Meer informatie over restaurant Ter Duin

6,9
7,1
Annelies S.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Contact bij aankomst aan de balie was perfect. Keurige vriendelijke en verzorgde medewerker. Eerste aanzicht hotel was goed. Alles zag er mooi en verzorgd uit.
De kamer; we hadden een rolstoeltoegankelijke kamer gevraagd en jammer genoeg kost die ook €30 of meer extra. Dat is altijd jammer. Maar de superior kamer was groot en mooi met een groot balcon. Jammer dat er geen koelkastje aanwezig was.
Tot dusver prima maar....Binnenkomst restaurant: onvriendelijk, ik kom zo bij u en al die flauwe kul, alsof het een gunst is dat je er mág eten. Mijn man gebruikt een rolstoel en wellicht was de gastvrouw daar allergisch voor want ze deed alsof hij niet bestond. Alleen ik werd begroet. Bij de vraag waar ' de stoel' ehmmm kon zitten zei ik' dat kan je het beste aan m'n man zelf vragen schutterde ze wat.
We kregen wel een prettige plaats maar zeer slecht verlicht in treurige ambiance. Beetje sneu allemaall.
De gastvrouw oogde zeer vermoeid alsof ze dacht' gottegot weer een tafel met voordeeluitjes.nl.
De maaktijd liet te wensen over en er mag wel eens een scharesliep langs komen om de messen te slijpen want ze wáren toch bot!
De afterdinner drinks zijn prima en de bediening vriendelijk maar het restaurant moet echt op de schop.
Warranty .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Even met de familie een weekendje naar Zeeland voor de ontspanning.
Een mooi hotel met voor ons een zeer grote kamer. De Superior suite als alternatief omdat de familie kamers vol waren.
Wij waren met zijn vieren en met zo'n kamer is dat absoluut geen straf.

Tijdens de telefonische reservering werd ons gemeld dat we nog 2x €30 bovenop de kamerprijs moesten betalen voor het bijplaatsen van de twee bedjes voor de kinderen.
Onderweg naar het hotel merkte we op dat hun website een andere prijs aangaf voor de 4-persoons superior.
Bij aankomst heeft de receptionist de meerprijs direct eraf gehaald. Erg netjes opgelost.

'S avonds in het restaurant gegeten.
Wanneer wordt er nu wat aan de verlichting gedaan, zoals andere recensies hier al beschreven? Want dat klopt echt.

de Gastvrouw die ons bediende wint helaas niet de eerste prijs voor klantvriendelijkheid.
Na het opnemen van de drankjes werd de extra vraag voor wat stokbrood en boter met een subtiele zucht beantwoord.
Ze leek er die avond weinig zin in te hebben en daar kwam ook weinig verbetering die avond.

We bestelden alleen een hoofdgerecht. De Tournedos en de burger van Black Angus en voor de kinderen frites en snacks.

Helaas is het met veel restaurants dat ze hip willen doen met de menukaart maar het gewoon niet zijn.
Het is net zoiets als stoer lopen met Crocs aan.

Een toren van een hamburger op een met saus doorweekt broodje.
eerst de toren maar ontleed om niet al te ongemakkelijk het sponzige geval naar binnen te hoeven werken.
Lieve Chef, stop met dergelijke onmogelijke creaties of ga inspiratie opdoen in restaurants hoe je zoiets wel culinair moet presenteren om hip te blijven.
Dit is in een fastfood restaurant leuk maar niet in dit restaurant.
Ga uit van eigen kracht met zo'n mooie locatie aan zee met echte Zeeuwse vis specialiteiten bijvoorbeeld.

De Tournedos was kwalitatief zeer goed. maar ook hier moet het als een soort kunstwerkje ogen.
Perfect gebakken vlees op een bedje van droge tagliatelle met portsaus en ondefinieerbare stippen van rode en gele biet en twee worteltjes?

De gastvrouw kwam met de kaarten onder de arm vragen of we nog een dessert wilden?
"Ja, alstublieft", zeiden we.
"Heeft u de kaart al gezien?" Vroeg ze direct.
" Nee, nog niet", antwoordde wij weer.
" Nou, dat is ook eigenlijk niet nodig hoor!" Vervolgde zij met haar antwoord " want we hebben toch maar drie dingen".
Ze is misschien niet de vrolijkste maar humor had ze dan weer wel.

Het ontbijt verdiend zeker een dikke pluim!
De dames verzorgde het keurig en er was volop keuze in alles.
zorg wel dat je er op tijd bent voor de massa anders heb je alleen nog keuze aan de tafeltjes in het donker. Neem als voorzorg een zaklampje mee zou ik zeggen.

De stylist van het restaurant was vermoedelijk iemand van de Leen Bakker geweest. Grote doeken langs de muren die als decor moeten dienen en vreemde pilaren van houten latjes.
Is totaal niet in lijn met de rest van de uitstraling. Oogt zeer goedkoop terwijl de styling van het hotel weer wel uitstekend is.

Zwembad binnen was super.
Massage behandeling ook.
Locatie is uitstekend en perfect voor strand, Neeltje Jans en Domburg.
Overig personeel zeer vriendelijk en behulpzaam.
Kamer waanzinnig groot ( die sofa is al helemaal top ). Alles is er schoon en netjes.

samenvattend, een meer dan uitstekend hotel waar wij zullen terugkomen.
Avondeten doen we dan maar ergens anders.
Mits de Chef ons weet te verleiden met echt iets verrassends.
Heb anders nog wel een paar goede tips ;)
Ferry-mi B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
erg arrogante man die ons ontving in het restaurant. eten was prima, rundercarpacio was flinke portie en smaakte goed, tournados was heerlijk mals.
Keiki .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Wij hebben gelogeerd in dit hotel. Uitstekende verzorgde kamer. Wij hebben zeebaars met zeekraal in het restaurant gegeten. Het gerecht is bijna goed gemaakt . . . het was te zoutig. Een uitschieter van de kok wellicht. De bediening was zeer goed. De belichting mag helderder zijn; wij konden het menu niet lezen, te weinig licht op de tafel.
Avesant .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Wij hebben vijf dagen een prima ontbijt gehad,er ontbrak aan niets,was behoorlijk druk en toch was er van alles ruim voldoende en ook de tafels werden continu netjes afgeruimd.
Ook vier maal het happy hour van 5 tot 7 genoten,heerlijke gerookte zalm,krab kreef schotels,vleeswaren etc. en verse broodjes roomboter en margarine, alles prima verzorgd.
Het hotel ziet er aantrekkelijk uit goede uitgangspositie voor trapjes naar Middelburg maar ook naar de mooie en hoge duinen 25% hellingen kun je op de fiets tegenkomen.
Was de tweede keer dat wij er logeerden,komen er zeker weer terug.
Zoetvalk .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Na 3 jaar ervaring met Hotel Ter Duin toch maar een keer een recensie geschreven. Misschien leert men ervan.

Deze zaak is qua decor prachtig, het beschikt over een 'donkere' kroeg en eindelijk is na 3 jaar het plafond dichtgemaakt. Dat werd tijd. Nu nog een keer het licht aansteken. Men begrijpt nog steeds niet dat het niet de bedoeling is om met het licht van je telefoon de menukaart te moeten lezen. Maar ja, alles is zwart geschilderd en verlichting brandt er niet.

Dan het eten zelf. Ik had voor de lunch een boerenomelet en vooraf vroeg de bediende of er bruin of wit brood bij moest. Welk antwoord ik ook had gegeven, het maakte niet uit want het werd gereserveerd zonder brood. Kan gebeuren, maar wanneer je 3 jaar ellende (in zo'n mooie zaak) overziet dan begrijp je waarom de zaak al een paar keer over de kop is gegaan. Er staat gewoon geen horecapersoneel in en de echt goede kok die er ooit was (met zelfs meerdere eigen vermeldingen in de Lekker enkele jaren terug) is vertrokken naar elders. Gelukkig krijg je wel weer Cointreau uit een echte fles in plaats van uit een witte fles waarin men 'de smaak van Cointreau had verwerkt'. Dat hebben de nieuwe eigenaren gelukkig ook aangepakt. Nu de rest nog en alert personeel dat klanten directe helpt zonder in een leeg restaurant 10 minuten te moeten wachten op het eerste contact. Het eten is - voor wat betreft de lunch - prima.

Veel succes, we zien nog groeimogelijkheden in/op een prachtige locatie; doe er wat mee!
Nesreud5 .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Helaas troffen we het die avond niet, er waren te weinig gasten en het diner werd opgediend in de bar ruimte donker en voor een diner zeer ongeschikt ( hierover later meer) Het voor gerechten buffet was uitzonderlijk een dikke 10. De tweede gang duurde 45 min sliptong met wat groenten, de sliptong was aan de koude kant was wel goed gebakken. De manager kwam na de tweede gang vragen naar onze bevindingen en wij vertelden de grieven van hierboven, hij erkende een foute keus van de gelegenheid en excuus voor de koude vis en bood als laatste koffie en een dessert wijn aan. De uitleg van de manager hebben we aangenomen en hem de volgende dag gecomplimenteerd met het ontbijt ook een dikke 10.
Morrigan .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
Wij hadden een tijdens ons driedaags verblijf geboekt via Travelbird de eerste dag gekozen een viergangen diner als onderdeel van de boeking. Vaak is het even afwachten wat je krijgt en of er niet extra bezuinigd wordt op dit soort arrangementen. Maar eerlijk is eerlijk, de vier gangen waren allen zeer smakelijk en vooral heel vers en goed bereid. Na onze tafel begeleiding ontvingen we direct het gebruikelijke mandje brood en kozen voor een zoete witte huiswijn. Die was in ieder geval lekker en op de juiste temperatuur.
Voor ons lag een A4 tje met het Travelbird menu. et uitzondering van het hoofdgerecht stonde alle gangen vast.

Al snel kregen we ons voorgerecht: een tartaar met groene asperge salade. Perfect qua smaak en zoals gezegd, bijzonder vers. En omdat het oog ook wat wil, het zag er smakelijk uit en netjes geschikt.
Na een ongeveer 10 minuten ontvingen we als tussengerecht een venkelsoepje. Een klein kopje, goed heet, maar persoonlijk vond ik dat de venkelsmaak wat achter bleef.

Als hoofdgerecht koos ik de Ribeye en mijn vrouw de kabeljouw. Beide voorzien van een zeer lekkere salade en een puntzak friet. Eigenlijk viel ook hier niets op aan te merken, de ribeye was mooie rose van binnen en van buiten precies goed gebakken. De kabeljouw was veilingvers en de bijbehorende garnituur gewoon goed afgepast en niet overheersend.

Als nagerecht een carpaccio van ananas, ijs en een licht zoete dressing. Heerlijk in al haar eenvoud.
Kortom, een normaal viergangen menu van de beste kwaliteit en met zorg bereid.

De bediening was correct en vriendelijk en verschilde van persoon tot persoon; we hadden na iedere gang weer een ander aan onze tafel.

De aankleding was enigzins verstoord omdat het plafond blijkbaar nog onderhanden moet worden genomen. En de wand met geschilderde portretten van bekende zeeuwen is aardig, maar de schilder heeft volgens mij zijn of haar cursus nog niet afgerond. Voor de rest ziet het er prima uit.

Wat ons betreft een aanrader
Diederik L.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Wij hebben een weekend doorgebracht in Grand Hotel Ter Duin in Burgh Haamstede en helaas hele slechte ervaringen opgedaan met het restaurant. Dat zij de prijs van beste hotelrestaurant in 2012 hebben gewonnen kunnen wij ons totaal niet voorstellen.
In november 2013 hadden wij al gereserveerd en daarbij direct doorgegeven op vrijdagavond te willen dineren in het restaurant (het hotel heeft ook een grand café, maar vanwege de gerechten op de menukaart hebben wij met overtuiging gekozen voor het restaurant). Bij aankomst in het hotel werd ons verteld dat het restaurant die dag niet open was in verband met een besloten feest. We zouden daarom in het grand café moeten eten, maar we zouden wel gerechten van de menukaart van het restaurant kunnen kiezen. In het grand café hebben wij 's middags voor de zekerheid nogmaals aan een medewerker gevraagd of we echt konden kiezen van de menukaart van het restaurant en dit werd bevestigd.
Toen we 's avonds in het grand café aankwamen om te eten bleek het toch niet mogelijk om van de menukaart van het restaurant te kiezen. Wij waren zeer onaangenaam verrast, omdat wij juist op basis van de menukaart onze keuze voor het restaurant hadden gemaakt. Een telefoontje of e-mail dat eten in het restaurant niet mogelijk was op de door ons gekozen datum was toch wel het minste wat ze hadden kunnen doen in de 2 maanden waarin onze reservering al stond. Door deze samenloop van omstandigheden restte ons nu niets anders dan te dineren in het Grand Café van de beperktere menukaart.

We kozen voor het 4-gangen proefmenu. Vooraf een tartaar van rund met een salade van ei, welke erg vlak van smaak was. Vervolgens erwtensoep met buikspek. Maar wat daar bij één van ons op het bord lag, had nooit de keuken uit mogen komen. Buikspek kan erg lekker zijn, maar op één van onze borden lag niets meer dan een groot blok puur vet. Enkel ernaar kijken was al misselijkmakend, laat staan opeten. Onbegrijpelijk dat zowel de kok als het serverend personeel dit is ontgaan. Toen de borden werden opgehaald, hebben we dit uiteraard gemeld, maar hier werd verder geen opvolging aan gegeven.
De bediening was sowieso beneden pijl. Om drinken moesten we zelf vragen, over het eten werd niets verteld bij het opdienen, lege borden bleven zeer lang op tafel staan, en tussen ieder gerecht moesten we wel 30 tot 40 minuten wachten.
De hoofdschotel: kalfsentrecote. Alle borden anders waren opgemaakt. Twee tafelgenoten hadden 3 spruitjes, de anderen 5 spruitjes variërend van gaar tot rauw. De een had een mooi rosé gebakken kalsentrecote, de ander een totaal misvormde doorbakken entrecote. Bij de een lag de saus mooi op het bord, terwijl het bij de ander volledig over het bord was uitgelopen. Het was echt niet om aan te zien en ook dit had nooit de keuken uit mogen komen. Het dessert was nog het lekkerste gerecht van het diner, al werd ons niet verteld wat op ons bord lag. En ook over de kazen werd niets verteld (al waren deze niet heel bijzonder met standaardkazen als morbier en port salut). Ook de wijnen waren niet om over naar huis te schrijven. Al met al zeker niet aan te raden dus, dit restaurant / grand cafe!
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Eerste kerstdag hebben wij met 15 personen gegeten in het restaurant van het mooie hotel Ter Duin. Het diner bestond uit vijf gangen: vooraf paling en makreel, daarna eendenborst met kastanjes, daarna hert of kabeljauw naar keuze, vervolgens peer met gorgonzola en als desert chocoladevarieteiten. De gerechten waren heerlijk en goed van smaak. Een groot compliment aan kok Martijn! Maar in schril contrast met de spijzen, stond de bediening: stuk voor stuk ongeïnteresseerde mensen. We hebben een half uur moeten wachten voordat de eerste drankjes werden opgenomen. Daarna werd een broodje geserveerd, zo karig: ieder een stukje en daarna was het op. Vervolgens om water gevraagd. Er werd een half aangebroken fles gebracht, die we weer terug stuurden. De ober kwam met een chagrijnig gezicht een nieuwe fles brengen en wenste ons cynisch: "fijne feestdagen". Het desert bleef drie kwartier weg, dus uiteindelijk erom gevraagd. Men was ons vergeten. Tijdens het gehele diner werd er 1 keer op verzoek drank opgenomen, onbegrijpelijk. Ook niet onvermeld mogen de vieze wc's blijven.
Het is erg jammer dat de onervaren bediening in staat is gebleken om dit mooie hotel en de prima kok totaal teniet te doen.