Over het restaurant Tekinev

Maak kennis met traditioneel Turks eten in dit gezellige restaurant. Stijlvol en warm ingerichte ruimte waar de attente bediening je graag adviseert. Probeer allerlei kleine hapjes als voorgerecht met verse – en huisgemaakte gerechtjes. Heerlijke hoofdgerechten, royaal geserveerd met allerlei smaakvolle bijgerechten. De tafel staat vol! Genieten van de bovenste plank. Variatie is het toverwoord in de Turkse keuken!

Meer informatie over restaurant Tekinev

• : Parkeerplaats

Maandag en zondag 16.30 - 22.00 uur
Dinsdag t/m zaterdag 16.30 - 23.00 uur

9,1

Jouw recensie over het restaurant Tekinev

W. O.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Ik voelde me bijzonder welkom in het restaurant. Ze hebben alles in het werk gesteld om onze veganistische groepslid een heerlijke en gevarieerde maaltijd voor te zetten.
L L.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Hele fijne gastheer, we voelde ons zeer welkom. Het eten was heerlijk! Veel groentes, verse smaakvolle ingrediënten. We gaan zeker nog een keer!
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening en alles bereid met verse ingrediënten
Elissa H.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Dit was de eerste keer dat we bij een Turks restaurant zijn geweest. De amuse van het huis was verrassend lekker; een balletje aardappelpuree met groente en verse kruiden in yoghurt saus. Daarna deelden mijn man en ik Meze 1. De portie was zo groot dat ik dacht dat we 2 porties hebben gekregen. Het borek en geitenkaas waren heerlijk. Als hoofdgeraecht namen we Mixgril 2. Alle vlees was heel mals en perfect gegrild. De gestoofde groenten was lekker net zoals de pilaf. Het salade was vers voorbereid. Al met al HEERLIJK. De gastheer was super vriendelijk en maakte echt praatjes met iedereen. We komen zeker terug!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
In Groningen heb je dit fijne Turkse restaurant . Voor mij leuk om terug te zijn in de stad waar ik heb gestudeerd. We werden vriendelijk ontvangen door de eigenaar en kregen een plek in de sfeervolle zaak.
Ik nam het 3 gangenmenu: als amuse een stukje brood met tomaat en geitenkaas,vooraf een linzensoep met brood, hoofdgerecht lamsvlees het verschillende groentes met daarbij apart gereserveerd salade, gebakken aardappels, knoflooksaus. Als nagerecht baklava met ijs en cake. Heerlijk gegeten met prima bediening.
L S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Heerlijke gerechten, zeer gastvrij, echt een aanrader!
YvonnevtO .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Wat een heerlijke avond! Ben hier samen met een vriendin gaan eten, omdat we toe waren aan iets nieuws. Turks! We zijn ontzettend gastvrij ontvangen en aangezien we ons wilden laten verrassen hebben we de menukeuze overgelaten aan de eigenaar van Tekinev. Het is een 3 gangenmenu geworden met diverse proeverijen. Een Meze van Yagli Börek, Cacik, Humus en Dolmas. Authentiek en vers bereid. Geen moeite werd gespaard en de gerechtjes waren stuk voor stuk fantastisch. Dat belooft wat voor de hoofdgang. Ook daar zag je de liefde in de gerechten terug. Een schenkel, met Shish kebabs van lam & ossenhaas, Topalak (gehakt), diverse bijgerechten van bulgur, rijst, gebakken aardappel met verschillende soorten vers bereide salades. En het nagerecht was ook een klein feestje op je bord. Verse vruchten, met ijs, Irmik Tatlisi (cake) en de bekende Baklava. De kaart is absoluut goed betaalbaar, dus een leuk restaurant voor iedereen om eens te ontdekken. Wij komen zeker terug! Er is zorg besteed aan de inrichting van het restaurant en de gastheer & medewerker verschijnen voldoende aan tafel om te vragen of het naar wens is of dat de lege glazen weer gevuld mogen worden.
Yvon V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Heerlijk gegeten en supervriendelijke bediening!
Bianca T.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten, de gerechten zien er erg smaakvol uit en de bediening is erg aardig.
mari V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Voor de zoveelste keer waren wij weer eens bij deze restaurant.
Het eten was een lust voor het oog en werkelijk fantastisch van smaak.
De bediening was zeer attent en uiterst vriendelijk. We hebben genoten van de avond.
Thea P.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Fijn restaurant. Heerlijk gegeten. Fantastische smaken. Lekker verse gerechten. Vader en dochter zeer vriendelijk. En niet onbelangrijk.......mooie schone frisse toiletten.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Michell M.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Met acht personen gegeten op woensdag avond.Iedereen had iets anders en het was allemaal lekker. Vriendelijke en vlotte bediening. Mocht ik daar in de buurt nog een keer willen eten dan wordt het weer TEKINEV
Berzan B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Voor een gezellig avondje moet bij Tekinev zijn! Voor heerlijk eten is dit echt het juiste adres !! Waren smaakbelevenissen en smaakexplosies! Gezonde gerechtjes. Voor al de salades en sauzen echt verrukkelijk! Super vriendelijk personeel !
annetje .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Hier op een maandagavond gegeten, toen het vrij rustig was in het restaurant. Het eten smaakte heerlijk en was duidelijk met verse ingrediënten bereid. De bediening was een bijzondere beleving, aangezien er echt de tijd voor je wordt genomen door een zeer vriendelijke man. Dit heb ik niet eerder zo meegemaakt in een restaurant. Wij komen hier zeker terug, echt een aanrader en qua eten en sfeer eens iets anders dan je gewend bent!
KGroningen .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Afgelopen donderdag 22 december heeft onze badmintonclub het kerstdiner gehouden bij Tekinev. De dresscode was gala dus iedereen zag er geweldig uit! We waren er met bijna 30 leden dus het was erg gezellig. Als eerste kregen we een lekkere amuse van het huis in de vorm van een stukje gekruid brood, stukje tomaat, geprepareerde aardappel met een knoflooksausje er over heen. Dat was echt heerlijk! Daarna kwam het voorgerecht. De leden hadden gekozen tussen kippensoep, linzensoep, hummus of Yaglibörek. Dat laatste waren pasteitjes met kip en groente vulling. Iedereen vond zijn of haar voorgerecht goed smaken. Daarna kwam het hoofdgerecht. De leden hadden gekozen tussen Etsiz Türlü (vegetarische gerechten), Levrek (zeebaars op een bedje van groenten), Musakka (aardappelen, aubergine, tomaten, pepers en mager rundergehakt uit de oven) of Tavukdösü dolgu (gevulde kipfilet met kaas, basilicum en verse tomaten compote). Iedereen heeft genoten van zijn of haar hoofdgerecht met de diverse bijgerechten en zat goed vol. Tenslotte was het tijd voor het dessert. Dit bestond uit kokoscake, baklava, slagroom en diverse fruitsoorten. Na afloop namen sommige leden nog een vierde ronde in de vorm van thee of koffie. Iedereen heeft een erg lekkere en gezellige avond gehad bij Tekinev!
Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Voor een diner neergestreken bij Turks restaurant Tekinev in de Gelkingestraat. Het restaurant is licht en open en de inrichting is anders dan wat je in de meeste restaurants in Nederland ziet, met een paar leuke treincoupe-zitjes aan de zijkant. De Turkse muziek die gedraaid wordt geeft nog meer het gevoel dat je even niet in Nederland bent.

De eigenaar praat graag en komt veel langs met het eten en met gezellige praatjes. Je moet er van houden, maar het geeft wel een authentiek gevoel aan het restaurant. Vooraf had ik een proeverij die zeer uitgebreid was. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat een driegangenmenu voor de lijn misschien niet zo'n goed idee was. De verschillende hapjes waren allemaal erg lekker en al voelde het wat onsamenhangend, smaakte het uitstekend.

Als hoofdgerecht had ik een vleesgerecht wat uiteindelijk erg op een mixed grill leek, dit was goed van smaak en wederom een erg ruime portie. De bijgerechten waren divers en de keuzes waren dusdanig ruim dat ik niet eens overal veel van heb kunnen proeven. Na behoorlijk gegeten te hebben kregen we gelukkig even tijd om uit te buiken.

Het aansluitende nagerecht was echter van de overtreffende trap. Na het forse voorgerecht en het hoofdgerecht was er nog wel ruimte voor iets zoets, maar de proeverij die ons werd voorgeschoteld was bijna nog een volledige maaltijd erbij. Ook hier was er weinig samenhang tussen de delen van de proeverij, maar was alles onafhankelijk dusdanig lekker dat het bordje toch wonder en wel op ging. Al met al prima eten uit een diverse keuken, waar ook de grootste eters goed terecht kunnen.
Evelien D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Vanavond gegeten.... Heerlijk! Bijzondere sfeer, fijne muziek, een hele gepassioneerde en hartelijke gastheer die ons duidelijke uitleg gaf en weet hij seveert en het eten is in een woord geweldig! Ga nu zeker weer vaker komen
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
ben er wel eens eerder geweest, maar dit keer viel het ietwat tegen. de vegetarische schotel als onderdeel van het driegangenmenu was zondermeer goed, het vlees gewoon "gewoon". de linzensoep vooraf smakelijk maar (duidelijk uit de magnetron want ?) lauw. Het toetje was in orde.
moos597 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Wij komen graag bij Tekinev. Er word alleen gekookt met verse producten, de gastheer neemt de tijd om even met je bij te kletsen en ook de bediening is erg aardig. Je voelt je echt een gewaardeerde klant bij Tekinev.
KGroningen .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Woensdag 22 juni zijn we met een groep van zo'n 20 badmintonners naar Tekinev geweest. Dit doen we nu al zo'n 3 jaar lang, twee keer per jaar omdat het ons heel goed bevalt. De sfeer is prima en het eten is heerlijk! Dit keer hadden veel leden voor de hummus gekozen als voorgerecht, maar ook de linzensoep blijft altijd lekker! Als hoofdgerecht was er veel variatie, zo hadden leden gekozen voor Musakka, Runderstoofpot, Yumurtali Pide, Casserole van kip en vegetarische gerechten. Als nagerecht hadden we allemaal ijs, vers fruit, baklava, chocoladetaart en slagroom. Iedereen zat na het eten helemaal vol en vond het heerlijk. Volgend seizoen zijn we weer van plan om er twee keer te gaan eten met een leuke groep. Dit is echt een aanrader!