Tempura

Dinsdag t/m Zondag 16:30 - 23:00

6,8
Jennifer K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Met mijn vriend weer heerlijk bij Tempura gegeten. Gerechten waren heerlijk en vers bereid. De sushi was van prima kwaliteit. Ze hebben daar een open keuken,dus dan kan je zien wat het personeel aan het bereiden is. De bediening is heel erg vriendelijk. Wij komen vaker terug naar Tempura, omdat de zaak 15 jaar bestaat en nog steeds heerlijke gerechten bereid voor de klanten. Een aanrader voor sushi liefhebbers!
Dick B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Ons verheugd op een verse Japanse maaltijd, maar was helaas 'kant en klaar' kwaliteit van een gemiddelde Chinees. Bediening redelijk maar het gaat hier duidelijk om productie draaien. Ambiance heeft zijn beste tijd gehad. Kortom, links laten liggen deze tent!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Met een groep van zo'n 25 mensen gegeten bij Tempura op de bovenverdieping. Gezien de groep hebben we onze keuze beperkt tot de twee menu's van twintig euro (vis of vlees). Voor dat bedrag was het gebodene alleszins redelijk maar echt verfijnd was het allemaal niet. De bediening was zeer accuraat, geen sinecure bij zo'n grote groep. Al met al een zeer geslaagde avond.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Leuke onderbreking van de Amsterdam light wandeling bij Tempura. Met zijn drieen gegeten van verschillende tapas. Het woord dat tijdens en na afloop in ons hoofd bleef hangen: heerlijk. Wij zaten aan tafeltje beneden bij de counter en dat vonden wij sfeervol (ler dan boven). Bediening heel vriendelijk, correct en attent. Eigenaresse ook heel plezierig. We hebben een menu voor twee besteld, waarvan de 'bief' heerlijk mals is en smaakvol bereid. Echt lekker van dit menu zijn ook resp. de salade, misosoep, sushi, Yakitori (spiesjes met gehaktballetjes, kipsaté en courgette met bacon omwikkeld). Verder waren de Californian roll, krokant gebakken kipsalade en groentenspiezen ook in 1 woord heerlijk. Ook heerlijk was de combinatie van aardbeien en sesam ijs na afloop. Echt een aanrader. Prijs/kwaiteit verhouding bij Tempura is prima. En eten is: echt lekker.
Linda F.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Heerlijk betaalbaar gegeten. Leuke sfeer. De voorgerechtjes lieten beetje te lang op zich wachten, maar het was het waard. Geen onnodige poespas, gewoon lekker en ongedwongen.
Rudy H.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Zeer betaalbaar Japans restaurant met prima bediening.
Ook de (weinige) wijnen zijn gemiddeld goedkoper dan elders.
Alles is zeer vers en heerlijk. De edamame is érg goed, maar de tempura garnalen de nadrukkelijke aanrader.
Loes H.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Als je heel betaalbaar even lekker wilt eten zit je hier goed. Alle japanse gangen zitten in betaalbare menu's, ingredienten zijn erg vers en mals....en erg aardige bediening.
D V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Lekker, vers en betaalbaar Japans eten. Met name de tempuragarnalen zijn, zoals verwacht, perfect. Service gericht personeel, qua inrichting niets bijzonders.
XMichelin .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Weer lekker gegeten bij Tempura. Goede japanner met een goede prijs / kwaliteit verhouding. Eten smaakt altijd top, vooral de sashimi tonijn, maki tempura garnalen, tempura garnalen en de wafu beef zijn erg lekker. De gastvrouw is vriendelijk, het enige minpunt is dat het interieur niet bijzonder is!
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Prima Japanner, dat ook gerund wordt door Japanners.
Voldoende variatie, en ook redelijk wat authentieke gerechten. (meer dan alleen Sushi dus).
Met name de grill gerechten en wafu steak waren beter dan elders.
Zeer betaalbaar.
Dus snel weer er naar toe
Laura0101 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Weer eens heerlijk gegeten bij tempura!
Gezellig authentiek Japans restaurant waar je ook kunt afhalen. Prima prijs kwaliteit verhouding en heerlijke sushi.
Echt een aanrader.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Sinds lange tijd hier weer eens gegeten, maar minder enthousiast dan voorgaande keren. We hadden een keuzemenu met een bord gebakken udon noodles erbij. En eerlijk gezegd waren we niet erg onder de indruk. De noodles waren te simpel; er zat wat ui, wortel en witte kool door en ze waren op zichzelf niet gebakken maar hadden aan 1 kant een soort gebakken-ei-laagje. Onze dochter is gek op noodles maar vond deze versie niet lekker. Het menu was wel ok, maar ook hiervan waren we niet echt onder de indruk. We begonnen met salade en miso soep. Vervolgens kregen we sushi en sashimi. De sushi was ok, maar de sashimi was te koud. Geen slechte kwaliteit vis maar ook niet geweldig. Daarna gefrituurde kip en verschillende soorten kipspiesjes. Op zich lekker, maar weinig smaak variatie. Vervolgens kregen we zalm teriyaki met witte rijst. De marinade van de zalm leek erg op die van de kipspiesjes. Qua smaak allemaal wat vlak met weinig variatie en van gemiddeld nivo; niet slecht maar ook niet bijzonder. Tegelijkertijd was de prijs er ook naar.
Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
Lekker gegeten. We hadden gekozen voor een menu vooraf de California salade gewoon lekker. Daarna wat sushi en sashimi we hadden nog een extra spicy tune roll bijbesteld deze was echt heel lekker. Tussen door het wel bekende soepje en als hoofdgerecht bief in soort sojasaus. Ik vond het goed als je snel lekker Japans wilt eten is dit een goed adres.
Mimi-Lee .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
Een goed Japans restaurant, waar je heerlijk kunt eten voor je naar de film gaat (Kriterion) of gewoon omdat je wilt genieten van de overheerlijke Japanse keuken. Persoonlijke bediening en een constante kwaliteit. De zeewiersalade en sashimi zijn (o.a.) verrukkelijk.
Het decor is simpel maar goed, de Lucky Cats heten je welkom vanachter het raam.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2013
Knus klein restaurantje in een rustig stuk van Amsterdam. Het menu dat ik had bood weinig vernieuwends, maar de sashimi was erg vers en ook de andere dingen waren degelijk klaar gemaakt. Ik vond het wel vreemd dat je bij de laatste gang(geserveerd bij de tempura) in een keer een bakje met witte rijst kreeg. Dit bakje paste nergens bij, beetje vreemd.
Bediening was vriendelijk en attent, spreekt wel slecht Nederlands. Ook vond ik het jammer wanneer ze het eten op tafel zetten dat er iets onverstaanbaars bij wordt gezegd. Restaurantje zelf is klein en knus, je zit wel dicht op andere mensen.
Jennifer07 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Op dit moment zijn bijna alle Japanse restauranten Chinees, maar bij Tempura is een goede Japanse keuken. De sushi en sashimi zijn van hoge kwaliteit en de warme gerechten, zoals de wafu en koriander bief zijn super lekker.
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2013
Autentiek pareltje dat al jaren de beste prijs/kwaliteit heeft van de vele Japnse restaurants die ik ken.
Of je nu voor een uitgebalanceerd menu kiest, of voor de specialiteitan a la carte, je wordt nooit teleurgesteld.

Wij begonnen traditiegetrouw met een misosoep (als je een menu neemt en niets zegt, komt het pas aan het einde) die gewoon heel smakelijk is, een zeewier salade met sesamzaad, heel fris en smakelijk, die is ook vast onderdeel van onze maaltijden bij Tempura. Om op de lichte toer te blijven hebben een combinatie van tonijn, zalm en st. jacobsschelpen sashimi als volgend gerecht genomen. Supervers en botermals, zoals het hoort.
Het is bijn a vervelend, maar wij krijgen hier al 7 jaar topkwaliteit sushi en zo was het nu ook. Tot besluit keerden wij terug naar de warme gerechten met een assortiment van yakitori (spiesjes gegrild vlees, vis en groente) het geheel overgoten met lekkere groene thee, kirin bier en saké, misschien niet helemaal in die volgorde. Al schrijvend begin ik te vermoeden waar ik vanavond ga eten.

De bediening is degeleijk en attent. Interieurtechnisch is soberheid en functionaliteit troef. Met de gevraagde prijzen kun je ook geen investeringen in marmneren vloeren verwachten :)
Co_uiteten .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
Het eenvoudige Japanse eten heeft net iets meer nodig. Misschien elders teveel verwend? Of is er in dit eenvoudige, sympathieke restaurant te weining wat afleid van de kwaliteit? Aardige bediening met gevoel voor humor. Misschien ontbreekt het alleen aan genoeg klandizie om steeds alles supervers aan te kunnen bieden.
Hugo .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Een prima eetgelegenheid met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Voor 36 euro heerlijk gegeten met z? tweeen inclusief 2 huiswijntjes.
Een aanrader voor wie van japans eten houdt.