Tempo Doeloe

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken

Jouw recensie over het restaurant Tempo Doeloe

Ingridenbob .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Met familie uit Amerika hier gegeten. De bediening was niet gastvrij. Je zit er erg krap. Het eten vonden wij smakeloos, karig (slechts 1 klein stokje saté pp) en werd lauw opgediend.
Behalve een wijnkaart was er geen kaart met andere drankjes. Al bij de reservering werd aangedrongen op contante betaling vanwege het wellicht uitvallen van de WiFi vanwege de drukte die avond. Omdat we te weinig cash bij ons hadden werd alsnog de creditcard geaccepteerd, zij het niet van harte.
Anna en Nico H.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
zeer teleurstellende ervaring. gingen met indonesische vriend en ben zelf ook kenner. kleine zaak. ongelooflijk krap zitten,kleine tafeltjes. overigens wel gezellig ingericht. 2x uitgebreide rijsttafel (39,50 p.p.) en saté kambing (9.00) en ikan pepesan (23,95) besteld. het enige dat echt smaakte, was de saté. de rijsttafel was vlak, niets bijzonders. de ikan pepesan verdroogd/verkoold en heel weinig. bediening correct. kortom: ondermaats eten voor heel veel geld. waarschijnlijk moet men het hier van de naam hebben.
veel toeristen, die het ws in hun gids vonden. geen aanrader.
Anna en Nico H.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
hier met Indonesiër gaan eten. kleine zaak, vreselijk kraape plek. alke ruimte benut om zoveel mogelijk gasten te ontvangen. uitgebreide rijsttafel (39 p.p.)
vrij smakeloos, geen herkenbare smaken. Saté was goed.
part ikan pepesan besteld voor 23,95. Bleek ongeveer 2 ons, deels verkoolde? makreel. verschrikkelijk.
de zaak zat vol toeristen
daar moeten ze het ook van hebben waarschijnlijk. bexiening voorkomend, maar echt geen kwalitw
Ibrahim C.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Na een zoektocht naar een goed Indonesisch restaurant in Amsterdam ben ik terechtgekomen bij dit restaurant.
Het eten was goed en smaakvol te noemen. Authentiek Indonesisch voor de fijnproever. Desalniettemin blonken ze met smaak niet uit boven een andere goede Indische restaurant wat het verschil in prijs-kwaliteit in vergelijking tot een ander restaurant niet rechtvaardigt. De locatie in hartje Amsterdam kan enigszins een verklaring zijn voor het prijsverschil, maar ook daar mag het niet aan liggen, want het is een oud en stoffig onderkomen wat niet verkocht kan worden als " authentiek Indonesisch. Een dag voor de reservering kreeg ik een telefonische bevestiging van de reservering met een melding dat wegens drukte het kan voorkomen dat de pin het niet doet; of ik iig voldoende cash wil meenemen voor het afrekenen. Ik had niet verwacht dat de dag erna het pin apparaat het daadwerkelijk niet zou doen. Immers, het gegeven argument "drukte" is quatsch omdat de banken ingesteld zijn op druktes. Nogal opmerkelijk, maar vanuit klantbeleving uiterst vervelend omdat je zo gedwongen wordt contant geld mee te nemen voor een euvel wat voorzien is, maar waar niets mee gedaan wordt. In elk ander onderkomen kan prima gepind worden, want het financieel betalingssysteem is ingesteld op dit soort druktes. Kortom: goed eten, voor een te hoge prijs in een matige ambiance. Een op tijd " voorziene" pin storing doet geen recht aan de klantbeleving, want de bediening was wel goed en vriendelijk.
Marten M.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Je begrijpt waarom de voorpui van Tempo Doeloe compleet bestickerd is door elk denkbaar keurmerk. Een uiterst sfeervol restaurant met authentieke smaken zoals ik ze alleen uit Indonesië ken. Dat aangevuld met een fantastische wijnkaart en uiterst kundig en vriendelijk personeel maakt dit restaurant tot een absolute aanrader.
leroy R.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Minimaal 5 sterren. Geweldig eten. Mensen met een achtergrond in Indonesie zullen worden terug gebracht naar vroegere tijden en als de keuken nieuw voor je is is Tempo Doeloe de plek om het te ervaren. En ook niet onbelangrijk: het personeel is top!
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Het eten was heerlijk vers en authentiek. We konden zien en proeven dat alles met zorg bereid is. Het bedienend personeel was zeer vriendelijk en gastvrij. Erg vlot ook! Wij vonden het heel gezellig en komen zeker terug!
Ronald L.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Gisteren (8 november) zijn we met ons eetclubje (op aanraden van mij) naar dit restaurant geweest. Had hier al eerder lekker gegeten. De avond begon wat treurig aangezien één van onze vrienden ziek bleek te zijn. Het eten dat werd geserveerd was goed en de bediening deed haar best om ons een plezierige avond te bezorgen. Bij het afrekenen merkten we dat we ook het menu van onze zieke vriend moisten afrekenen. Dit was ook zo in de bevestiging van de reservering aangegeven. Voor ons een grote domper en een teleurstellende afsluiting. Onlangs de lijmpogingen van de medewerker die met ons afrekende keren we hier niet meer terug.
Deze method is Amsterdam onwaardig. Laat onze les ook voor anderen een leermoment zijn.
hebbelinck .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het is jammer dat dit restaurant niet meer is wat het ooit was, de porties zijn kleiner, de sfeer is minder, het personeel is niet altijd vriendelijk en het is veel te duur. Waar zijn de beide bedrijfsleiders gebleven, Susan was altijd het zonnetje in huis en werkte hier al minimaal 25 jaar.
M S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Onze favoriet als we Indonesisch willen eten!!

Altijd attente bediening en heerlijk eten! We genieten elke keer weer van de lekkere pittige sate kambing, ikan pepesan gecombineerd met de rijsttafels en aromatische gewurztraminer!

Aanrader voor iedereen die echt Indonesisch wilt eten!
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Samen met mijn zoon hier een rijsttafel genomen. Deze was ronduit fantastisch. Alle gerechten waren zalig met zeer gevarieerde smaken en opgebouwd van gekruid naar mild tot pittig. Mijn eigen favoriet waren de levertjes. De rijsttafel was ruim voldoende voor 2 personen en de bediening is zeer vriendelijk en attent. De zaak zat bomvol en toen wij ca. 21:00 vertrokken kwamen nog steeds mensen binnen dus reserveren lijkt noodzakelijk.
Prijs kwaliteit verhouding was eveneens dik in orde.
ksierman .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
We hadden iets te vieren en deden dat bij Tempo Doeloe, mijn vriend en ik. Helaas haalde een bezoeker het in zijn dronken kop om obscene gebaren naar mij te maken, wat een domper op mijn avond zette. De staf nam mijn klacht over dit gedrag echter voor kennisgeving aan: 'Als u eens wist wat wij hier meemaken.' Van een restaurant dat zijn gasten met zulk goed voedsel ontvangt verwachtte ik meer gastvrijheid en minder cynisme. Drankje van het huis, voor de schrik?
Robde W.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Al jaren een van de betere indonesische restaurants van Amsterdam. We werden vriendelijk verwelkomd, onze jassen werden aangenomen en we werden naar onze (vooraf gereserveerde) tafel begeleid, welke met smetteloos wit tafellinnen was gedekt. Het restaurant zat al vrijwel vol met veel, vooral buitenlandse, gasten dus reserveren lijkt ons aan te bevelen. De tafels staan overigens wel erg dicht op elkaar.
Van de ruime keuze aan voorgerechten namen we de soto ajam en de sateh ajam, beiden goed. De smaakvolle bouillon van de soto ajam werd aan tafel op de kip en groentes die al op het bord lagen gegoten. Als hoofdgerechten de rendang, die wel iets meer smaak had mogen hebben en de goeleh kambing, gestoofd geitenvlees welk gerecht heel mooi smaakte. In nederlandse restaurants staat geitenvlees helaas niet vaak op de kaart, dus dit was een mooie gelegenheid om dit smakelijke vlees te eten. De groente- en slabijgerechten waren vers en goed verzorgd, alleen jammer dat de kroepoek zo uit het fabriekspak leek te komen; een beter idee was geweest om in de plaats van kroepoek emping te serveren. De bediening was correct en vriendelijk.
Vincent S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Op de kaart staat duidelijk aangegeven hoe heet de gerechten zijnen waar ze vandaan komen, Oost- en West-Java, Zuid- en West-Sumatra, De Molukken en Celebes. Sommige gerechten zijn in vier gradaties te bestellen: mild, pittig, scherp en zeer scherp. En als je op safe wilt spelen bestel je wat minderscherpe gerechten en vraagt er sambal bij. Die sambal (geheim recept!) is super pedis en mooi droog. Daarnaast krijg je een minder scherpe kecapsaus met wat rawits erin.
Als voorgerecht hadden we de soto ayam. Misschien iets te waterig, maar voldoende als voorgerecht. Aan voorgerechten overigens meer dan voldoende keus.
Om zoveel mogelijk te kunnen proeven bestelden de rijsttafel Stimoelan voor 1 persoon, bestaande uit sawi toemis, sawi toemis, babi tjien, gadon dari sapi, oerapan, s.g. boontjes, s.g. udang, saté ayam, petjel, gado, ora arie, ayam roedjak, bijgerechten en witte en gele rijst. Daarnaast namen we dendeng blado en saté kambing in de heetste versie.
Hoewel ik gewend ben aan pedis eten moet ik toegeven dat als ze bij Tempo Doeloe zeggen dat iets pedis is, dat ook werkelijk zo is. Soms werd het mij even te machtig. Maar smaken deed het. De daging smoor was zoals hij moest zijn, de dendeng blado was lekker, maar ik heb hem beter gegeten. Het is een moeilijk te maken gerecht, maar in dit geval vond ik de smaak wat flauwtjes. Niet slecht maar ook niet top.
In de rijsttafel zat ook kelia dari sapi en die was hemels, net als de vrij pittige ayam roedjak. Ook de groentegerechten waren uitstekend
De saté kambing en de saté ayam waren precies zo als je van een toprestaurant mag verwachten, al was het mijn fout om de kambing in zijn meest scherpe variatie te bestellen. Daar moet je dus mee uitkijken bij Tempo Doeloe, want als ze zeggen dat iets heet is dan is het ongelooflijk pedis!
Adriaan H.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Tempo Doeloe bezoek ik minstens tweemaal per jaar. Dat moet gewoon! Wanneer je geniet van je rijsttafel, val je van de ene verbazing in de andere. Het blijft verrassend, extreem heerlijk. De kwaliteit van de bediening verschilt in extreme mate per persoon, maar het eten is zo ongelooflijk heerlijk, dat je een nonchalante, nieuwe, jonge bediening wel kunt vergeven.
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
We hadden een leuke tafel aan het raam. Het zat helemaal vol en dat op een gewone dinsdagavond. Het personeel is vriendelijk maar wel erg op routine en komt daardoor nogal onpersoonlijk over. Het eten is goed en met zorg bereid. Heerlijke saté kambing (!) en rijsttafel. Goed dat alles op smaak wordt gepresenteerd en dat je kunt kiezen van mild tot zeer pittig. Het restaurant oogt als een gezellige huiskamer met mooi gedekte tafels.
Mystery_Guest .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Service:
De service was prima. We kwamen om half zeven binnen en hadden niet gereserveerd. Om binnen te komen moet je aanbellen, waarna iemand de deur komt openmaken. Op zich apart, dit draagt niet bij aan de gastvrijheid. Er was alleen tot kwart voor acht plaats, keurig dat men dit transparant meldt. Aangezien we om half negen op de volgende locatie moeten zijn was het voor ons geen probleem. Het eten werd snel opgediend, dus ruim tijd genoeg om te eten. Bij het opnemen van de bestelling werd ons gevraagd of we gewend waren pittig te eten en of er allergieën waren. Tijdens het eten kwam de bediening ook vragen of alles naar wens was, zoals het hoort.

Eten:
We (mijn vrouw en ik) hadden een Rijsttafel Stimoelan voor twee personen besteld. Het eten werd vrij snel opgediend in kleine kommetjes. Ik vond het eten redelijk. Het eten werd niet echt gloeiend heet opgediend, iets wat ik altijd erg kan waarderen en bij mij pluspunten oplevert wanneer dit het geval is. Qua samenstelling relatief veel (eenvoudige) groentegerechten t.o.v. vlees- of visgerechten. De smaak was matig. We betrapten onszelf erop dat we geen enkel gerechtje echt heerlijk vonden. De hoeveelheid was net voldoende, bij ons was alles op. We zijn goede, maar geen grote eters. De prijs was aan de hoge kant, waardoor de prijs-kwaliteit verhouding voor mij niet voldoende is om er nog eens terug te gaan.

Decor:
Het decor is goed. Netjes gedekte tafels met lakens en wijnglazen. Het restaurant heeft een Indonesische uitstraling. We zaten redelijk in het midden van het restaurant, maar hadden wel, ondanks het gordijn, last van de kou en tocht wanneer de entree deur werd geopend.
Teun Z.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Het is hier inderdaad niet heel groot, en de bediening moet regelmatig rangeren, maar als je eenmaal zit merk je daar niets meer van. De tafels zijn mooi gestoffeerd, het ziet eruit als een mooi klassiek restaurant. We namen het drie-gangenmenu.

Vooraf drie kleine veelbelovende gerechtjes, zeker de sateh en lumper waren heerlijk.
Voor het hoofdgerecht komt van alles aan tafel, allemaal in kleine bakjes, geserveerd met witte en kokosrijst. Het was eigenlijk een beetje teleurstellend. De groentegerechten waren niet heel smaakvol en we kregen een supermarktgevoel erbij.
Dessert was een heerlijk stuk spekkoek met goede kaneelijs.

De bediening was goed met hier en daar een uitzondering. Aan het begin werden we uitgebreid verwelkomd en werd onze smaak besproken om de pittigheid goed te kunnen adviseren, maar tegen de tijd dat het dessert aankwam werd het simpelweg op onze tafel neergesmeten en werd meteen weer verder gerend.

Alles bij elkaar was het een leuke avond, maar wisseling in de kwaliteit van zowel bediening als gerechten was wat jammer.
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Ik kom al jaren bij Tempo Doeloe, de Indonesische keuken is dan ook wel echt één van m'n favorieten. Bijna altijd ga ik voor de Istemewa rijsttafel en dan de niet pedis-versie. Zij die aangeven dat het te pittig is, de bediening vraagt altijd of u pittig aankunt en adviseert anders altijd om voor de mildere versies van de gerechten te gaan.
Ook weet ik inmiddels dat ik een paar gerechten wil omwisselen, de (noorse) garnalen en tahoe zijn niet aan mij besteed. Dan vraag ik de kippenlevertjes (die zijn overigens wel erg pedis, maar oh zo lekker) en het vlees in steranijs of ajam opor. De bediening bij Tempo Doeloe is daar heel makkelijk en gastvrij mee. De atjar Ketimoen is heerlijk en de saté van tevoren is ook heerlijk (vaak vraag ik de kambing, die is nog lekkerder).
Ik zou zeggen vraag vooral advies van de bediening, zij hebben er verstand van en als u aangeeft wat u wel of niet lekker vindt dan kan het bijna niet mis gaan. Ook als je een bepaald gerechtje van de grote rijsttafel lekker vindt, dan krijg je er zonder extra kassa-aanslagen een bakje extra.
Ze doen ook niet moeilijk over eventueel de restjes meenemen (wat in Nederland toch nog wel als vreemd wordt gezien).
Tempo Doeloe is vrijwel altijd vol, dus reserveren is aan te raden.
martinheerschop3 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
De soto ajam was lekker evenals de satesaus van de kipstokjes. Van de 10 gerechten van de rijsttafel Stimoelan waren er 4 lekker (2 x rundvlees, en de gado-gado en de petjel), drie bestonden uit koolsoorten (smakeloos), het garnalengerecht was gebaseerd op Noorse garnalen, waarschijnlijk uit de diepvries (ook smakeloos), en de babi was enorm vet.
Verder was men vergeten onze wijnbestelling te noteren en hadden we de helft van onze bestelling gekregen als we niet zelf alert waren geweest.
Een echte toeristenval: duur en slecht.