Tempo Doeloe

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken
Duur
Ronald L.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Gisteren (8 november) zijn we met ons eetclubje (op aanraden van mij) naar dit restaurant geweest. Had hier al eerder lekker gegeten. De avond begon wat treurig aangezien één van onze vrienden ziek bleek te zijn. Het eten dat werd geserveerd was goed en de bediening deed haar best om ons een plezierige avond te bezorgen. Bij het afrekenen merkten we dat we ook het menu van onze zieke vriend moisten afrekenen. Dit was ook zo in de bevestiging van de reservering aangegeven. Voor ons een grote domper en een teleurstellende afsluiting. Onlangs de lijmpogingen van de medewerker die met ons afrekende keren we hier niet meer terug.
Deze method is Amsterdam onwaardig. Laat onze les ook voor anderen een leermoment zijn.
Hebbelinck .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het is jammer dat dit restaurant niet meer is wat het ooit was, de porties zijn kleiner, de sfeer is minder, het personeel is niet altijd vriendelijk en het is veel te duur. Waar zijn de beide bedrijfsleiders gebleven, Susan was altijd het zonnetje in huis en werkte hier al minimaal 25 jaar.
M S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Onze favoriet als we Indonesisch willen eten!!

Altijd attente bediening en heerlijk eten! We genieten elke keer weer van de lekkere pittige sate kambing, ikan pepesan gecombineerd met de rijsttafels en aromatische gewurztraminer!

Aanrader voor iedereen die echt Indonesisch wilt eten!
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Samen met mijn zoon hier een rijsttafel genomen. Deze was ronduit fantastisch. Alle gerechten waren zalig met zeer gevarieerde smaken en opgebouwd van gekruid naar mild tot pittig. Mijn eigen favoriet waren de levertjes. De rijsttafel was ruim voldoende voor 2 personen en de bediening is zeer vriendelijk en attent. De zaak zat bomvol en toen wij ca. 21:00 vertrokken kwamen nog steeds mensen binnen dus reserveren lijkt noodzakelijk.
Prijs kwaliteit verhouding was eveneens dik in orde.
Ksierman .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
We hadden iets te vieren en deden dat bij Tempo Doeloe, mijn vriend en ik. Helaas haalde een bezoeker het in zijn dronken kop om obscene gebaren naar mij te maken, wat een domper op mijn avond zette. De staf nam mijn klacht over dit gedrag echter voor kennisgeving aan: 'Als u eens wist wat wij hier meemaken.' Van een restaurant dat zijn gasten met zulk goed voedsel ontvangt verwachtte ik meer gastvrijheid en minder cynisme. Drankje van het huis, voor de schrik?
Rob De W.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Al jaren een van de betere indonesische restaurants van Amsterdam. We werden vriendelijk verwelkomd, onze jassen werden aangenomen en we werden naar onze (vooraf gereserveerde) tafel begeleid, welke met smetteloos wit tafellinnen was gedekt. Het restaurant zat al vrijwel vol met veel, vooral buitenlandse, gasten dus reserveren lijkt ons aan te bevelen. De tafels staan overigens wel erg dicht op elkaar.
Van de ruime keuze aan voorgerechten namen we de soto ajam en de sateh ajam, beiden goed. De smaakvolle bouillon van de soto ajam werd aan tafel op de kip en groentes die al op het bord lagen gegoten. Als hoofdgerechten de rendang, die wel iets meer smaak had mogen hebben en de goeleh kambing, gestoofd geitenvlees welk gerecht heel mooi smaakte. In nederlandse restaurants staat geitenvlees helaas niet vaak op de kaart, dus dit was een mooie gelegenheid om dit smakelijke vlees te eten. De groente- en slabijgerechten waren vers en goed verzorgd, alleen jammer dat de kroepoek zo uit het fabriekspak leek te komen; een beter idee was geweest om in de plaats van kroepoek emping te serveren. De bediening was correct en vriendelijk.
Vincent S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Op de kaart staat duidelijk aangegeven hoe heet de gerechten zijnen waar ze vandaan komen, Oost- en West-Java, Zuid- en West-Sumatra, De Molukken en Celebes. Sommige gerechten zijn in vier gradaties te bestellen: mild, pittig, scherp en zeer scherp. En als je op safe wilt spelen bestel je wat minderscherpe gerechten en vraagt er sambal bij. Die sambal (geheim recept!) is super pedis en mooi droog. Daarnaast krijg je een minder scherpe kecapsaus met wat rawits erin.
Als voorgerecht hadden we de soto ayam. Misschien iets te waterig, maar voldoende als voorgerecht. Aan voorgerechten overigens meer dan voldoende keus.
Om zoveel mogelijk te kunnen proeven bestelden de rijsttafel Stimoelan voor 1 persoon, bestaande uit sawi toemis, sawi toemis, babi tjien, gadon dari sapi, oerapan, s.g. boontjes, s.g. udang, saté ayam, petjel, gado, ora arie, ayam roedjak, bijgerechten en witte en gele rijst. Daarnaast namen we dendeng blado en saté kambing in de heetste versie.
Hoewel ik gewend ben aan pedis eten moet ik toegeven dat als ze bij Tempo Doeloe zeggen dat iets pedis is, dat ook werkelijk zo is. Soms werd het mij even te machtig. Maar smaken deed het. De daging smoor was zoals hij moest zijn, de dendeng blado was lekker, maar ik heb hem beter gegeten. Het is een moeilijk te maken gerecht, maar in dit geval vond ik de smaak wat flauwtjes. Niet slecht maar ook niet top.
In de rijsttafel zat ook kelia dari sapi en die was hemels, net als de vrij pittige ayam roedjak. Ook de groentegerechten waren uitstekend
De saté kambing en de saté ayam waren precies zo als je van een toprestaurant mag verwachten, al was het mijn fout om de kambing in zijn meest scherpe variatie te bestellen. Daar moet je dus mee uitkijken bij Tempo Doeloe, want als ze zeggen dat iets heet is dan is het ongelooflijk pedis!
Adriaan H.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Tempo Doeloe bezoek ik minstens tweemaal per jaar. Dat moet gewoon! Wanneer je geniet van je rijsttafel, val je van de ene verbazing in de andere. Het blijft verrassend, extreem heerlijk. De kwaliteit van de bediening verschilt in extreme mate per persoon, maar het eten is zo ongelooflijk heerlijk, dat je een nonchalante, nieuwe, jonge bediening wel kunt vergeven.
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
We hadden een leuke tafel aan het raam. Het zat helemaal vol en dat op een gewone dinsdagavond. Het personeel is vriendelijk maar wel erg op routine en komt daardoor nogal onpersoonlijk over. Het eten is goed en met zorg bereid. Heerlijke saté kambing (!) en rijsttafel. Goed dat alles op smaak wordt gepresenteerd en dat je kunt kiezen van mild tot zeer pittig. Het restaurant oogt als een gezellige huiskamer met mooi gedekte tafels.
Mystery_Guest .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Service:
De service was prima. We kwamen om half zeven binnen en hadden niet gereserveerd. Om binnen te komen moet je aanbellen, waarna iemand de deur komt openmaken. Op zich apart, dit draagt niet bij aan de gastvrijheid. Er was alleen tot kwart voor acht plaats, keurig dat men dit transparant meldt. Aangezien we om half negen op de volgende locatie moeten zijn was het voor ons geen probleem. Het eten werd snel opgediend, dus ruim tijd genoeg om te eten. Bij het opnemen van de bestelling werd ons gevraagd of we gewend waren pittig te eten en of er allergieën waren. Tijdens het eten kwam de bediening ook vragen of alles naar wens was, zoals het hoort.

Eten:
We (mijn vrouw en ik) hadden een Rijsttafel Stimoelan voor twee personen besteld. Het eten werd vrij snel opgediend in kleine kommetjes. Ik vond het eten redelijk. Het eten werd niet echt gloeiend heet opgediend, iets wat ik altijd erg kan waarderen en bij mij pluspunten oplevert wanneer dit het geval is. Qua samenstelling relatief veel (eenvoudige) groentegerechten t.o.v. vlees- of visgerechten. De smaak was matig. We betrapten onszelf erop dat we geen enkel gerechtje echt heerlijk vonden. De hoeveelheid was net voldoende, bij ons was alles op. We zijn goede, maar geen grote eters. De prijs was aan de hoge kant, waardoor de prijs-kwaliteit verhouding voor mij niet voldoende is om er nog eens terug te gaan.

Decor:
Het decor is goed. Netjes gedekte tafels met lakens en wijnglazen. Het restaurant heeft een Indonesische uitstraling. We zaten redelijk in het midden van het restaurant, maar hadden wel, ondanks het gordijn, last van de kou en tocht wanneer de entree deur werd geopend.
Teun Z.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Het is hier inderdaad niet heel groot, en de bediening moet regelmatig rangeren, maar als je eenmaal zit merk je daar niets meer van. De tafels zijn mooi gestoffeerd, het ziet eruit als een mooi klassiek restaurant. We namen het drie-gangenmenu.

Vooraf drie kleine veelbelovende gerechtjes, zeker de sateh en lumper waren heerlijk.
Voor het hoofdgerecht komt van alles aan tafel, allemaal in kleine bakjes, geserveerd met witte en kokosrijst. Het was eigenlijk een beetje teleurstellend. De groentegerechten waren niet heel smaakvol en we kregen een supermarktgevoel erbij.
Dessert was een heerlijk stuk spekkoek met goede kaneelijs.

De bediening was goed met hier en daar een uitzondering. Aan het begin werden we uitgebreid verwelkomd en werd onze smaak besproken om de pittigheid goed te kunnen adviseren, maar tegen de tijd dat het dessert aankwam werd het simpelweg op onze tafel neergesmeten en werd meteen weer verder gerend.

Alles bij elkaar was het een leuke avond, maar wisseling in de kwaliteit van zowel bediening als gerechten was wat jammer.
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Ik kom al jaren bij Tempo Doeloe, de Indonesische keuken is dan ook wel echt één van m'n favorieten. Bijna altijd ga ik voor de Istemewa rijsttafel en dan de niet pedis-versie. Zij die aangeven dat het te pittig is, de bediening vraagt altijd of u pittig aankunt en adviseert anders altijd om voor de mildere versies van de gerechten te gaan.
Ook weet ik inmiddels dat ik een paar gerechten wil omwisselen, de (noorse) garnalen en tahoe zijn niet aan mij besteed. Dan vraag ik de kippenlevertjes (die zijn overigens wel erg pedis, maar oh zo lekker) en het vlees in steranijs of ajam opor. De bediening bij Tempo Doeloe is daar heel makkelijk en gastvrij mee. De atjar Ketimoen is heerlijk en de saté van tevoren is ook heerlijk (vaak vraag ik de kambing, die is nog lekkerder).
Ik zou zeggen vraag vooral advies van de bediening, zij hebben er verstand van en als u aangeeft wat u wel of niet lekker vindt dan kan het bijna niet mis gaan. Ook als je een bepaald gerechtje van de grote rijsttafel lekker vindt, dan krijg je er zonder extra kassa-aanslagen een bakje extra.
Ze doen ook niet moeilijk over eventueel de restjes meenemen (wat in Nederland toch nog wel als vreemd wordt gezien).
Tempo Doeloe is vrijwel altijd vol, dus reserveren is aan te raden.
Martinheerschop3 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
De soto ajam was lekker evenals de satesaus van de kipstokjes. Van de 10 gerechten van de rijsttafel Stimoelan waren er 4 lekker (2 x rundvlees, en de gado-gado en de petjel), drie bestonden uit koolsoorten (smakeloos), het garnalengerecht was gebaseerd op Noorse garnalen, waarschijnlijk uit de diepvries (ook smakeloos), en de babi was enorm vet.
Verder was men vergeten onze wijnbestelling te noteren en hadden we de helft van onze bestelling gekregen als we niet zelf alert waren geweest.
Een echte toeristenval: duur en slecht.
Wijsgeworden .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Wij kwamen met buitenlandse gasten die ons trakteerden, totaal 8 personen. Toen wij 7 menu's bestelden was dat in eerste instantie absoluut onmogelijk, na navraag door de bediening in de keuken kon dit uiteindelijk toch. Geen goed begin. Met name 1 ober was onaangenaam in de bediening, gehaast, kortaf, ongastvrij, dat werd in de loop van de avond door 2 collega's enigszins goedgemaakt. Het eten was ronduit onder de maat, liefdeloos, waterig, niet verfijnd, smakeloos. De prijs kwaliteit relatie volkomen zoek. Het restaurant was vol dus druk, op zich niet ongezellig maar daardoor erg rumoerig: wij zaten dicht naast elkaar maar konden ons nauwelijks verstaanbaar maken. Met een kater en met schaamte t.o.v. onze gastheer en -vrouw verlieten we opgelucht dit restaurant om nooit meer terug te keren.
Remymartin .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Te druk, te veel stoelen in een te kleine ruimte, een ober die om fooi durft te vragen, te duur en te kleine porties. Jammer, had een goede naam en faam.
Eleonora36 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Heerlijk gegeten. Bediening snel, attent en met een warme glimlach. Rijsttafel en nasi kuning gegeten. Mooi opgediend met een duidelijke verdeling mild, pittig, zeer pittig en een suggestie om met mild te beginnen. Verse ingredienten, mooi van kleur en heerlijk gekruid. Wij zijn hier een tijd geleden een paar keer geweest maar herinneren ons niet dat de bediening en het eten toen ook zo goed waren. Kortom, wij hebben echt genoten en kunnen het restaurant zeker aanbevelen. Wel reserveren!
Winde P.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Een gezellig, klein restaurant waar fantastisch Indonesisch gedineerd kan worden!
Alle tafels waren bezet, mooi tafellinnen, goede wijnen gedronken en een heerlijk menu gegeten (grand dessert was top!). Pittigheid was afgestemd op onze wensen, precies goed! Vriendelijke bediening. We komen zeker terug!
Mr N.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Tempo doeloe stond al langer op mijn lijstje om bij te gaan eten en eindelijk was ik s in de buurt en had ik de gelegenheid om in dit restaurant plaats te nemen als eerste valt meteen op dat t ontzettend druk was (erg populair onder De locals) we kregen twee plekjes dichtbij de keuken wat erg lawaaierig overkwam . De bediening kwam erg gehaast over en deed er erg lang over om ons een menukaart aan te geven.
Over t eten kan ik wel positiever zijn dit is natuurlijk waarom dit restaurant zo vol zit en waarom de mensen terugkeren .
Erg inventieve pure indonesische smaken
We gingen voor de uitgebreide rijsttafel en dan kun je wel wat verwachten binnen n half uurtje stond de gehel tafel uitgestald met heerlijke gerechten
Al met al werd dit een geslaagde avond maar ik moet erbij zeggen dat ik er iets meer van had verwacht....
Olga H.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Was minstens 25 jaar geleden dat ik hier had gegeten. Is nog steeds goed maar minder verfijnd dan ik me herinner. Dan vind ik de prijzen was aan de hoge kant. Zorgzame bediening, prima.
Rembrandt M.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2013
De sate cambing was super mals en mooi gegrild, fantastisch van smaak maar menselijkerwijs natuurlijk weer veels te pittig,dat is al jaren zo maar ik blijf het bestellen het blijft een ervaring net als de ikan pepesan!!