Terpentijn

Rokin 103 1012 KM Amsterdam Nederland Kaart
31-203330014

Over het restaurant Terpentijn

Van streetfood tot uitgebreid diner

**Let op: bij dit restaurant kan alleen boven gereserveerd worden** Restaurant Terpentijn is gevestigd in hartje Amsterdam. Hier kan elke bourgondiër zijn hart ophalen, want de kaart staat vol met uiteenlopende specialiteiten. Denk aan een voedzame lunch, een uitgebreid diner of een portie streetfood die je zal laten watertanden. De gerechten zijn gebaseerd op de Frans-Aziatische keuken en hebben stuk voor stuk een eigen karakter. Wat wil je nog meer?

Meer informatie over restaurant Terpentijn

- Bar 16:00 - 04:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Terpentijn

Femmie D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Heerlijke burrata , nog nooit op deze manier gehad met tomaat en parmezaanse kaas schuim! Vervolgens de ribs , die perfect waren bereid. Overheerlijk
Hagar D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2018
Gewoon goed :)
Winola W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Het was superkoud door de deur die de hele tijd open ging☃ Personeel is vriendelijk, de zoete aardappel frietjes waren lekker en ze hebben leuke huisgemaakte ice-tea!
Wouter G.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Helaas, zeer tegenvallende avond gehad bij Terpentijn. Het begon bij aankomst om 16:45 in de namiddag. De kaart impliceerde dat er tot 18:00 snack besteld konden worden, maar dit bleek niet waar te zijn. Omdat we behoorlijke trek hadden, stonden we op om te vertrekken. Echter, bij de deur aangekomen werd er vermeld dat sommige snacks van de kaart nog wel besteld konden worden. Op dit moment besloten we, vanwege een zeer vriendelijke serveerster en een gezellige sfeer, te blijven.

Helaas bleek de toast met avocado en tomaten salsa, slechts gepresenteerd te worden als bruin en wit brood uit de broodrooster geserveerd met een geprakte avocado dip ZONDER tomaten salsa. Geen probleem, kan gebeuren, want op de avond kaart stond deze tomaten salsa er niet bij. Jammer bovendien dat de parmezaan frites naar simpele gewone naturel frieten bleken te smaken. Wellicht waren dit ook normale frites!? Nogmaals, beetje jammer, anders dan verwacht, maar kan gebeuren.

Als hoofdgerecht stond er een Bavette 200 gram op de kaart. Omdat de details over dit stuk vlees onbekend waren, is er geïnformeerd bij de bediening. Deze zeer vriendelijke jongen omschreef het stuk vlees als vergelijkbaar met een biefstuk van de rund, maar dan van veel betere kwaliteit. Op aanraden van de bediening werd dit stuk vlees dus besteld (er werd niet gevraagd naar de wijze van bereiden: rare, medium, well done).

Na ongeveer 30 min werd er een stukje vlees gebracht dat er van buiten af al uitzag alsof het een behoorlijke tijd in de pan had gelegen. Bovendien, leek het veel minder dan 200 gram. Eerder 100 of max 120. Geen probleem, als het goed vlees is zonder vet of bot kan dit een mooie hoeveelheid zijn, maar zet dan GEEN 200 gram in de tekst op de kaart.

Nadat het stuk vlees aangesneden werd, bleek dat bij iedere beweging van het mes (= scherp mes) het bord heen er weer over de tafel gleed. Het vlees bleek bovendien ook erg taai in de mond te zijn. Bij de inmiddels gewisselde bediening, is er aangegeven dat het vlees well done bereid was, zonder dat hierom gevraagd werd. Jammer dat het niet gevraagd is van tevoren, want anders was dit zeker niet zo besteld. Iedere vleesliefhebber weet dat well done inherent staat aan het verpesten van het vlees, oftewel NOT DONE! De jongen probeerde nog overtuigend te zeggen dat het er toch behoorlijk rood uitzag voor een well done bereiding. Na de opmerking dat het vlees ofwel well done ofwel gewoonweg super taai was, werd er aangeboden het stuk vlees terug mee te nemen naar de keuken. Ondertussen was mijn vriendin natuurlijk al lang klaar met eten.

Na een korte 15 minuten, werd opnieuw een stuk vlees als 200 gram Bavette geserveerd. Hoewel, het tweede stuk vlees zeker meer dan 120 gram was (200 gram, nog steeds twijfelachtig?) bleek dit al gauw een stuk korter in de pan gelegen te hebben. Uit alles van de structuur was duidelijk te maken dat het stukje vlees als medium rare gebakken was, naar bestelling dus. Echter, na aansnijden van het vlees bleek dit wederom zo taai te zijn, dat er zelfs bij de tafel ernaast gegrinnikt werd over de taaiheid en het schuiven van mijn bord. Na twee happen is het stuk vlees daarom blijven liggen (110 gram onaangeraakt vlees dus). Het was niet lekker, te taai en kortom prijsonwaardig (voor 5 EURO bak je zelf een veel betere en malsere kogelbiefstuk van de slager of zelfs supermarkt, waarom in godsnaam uit eten gaan zou je zeggen?).

Aangezien de teleurstelling nu echt te groot was is direct de rekeningen gevraagd. Direct is aangegeven dat het vlees 2x van mindere kwaliteit gebleken was, waarop de lange blonde jongen ons op 2e kerstdag wist te vertellen dat hier gewoon voor betaald moest worden. Hij had immers al 2 keer een stuk vlees gebracht en "iedereen weet dat Bavette een taaier stuk vlees is". Dit had wellicht bij informeren dan niet als "betere kwaliteit dan biefstuk" gepresenteerd moeten worden?!!

Ondank dat een stuk vlees natuurlijk mee of tegen kan vallen, erg onsympathiek om hier de volle rekening voor te vragen en bovendien over in discussie te gaan. Ongehoord!

Hoewel wij anders nooit van reclameren via recensies houden, heb ik de jongen vanwege zijn onbehoorlijk gedrag erop attent gemaakt dat ik mij genoodzaakt zag mijn beklag hierover te doen en hem uit de grond van mijn hart aanbevolen deze taaie Bavette van 200 gram???? van de kaart te halen.

Kortom: Never Again. Hoewel mooie kaart, slaat het gerecht in werkelijkheid kant nog wal! Een grote afrader, voor iedereen die komt voor meer dan alleen een drankje!
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Vrijdagavond met twee collega's bij dit restaurant wezen eten en het was helaas een grote tegenvaller. Toen we binnenkwamen bleek de verwarming niet te werken en we kregen een krap plekje tegen de muur. Als hoofdgerecht had ik de vegetarische burger met champignons, linzen, geitenkaas en tomaat maar de burger was erg droog. Toen we dit aangaven na het betalen (als tip), kon de bediening hier alleen maar om lachen.
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Naast de prachtige inrichting en de gezellige sfeer heeft dit restaurant met name teleurstellingen te bieden. De bediening brengt geen kaart, niet het beloofde bestek en de drankjes maar gedeeltelijk volgens bestelling ( 2 drankjes). Het eten is in het geval van de burger reeds afgekoeld en in het geval van de melanzane goed van smaak maar niet goed opgewarmd want nog koud van binnen. De bloody mary was de laatste teleurstelling. Veel te pittig en smaakt naar tabasco die geruime tijd over datum is. Jammer!
Ellen G.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Service was redelijk. Veel kleine foutjes. Het eten was goed.
eva L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Het was allemaal lekker, de inrichting is leuk.
Wij hadden alleen een hoofdgerecht genomen.
Maar de portie was om te huilen zo klein. En ik ben geen grote eter.
Elk hoofdgerecht op tafel was ter grootte van een ruim voorgerecht.
Wij waren 40euro per persoon kwijt voor een hoofdgerecht met wijn/bier erbij, gedeelde patat. En daarna dus nog flinke trek.
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Voor de tweede keer gegeten, en de tweede keer is absoluut verbeterd tov eerder. De serveerster kon mij vertellen dat de kaart en de recepten waren aangepast en dit komt zeker terug in de gerechten.
De eerste keer waren de smaken wat flauw en kwam het net niet goed tot zijn recht. Er was toen een chefs menu. Deze is eruit gehaald en er is enkel nog a la carte. De sfeer is goed, een soort huiskamersfeer met een gezellige aankleding. Supervriendelijke bediening. Prima wijnen en goed eten. Prima prijs-kwaliteitsverhouding.
Aanrader!
LGM S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
De kaart is beperkt wat aantal gerechten betreft. Een ruimere keuze zou prettig zijn. Uitstekende bediening.
Kwaliteit van gerechten heel goed, lekker gegeten.
Dirk H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Afgelopen vrijdag weer heerlijk gegeten bij Terpentijn. Toen we gingen zitten kwamen we erachter dat de kaart net vernieuwd is. De tataki van zalm met teriyaki mayo en de steak tartaar met tempura van oester waren heerlijk! Ook de eendenborst met gestoofde kool en jus met sinaasappel is echt een aanrader. Bediening zeer vriendelijk en bekwaam, goede betaalbare wijnen en gezellige sfeer. Kom snel weer terug!
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Heerlijk gegeten - heel smaakvolle gerechtjes. Ideaal voor een grote groep. Het glas aan de wand heeft een ruimtelijk effect. Minpuntje: we werden om negen uur "weggejaagd" (weliswaar heel vriendelijk, maar toch) omdat er nog een volgende shift was.
JohannesJ86 .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Gister heerlijk gegeten hier! Eerst begonnen met een borrel beneden in de bar, er gezellig! Daarna boven het diner. hadden het verassingsmenu van de chef en alles was lekker! Met name de buikspek was heel goed bereidt. Z hebben een leuke wijnkaart met goede maar heel betaalbare wijnen. De bediening is vriendelijk, attent en weten ok erg goed hoe het werkt! Het interieur is strak maar erg gezellig door de kast aan de zijkant. Het enige waar ik echt geen fan van ben is het papier dat over het linnen heen ligt. Wij komen hier zeker terug!
Maikel K.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Een enorme hype die mij toch wel aantrok om dit restaurant te bezoeken. Na het zien van al de fotos op hun social media was ik om. Voor lunch gingen wij naar dit restaurant. Helaas was de uitkomst dat de meeste gerechten (streetfood) pas in de avond worden geserveerd. Toen wij vroegen of het toch mogelijk was om streetfood te bestellen was dit een groot probleem, personeel deed niet hun best. Uiteindelijk bestelde wij pho, waarvan de porties heel klein waren. Deze gerechten waren het geld voor ons niet waard helaas.

Misschien kom ik nog een keer terug voor het diner, hopen dat de service dan beter is.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Eindelijk eens in het al enige tijd gehypte Terpentijn, en we waren bijzonder positief verrast. In een woord top!

Om te beginnen een goeie locatie, en prima zonder reservering te betreden, maar ook niet te rustig of leeg (woendagavond). Een hele sfeervolle tent met hippe rijk afgewerkte details, tot in het servies en bestek aan toe. Zelfs de wc ziet er aardig uit.
Beneden is overgens nog de gezellige bar, om na het tafelen nog goed door te borrelen!

De bediening is vlot, vrolijk en professioneel tegelijk, en lijkt er zin in te hebben. Een combinatie die we helaas niet vaak meer treffen. Kennis van zaken wordt gecombineerd met (niet te) vriendelijkheid en gastvrijheid. Ook wordt er (niet te) meegedacht en enigszins aangeraden en gecombineerd.

Dan het belangrijkste, het eten en drinken.
Een zeer verrassende en uitdagende kaart (het is dan ook fusion), al is deze niet zeer omvangrijk, maar dat drukt de vreugde zeker niet.
Het begint zelfs al bij het broodje vooraf, dat in zeer exotische dip en kruidenmix kan worden gedipt, en al een traktatie op zich is.
Vervolgens komen er oesters op tafel met diverse smaakcombinaties belegd. Eveneens een feest in de mond en zo lekker dat we nog een ronde bestellen.
Als hoofdgerecht een sukadesteak met aardpeer en een steak tartaar met inktvisringen. Idiote combinaties, die ons toch geweldig smaken. De bordjes gaan wederom kaal.
En dan een nagerechtenpalet waar zelfs ik, als desserthater, bijna geen nee tegen kan zeggen. Na wat getwijfel komt er een geroosterde ananas met ijs en zoute caramel. Heerlijk. En bij de koffie een lekker stukje spekkoek.
De wijnen zijn ook prima. Niet hemels, maar wel goed, vooral de standaard Chardonnay is lekker droog.

Als er dan echt geklaagd zou moeten worden, kan dat over het feit dat (ook hier) een kapstok ontbreekt, en de porties een klein tandje groter kunnen.

Kortom, bijna alles aan deze tent klopt eigenlijk gewoon. Zeker de moeite waard, en met een prijsklasse net boven het midden, is dit echt wel een plek om vaker te komen! Fijn!
Nanneke D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Bij binnenkomst was er niemand aanwezig, behalve 2 andere gasten.
We zijn maar doorgelopen naar de keuken waar ook niemand reageerde op ons roepen (muziek misschien wat te hard?) Zelf maar een tafel uitgezocht.
We namen beide 2 voorgerechten, waarvan de zalm erg lekker was maar de bouillon van de soep te zout, die liet ik staan. Er werd bij afruimen niet gevraagd waarom dat was. 2e voorgerecht was meer een babyhapje, gepureerde aubergine. Vrij smakeloos. Prijs kwaliteit verhouding is hier ver te zoeken.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Hier afgelopen weekend geluncht, de kaart voor de lunch is helaas een stuk minder uitgebreid dan die die ik (voor het diner alleen waarschijnlijk) op de site had gezien. Fijne niet kunstmatig gezoete ijsthee (die overigens nog steeds best zoet maar wel erg lekker was) en grappig opgemaakte oesters. Het broodje pittig vlees vond ik wat tegenvallen, wel erg knapperig om met je handen óf bestek handig te eten en amper 'opmaak'. We moesten er daarnaast ontzettend lang op wachten, alle gasten om ons heen die later binnen kwamen kregen eerder eten. Navraag leerde dat het er bijna aan kwam, maar geen uitleg over waarom het zo lang duurde. Zou de avondkaart misschien nog eens willen proberen maar voor lunch vond ik het 'mwah'. Leuke centrale locatie, halverwege het Rokin in een souterrain, prettige rustige aankleding.
Wendy D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016

Terpentijn zag ik regelmatig voorbijkomen op Instagram. De foto’s met street food zagen er stuk voor stuk overheerlijk uit en triggerde mij om hier eens te gaan eten.

Bij binnenkomst zag het er heel er huiselijk uit; net of je in een huiskamer zat.
Dat namen sommige gasten helaas wat te letterlijk. Die zaten boven op elkaars schoot en (hingen aan elkaars) lip... De tafels staan heel erg dicht op elkaar, dus weinig privacy.

We verheugden ons al de hele dag op street food. Alleen toen we het menu zagen, kwamen we er pas achter dat we naar het Terpentijn café (beneden) hadden moeten gaan, in plaats van te reserveren voor het restaurant. Volgende keer beter opletten.

Ik wilde die avond eens wat anders proberen en koos om die reden voor gerechten die ik nog niet kende. Ik had de very veggie starter als voorgerecht en fresh fish met Thaise rijst als hoofdgerecht. De starter verraste mij en vond ik erg lekker. De fresh fish was ook erg lekker, alleen de Thaise rijst was erg zuur. Jammer! Mijn vriend had beef pho als voorgerecht en roasted beef als hoofdgerecht. Oeps, had ik dat ook maar genomen. Het was erg lekker!

Normaal zijn we nooit zo van de toetjes, maar de fruity white chocolate klonk erg lekker. En dat was het ook zeker. Ik was de ‘zure rijst’ dan ook weer snel vergeten ;)
WietseBrabant .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Het eten was goed, maar niet echt spannend. Er was geen gerecht waar we heel enthousiast van werden, terwijl we allemaal wat anders gegeten hebben, dus toch bijna de hele kaart voorbij hebben zien komen. Het was een beetje streetfood op een luxe manier geserveerd zonder dat de essentie bewaart is gebleven. De bediening was prettig, elke keer aanwezig, vriendelijk, en servicegericht. Het restaurant was modern, prettig, leuke muziek, vol, uitermate aangenaam.
Renate T.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Een mooie plek met een fijne ambiance. Bediening vond ik heel goed, adviseerde goed en gaven aandacht op een fijne manier. Prettig om eens mee te maken in Amsterdam! Gerechten waren allemaal prachtig opgemaakt, verrassende combinaties en perfect uitgevoerd. Echt geen commentaar! Cocktails waren trouwens ook heerlijk. Het enige minpunt was dat wij vlak na het dessert gevraagd werden plaats te maken voor nieuwe gasten. Beneden werd ons een wijntje van het huis aangeboden. Op zich prima natuurlijk, maar wat wij niet wisten is dat het beneden knetterdruk was, en met een glas en een jas in de hand ergens in een hoekje moesten staan. Rustig natafelen was er dus helaas niet bij.