Teng Janssen

9,1

Jouw recensie over het restaurant Teng Janssen

De tafel van Daniel N.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Bediening, service en eten allemaal goed;
Prima wijnkasrt en relatief veel keuze in wijn per glas
RS_68 S.
Heel goed restaurant..... goede vibe, uitstekende gerechten en wijnen. Bediening was uiterst correct!
Nina P.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Origineel en heerlijk eten! Aardig personeel dat oplettend is en hele mooie en warme inrichting. Kortom een aanwinst voor de stad!
Rudy D.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Voor een restaurant dat zo nieuw is was het bewonderingswaardig hoe alles op rolletjes liep. Alles OK. Eten en bediening echt in orde.
George F.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Waanzinnig eten. Overtrof elke verwachting. Sterrenniveau. Begin met een cocktail aan de bar, erg bijzonder.
Marius K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Heel fijn restaurant met super lekker eten en een vriendelijke bediening op een goede plek waar nog niet zoveel goede restaurants zijn!
Douwe V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Ging met wat vrienden eten tijdens de pre-openingsavond in september. Na recent in diverse goede Amsterdamse restaurants gegeten te hebben (oa Scheepskameel en Toscanini) was ik gematigd positief over het aanbod in Amsterdam. Tot ik bij Teng heb gegeten.
Ik kan me weinig momenten herinneren dat ik zo lekker heb gegeten als bij Teng. Gerechten waren stuk voor stuk bijzonder met een uitmuntende smaak. Absolute favoriet: sea scallop kataifi. Nooit eerder zo'n lekkere St. Jacobschelp gegeten. Daarnaast waren de Mushroom Croquettas en Chicken & Prawn Dim Sum ook ongelofelijk goed.
Restaurant is met zorg ingericht en de eigenaar vertelt met enthousiasme over de foto's aan de muur en de achtergrond van de naam van het restaurant. Bediening was goed, cocktails lekker en gezellige entourage. Kortom: aanrader! WC's beneden waren nog in aanbouw.
Annemarie T.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Wat een topplek! Mijn nieuwe lievelingsrestaurant in Amsterdam!! Bij binnenkomst heel hartelijk ontvangen door de eigenaar en daarna plaatsgenomen aan de bar aangezien vriendinnetje wat verlaat was. No problem; de barman heeft me uitstekend vermaakt. Hij vertelde enthousiast over zijn signature cocktails, ik koos voor ‘Echoes’ met o.a. Mezcal, huisgemaakte bitters en een citroenfoam: heerlijk! Daarna een goed glas champagne en topwijn voor super aantrekkelijke prijzen(van buurman De Logie). Het eten was echt bizar goed. Wij deelden met zn tweeën de Cambodjaanse spring rolls, gevolgd door de soft shell crab tempura, kataifi st. Jacobsschelp (2x), dim Sum en de fake tartare (gemaakt van tomaat en bijna niet van echt te onderscheiden). Top en goed geprijsd! Mooi interieur, goede sfeer en prettige en kundigebediening (veelal Engels sprekend). Aanrader!
June B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Super om een nieuw restaurant in de straat te hebben. Eten is heerlijk, bediening is lief! Ze hebben nog last van beginnersstress, dus laatste gang liet even op zich wachten
Bob H.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Top restaurant, fantastische fusion gerechten. zullen hier zeker teruggaan.
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
... echt te langzame keuken , tijden wachten op paar pannenkoekjes, en een avocado gerecht wat de naam gerecht niet verdiend... twee droge witte toastjes, een gesneden avocado , een door midden gesneden gekookt ei en een lepeltje matige rabarber ( zegt de ene serveerster tegen de andere " leg de toastjes maar op elkaar dan lijkt het wat meer" .) en .. bij de caesar salad een zielig hoopje stukjes natte kip....
Niet meer dus.... aanbeveling : managen, trainen, verbeteren... !
Beste Marcel K, mijn excuses voor de teleurstellende ervaring tijdens de brunch bij Teng Janssen. Heel vervelend dat u te lang heeft moeten wachten op uw bestelling en het eten niet voldeed aan uw en onze standaard. Wij zijn sinds de opening voortdurend bezig met aanpassingen in het menu en presentatie. Ook daarom willen we u bedanken voor uw feedback en hoop dat u ons niet zult beoordelen op deze ene ervaring. We streven ernaar iedere gast warm te kunnen ontvangen, of het nu is voor een goed kop koffie, lekkere lunch/ brunch gerechten, unieke cocktails of 's avonds een shared dining menu. Neem gerust contact met mij op via info@tengjanssen.nl en we kijken ernaar uit bij een volgend bezoek een betere indruk op u achter te laten. Met vriendelijke groet, Alexander van Wijk
Michiel F.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Nieuw veelbelovend restaurant met gezellige drukke bar en ruim straatterrras op uitstekende lokatie. Mooie gerechten met voortreffelijke smaakcombinaties! Omdat het restaurant pas onlangs is opgestart is de kaart nog klein maar fijn. De wijnen zijn uitstekend en zeer redelijk geprijsd.
Patrique Z.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Als gastronomie-liefhebber ken ik de meeste restaurants van Amsterdam wel. Ik heb al jaren een top-lijstje met onder andere BAK, Breda. En die top is al jarenlang vrij stabiel. Maar sinds gisteren is er iets veranderd.
Al bij binnenkomst voelden we dat dit een nieuw pareltje is. De uitstraling is waanzinnig sfeervol. Stijlvol (maar niet te klassiek) en jong (maar niet te hip). Je voelt je er direct op je gemak. Het eten was simpelweg fénomenaal.
Dit is hoe fusion bedoeld is. De avond was een reis om de wereld, door smaken en ervaringen. Een avontuur door alle windrichtingen heen.

We begonnen met een prachtig opgemaakt bordje met een scallop die was ingepakt in een zacht en luchtig krokant jasje begeleid met een schuim en een zacht groene salade. Het geheel ziet er frans uit maar bestaat uit Japanse smaken. Heel goed op smaak, een feestje voor oog en mond.
Het hoofdgerecht bestond uit een bijzonder stukje vlees van het Iberico varken (dit werd ons uitgelegd door de eigenaar die er een mooi verhaal bij vertelde). De aziatische twist met 5-spices en de miso, de geurige twist met de hibiscus, de knipoog naar het middenoosten met de citroen, wow. We waren er stil van.

Het dessert was ook heel fijn. De warm-koud combinatie had van mij niet perse gehoeven (soms is een gimmick leuk maar leidt het ook af), maar de smaken waren helemaal goed. De port was een leuke andersoortige begeleider dan je gewend bent die erg goed werkte. Sowieso gaat het allergrootste compliment uit naar de perfect matchende wijnen. Bij elke gang dachten wij: "ja, dit klopt!". En door de fixed-fee zijn de wijnen ook nog eens heel veel betaalbaarder dan gewend.

Al met al een hele mooie ervaring. Ik heb mijn toplijst aangepast.
Anna T.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Teng Janssen is amper open en ik had het geluk om op 1 van de 'pre-opening' avonden te mogen 'proeven'. WOW wat een ervaring! Het menu is bijzonder en uitzonderlijk goed. Het zijn creatieve en unieke combinaties, waarbij je smaakpapillen worden geprikkeld! Voor de 'Fake tartaar' mag je me 's nachts wakker maken. Daarnaast serveren ze prachtige wijnen, in samenwerking met de buren van Bij de Logie. Ten slotte is ook de gehele inrichting en sfeer prachtig en fijn. Mooie oude foto's van Teng Janssen, de opa van de eigenaar Olivier Janssen. Een mooie zaak met veel karakter, een echte aanwinst voor de buurt én Amsterdam.