Tekinev

Gelkingestraat 24 9711 NC Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Tekinev

Turkse heerlijkheid

Voor de authentieke, exotische en kruidige smaken uit de Turkse keuken is restaurant Tekinev in Groningen echt het bezoeken waard.

Uit alle delen van Turkije staan er verrassende gerechten op de kaart. Een keur aan mezze, geurige soepen, frisse salades en perfect gebakken vis en vlees, je leert de Turkse keuken op een hele nieuwe manier kennen.

De vriendelijke gastheer geeft je meteen een warm gevoel bij binnenkomst. Hij zorgt ervoor dat het je aan niks ontbreekt tijdens je diner. De passie voor eten en gastvrijheid is hier heel sterk voelbaar. Zeker een adres om vaker terug te komen.

Meer informatie over restaurant Tekinev

• : Parkeerplaats

Maandag 14:00 - 22:00
Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 23:00

Voordelig
Evelien D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Vanavond gegeten.... Heerlijk! Bijzondere sfeer, fijne muziek, een hele gepassioneerde en hartelijke gastheer die ons duidelijke uitleg gaf en weet hij seveert en het eten is in een woord geweldig! Ga nu zeker weer vaker komen
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
ben er wel eens eerder geweest, maar dit keer viel het ietwat tegen. de vegetarische schotel als onderdeel van het driegangenmenu was zondermeer goed, het vlees gewoon "gewoon". de linzensoep vooraf smakelijk maar (duidelijk uit de magnetron want ?) lauw. Het toetje was in orde.
Moos597 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Wij komen graag bij Tekinev. Er word alleen gekookt met verse producten, de gastheer neemt de tijd om even met je bij te kletsen en ook de bediening is erg aardig. Je voelt je echt een gewaardeerde klant bij Tekinev.
KGroningen .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Woensdag 22 juni zijn we met een groep van zo'n 20 badmintonners naar Tekinev geweest. Dit doen we nu al zo'n 3 jaar lang, twee keer per jaar omdat het ons heel goed bevalt. De sfeer is prima en het eten is heerlijk! Dit keer hadden veel leden voor de hummus gekozen als voorgerecht, maar ook de linzensoep blijft altijd lekker! Als hoofdgerecht was er veel variatie, zo hadden leden gekozen voor Musakka, Runderstoofpot, Yumurtali Pide, Casserole van kip en vegetarische gerechten. Als nagerecht hadden we allemaal ijs, vers fruit, baklava, chocoladetaart en slagroom. Iedereen zat na het eten helemaal vol en vond het heerlijk. Volgend seizoen zijn we weer van plan om er twee keer te gaan eten met een leuke groep. Dit is echt een aanrader!
Lotte P.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Wij hebben hier een tijdje geleden heerlijk gegeten met een groep van 6. Er is genoeg keuze voor vegetariërs, erg lekker allemaal. De bediening is erg vriendelijk. Wij kregen extra gerechten, omdat hij zo enthousiast was over zijn eigen gerechten en vonden dat wij die moesten proeven. Het was inderdaad ook heerlijk allemaal! Het nagerecht met de baklava is echt een aanrader, die is goddelijk!
OldskoolNP .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Samen met een vriend besloten we op een zaterdagavond zonder reservering Tekinev te bezoeken. Het was heel druk en er werd meteen door de vriendelijke serveerster aangegeven dat het hoofdgerecht wat langer zo duren. Aangezien we alle tijd van de wereld hadden was dit echter geen probleem. Daarnaast kregen we bij binnenkomst ook een gratis voorgerechtje. Vervolgens hebben we vrijwel alle voorgerechten die op de kaart stonden besteld en hier enorm van genoten. Als hoofdgerecht hadden we beiden Shish Kebab genomen. Het fijne van dit gerecht was dat je kon kiezen voor spiezen van lamsvlees of ossehaas, of zelfs een combinatie hier van. Het vlees was heerlijk, maar voor mij eigenlijk net iets te weinig. (maar ik ben een enorme veelvraat) De twee verschillende soorten rijst waren ook heel erg lekker maar mochten wat mij betreft in hoeveelheid zeker verdubbeld worden. We waren immers met twee man. Gelukkig hadden we zoveel voorgerechten gegeten dat het verder niet zo veel uitmaakte.

De jonge dame die ons serveerde was erg vriendelijk en kwam vaak naar de tafel om te vragen of alles naar wens was. De eigenaar deed dit overgens ook een aantal keer en wij ervaarden het restaurant als zeer gastvrij. Zeker voor herhaling vatbaar!
Nail?gance N.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Het eten is zoals altijd erg lekker! Bediening is erg vriendelijk. En gastheer erg behulpzaam! Wij komen hier erg graag! Dit is een aanrader om heerlijk en relaxt te genieten.
Fabian_ .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Heerlijk gegeten met een groep van 8, prettige sfeer en vriendelijke bediening. De proeverij vooraf, een zeer smakelijke lamschenkel als hoofdgerecht en een lekker nagerecht. Zeker voor herhaling vatbaar!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Sluit me aan bij de goede recensies. Lekker gegeten bij Tekinev. We hadden een menu met mezze, spiesje varkenshaas met het een en ander aan bijgerechtjes en een verzameling toetjes. Mezze en toetjes vond ik uitstekend, spies was gewoon goed. Bediening erg vriendelijk. Alles bij elkaar: çok güzel!
Beste Erik,

Bedankt voor uwer bezoek aan ons restaurant en bedankt voor uw deelzaamheid van eetervaring (recensie).
Ik moet toch een klein maar belangrijk misverstand rechtzetten. We werken überhaubt niet met varkensvlees.
Voor uw hebben wij runderhaas spiezen geserveerd.
Bedankt en tot ziens.

Reactie van proever:

Nee, natuurlijk niet. Ik bedoelde ook runderhaas.
Jasonhars .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Zeer nette bediening en heerlijk verse ingrediënten. Met name de vis was erg vers en mooi geserveerd. Mijn tafelgenoten waren ook erg te spreken over de gerechten, ik kom hier nog eens terug.
Emre O.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Na de recensies te hebben gelezen gingen we naar Tekinev, dus de verwachtingen waren hoog...We kwamen daar aan, we hadden niet gereserveerd (dinsdagavond) en mochten meteen aan tafel zitten. De menu was niet echt gevarieerd, helaas, we kozen linzensoep en vis-en vleesschotel. Op zich was het eten wel oké. Waar ik overheen viel wad toen we vroegen om brood en de eigenaar beantwoordde met ' ik kijk wel' dat vind ik echt onbeleefd!!! De gastvriendelijkheid die in de recensies worden beschreven was ver te zoeken bij ons aan tafel. Mijn vrouw en ik zeiden meteen dat we blij moeten zijn met de Turkse restaurants in Rotterdam!!! We vonden het erg jammer...
Betreft de decor, de schilderijen waren meer Grieks en de rest wel oké. Het is een slappe aftreksel van wat Turks is.
Beste Emre,

Gefeliciteerd met uw eerste recensie!
Wij zijn niet echt geamuseerd met paar van uw opmerkingen.
- Brood bij het hoofdgerecht : Doorgaans serveren wij geen brood bij het hoofdgerecht. Maar u wilde wel brood erbij hebben. Wij hebben dan u een mandje brood -kosteloos - erbij geserveerd. Het is goed en neutraal Nederlandse zegwijze als men op een vraag reageert met ik zal even zien wat ik daar aan kan doen. Het is jammer dat uw daarover bent gevallen en het geínterpreteerd hebt als gastonvriendelijkheid.
- Decor : U kunt een inrichting / decor mooi vinden of niet; dat is puur persoonlijk. Hier valt niet over te discussiëren . Maar uw schrijft dat schilderijen Grieks aandoen. Op zich is natuurlijk niets mis met Griekse schilderijen en kunst. Wij hebben in Turkije gigantisch veel overblijfselen van Griekse kunst etc. Maar wij hebben geen een Griekse afbeeldingen hangen als schilderij aan de muur.
- Menu aanbod : Met alle plezier werken wij met beknopte menu. Alleen nog fastfood restaurants werken met encyclopedisch menu met pakweg 300 gerechten ...Als u naast het lezen van recensies ook de moeite had genomen om naar onze menu te kijken dan had u uw teleurstelling ( uw schrijft : helaas , menu is niet echt gevarieerd) kunnen besparen wat dit punt betreft! En wij hoefden hier niet te lezen dat het slappe aftreksel is van wat Turks is .
- Verder : Het is ook jammer dat uw nooit en nimmer uw tevredenheid hebt geuit over goede Turkse restaurants in Rotterdam. Nota bene dit is uw eerste recensie , daarom feliciteerden wij u hierboven.

Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Even snel omdat we samen ergens naar toe moesten. Om kwart over 5 al binnen. Dan is het (nog) niet gezellig helaas. Kantineachtig. Eigenaar een tikkeltje te amicaal naar mijn smaak.

Eten was prima: mezze lekker, lamsschenkel heerlijk mals (aanrader), dorade oké maar niet heel bijzonder. Bijgerechten idem. Huiswijn (Merlot uit Italie) uitstekend!

We gaan een keer terug als we meer tijd hebben. Kijken of het dan ook gezellig is.
Ömer Y.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Wij hebben inmiddels een aantal keren heerlijk gegeten in Restaurant Tekinev in Groningen.,

Het is een gelegenheid waar je erg lekker en gezellig kan tafelen.

Het eten wordt bereid met verse ingrediënten.

We hebben bijna alles van de kaart geproefd! Stuk voor stuk geweldig lekker!

Alles is top kwaliteit. Mooie ambiance, heerlijk eten en gastheer is erg beleefd. Bediening ook zeer goed!

Wij rijden hiervoor speciaal 120 km voor deze mooie proef sensatie !
Gustav B.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Met hoge verwachtingen ben ik met mijn vriendin tijdens een weekend Groningen gaan eten bij Tekinev, 'Het huis van Tekin'. Hoge verwachtingen omdat de gemiddelde Iens score (wel met veel onervaren beoordelingen) boven de 9 ligt. Was het zo goed? Ja en nee....
Wij kwamen laat binnen. Er zaten 25 man aan 9 tafels. Wij hadden gereserveerd. Nergens een tafel met gereserveerd erop, de mooiste tafels weg (toen ik belde werd niet eens mijn naam gevraagd, die heb ik net nog aangeboden terwijl werd opgehangen). Was al een veeg teken. Maar nog mooier...we kwamen binnen en zeker 5 minuten zagen we echt geen personeelslid...ondanks die 25 man. Wij allebei eerst (rustig) naar de (zeer schone) wc geweest...toen kwam de echt zeer vriendelijke eigenaar uit de keuken naar buiten, liet ons plekje uitzoeken en nam, toen hij terug kwam, meer dan normaal de tijd voor ons. En zo deed hij dat (understaffed?) steeds...dook de keuken in, kwam met voor een tafeltje gerechten op karretje naar buiten, haalde borden ergens uit, zette borden in, was übervriendelijk aan die tafel en verdween weer...steeds dus waande één tafel, max twee als hij genoeg ruimte had op zijn karretje, zich Koning. Om daarna heeeel lang te wachten. De man zou zichzelf moeten klonen, want hij heeft de humor, kennis (wijnkennis ook!) en maximale klantvriendelijkheid die elke ober zou moeten hebben. Zonder hem en ergens anders zou ik een onvoldoende geven voor de service, maar wat maakt hij veel goed. Iemand erbij zetten dus die goed van hem leert...en dan staat er een terechte 9 voor service. Mss een onverwacht drukke maandag? Het interieur is niet helemaal mijn smaak. Bob Ross zou de Turkse landschappen en gerechten mooier schilderen dan deze amateur en ik ben niet gek op Turkse kleedjes...
Het eten...want daar kwamen we voor. Wij hadden niet veel honger en aangezien de porties hier zeker niet klein zijn, moet je dan uitkijken. Vooraf hadden we samen alleen een bord met Turkse proeverij...op zich al een signaal dat ze hier lekker kunnen koken: allemaal heerlijk, lekker brood erbij. Alleen van de pasteitjes met heerlijk pittige groente en kipvulling was het bladerdeeg te vochtig en niet gaar. Ik was nog niet overtuigd. Overigens wel door het glas rode wijn dat we erbij kregen: sloot qua smaak aan bij wat we vroegen.
Mijn vriendin had een vegetarische dish (kadaifa deeg met geitenkaas) en overheerlijke geiten/walnootkaas salade. Ik had een mixed grill. Met heerlijke knapperige groenten! Allemaal goed gekruid, mals en kundig gegrilled. Alles geserveerd met vele soorten verrukkelijke en verse salades, bulgur met linzen, linzen, pastarijst. Dat smaakte ons erg goed. Nog nooit zo lekker Turks gegeten. Maar ik moet eerlijk zijn...afgerond van 7.5 naar 8. En dat is voor een minder verfijnde keuken een mooi cijfer. Ik zou hier mog wel eens gaan eten. Op een maandag. En dan kijken of er voldoende personeel is :-)
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Onverwacht hier gegeten. Gastvrij, vriendelijk en heerlijk eten. Keuze van de kaart maar ook een aantal menu's. Wij kozen voor dat laatste. Vooraf verschillende hapjes met brood. Als hoofdgerecht voor de vegetarische variant gekozen, knapperig deeg met witte kaas en gevarieerde verrassende bijgerechten. De chocolade Baklava en andere zoete lekkernijen samen met Turkse koffie maakte de avond tot een succes en zeker voor herhaling vatbaar.
Lonstra .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Voor het eerste keer bij Tekinev.
Tekinev een knus Turks restaurant waar je als klant wordt ontvangen met de echte Turkse gastvrijheid. Op donderdagavond is het flink druk, een goed teken.
Het eten is prima van smaak en authentiek, de porties zijn voldoende ruim. Het restaurant zelf is aangenaam gezellig en mooi. Fijne avond gehad en nog een heerlijke Turkse koffie en en raki. Bij het verlaten Baklava meegekregen voor thuis. Een aanrader dit restaurant
Carolientjee .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Met mijn vriendin wilden wij ergens een hapje eten en kwamen restaurant Tekinev tegen. Helaas was er geen plek voor ons, hele restaurant was vol. De bediening bood ons aan om over een uur terug te komen. Na een uur waren er al een paar plekken vrij en wij namen plaats aan een tafel bij het raam. Ik nam een driegangen menu Karaova (plaats in Turkije!) Het eten was echt heerlijk en ook dat de bediening uitleg geeft over de gerechten was fijn. Dit gebeurt lang niet in alle restaurants! Op aanraden van de bedienende jongen hebben de keuze laten vallen op een lekkere wijn en we kregen hier geen spijt van. We hebben afgesloten met koffie en raki (leeuwendrankje uit Turkije). Om het kort te houden: wij hebben een sfeervolle en gezellige avond gehad; echt een aanrader! We willen zeker met een groter groep terugkomen.
Rudy B.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Op nieuwjaarsdag hier lekker gegeten. Het begon wat vreemd, met de vraag of we wel gereserveerd hadden in een op 1 tafel na leeg restaurant nog voordat we welkom geheten waren. Maar er was nog wel een plekje, fijn. Hoewel er naderhand nog flink wat tafels gevuld werden heeft het op geen enkel moment vol gezeten, de "twijfel" van de serveerster of er nog wel plek was kan ik daarom niet plaatsen.

Wat ons opviel is dat alles wordt geserveerd vanaf een karretje. Een karretje dat bovendien wat herrie maakt door de wieltjes. Dit doet afbreuk aan de ervaring. Een karretje opzich is al bijzonder, maar in dit toch vrij kleine restaurant ook onnodig. Daarnaast worden bij grotere tafels gerechten ook op het onderste tableau geplaatst (+/- 20cm van de grond), wat qua hygiene niet helemaal netjes is. Echt heel schokkend is het ook niet, maar ik zou het karretje weg doen.

Gekozen voor een voorgerecht en de mixed grill 2. De keuze in gerechten viel ons wat tegen. Het restaurant profileert zich als een restaurant dat authentieke turkse gerechten serveert. Ik mis wat variatie en authentieke gerechten in het menu.

De kwaliteit van de maaltijd is goed. Het vlees is erg mals en smaakt erg goed. Complimenten, want zeker zo'n mixed-grill is al snel droog, maar dat was hier geenzins het geval.

Al met al een positieve ervaring!
Thomas P.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Heerlijk gegeten. Fantastische ambiance. Het hele restaurant was gevuld met mensen, er was geen plek. We konden er niet eten. Na 3 kwartier wachten was er plek, en wat voor plek! Het restaurant was rustig en we kregen heerlijk veel persoonlijke aandacht. Binnen 5 minuten kwamen de voorgerechten, toen de heerlijke Bordeaux. Vervolgens mochten we geniet van de supermalse lamskebab, ook bulgur, rodekool. Veel persoonlijke aandacht werd ons gegund. We hebben in de zelfgemaakte lederen banken gezeten. Toen kwam het fantastische sluitstuk. De beste baklava die ik in mijn leven heb gehad, met nog veel meer extra´s!!!
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Prettige ambiance, met fijne rustige sfeer en prettig gedempte akoestiek. Erg aardige bediening, lekker eten voor een redelijke prijs. Het vega voorgerecht courgette carpaccio is een aanrader, mixed grill 1 en 2 lekker. We namen geen dessert, een zoetje bij de koffie ontbrak. Kleine vlekje op een schone lei.