Ter Duin

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Ter Duin

Daniella V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Tijdens een verblijf in dit hotel gelucht, gedineerd en ontbeten in het restaurant. We hebben van elke maaltijd genoten! Met name het ontbijtbuffet heeft ons verrast: zeer veel keuze en van alles was steeds ruim voldoende op voorraad. Personeel is vriendelijk. Een aanrader!
Han G.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Een hotel waar de kemrs gedateerd en niet schoon zijn!!
Ontbijt was wel zeer eenvoudig en geen verse jus d'orange, geen gewone boterhammen. Avondeten viel erg tegen, met weinig creativiteit. Niet altijd even vriendelijk!!
Norbert D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Grand Hotel met grote allures. Heerlijk verblijf,erg sjiek, perfect ontbijt buffet. De dames van de receptie hebben het echter veel te hoog in het bol. Klant vriendelijkheid staat niet voorop, wel het krijgen van eigen gelijk, gekoppeld aan een onpersoonlijke benadering. Dit is ook het risico van een zo groot hotel. Diner was van goed niveau en redelijk snel geserveerd ondanks de grote drukte. De 2-tjes tafels staan op elkaar zodat je elkaars gesprek letterlijk kunt volgen. Ontbijt aangeraden, diner afgeraden.
Irma D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
2 nachten hier gelogeerd in dit prachtige hotel.
Uitstekend ontbijt buffet.
Geweldig diner s'avonds.
Complimenten voor de koks en bediening
peter462 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Afgelopen dinsdag hebben wij een middagsnack genuttigd in dit prachtige hotel. Maar de term middagsnack is zeker niet de juiste benaming want wij werden aangenaam verrast door de zwaardvis en entrecote, die op de Big Green Egg bereid werden. Een culinaire topprestatie leverde grillmaster Nathalie. Zij wist absoluut goed om te gaan met de Big Green Egg. De zwaardvis en entrecote waren mals, sappig en goed van smaak. Grand hotel Ter Duin zou ook in het restaurant meer met de Big Green Egg moeten doen, zeker als je een topchef als Nathalie in je team hebt,
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Het ontbijt is goed,de dames die het ontbijt begeleiden zijn heel vriendelijk en behulpzaam, houden alles zeer netjes op orde.
Ook deze keer hebben wij geen diner in het hotel genomen,de berichten van derden nodigen daar niet toe uit,daarbij er zijn legio mogelijkheden in de omgeving om bijvoorbeeld voor een speciaal vis diner te kiezen.

Werderom was het zwembad weer eens een aantal dagen buiten gebruik, de zoveelste keer,uitermate vervelend als je o.a. speciaal voor het zwembad komt en nog vervelender is het als je ervaart dat er niet aan wordt gewerkt.

Wij kwamen graag bij het grandhotel maar de alures moeten dan wel worden waargemaakt!
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
De kwaliteit van het diner is nogal wisselvallig.In feite niet meer te peilen.
Happy hour is aanmerkelijk minder geworden zowel naar kwaliteit als kwantiteit.
Annelies S.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Contact bij aankomst aan de balie was perfect. Keurige vriendelijke en verzorgde medewerker. Eerste aanzicht hotel was goed. Alles zag er mooi en verzorgd uit.
De kamer; we hadden een rolstoeltoegankelijke kamer gevraagd en jammer genoeg kost die ook €30 of meer extra. Dat is altijd jammer. Maar de superior kamer was groot en mooi met een groot balcon. Jammer dat er geen koelkastje aanwezig was.
Tot dusver prima maar....Binnenkomst restaurant: onvriendelijk, ik kom zo bij u en al die flauwe kul, alsof het een gunst is dat je er mág eten. Mijn man gebruikt een rolstoel en wellicht was de gastvrouw daar allergisch voor want ze deed alsof hij niet bestond. Alleen ik werd begroet. Bij de vraag waar ' de stoel' ehmmm kon zitten zei ik' dat kan je het beste aan m'n man zelf vragen schutterde ze wat.
We kregen wel een prettige plaats maar zeer slecht verlicht in treurige ambiance. Beetje sneu allemaall.
De gastvrouw oogde zeer vermoeid alsof ze dacht' gottegot weer een tafel met voordeeluitjes.nl.
De maaktijd liet te wensen over en er mag wel eens een scharesliep langs komen om de messen te slijpen want ze wáren toch bot!
De afterdinner drinks zijn prima en de bediening vriendelijk maar het restaurant moet echt op de schop.
warranty .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Even met de familie een weekendje naar Zeeland voor de ontspanning.
Een mooi hotel met voor ons een zeer grote kamer. De Superior suite als alternatief omdat de familie kamers vol waren.
Wij waren met zijn vieren en met zo'n kamer is dat absoluut geen straf.

Tijdens de telefonische reservering werd ons gemeld dat we nog 2x €30 bovenop de kamerprijs moesten betalen voor het bijplaatsen van de twee bedjes voor de kinderen.
Onderweg naar het hotel merkte we op dat hun website een andere prijs aangaf voor de 4-persoons superior.
Bij aankomst heeft de receptionist de meerprijs direct eraf gehaald. Erg netjes opgelost.

'S avonds in het restaurant gegeten.
Wanneer wordt er nu wat aan de verlichting gedaan, zoals andere recensies hier al beschreven? Want dat klopt echt.

de Gastvrouw die ons bediende wint helaas niet de eerste prijs voor klantvriendelijkheid.
Na het opnemen van de drankjes werd de extra vraag voor wat stokbrood en boter met een subtiele zucht beantwoord.
Ze leek er die avond weinig zin in te hebben en daar kwam ook weinig verbetering die avond.

We bestelden alleen een hoofdgerecht. De Tournedos en de burger van Black Angus en voor de kinderen frites en snacks.

Helaas is het met veel restaurants dat ze hip willen doen met de menukaart maar het gewoon niet zijn.
Het is net zoiets als stoer lopen met Crocs aan.

Een toren van een hamburger op een met saus doorweekt broodje.
eerst de toren maar ontleed om niet al te ongemakkelijk het sponzige geval naar binnen te hoeven werken.
Lieve Chef, stop met dergelijke onmogelijke creaties of ga inspiratie opdoen in restaurants hoe je zoiets wel culinair moet presenteren om hip te blijven.
Dit is in een fastfood restaurant leuk maar niet in dit restaurant.
Ga uit van eigen kracht met zo'n mooie locatie aan zee met echte Zeeuwse vis specialiteiten bijvoorbeeld.

De Tournedos was kwalitatief zeer goed. maar ook hier moet het als een soort kunstwerkje ogen.
Perfect gebakken vlees op een bedje van droge tagliatelle met portsaus en ondefinieerbare stippen van rode en gele biet en twee worteltjes?

De gastvrouw kwam met de kaarten onder de arm vragen of we nog een dessert wilden?
"Ja, alstublieft", zeiden we.
"Heeft u de kaart al gezien?" Vroeg ze direct.
" Nee, nog niet", antwoordde wij weer.
" Nou, dat is ook eigenlijk niet nodig hoor!" Vervolgde zij met haar antwoord " want we hebben toch maar drie dingen".
Ze is misschien niet de vrolijkste maar humor had ze dan weer wel.

Het ontbijt verdiend zeker een dikke pluim!
De dames verzorgde het keurig en er was volop keuze in alles.
zorg wel dat je er op tijd bent voor de massa anders heb je alleen nog keuze aan de tafeltjes in het donker. Neem als voorzorg een zaklampje mee zou ik zeggen.

De stylist van het restaurant was vermoedelijk iemand van de Leen Bakker geweest. Grote doeken langs de muren die als decor moeten dienen en vreemde pilaren van houten latjes.
Is totaal niet in lijn met de rest van de uitstraling. Oogt zeer goedkoop terwijl de styling van het hotel weer wel uitstekend is.

Zwembad binnen was super.
Massage behandeling ook.
Locatie is uitstekend en perfect voor strand, Neeltje Jans en Domburg.
Overig personeel zeer vriendelijk en behulpzaam.
Kamer waanzinnig groot ( die sofa is al helemaal top ). Alles is er schoon en netjes.

samenvattend, een meer dan uitstekend hotel waar wij zullen terugkomen.
Avondeten doen we dan maar ergens anders.
Mits de Chef ons weet te verleiden met echt iets verrassends.
Heb anders nog wel een paar goede tips ;)
Ferry-mi B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
erg arrogante man die ons ontving in het restaurant. eten was prima, rundercarpacio was flinke portie en smaakte goed, tournados was heerlijk mals.
keiki .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Wij hebben gelogeerd in dit hotel. Uitstekende verzorgde kamer. Wij hebben zeebaars met zeekraal in het restaurant gegeten. Het gerecht is bijna goed gemaakt . . . het was te zoutig. Een uitschieter van de kok wellicht. De bediening was zeer goed. De belichting mag helderder zijn; wij konden het menu niet lezen, te weinig licht op de tafel.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Wij hebben vijf dagen een prima ontbijt gehad,er ontbrak aan niets,was behoorlijk druk en toch was er van alles ruim voldoende en ook de tafels werden continu netjes afgeruimd.
Ook vier maal het happy hour van 5 tot 7 genoten,heerlijke gerookte zalm,krab kreef schotels,vleeswaren etc. en verse broodjes roomboter en margarine, alles prima verzorgd.
Het hotel ziet er aantrekkelijk uit goede uitgangspositie voor trapjes naar Middelburg maar ook naar de mooie en hoge duinen 25% hellingen kun je op de fiets tegenkomen.
Was de tweede keer dat wij er logeerden,komen er zeker weer terug.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Na 3 jaar ervaring met Hotel Ter Duin toch maar een keer een recensie geschreven. Misschien leert men ervan.

Deze zaak is qua decor prachtig, het beschikt over een 'donkere' kroeg en eindelijk is na 3 jaar het plafond dichtgemaakt. Dat werd tijd. Nu nog een keer het licht aansteken. Men begrijpt nog steeds niet dat het niet de bedoeling is om met het licht van je telefoon de menukaart te moeten lezen. Maar ja, alles is zwart geschilderd en verlichting brandt er niet.

Dan het eten zelf. Ik had voor de lunch een boerenomelet en vooraf vroeg de bediende of er bruin of wit brood bij moest. Welk antwoord ik ook had gegeven, het maakte niet uit want het werd gereserveerd zonder brood. Kan gebeuren, maar wanneer je 3 jaar ellende (in zo'n mooie zaak) overziet dan begrijp je waarom de zaak al een paar keer over de kop is gegaan. Er staat gewoon geen horecapersoneel in en de echt goede kok die er ooit was (met zelfs meerdere eigen vermeldingen in de Lekker enkele jaren terug) is vertrokken naar elders. Gelukkig krijg je wel weer Cointreau uit een echte fles in plaats van uit een witte fles waarin men 'de smaak van Cointreau had verwerkt'. Dat hebben de nieuwe eigenaren gelukkig ook aangepakt. Nu de rest nog en alert personeel dat klanten directe helpt zonder in een leeg restaurant 10 minuten te moeten wachten op het eerste contact. Het eten is - voor wat betreft de lunch - prima.

Veel succes, we zien nog groeimogelijkheden in/op een prachtige locatie; doe er wat mee!
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Eerste kerstdag hebben wij met 15 personen gegeten in het restaurant van het mooie hotel Ter Duin. Het diner bestond uit vijf gangen: vooraf paling en makreel, daarna eendenborst met kastanjes, daarna hert of kabeljauw naar keuze, vervolgens peer met gorgonzola en als desert chocoladevarieteiten. De gerechten waren heerlijk en goed van smaak. Een groot compliment aan kok Martijn! Maar in schril contrast met de spijzen, stond de bediening: stuk voor stuk ongeïnteresseerde mensen. We hebben een half uur moeten wachten voordat de eerste drankjes werden opgenomen. Daarna werd een broodje geserveerd, zo karig: ieder een stukje en daarna was het op. Vervolgens om water gevraagd. Er werd een half aangebroken fles gebracht, die we weer terug stuurden. De ober kwam met een chagrijnig gezicht een nieuwe fles brengen en wenste ons cynisch: "fijne feestdagen". Het desert bleef drie kwartier weg, dus uiteindelijk erom gevraagd. Men was ons vergeten. Tijdens het gehele diner werd er 1 keer op verzoek drank opgenomen, onbegrijpelijk. Ook niet onvermeld mogen de vieze wc's blijven.
Het is erg jammer dat de onervaren bediening in staat is gebleken om dit mooie hotel en de prima kok totaal teniet te doen.