Tekinev

Gelkingestraat 24 9711 NC Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Tekinev

Maak kennis met traditioneel Turks eten in dit gezellige restaurant. Stijlvol en warm ingerichte ruimte waar de attente bediening je graag adviseert. Probeer allerlei kleine hapjes als voorgerecht met verse – en huisgemaakte gerechtjes. Heerlijke hoofdgerechten, royaal geserveerd met allerlei smaakvolle bijgerechten. De tafel staat vol! Genieten van de bovenste plank. Variatie is het toverwoord in de Turkse keuken!

Meer informatie over restaurant Tekinev

• : Parkeerplaats

Maandag en zondag 16.30 - 22.00 uur
Dinsdag t/m zaterdag 16.30 - 23.00 uur

Uitmuntend
9,5
9,5

Jouw recensie over het restaurant Tekinev

Nanne C.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Werkelijk heerlijk gegeten. Perfecte ervaring. De prijs kwaliteit verhouding is super. Echt een aanrader. Hier kom ik zeker terug.
Japke K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Op zondag 9 september hier gegeten en een drie gangen menu genomen allebeide. We kregen een uitgebreid voorgerecht met verschillende hapjes. Als hoofdgerechte hadden we spiesjes met een heerlijke salade en rijst. En het dessert bestond ook uit verschillende en goed bij elkaar passende gerechten. Het was heerlijke rustig en de bediening was zeer persoonlijk en accuraat.
Timo K.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Pas om 21:15 binnen gekomen, hartelijk ontvangen door de baas. Goede verhalen maar vooral heerlijk eten. Vegetarisch dolmas met cacik heerlijk!
suzi D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Vanavond heerlijk vegetarisch gegeten in dit restaurant. Hier geen haastwerk maar kwaliteit, waarsoor je rustig en gezellig hier een paar uurtjes kan doorbrengen. Bovendien zeer vriendelijke eigenaar.
Er is voldoende keuze uit vegetarische gerechten, ik zou de eigenaar aanraden om het nog verder uit te breiden en hier ook actief reclame voor te maken, want deze kok kan uitstekend vegetarisch koken!
woeps .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Vanavond er heerlijk gegeten, steak en malse Ossehaas, diverse groenten, salade, aardappeltjes, twee soorten rijst, veel zorg besteed aan het menu. we kregen een voorafje van het huis,
zeker voor herhaling vatbaar, jammer dat we niet in de buurt wonen.
Erg de moeite waard, even net iets anders...
De eigenaar is een aardige man, die de tijd neemt om even een praatje met je te maken.
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Op basis van de Iens beoordelingen hebben we gekozen voor dit restaurant. Hooggespannen verwachtingen dus!
Direct bij binnenkomst kreeg je het gevoel dat de verwachtingen waargemaakt zouden gaan worden. De ontvangst was hartelijk en warm. Het eten was werkelijk fantastisch. Vooraf had mijn vrouw brood met kruidenboter en ik een linzensoep. Heerlijk! Als hoofdgerecht voor mijn vrouw de Shish Kebab met ossenhaas en ik had Shish Kebab met lamsvlees. Het vlees was heerlijk mals en zeer goed bereid. We hebben genoten en komen hier graag nog regelmatig terug!
mari V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
We hebben hier met een groep van 7 personen gegeten. Drie gangen lang was het smullen! Laat de keuze van de voorgerechten maar aan de chef over, die maakt er een mooie combinatie van. Hoofdgerechten waren heerlijk en baklava vormt altijd een mooie afsluiter. De bediening was bijzonder vriendelijk!
Geweldig eten en de beste service die ik in jaren heb gehad in een restaurant. Prijs-kwaliteit verhouding is meer dan goed. Absolute aanrader!
Michell M.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Ja echt, ik ben heel erg enthousiast. Heel erg lekker gegeten met erg vriendelijke bediening. Zelfs de chefkok nam de moeite om even aan tafel te komen, terwijl de zaak vol zat. Alles vers en precies op smaak. Bij elk gerecht werd de juiste wijn geadviseerd en geschonken. We komen zeker terug!!
Marco T.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Vanwege de vele goede recencies op Iens wilden we wel eens weten of dat ook klopt.
Nou, we zijn zeker niet teleugesteld. Wat een hartelijke ontvangst, de eigenaar neemt graag even de tijd om een klein praatje te maken. Legt uit wat hij gemaakt heeft en geeft je het gevoel echt een gast te zijn.
Heerlijke romige lichtzoete linzensoep vanwege de pruimen (die er doorheen geblend zijn). Wij hadden allebei de shishkebab, mijn vrouw met heerlijk malse ossenhaas en ik met heerlijk vers en mals lamsvlees.
Als dessert hield ik het bij Turkse koffie en mijn vrouw bij Turkse thee. Wel de baklava erbij besteld en die was heerlijk krokant!
Het is dat we te ver van Groningen wonen anders zouden we er zeker vaker heengaan.
Renate K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Lekker eten, ruime porties en heel aardige en vlotte bediening!
Andy D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Het eten was heerlijk. Gevarieerd en goed gekruid. Medewerkers waren zeer vriendelijk en bediende snel en naar behoren. Daarnaast was de eigenaar in voor een gezellig praatje. Voor ons zeker niet de laatste keer! Een absolute aanrader.
Tam L.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Warme, vriendelijke service. Lekker eten! Ben hier inmiddels een paar keer geweest en nog steeds verrast over de goede service.
Eline J.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Ik plaats normaal nooit een recensie, maar vond het bij dit restaurant echt de moeite waard. Vanavond heerlijk gegeten bij Tekinev. Ondanks dat het een erg rustige zondag was en op het laatst het restaurant verder helemaal leeg was, voelde dit totaal niet ongemakkelijk. Dit voornamelijk omdat de eigenzinnige eigenaar erg gastvrij is, een praatje komt maken en alles doet om het je naar je zin te maken. Een fijne ongedwongen sfeer, het voelt alsof je bij de eigenaar in de huiskamer bent. Dit maakt dat wij ook zeker eens terug willen komen. Wij vonden alle gerechten die we kregen heerlijk. Erg grote porties, dus als je wilt kun je rollend naar huis. Smullen!
LPS S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke, joviale bediening. Ach, eigenlijk weinig toe te voegen aan de eerdere super positieve recensies!
Wijnand R.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
Heerlijk gegeten, prettige bediening. Aangename sfeer!
Laurens W.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Wat een gastvrijheid, rust, vriendelijkheid en heerlijk eten. We waren hier al met zijn tweetjes in juli 2016 geweest. In oktober 2017 weer met onze zonen. We zijn er speciaal voor omgereden.
Ron J.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Heerlijk gegeten met een boeiende eigenaar die met eenkarretje het eten en drinken brengt. Enige kritiekpunt vonden we de muziek. Steeds weer hetzelfde bandje leekhet wel.
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Ongekende kwaliteit in een gastvrije sfeer.

Bij binnenkomst hartelijk ontvangen door de gastheer. Later bleek deze man van midden veertig de eigenaar te zijn. Toen we plaatsnamen in een knus nisje gelijk een klein praatje gemaakt waardoor we direct het gevoel hadden dat we welkom waren. Ik bestelde een rode wijn (een uitstekende Gran Reserva) en mijn vriend een heerlijk Turk Efes pilsje.
Een uitgebreide kaart maakte de keuze niet makkelijk, gelukkig bood een proeverij van voorgerechten (Meze 1) een uitkomst. Hierbij nog een extra portie Humus besteld (wat overigens een flinke portie was, voor zo weinig geld!) Heerlijk verse gerechten, bereid met liefde en verse ingrediënten. Dit voorspelde veel goeds!
Het hoofdgerecht arriveerde en wij keken onze ogen uit, wat een volle borden! En de bijgerechten moesten zelfs nog komen. Mijn beslissing om eens vegetarisch te gaan eten heeft goed uitgepakt. De verse dolma's (met druivenbladeren uit eigen tuin) smaakten fantastisch en de Su Borek was heerlijk. Mijn vriend compenseerde met de Mixed Grill 2: lamskoteletjes, Shish Kebab, kippendij en Topalak.. Alles heerlijk mals en heel subtiel gekruid. Deze mensen kunnen koken!! (Later vernamen wij dat hij en zijn vrouw in de keuken staan, en dat zoonlief ook af en toe meehelpt, leuk zo'n familiebedrijf, waar zie je dat nog?)

Ruimte voor dessert was er eigenlijk niet, maar toch een portie baklava besteld. Wederom erg smakelijk. Bakje koffie gedaan, praatje gemaakt en toen afscheid genomen met de belofte dat wij hier zeker vaker gaan eten!

Ik kan dit echt aan iedereen aanraden. Ongekende kwaliteit voor te weinig geld.
W. O.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Ik voelde me bijzonder welkom in het restaurant. Ze hebben alles in het werk gesteld om onze veganistische groepslid een heerlijke en gevarieerde maaltijd voor te zetten.
Lotte L.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Hele fijne gastheer, we voelde ons zeer welkom. Het eten was heerlijk! Veel groentes, verse smaakvolle ingrediënten. We gaan zeker nog een keer!