehad en gaan zeker nog een keer terug.
Tgmdewit .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Goed eten, authentiek houtskool oventje, italiaanse familie, heel aardig, klein restaurantje, in zomer wel behoorlijk groot en gezellig en afgeschermd terras voor de deur.
Japkrijgsman .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Ik heb zelden zo'n lekkere pizza gegeten!
Alles was vol en dat merkte je wel een beetje aan de snelheid.
Maar die pizza.....
SwartA .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
De entree en uiterlijk van het straatbeeld mag wel mooier. Als ik niet geboekt had was ik er niet naar binnen gegaan. Het eten was heerlijk! Top pizza! Zo zie je ze niet vaak! Toilet zit onder staat niveau daardoor stinkt het daar enorm naar vocht! Ik zou een betere ventilatie installatie aanraden!
Robjs .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Leuk italiaan's restaurant, vriendelijke bediening en de pizza' 's waren uitstekend zo uit de houtgestookte oven. De rode huiswijn was ook prima te drinken.
Dorien T.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Gisteren super lekker gegeten bij Terra Rossa! Bij binnenkomst welkom geheten en konden meteen aan tafel. We bestelden brood met knoflookboter en humus. We kregen heerlijk zelfgebakken brood met eigengemaakte boter en humus. Heerlijk! De pasta's maken ze zelf en vers. Ik had gevraagd of mijn lasagne pittig gemaakt kon worden en dat was geen probleem. Mijn vriendin had een pasta. Alles was heerlijk. Ook de huiswijn niets op aan te merken. Kortom een leuke avond gehad. Lof aan de gastheer en de kokkin! Zo leuk dat zo'n klein restaurant zo'n top kwaliteit kan neerzetten! Een aanrader!!!
Arja D.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Bij toeval hier terecht gekomen.
Leuk klein tentje met persoonlijke bediening, beiden staan ook in de keuken.
Twee pizzas besteld die echt verrassend lekker waren, zeldzaam. Knapperige bodem en smakelijke verse ingrediënten die je desgewenst zelf samen kunt stellen. Onze 15 jarige zoon wil nu de volgende keer ook mee, hij had spijt dat hij thuis was gebleven.
Wildon .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijk gegeten. Eenvoudig (kan ook niet anders voor slechts € 3,50) maar lekker soepje, daarna carpaccio iets te koud nog maar verder heerlijk! Hoofdgerecht was lastig kiezen, voor de pasta gekozen en deze was heerlijk. Nagerecht natuurlijk tiramisu, ook lekker.
De pizza's zagen er ook geweldig goed uit. Ik kom hier zeker nog een keer terug.
Een aanrader met een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gisteravond (Valentijnsdag) waren we in Nijmegen, en hadden we (met name: ik) zin in Italiaans. Op basis van de recensies in de mobiele app, zagen we dat Terra Rossa goede cijfers had, en het was op loopafstand van waar wij waren. Aan de buitenkant, en eenmaal binnengekomen, twijfelden we kort omdat het relatief klein, rustig en wat bedaagd oogde. De gang naar het toilet (beneden) is bijvoorbeeld wel echt oud, en er hing een wat chemisch luchtje. Maar, zo ver de kritiek: de jongen in de bediening vonden we leuk en vlot; én, daar gaat het ook met name om: het eten was érg goed. Mijn eega had een risotto met champignons, en die was heel erg gevuld en goed van smaak. Portie was bovengemiddeld groot, voor een risotto. Ik had een pizza, en jee: dat was even geleden dat een pizza zo goed smaakte: geen overtollig vet te zien, super goede kruiden en verse ingrediënten gebruikt en precies lang genoeg in de oven zodat alles gaar was en goed smaakte: hier komen we zéker terug!
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Op de bonnefooi naar binnen gegaan met een groep van 7. Vriendelijke eigenaren (van oorsprong uit Istrië) en goede bediening. Lekker en relatief veel eten. Het gebakken brood met hummus, de pizza uit de houtoven, de verse lasagne en de risotto: allemaal vers en goed klaargemaakt. Goede akoestiek :).
Markvo1962 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Een uitstekend klein Italiaans restaurant! Voorgerechten (Parma ham met meloen, ei met garnalen en carpaccio) waren bescheiden van formaat en prima op smaak. De pizza's echt heerlijk, uitstekende bodem en prima belegd. De pasta's huisgemaakt en heerlijk! Een aanrader, voor 6 personen voor en hoofdgerecht €160 dus ook de prijs is zeer redelijk zeker voor de kwaliteit! Zeer vriendelijke bediening.