Taverne Meer en Bosch

Heliotrooplaan 5 2555 MA Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Taverne Meer en Bosch

Dineren in sfeervol boerderijrestaurant

Eeuwen geleden een boerderij, nu een sfeervol restaurant met een Franse tuin en gezellig terras. Taverne Meer en Bosch staat bekend om haar prachtige gerechten en heeft een uitgelezen a la carte- en wijnkaart en wisselende menu’s. Met lekker weer kan je onder eeuwenoude bomen in de Franse tuin genieten van een lunch of diner. De locatie is tevens ook erg geschikt voor huwelijken, vergaderingen of borrels.

Glas champagne

9,3

Jouw recensie over het restaurant Taverne Meer en Bosch

m D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Op de eerste terras-avond van het jaar hebben we hier heerlijk gegeten van mooie klassieke gerechten: garnalenkroketjes met citroenmayonaise en peterselie (knapperig en vol smaak) coquilles met kreeftensaus (geweldig), parelhoen op z'n Elzas met zuurkool en puree (heerlijk mals). Toetje van lavacake met gember/sinaasappelijs was om te smelten zo lekker. Fijne en vriendelijke bediening. Enige minpunt: de achterhaalde inrichting. Die weerhoudt ons er zeer zeker niet van om gauw nog eens terug te komen.
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Men schotelt je hier geen hemelbestormende gerechten voor. Met Pasen bijvoorbeeld: Serranoham met gemarineerde champignons, Hollandse asperges met een mootje gegrilleerde Schotse zalm en gerookte witte botersaus, vers gedraaid sorbetje van witte wijn, munt en citroen met Cava, Hollandse kalfsrib-eye met cantharellen in eigen saus en een parfait van advocaat toe. Maar alles is perfect klaargemaakt: het is gewoon smullen geblazen. Goede wijnen er bij, standaard kraanwater met ijs en een mandje met heerlijk versgebakken brood op tafel en de bediening is attent en joviaal. Een comfortabele, beetje klassieke plek om te lunchen of te dineren. Prijzen zijn wel wat stevig, maar je krijgt hier zonder meer waar voor je geld.
ejvangelder .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Gastvrije ontvangst en zeer vriendelijke service tijdens de paaslunch. Lekker gegeten met een heerlijke cava erbij. Tafel was mooi gedekt; dat lijkt triviaal, maar je komt t zo vaak anders tegen. Fijn dat alles gewoon klopt in dit restaurant.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Tim M.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Hier vrijdag met zijn tweeen gegeten. We hadden het 4-gangen menu en dat was erg lekker, maar voor ons allebei misschien wat veel. Vooral het voorgerecht van zalm met een redelijk machtige salade was wat heftig,maar wel lekker. We vonden vooral het tussengerecht echt verrassend, coquilles met een lekkere pittige bisque. De uitstraling is wat oubollig maar de sfeer is erg gezellig en de heren in de bediening weten waar ze het over hebben. We wonen om de hoek dus komen zeker terug.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Leuke locatie beetje uit de route, goed eten was vandaag een beetje rustig in de avond. Maar wel voor herhaling vatbaar.
Scipio .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Een heerlijke comfortabele plek, bijna ouderwets knus. Geleidelijk dringt het door: naast goed verzorgde inrichting géén muzak! Verademing!!! En eten top, coquilles, hert, tong, heerlijk dessert. Goede wijn, mooie toelichting. Gauw terug komen!
Kees P.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Als altijd heerlijk gegeten, uitstekende en zeer prettige service, rustige en prettige ambiance. We komen hier zeker vaker terug
Cora W.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Eindelijk weer eens een goed traditioneel restaurant met mooie porties en geen liflafjes. De service is excellent,je kunt er een gesprek voeren zonder omgevingsherrie en het gastheer/-vrouwschap is prima.
Alex G.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Heerlijk gegeten en heel vriendelijk personeel. In een oude boerderij waarop de inrichting is afgestemd. Niet hip, maar wel heel prettig.
tonmijnders M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Alles was top,het overtrof de verwachting,hier komen we zeer zeker terug.
De sfeer en het contact met de bedienning maakte de avond onvergetelijk.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Hier wordt uit de kunst gekookt, misschien wat klassiek maar van een zeer zeer hoog niveau. De ambiance werkt daaraan mee, alsmede het vakmanschap van de bediening. Ze durven hier de finishing touch van de bereiding aan tafel uit te voeren.
Briozeiler .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Gezien de recensies waren de verwachtingen hoog gespannen. Het viel echter een beetje tegen. Het interieur is ronduit oubollig, en dat geldt eigenlijk ook voor de gerechten. Op zich is de smaak prima, maar zeker niet verrassend. De carpaccio was prima, de bonbon van zalm was te scherp met teveel wasabi mayonaise, de aardappelpuree en zuurkool als bijgerecht waren eigenlijk best fantasieloos en de fazant was behoorlijk goed van smaak, lekkere jus, maar zeker geen topper. Voor een gemiddelde 9,2 had ik absoluut meer verwacht op dit prijsniveau.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Staat al jaren op onze ‘vaste lijst’. Rustieke omgeving, je kunt elkaar gewoon verstaan, sfeervol, prima personeel met verstand van zaken. Een aanrader dus!
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Rustieke omgeving, zalige gerechten, je kunt elkaar gewoon verstaan, prima personeel met humor en verstand van zaken. Staaf al jaren op onze lijst als ‘ja, die boeken we wederom in’. Vaste klant dus.
Benno G.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Een nog onbekend restaurant voor ons maar een zeer aangename verrassing en avond. Prettige bediening met aandacht voor details. Genoten van de fazant voor 2 en een bijpassende beaujolais 2014. Aanrader!
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Rustige en gezellige omgeving (haardvuur!), vriendelijke en superprofessionele bediening. Heerlijke wijn en eten! Wij komen zeker terug!!!!
Joke Z.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Sfeervol restaurant met uitstekende maaltijden.
Een prima, zeer uitgebreide wijnkaart. We misten de hele goede Argentijnse wijnen.
Plezierige bediening.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
het eten was in zijn totaal geweldig de stroganoff aan tafel bereid en crepe Suzette en de paddenstoelen soep overheerlijk de bediening relaxend en gezellig voor herhaling vatbaar echt aan te bevelen
VMJ B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk gegeten, alles prima in orde en lekker. Alleen het kaasdessert hadden wij graag wat klassieker gezien, liever wat verschillende stukjes dan één paté!