Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam)

Ferdinand Bolstraat 333 1072 LH Amsterdam Nederland Kaart
31-206787450

Over restaurant Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam)

Culinair spektakel

Op de bakplaat bereiden de teppanyaki-chefs de meest sublieme vlees- vis- en vegetarische gerechten. Alles is ontzettend vers en wordt met grote Japanse precisie voor je neus bereid. Niet voor niets is dit restaurant bekroond met een welverdiende Michelinster. Dus maak je op voor een culinair spektakel in een feestelijke sfeer!

Meer informatie over restaurant Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam)

• : Parkeerplaats & Valet parking

Uitmuntend
9,2
9,1
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Onlangs heerlijk gegeten met z'n tweeën, in het Okura. We zijn eerst begonnen met een cocktail in de 23rd bar, wat een fantastisch uitzicht! Daarna door naar de Teppan yaki plaat. Daar hebben we gekozen voor het seasonal menu. Daar kan ik kort over zijn: het was verrukkelijk! Goeie gerechten, verse producten en alles goed op smaak. Een cadeautje. De service was uitstekend! Erg betrokken, maar niet opdringerig.
Toch heb ik 2 puntjes die ik wil opmerken.
1) wij zaten zo ongeveer de hele avond met z'n 2-en alleen aan een plaat. Dit terwijl er nog bij ongeveer elke andere plaat nog plek was voor 2 om aan te schuiven. Geen idee wat daar de reden voor was.
2) Bij de 4e gang - het lamsvlees - vroegen we onze gastheer om een glaasje rode wijn. Direct kwam de sommelier toegesneld om ons een passende wijn te adviseren en daar zijn we op ingegaan. Bij het nalopen van de rekening, kwamen we erachter dat deze wijn 22,50 euro per glas kost!!! Ja hallo! Toen voelden wij ons wel een beetje gepiepeld. We zijn echt niet te beroerd om ergens voor te betalen, zéker als het van goede kwaliteit is, maar we het hadden het wel zo netjes gevonden als de prijs vooraf even werd benoemd. Het voelde nu echt alsof de sommelier z'n slag wilde slaan en dit was 'm nog gelukt ook.
We zullen zeker nog een keer terugkomen hoor, want overall was het een hele leuke avond. Maar wel blijven opletten!! ;)
TedjeSteH .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Mijn Hemeltje wat verzorgd en lekker allemaal. Nu sparen voor het volgende diner. Even avond uit dat het geld meer dan waard is. Complimenten aan alle medewerkers, ze zijn stuk voor stuk professionals.
Jammie1956 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Vorige week heb ik samen met mijn dochter genoten van een voortreffelijk diner bij Teppanyaki restaurant Sazanka. De vriendelijke japanse chef maakte de gerechten vakkundig klaar voor onze ogen. We aten lekkere gerookte eendenborst, we genoten van heerlijke coquilles en de topper was het hoofdgerecht met Wagyu entrecote, werkelijk verrukkelijk. Het bijpassende wijn-sake-arrangement maakte het diner "af". Een perfecte avond met heerlijk eten
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Heerlijke teppanyaki met een ster en een twist. leuke bediening en zalig eten. goede wijnadviezen en een leuke omgeving. al met al prima avond gehad.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Er leuk om je eten vlak voor je neus bereid te zien worden, door koks die dat met virtuoze souplesse doen. Wat van de bakplaat komt smaakt allemaal heel goed, maar een ambitieuze amateurkok kan dit thuis ook maken, in tegenstelling tot de meeste gerechten die je in andere sterrenzaken krijgt. De wijnkaart is indrukwekkend, al helemaal voor een Japans restaurant, ook wat je per glas kan nemen. Uiteraard is er een uitgebreide keuze aan sake. Het lekkerst vond ik het groene thee ijs, wat ik bij Yamazoto (er pal naast in hetzelfde hotel) ook eens heb gegeten (hebben ze een gedeelde keuken?) De andere desserts zijn saai - niet doen!
Culifreak23 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Gisteren in het Okura hotel gegeten bij Teppanyaki restaurant Sazanka. Ik ben een groot fan van eten aan de plaat dus ik had van te voren erg hoge verwachtingen. Zo wel van de recensies als van verhalen van vrienden en kennissen. Nou de verwachtingen zijn zwaar waargemaakt!!! Al een feest! Het is niet goedkoop maar je hebt 200% waar voor je geld. We hebben het duurste menu met een wijnarrangement genomen. Als je bent moet je het goed doen! 6 gangen van A-Z top! Waar ik persoonlijk erg van heb genoten is het enthousiasme van de chefkok. Er wordt veel gelachen, aandacht aan je besteed en aandacht aan de gerechten besteed. De koks zijn bij elke gang alweer bezig met een handeling voor de volgende gang waardoor er continu iets gebeurd en de beleving van het diner heel groot wordt gemaakt. Tonijn en beef krijg je vaak in Japanse restaurants maar hier was de smaak en gaarheid "spot on"! De kakelverse kreeft was het hoogtepunt. Het wijnarrangement paste perfect en ze schenken je continu bij als je dat wenst zonder extra kosten te rekenen. Echt een aanrader!!!
Ivo H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Op een donderdag gaan eten. Om 19.00 uur gaan eten. Waarschijnlijk is dat vroeg, want we zaten alleen aan een tafel of beter gezegd: aan de bakplaat. Ik koos het menu Classic (€90) en mijn gast a la carte (Wagyu Beef Tataki, Garnalen, Lamb Rack en pannenkoekje met ijs na). Dat doe ik volgende keer ook, want dan krijg je grotere porties. Geen moment verveelt, als je voor je ogen het heerlijkste eten op een unieke wijze klaargemaakt ziet worden. Leuke interactie met de kok. Wat een heerlijke smaken. Probeer eens de garnalen voor de meest unieke bijkomende 'chips'. De service is heel goed, inclusief het omleggen van het zijden slabbetje. Met twee personen voor €240 gegeten.
Een klein puntje van kritiek is dat de bitter lemon 'main stream' was en niet van bijvoorbeeld Kinley.
Enaksekali .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Wat een fijn restaurant is dit. Het seasonal-menu dat we gekozen hadden, komt niet overeen met de gepubliceerde menu's op internet, maar dat bleek voor ons geen enkel probleem te zijn.
Heerlijke verrassingen: ik griezel van oesters, maar de op de plaat gegrilde oesters, waarvan de schelpen stevig werden vastgekit in een mengsel van zout en eiwit, dat razendsnel keihard werd, waren ongelooflijk lekker. Zulke oesters wil ik elke dag wel! De viognier die we erbij gekozen hadden, leek er voor gemaakt te zijn.
Verder vermeldenswaardig: ter plekke licht gerookt hert met eendenlever, wat een vondst! Het gebruik van sap en (vooral) rasp van verse yuzu, maakte het helemaal af. Heerlijke rioja erbij. Fijn dat er zoveel open wijnen zijn.
Alle groenten waren perfect.

De vrouwelijke chef aan de plaat was zeer vriendelijk en ze werkt enorm precies en geconcentreerd. En met een timing om jaloers op te worden. Haar collega's in de bediening waren attent en vlot, zonder te vervallen in race-tempo.

Twee punten van kritiek: dat malle schortje dat je ongevraagd omgeknoopt krijgt, had ik bij elke "teppan-schuur" verwacht, maar nooit, echt nóóit bij Sazanka. Jammer, want het geeft je de indruk dat dat je niet serieus genomen wordt. Voor mijn kleding neem ik zelf de verantwoording wel, dank u.
Punt twee: die rare desserts, waarvan men blijkbaar denkt dat er behoefte aan is. Crêpe suzette met onbijzonder ijs, waarom moet dat nou?

Maar een van de grootste pluspunten: men doet er niet aan "show and throw", wat een heerlijkheid. Er is geen "olijke" chef die stukken omelet over tafel laat vliegen, en wordt niet te pas en te onpas met messen gegoocheld en met zoutstrooiers getikt. Er wordt gewoon op hoog niveau professioneel gewerkt in een zeer aangename omgeving.
Bedankt, Sazanka!
Ivor B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Met onze kinderen heerlijk gegeten die met ontzag en interesse keken hoe alles werd klaargemaakt. Wij hadden het seasonal menu. Daarin o.a. gebakken oesters heerlijk, de eendelever was ietsje te ver doorgebakken maar toch nog heel smakelijk, de angus beef fantastisch mals en de crêpes met grand marnier en vanille ijs een simpele maar o zo lekkere afsluiting. En dat waren maar 4 van de 8 gerechten. De bediening was uiterst correct en zorgde ervoor dat iedereen zich thuis voelde.
Francoisjosph .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Heerlijk gegeten bij dit restaurant. Het Seasons menu was prima. Vooral de oesters met citrus waren erg lekker. Wel vind ik de chefs soms wat slordig op de plaat. Dat verwacht je niet van een zaak met een sterk. Bediening is keurig en vriendelijk. Wel serveren ze regelmatig van links voor ook al kan het over rechts. Jammer. De sparkling sake 300ml voor 30 euro is een aanrader. Hoewel het eten goed is is het dan weer jammer dat het vervangen van het vlees in het Seasons menu opgelost wordt met griet (een goedkoop stukje vis) en dat voor een zaak met een ster. Dus zeker de moeite waard om hier te eten. Blijf ik ook doen, maar er zijn wat aandachtspunten.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Wat een ervaring! Kraakverse ingrediënten van fantastische kwaliteit. Een feest om met vrienden je eten als een soort show bereid te zien worden. Alles wordt gehakt, gesneden en bewerkt en gegrild op de plaat met een precisie, snelheid en sinecure waar je u tegen zegt! We hadden een heerlijk menu met gerookte eend en eendenlever, gevolgd door wat zeevruchten (waaronder perfect gegaarde coquilles) en als hoofdgerecht ossenhaas die op je tong smolt zo lekker. De smaak van de gebakken rijst erbij kan ik me nu nog voor de geest halen. Voorafgaand aan het diner heerlijk geborreld in de Lobby bar en erna cocktails in de twenty third bar gedronken – een avond om niet te vergeten!
Gabriel21 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wellicht één van de beste of beste sushi die mijn tong en mond mocht passeren. Voor de liefhebbers zeker een aanrader en voor de minder grote liefhebbers, een manier om te er achter te komen hoe lekker dit restaurant zijn eten serveert, live voor je neus.
Dino D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Wat een feestje, ik kom superlatieven tekort voor deze culinair zinneprikkelende ervaring. Het eten is fantastisch, verse en mooie ingredienten door een topkok voor je ogen bereidt zien worden is al een genot, laat staan de verfijnde smaak er van. Wij namen het seizoensmenu, heerlijke tonijn vooraf, gevolgd door kreeft en daarna sublieme rolletjes dun gesneden rund met daarin "gestoomde" (?) oester. Heerlijke beef daarna met vers bereidde nasi; witte rijst, ei, shiitake, kool. Wat een genot! Top wijn advies van de sommelier; een goede Pinot Noir. De service is excellent, Japanese style..;-) Wat meer kan ik zeggen: geniet!
AdinDeNederlands .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015

Sazanka is waarschijnlijk het beste japanse teppnyaki restaurant in Amsterdam. Het eten is nog altijd geweldig, wat ook geweldig is, en mischien niet veel personen in Amsterdam a (in Nederlands) weten is that the hele Okura hotel is zoals het benoemde Okura Hotel in Tokyo (di ene waar James Bond : ' You only live twice' was gefilmd) ls, als we we kijken over commentair over het decoor die gedateerd is we zijn teleurgesteld als het design is van wereld benoemnde architecten. En helas, eeb stukje van Okura in Tokyio gaat vervangen met iets meer modern (sic!!!!)
Nauurlijk we geven 10 aan het eten nie allen voor de 'sophistication' maar voor de echt moete die chef's moeten geven om te werken met seasonal ingredienten in deze land.

Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Ik was het helemaal vergeten maar heb inderdaad op aanbeveling van een vriendin hier bij sazanka gegeten. een Teppanyaki restaurant met een ster. Zeer vriendelijke bediening en ongelofelijke wijnen. Ik ben gek op japans eten van de plaat en was heel erg benieuwd naar het concept van sazanka. Het eten was echt lekker en vanwege de ster maakten ze het leuk op ( een groen takje met een pincet naast je vis leggen), ik kan werkelijk geen kritiek hebben op het eten, maar reken op een gepeperde rekening.
XMichelin .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Lekker gegeten bij Sazanka. Wij hebben gekozen voor het seizoensmenu en een sake arrangement. Allebei top, vooral het sake arrangement is een echte aanrader. Verder is het natuurlijk leuk om te zien hoe het eten wordt klaar gemaakt. Al met al een top avond.
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Sazanka is nog steeds ons favoriete restaurant. Het eten is nog altijd geweldig. Je kan hier uit verschillende menu's kiezen en deze eventueel ook aanpassen. Hier zie je letterlijk dat het eten met zorg en aandacht bereid wordt! Wat wij erg leuk vinden is de interactie met de koks, fijn dat je alles aan ze kan vragen (in het Engels). Sazanka is aan de prijzige kant maar dit is het zeker waard. Top!
Hidde W.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
De avond van te voren gaan eten in ciel bleu, aangezien wij in het Okura sliepen leek het ons leuk om de volgende dag maar eens teppanyaki op sterren niveau uit te proberen, zeker geen teleurstelling het eten was heel mooi en elegant, zelfs de presentatie van de borden was mooi ondanks mevrouw die achter de plaat stond voor vier koppels tegelijkertijd aan het koken was werd alles tot in de puntjes ge finetuned.

De sommelier kwam met hele mooie wijnen aanzetten, deze mevrouw wist net als Noël de avond van te voren zeker waar ze het over had.

Was een super avond
Michelle W.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Geweldig! Authentiek Japans eten aan de teppanyaki plaat. Het seasonal menu die wij hebben genomen is altijd goed. Enthousiaste chefs aan de plaat die het eten met zorg, plezier en een glimlach maken. Dames in de bediening in kimono's zorgen ervoor dat je op tijd bijgeschonken wordt en dat er niks tekort komt. Wij bestellen altijd een beetje sushi van Yamazato, dat hoort er voor ons gewoon bij. Unagi dat smelt op je tong, heerlijk! Met z'n tweeën €550,- afgetikt. Is het allemaal dubbel en dwars waard!
Janappie .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Teppanyaki Sazanka, dat is toch wel de beste in Japanse restaurants. Kwalitatief heel goed en alles is vers. bediening is perfect en interieur beetje gedateerd maar past hier wel bij. Ik had de mazzel dat mij tafelgenoot betaalde. Echt genoten.