Terpentijn

Rokin 103 1012 KM Amsterdam Nederland Kaart
31-203330014

Over restaurant Terpentijn

Van streetfood tot uitgebreid diner

**Let op: bij dit restaurant kan alleen boven gereserveerd worden** Restaurant Terpentijn is gevestigd in hartje Amsterdam. Hier kan elke bourgondiër zijn hart ophalen, want de kaart staat vol met uiteenlopende specialiteiten. Denk aan een voedzame lunch, een uitgebreid diner of een portie streetfood die je zal laten watertanden. De gerechten zijn gebaseerd op de Frans-Aziatische keuken en hebben stuk voor stuk een eigen karakter. Wat wil je nog meer?

Meer informatie over restaurant Terpentijn

- Bar 16:00 - 04:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Dirk H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Afgelopen vrijdag weer heerlijk gegeten bij Terpentijn. Toen we gingen zitten kwamen we erachter dat de kaart net vernieuwd is. De tataki van zalm met teriyaki mayo en de steak tartaar met tempura van oester waren heerlijk! Ook de eendenborst met gestoofde kool en jus met sinaasappel is echt een aanrader. Bediening zeer vriendelijk en bekwaam, goede betaalbare wijnen en gezellige sfeer. Kom snel weer terug!
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Heerlijk gegeten - heel smaakvolle gerechtjes. Ideaal voor een grote groep. Het glas aan de wand heeft een ruimtelijk effect. Minpuntje: we werden om negen uur "weggejaagd" (weliswaar heel vriendelijk, maar toch) omdat er nog een volgende shift was.
JohannesJ86 .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Gister heerlijk gegeten hier! Eerst begonnen met een borrel beneden in de bar, er gezellig! Daarna boven het diner. hadden het verassingsmenu van de chef en alles was lekker! Met name de buikspek was heel goed bereidt. Z hebben een leuke wijnkaart met goede maar heel betaalbare wijnen. De bediening is vriendelijk, attent en weten ok erg goed hoe het werkt! Het interieur is strak maar erg gezellig door de kast aan de zijkant. Het enige waar ik echt geen fan van ben is het papier dat over het linnen heen ligt. Wij komen hier zeker terug!
Maikel K.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Een enorme hype die mij toch wel aantrok om dit restaurant te bezoeken. Na het zien van al de fotos op hun social media was ik om. Voor lunch gingen wij naar dit restaurant. Helaas was de uitkomst dat de meeste gerechten (streetfood) pas in de avond worden geserveerd. Toen wij vroegen of het toch mogelijk was om streetfood te bestellen was dit een groot probleem, personeel deed niet hun best. Uiteindelijk bestelde wij pho, waarvan de porties heel klein waren. Deze gerechten waren het geld voor ons niet waard helaas.

Misschien kom ik nog een keer terug voor het diner, hopen dat de service dan beter is.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Eindelijk eens in het al enige tijd gehypte Terpentijn, en we waren bijzonder positief verrast. In een woord top!

Om te beginnen een goeie locatie, en prima zonder reservering te betreden, maar ook niet te rustig of leeg (woendagavond). Een hele sfeervolle tent met hippe rijk afgewerkte details, tot in het servies en bestek aan toe. Zelfs de wc ziet er aardig uit.
Beneden is overgens nog de gezellige bar, om na het tafelen nog goed door te borrelen!

De bediening is vlot, vrolijk en professioneel tegelijk, en lijkt er zin in te hebben. Een combinatie die we helaas niet vaak meer treffen. Kennis van zaken wordt gecombineerd met (niet te) vriendelijkheid en gastvrijheid. Ook wordt er (niet te) meegedacht en enigszins aangeraden en gecombineerd.

Dan het belangrijkste, het eten en drinken.
Een zeer verrassende en uitdagende kaart (het is dan ook fusion), al is deze niet zeer omvangrijk, maar dat drukt de vreugde zeker niet.
Het begint zelfs al bij het broodje vooraf, dat in zeer exotische dip en kruidenmix kan worden gedipt, en al een traktatie op zich is.
Vervolgens komen er oesters op tafel met diverse smaakcombinaties belegd. Eveneens een feest in de mond en zo lekker dat we nog een ronde bestellen.
Als hoofdgerecht een sukadesteak met aardpeer en een steak tartaar met inktvisringen. Idiote combinaties, die ons toch geweldig smaken. De bordjes gaan wederom kaal.
En dan een nagerechtenpalet waar zelfs ik, als desserthater, bijna geen nee tegen kan zeggen. Na wat getwijfel komt er een geroosterde ananas met ijs en zoute caramel. Heerlijk. En bij de koffie een lekker stukje spekkoek.
De wijnen zijn ook prima. Niet hemels, maar wel goed, vooral de standaard Chardonnay is lekker droog.

Als er dan echt geklaagd zou moeten worden, kan dat over het feit dat (ook hier) een kapstok ontbreekt, en de porties een klein tandje groter kunnen.

Kortom, bijna alles aan deze tent klopt eigenlijk gewoon. Zeker de moeite waard, en met een prijsklasse net boven het midden, is dit echt wel een plek om vaker te komen! Fijn!
Suzy123 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Bij binnenkomst was er niemand aanwezig, behalve 2 andere gasten.
We zijn maar doorgelopen naar de keuken waar ook niemand reageerde op ons roepen (muziek misschien wat te hard?) Zelf maar een tafel uitgezocht.
We namen beide 2 voorgerechten, waarvan de zalm erg lekker was maar de bouillon van de soep te zout, die liet ik staan. Er werd bij afruimen niet gevraagd waarom dat was. 2e voorgerecht was meer een babyhapje, gepureerde aubergine. Vrij smakeloos. Prijs kwaliteit verhouding is hier ver te zoeken.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Hier afgelopen weekend geluncht, de kaart voor de lunch is helaas een stuk minder uitgebreid dan die die ik (voor het diner alleen waarschijnlijk) op de site had gezien. Fijne niet kunstmatig gezoete ijsthee (die overigens nog steeds best zoet maar wel erg lekker was) en grappig opgemaakte oesters. Het broodje pittig vlees vond ik wat tegenvallen, wel erg knapperig om met je handen óf bestek handig te eten en amper 'opmaak'. We moesten er daarnaast ontzettend lang op wachten, alle gasten om ons heen die later binnen kwamen kregen eerder eten. Navraag leerde dat het er bijna aan kwam, maar geen uitleg over waarom het zo lang duurde. Zou de avondkaart misschien nog eens willen proberen maar voor lunch vond ik het 'mwah'. Leuke centrale locatie, halverwege het Rokin in een souterrain, prettige rustige aankleding.
Wendy D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016

Terpentijn zag ik regelmatig voorbijkomen op Instagram. De foto’s met street food zagen er stuk voor stuk overheerlijk uit en triggerde mij om hier eens te gaan eten.

Bij binnenkomst zag het er heel er huiselijk uit; net of je in een huiskamer zat.
Dat namen sommige gasten helaas wat te letterlijk. Die zaten boven op elkaars schoot en (hingen aan elkaars) lip... De tafels staan heel erg dicht op elkaar, dus weinig privacy.

We verheugden ons al de hele dag op street food. Alleen toen we het menu zagen, kwamen we er pas achter dat we naar het Terpentijn café (beneden) hadden moeten gaan, in plaats van te reserveren voor het restaurant. Volgende keer beter opletten.

Ik wilde die avond eens wat anders proberen en koos om die reden voor gerechten die ik nog niet kende. Ik had de very veggie starter als voorgerecht en fresh fish met Thaise rijst als hoofdgerecht. De starter verraste mij en vond ik erg lekker. De fresh fish was ook erg lekker, alleen de Thaise rijst was erg zuur. Jammer! Mijn vriend had beef pho als voorgerecht en roasted beef als hoofdgerecht. Oeps, had ik dat ook maar genomen. Het was erg lekker!

Normaal zijn we nooit zo van de toetjes, maar de fruity white chocolate klonk erg lekker. En dat was het ook zeker. Ik was de ‘zure rijst’ dan ook weer snel vergeten ;)
WietseBrabant .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Het eten was goed, maar niet echt spannend. Er was geen gerecht waar we heel enthousiast van werden, terwijl we allemaal wat anders gegeten hebben, dus toch bijna de hele kaart voorbij hebben zien komen. Het was een beetje streetfood op een luxe manier geserveerd zonder dat de essentie bewaart is gebleven. De bediening was prettig, elke keer aanwezig, vriendelijk, en servicegericht. Het restaurant was modern, prettig, leuke muziek, vol, uitermate aangenaam.
Renate T.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Een mooie plek met een fijne ambiance. Bediening vond ik heel goed, adviseerde goed en gaven aandacht op een fijne manier. Prettig om eens mee te maken in Amsterdam! Gerechten waren allemaal prachtig opgemaakt, verrassende combinaties en perfect uitgevoerd. Echt geen commentaar! Cocktails waren trouwens ook heerlijk. Het enige minpunt was dat wij vlak na het dessert gevraagd werden plaats te maken voor nieuwe gasten. Beneden werd ons een wijntje van het huis aangeboden. Op zich prima natuurlijk, maar wat wij niet wisten is dat het beneden knetterdruk was, en met een glas en een jas in de hand ergens in een hoekje moesten staan. Rustig natafelen was er dus helaas niet bij.
Paul_m .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
We zijn wezen eten met zijn vieren bij Terpentijn voor een verjaardag. We kregen een heerlijke wijn aangeboden door Dirk en een goeie uitleg over de chef specials. We hebben dan ook 2 maal de chef special als voorgerecht genomen, carpaccio met gefrituurde garnalen. Prima porties en heerlijk bereid!

Daarnaast hebben we als hoofdgerecht steaks genomen, dit was fantastisch bereid met een heerlijke saus. We hebben tijdens het eten genoemd dat we een jarige onder ons hadden en vanuit Terpentijn werd er een toetje geregeld.

Nogmaals bedankt voor de goeie service! Zeker een aanrader!
Steve P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Voor een snelle lunch even bij Terpentijn wezen eten. Het restaurant is mooi en gezellig ingericht. Er werkte een dame in het restaurant, maar het was dan ook erg rustig (twee tafels), waardoor we prima geholpen werden zonder dat er heel veel aandacht werd geschonken aan ons. Had een baguette met garnelen besteld. Deze had helaas weinig smaak en Had erg veel vocht waardoor het een soppig broodje werd ... dat kwam het broodje zeker niet ten goede.
Stefanie D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Voor de tweede keer bij Terpentijn gaan eten. Vooraf hebben we de 'viskoekjes gegeten en de vietnamese crepe gegeten. Beiden waren goed bereid en smaakten voortreffelijk! Ook ruime porties. Als hoofd hadden we de Roasted beef en Duck besteld. Veel groente en het vlees was goed gegaard. Minpuntje, de rode wijn werd te warm geserveerd.
Tastycouple .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Op een zaterdagmiddag waren we wezen lunchen bij de Terpentijn. We hebben een plekje buiten uitgekozen, omdat het een zonnige dag was. Het binneninterieur hebben we helaas niet kunnen zien, maar het schijnt daar erg mooi en sfeervol te zijn.

De bediening is zeer attend en ook erg vriendelijk. Mr. Tasty vroeg om de steak tartare en het matcha dessert wat eigenlijk alleen op de dinerkaart staan. Echter, de bediening nam de bestelling alsnog op en liet ons weten dat de keuken deze gerechten ook tijdens de lunch kan serveren. De steak tartare was een kunstwerk om naar de kijken maar helaas valt de smaak zeer tegen. Het was erg flauw en de hoisin saus wat erbij hoort maakte het niet specialer. De fish cookie daarentegen was heerlijk. De beschrijving van de fish cookie op de kaart zorgde voor enige verwarring en je kon er niet echt iets bij voorstellen, maar het opgediende gerecht was zeker een goede keus. Het matcha dessert was leuk maar verder voegde het niet echt een meerwaarde aan de lunch. De homemade icetea’s waren wel erg lekker en verfrissend.
Anneke .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Toevallig kwam we weer eens op het Rokin en deze zaak sprak ons wel aan. Streekbos bar een drankje en een hapje gedaan. Leuke gerechten, mooie sfeervolle zaak en leuke bediening. De prijs is wel aardig aan de hoge kant maar kwaliteit is gewoon goed. Volgende keer zeker het restaurant proberen.
Matt H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Met vrienden gaan eten bij Terpentijn op een warme dag. We gingen buiten zitten, prima setting, en besloten om als diner veel van de streetfood gerechten te eten en dit te delen.

We hebben bijna alles op de kaart genomen. We vonden alles lekker, sommige dingen lekkerder dan andere en hebben genoten van het eten.

Bediening is aardig, informeel en vriendelijk, maar niet uitzonderlijk. Hoewel we niet binnen zaten, toch even binnen gekeken. Zag er heel mooi uit en zeker de moeite waard!
Annanash .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Ik ben niet snel echt onder de indruk van een menu en ik vind het meestal wel makkelijk om te beslissen welk gerecht ik ga nemen, maar bij Terpentijn wilde ik eigenlijk echt alles proberen. Ik ging voor de Very Veggie Cury (kan je als lunch of diner bestellen) en die is echt te gek! Ik ging terug voor een Asian style steak tartare het die is super lekker. Ben er ook geweest voor vrijdagavond cocktails en de bar heeft echt een leuke sfeer, met mensen die buiten staan als het weer goed is en een DJ binnen. Ik ben zeker fan en ga hier vaker heen!
Melle S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Heerlijk gegeten bij Terpentijn, we waren al eerder in de streedfood bar bedenen geweest en dat smaakte naar meer. Fijne bediening & heerlijk eten. De seabream was verrassend en werd geserveerd met mooie wijnen!

Fijne plek!
Femke .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Sfeer helemaal leuk!
Restaurant voor iedereen, van alles wat op de kaart. Bediening goed en vrolijk!
Eten erg lekker!!!
Jeroen P.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Terpentijn is pas net open. En wat een leuke locatie aan het Rokin, lekker klein en erg rustiek daardoor. Wel veel mensen in een kleine ruimte, dus daar moet je wel van houden. De eerste 15 minuten moet je wennen, maar wij gingen er daarna helemaal in op. Het eten is heerlijk en de service viel nog wat tegen. Misschien wat het ook gewoon erg druk. In ieder geval wel een aanrader... En ze zijn pas net open, dus zullen vast verbeteren!