Taverne Meer en Bosch

Heliotrooplaan 5 2555 MA Den Haag Nederland Kaart
Verscholen in de Haagse bossen vind je al sinds 1973 Taverne Meer en Bosch. Een familiebedrijf waarbij zowel de ouders, als de zonen actief zijn in het restaurant. Een klassieke kaart, met daarop nog een heleboel gerechten die aan tafel voor je worden bereid zoals de waanzinnige boeuf stroganoff of de crêpe Suzette.
Neem ook zeker de tijd voor de uitgebreide wijnkaart. Hier geen kleine klimaatkast met een paar wijnen, maar een klimaatzolder met duizenden prachtige wijnen die allemaal ruim voorradig én op dronk zijn.
Op mooie middagen en warme avonden is het heerlijk toeven op het ruime terras. En waar in Den Haag kun je nog op loopafstand gratis je auto kwijt. Kortom, er zijn meer dan genoeg reden om een bezoekje te brengen aan deze parel in Den Haag.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

Tip: De gerookte zalm wordt door het restaurant zelf gerookt en is ongekend zacht van smaak.

Over het restaurant Taverne Meer en Bosch

Dineren in sfeervol boerderijrestaurant

Eeuwen geleden een boerderij, nu een sfeervol restaurant met een Franse tuin en gezellig terras. Taverne Meer en Bosch staat bekend om haar prachtige gerechten en heeft een uitgelezen a la carte- en wijnkaart en wisselende menu’s. Met lekker weer kan je onder eeuwenoude bomen in de Franse tuin genieten van een lunch of diner. De locatie is tevens ook erg geschikt voor huwelijken, vergaderingen of borrels.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Taverne Meer en Bosch

Tram 3 - Halte Heliotrooplaan

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

Jouw recensie over het restaurant Taverne Meer en Bosch

Steven V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2018
Heerlijk toeven in aangename setting. Sfeervol en behaaglijk aan een zacht haardvuur.
Gerechten die aan tafel worden bereid, dat geeft een extra dimensie aan de beleving
Michel K.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2018
Super gezellig en lekker gegeten bij de open haard een tafeltje 4 gangen menu genomen zeer lekker, we hebben genoten.
Anneke S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Heel fijne omgeving met voortreffelijke gerechten en een super bediening. Een prachtavond gehad.
Renske R.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
we hebben hier gegeten op onze trouwdag. Service was erg vriendelijk en attent. Sfeer was gezellig en eten was heerlijk. Ik kom hier zeker terug:-) Dank je voor het speciaal maken van onze dag.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
overheerlijk gegeten goede bediening zeer smaakvol !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Liesbeth C.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
De service én het eten waren perfect. Precies de goede verhouding familiariteit en afstand. We (de 4 dames) hebben genóten.
R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Heerlijke gerechten, vriendelijk en behulpzaam personeel en een prime bediening in een gezellige omgeving !
Kan dit restaurant aan iedereen aanbevelen.
Wil P.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
We hadden een geweldig fijne avond in een sfeervolle ambiance, uitstekende service en een verfijnde maaltijd!
Ron W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Zoals altijd heerlijk gegeten De gastvrijheid en aandacht voor de klant verdient een 10 plus Je voelt je hier zo welkom Dit restaurant is een echte aanrader met een mooie klassieke keuken Waar wordt nog de stroganoff aan tafel bereid?
T C.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
afgelopen zaterdag met gezin verjaardag gevierd in Meer en Bosch. Vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. voorgerechten ( coquilles) veel te zout; hoofdgerecht (eendeborst) zeer matig bereid. duurde lang voordat borden van voorgerecht werden weggehaald. Waterkaraf werd pas opnieuw gevuld nadat er om werd gevraagd. Bediening was niet erg attent. Hoeveel beter was het voorheen !!
Te hoge rekening zonder "tip" betaald. Was dat misschien de reden dat de gastvrouw in geen velden of wegen waarneembaar was toen we zelf onze jassen moesten halen en niet naar de deur werden geleid onder een welgemeend "tot ziens"?
Na meer dan 10 jaar bezoek aan deze taverne is het nu genoeg geweest, helaas!
Henriette V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2018
Onze eerste indruk is het gezellige terras voor de oude boerderij. Binnen hangt echter een heel andere sfeer; keurig gedekte tafels, gesteven tafellinnen en bijbehorende prijzige menukaart.
Wij (groepje ouderen 80+ en hun chaperonne) wilden graag buiten lunchen- en, "omdat we gereserveerd hadden" (maar dat begrepen we pas later), werden wij naar het terras áchter de boerderij geleid. Pas na de lunch ontdekten we dat er wel degelijk twee mogelijkheden waren: een eenvoudige menukaart op het voorterras, een luxe menukaart op het achterterras.. Deze miscommunicatie was nog niet zo erg geweest als we met alle egards zouden zijn behandeld en/ of als we heerlijk hadden gegeten.. Maar beide aspecten schoten helaas tekort. We zaten heerlijk onder de bomen, maar het inlevingsvermogen van onze ober was teleurstellend, hij was veel te luid zélf aanwezig. De aandacht voor ons als gasten en de aandacht voor de planning van opdienen waren deze middag helaas onder de maat. De gerechten zelf vielen ook tegen.. Inderdaad was de zalm heerlijk, maar wij misten de salade, de aardbeien met ijs waren heerlijk, maar de aardbeien bleken slechts garnering.. de bananen-walnotencake was heerlijk maar minimaal.. in vergelijking met de enorme bult chocolade die ernaast lag.
Ja! Het restaurant is fantastisch gelegen voor een kopje koffie op het (vóór-)terras.
John K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Een zeer goede kaart, niet te veel gerechten. Met aandacht en zorg bereid!
Bedien spontaan, vriendelijk en beleeft. ????????
Ambiance sfeervol, gemoedelijk en landelijk.
Iets wat je nog maar weinig tegenkomt.
C B.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
We hebben heerlijk gegeten
Komen gauw weer terug
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Een zeer voortreffelijk restaurant, perfecte service, met klassieke inrichting en keuken. Schitterende gerechten, aan tafel toebereid, o.a. zelf gerookte zalm, beef- en aardbeien stroganoff en omelet siberien. Vrij prijzig, maar wel terecht.
R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Een leuk restaurant in een mooie omgeving. De gerechten zijn prima en de bediening is geweldig.
Leuk personeel dat met alles rekening wil houden !
Machteld W.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Het is een hele mooie locatie met vriendelijk personeel, maar de kwaliteit van het eten voldoet niet aan de verwachting die wordt geschept. Het is niet verfijnd en de eend die we bestelden was taai en niet goed op smaak. De prijs is wel aan de maat en daardoor in z'n totaliteit een teleurstellende ervaring,
Bernie V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Eten was goed, niet verrassend, spannend oid, beetje traditioneel degelijk.
Fred A.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Mooi klassiek restaurant waar met passie gewerkt wordt
Irma En Simon Q.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Klassieke kaart. Goed eten, goede wijnen met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Vriendelijke bediening. We hebben heerlijk in de tuin gegeten.
Rob .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Zoals altijd weer geweldig !.
Waar vindt je nog een restaurant buiten Frankrijk waar ze Stoganoff saus en crepes suzettes met sinaasappelsaus aan tafel bereiden .
En dan zo smakelijk en met constante kwaliteit.
Ik moet daar af en toe heen , gewoon omdat het altijd zo enorm lekker is .