Tea Time

Zaterdag en Zondag 10:00 - 19:00
- Ontbijt 10:00 - 14:00

E V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij hadden een seasonal high tea geboekt.
De locatie is geweldig en geheel in Engelse stijl, goede bediening in speciale kleding, de high tea overheerlijk en niet te zwaar. Verhouding hartig/zoet was
prima.
We waanden ons in Downtown Abbey.
zeer de moeite waard.
Heel klein minpuntje was dat de rekening € 2 duurder bleek te zijn dan aangegeven op de website.
J-makkinga .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Het is en blijft een genot om op zijn tijd hier een high tea te doen. Nig nooit ergens anders zulke lekkere tea's gehad als bij deze gastronomisch perfecte gastheer. De eigenaar is op een leuke manier aanwezig en verstaat zijn vak goed. Je voelt je welkom en de Engelse sfeer proef je snel terug. De bediening ziet wr geweldig uit en is heel attent en geen verzoekje is te gek. Het eten kan ik kort over zijn, top! Dit was de eerste keer voor mij op de huidige locatie en ga er zeker nog vaker komen. Wel mis ik het knusse sfeertje van de vorige locatie. Maar dat is gewoon omdat ik van kleinschalig en kneuterig houd. Desalnietemin blijven ze me elke keer verassen. Wat een feestje daar.
Bianca K.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Samen met vriendin high tea gedaan hier, wij hadden ons vergist in de tijd waardoor we 20 minuutjes te laat waren. We werden hier verwijtend op aangesproken en meteen duidelijk gemaakt dat de tafel na ons wel weer gereserveerd was. Dit gaf een heel ongemakkelijk en gehaast gevoel, zeer ongastvrij in onze ogen. De high tea was wel erg lekker. Lekkere broodjes, scones en thee. Maar de service nogal te wensen over. Er werd niet gevraagd of we nieuwe thee wilden, we moesten elke keer ons best doen om bediening bij onze tafel te krijgen. Ook zat er een haar op een sandwich, toen we dit aangaven werden we raar aangekeken en er kwam ook helemaal geen excuus. Het gebouw is erg mooi, maar wij zaten helaas in de grote zaal waar het zo vol zat dat we elkaar niet meer konden verstaan zonder te schreeuwen. Het was echt heel lawaaiig. Al met al vonden wij het heel duur voor de slechte service en lawaaiige ruimte waar wij zaten.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
In een fantastisch oud Engels decor in een bijna Engels landhuis met bediening in Engelse stijl een lekkere high tea gedaan met de hele familie. Een lekkere hartige taart vooraf, vele heerlijke theesoorten en een plateau met broodjes en zoetigheden. De sandwiches vielen wat tegen, maar de scones en zoetigheden waren heerlijk.
Michiel L.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Sfeervolle omgeving en stijlvol pand. De bediening is vriendelijk en voorkomend, het eten is er heerlijk naar verhouding niet duur!
Eetmaster .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Ik heb gegeten met mijn gezin bij tea time. Het eten werd gereserveerd en wij dachten: oh dat ziet er mooi uit. Toen gingen we eten en wij dachten dit is toch niet Engels, uitjes met kaas, gebakken ham met appelchutney. De zalm bleek zalmsalade te zuin. We gingen proeven en we vonden het helemaal niet lekker. De serveerders waren heel aardig en de villa was heel mooi. Ik zou volgende keer niet meer terugkomen.
Aukje V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Vandaag een heerlijke hightea gehad bij Tea Time. Heerlijke gerechten, zout en hartig. Zeer attente bediening. Prachtig landhuis
: mooie ambiance. Buiten regende en waaide het hard, een uitgelezen dag voor een gezellige, warme hightea. Complimenten!
Mompher .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Vandaag weer een bezoek gebracht aan Tea Time. Dit keer een babyshower met zeven vriendinnen. We mochten versieren in de serre en de kok had zelfs cupcakes gemaakt met blauwe accenten.
Alles was weer tiptop en even lekker. We hadden een fles 0% champagne mee voor de zwangere onder ons en wilden een glaasje drinken en proosten. Bleek dat het niet toegestaan was zelf meegenomen drank te nuttigen. ( wat begrijpelijk is en wij accepteerden ) we mochten gebruik maken van het glaswerk van Tea Time echter vroegen ze hier wel een vergoeding voor. Na een gezellige middag moesten we afrekenen. Per glas moesten we €1,50 betalen!?!... Mijn eerste gedachte was zelfs dat dat een "goede" grap was.... De glazen waren niet eens schoon... ( vette vingerafdrukken ) Dit hebben wij als een enorme domper ervaren. Zeer regelmatig bezoek ik Tea Time en kon het iedereen aanbevelen. Na vandaag zal ik dat niet meer doen en dit was dus ook mijn laatste bezoek. Ontzettend jammer want ik ging altijd met veel plezier heen. De service krijgt van mij een 5 en dit zegt niks over de bediening want deze was vriendelijk..... Deplorable.
JNJPO .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Vandaag bij toeval hier terecht gekomen. We werden niet teleurgesteld! Heerlijke sandwiches en een prima Jasmijn thee. Op het terras was het prima zitten in ruime stoelen. De cadeaushop leverde een fraaie pimpelmees mok op. De ontvangst en de bediening was uitstekend. We komen hier zeker terug.
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Gisteren met vriendinnen het theerestaurant bezocht. Het was prachtig weer, zodat we buiten op het terras konden zitten. De omgeving is schitterend.
Bediening kon iets beter, we zaten wat lang op een tweede pot thee te wachten.
De quiche was voortreffelijk , de sandwiches waren heerlijk.
Een groot minpunt was dat het kraanwater € 2.50 was.
Hannie G.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Samen met vriendinnen genoten van een prima high tea in Echten. Hartige taart met cheddar, veel sandwiches en daarna scones en zoete hapjes. Het was lekker maar niet verrassend. Gewoon dat wat je mag verwacht van een goede tea room. Het decor en de bediening zijn uitstekend. De dames waren erg vriendelijk en thee en melk werden voortdurend bijgevuld. Het was een gezellige lokatie voor een damesuitje. Minpuntje is dat het geluid steeds terugkomt en met veel kletsende dames in de buurt was het soms lastig de gasten van je eigen tafel goed te verstaan. Wellicht dat textiel (gordijnen/kleden) het geluid wat kunnen opvangen?
Remco D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Echte engelse tea room, hele leuke aankleding en goed eten. Scones zoals in engeland en de sandwiches smaakten beter als de engelse. Vriendelijke bediening en hele leuke omgeving.
Janette74 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Samen met mijn man een high tea gedaan met een Bongbon. Enigzins afwachtend omdat een eerdere recensie aangaf dat dit een uitgeklede High Tea versie zou zijn. Dat lijkt me logisch, gezien het prijsverschil. Maar het viel heel erg mee en er was ruim voldoende en prima gesorteerd. De sandwiches waren lekker, de scones, clotted cream en jam heerlijk. Ook de thee werd regelmatig aangevuld indien nodig. Ook mochten we wat over was meenemen en daar hebben onze kids nog van genoten thuis. Het allerleukste was eigenlijk het prachtige pand waar we na afloop (nadat ik wat bijzonderheden aan een van de vriendelijke heren had gevraagd over het pand) nog meer bijzonderheden en een kleine rondleiding kregen. Erg geslaagd en genoten.
Noggeenster .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
In een prachtige villa aan de rand van het dorpje Echten een prachtige witte vila met traditioneel gekleedde Engelse seveersters. Veel serre met uitzicht op de tuin en landerijen. Geen restaurant wel een goede keuken. In het weekend lunch tot 14.00 uur en de keuken sluit dagelijks om 18.00 uur. Naast diverse vormen van High Tea en de genoemde breakfast uitgebreide pub-lunches. Chicken, ham and mushroom pie en steak pie gekozen. Even 20 minuten wachten en toen was het echt smullen van de voedzame, rijkelijk gevulde, pies. Met geroosterde aardappeltje en een salade met fris zure saus. Prima verzorgt en een lust voor het oog. Op de vrijdagmiddag gezellig druk, veel damesclubjes die aan de High Tea waren. Sfeervol en Engels. The two gentlemen owners did an excellent job.
Mirandavanwillegen .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Omdat mijn man en ik dit jaar beiden 50 zijn geworden kregen we van vrienden een Bongo high tea bon. We kozen voor Teatime in Echten. Eenmaal aangekomen vergaapten wij ons aan de prachtige villa. Wat een werk was hier verricht! Onze jassen werden aangenomen en we konden plaatsnemen. Omdat er een recensie stond over een uitgeklede hightea waren we enigszins afwachtend. Maar toen de etagere op tafel kwam waren we meteen om. Het zag er heerlijk uit. Diverse super verse sandwiches, scones ( oh, lukten ze bij mij thuis maar zo goed) met clotted cream, diverse koekjes en thee. Het was meer dan genoeg en allemaal even lekker.
Een kaart kost ongeveer 35 euro. Een high tea van Teatime kost 42 euro ( twee personen). Je kunt dan van de eigenaren niet verwachten dat het exact dezelfde hightea wordt. Dan moeten ze er op toe leggen en dat kan volgens mijn niet de bedoeling zijn. Wij hebben in ieder geval genoten van het eten, de entourage en het lieve personeel. Het is het terugkomen waard!
En de kaarsjes ruiken heerlijk!! Leuk winkeltje.
Ton44444 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
Tea Time kenden we nog van de vroegere lokatie in Zuidwolde. Nu gehuisvest in een prachtige villa in Echten, dus tijd voor een hernieuwde kennismaking. Dit deden we met een Engels ontbijt, geserveerd op het mooie terras door dames in traditioneel kostuum. Heerlijk en langdurig ontbeten, zeer vriendelijke bediening, ook door de eigenaren, je voelt je echt welkom.
Tip: kijk ook eens rond in het winkeltje met allerlei leuke (en lekkere!) Engelse produkten. Tweede tip: in het weekend echt reserveren om teleurstelling te voorkomen.