Taverne Meer en Bosch

Heliotrooplaan 5 2555 MA Den Haag Nederland Kaart
Verscholen in de Haagse bossen vind je al sinds 1973 Taverne Meer en Bosch. Een familiebedrijf waarbij zowel de ouders, als de zonen actief zijn in het restaurant. Een klassieke kaart, met daarop nog een heleboel gerechten die aan tafel voor je worden bereid zoals de waanzinnige boeuf stroganoff of de crêpe Suzette.
Neem ook zeker de tijd voor de uitgebreide wijnkaart. Hier geen kleine klimaatkast met een paar wijnen, maar een klimaatzolder met duizenden prachtige wijnen die allemaal ruim voorradig én op dronk zijn.
Op mooie middagen en warme avonden is het heerlijk toeven op het ruime terras. En waar in Den Haag kun je nog op loopafstand gratis je auto kwijt. Kortom, er zijn meer dan genoeg reden om een bezoekje te brengen aan deze parel in Den Haag.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

Tip: De gerookte zalm wordt door het restaurant zelf gerookt en is ongekend zacht van smaak.

Over het restaurant Taverne Meer en Bosch

Dineren in sfeervol boerderijrestaurant

Eeuwen geleden een boerderij, nu een sfeervol restaurant met een Franse tuin en gezellig terras. Taverne Meer en Bosch staat bekend om haar prachtige gerechten en heeft een uitgelezen a la carte- en wijnkaart en wisselende menu’s. Met lekker weer kan je onder eeuwenoude bomen in de Franse tuin genieten van een lunch of diner. De locatie is tevens ook erg geschikt voor huwelijken, vergaderingen of borrels.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Taverne Meer en Bosch

Tram 3 - Halte Heliotrooplaan

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

9,1

Jouw recensie over het restaurant Taverne Meer en Bosch

Henriette V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2018
Onze eerste indruk is het gezellige terras voor de oude boerderij. Binnen hangt echter een heel andere sfeer; keurig gedekte tafels, gesteven tafellinnen en bijbehorende prijzige menukaart.
Wij (groepje ouderen 80+ en hun chaperonne) wilden graag buiten lunchen- en, "omdat we gereserveerd hadden" (maar dat begrepen we pas later), werden wij naar het terras áchter de boerderij geleid. Pas na de lunch ontdekten we dat er wel degelijk twee mogelijkheden waren: een eenvoudige menukaart op het voorterras, een luxe menukaart op het achterterras.. Deze miscommunicatie was nog niet zo erg geweest als we met alle egards zouden zijn behandeld en/ of als we heerlijk hadden gegeten.. Maar beide aspecten schoten helaas tekort. We zaten heerlijk onder de bomen, maar het inlevingsvermogen van onze ober was teleurstellend, hij was veel te luid zélf aanwezig. De aandacht voor ons als gasten en de aandacht voor de planning van opdienen waren deze middag helaas onder de maat. De gerechten zelf vielen ook tegen.. Inderdaad was de zalm heerlijk, maar wij misten de salade, de aardbeien met ijs waren heerlijk, maar de aardbeien bleken slechts garnering.. de bananen-walnotencake was heerlijk maar minimaal.. in vergelijking met de enorme bult chocolade die ernaast lag.
Ja! Het restaurant is fantastisch gelegen voor een kopje koffie op het (vóór-)terras.
John K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Een zeer goede kaart, niet te veel gerechten. Met aandacht en zorg bereid!
Bedien spontaan, vriendelijk en beleeft. ????????
Ambiance sfeervol, gemoedelijk en landelijk.
Iets wat je nog maar weinig tegenkomt.
C B.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
We hebben heerlijk gegeten
Komen gauw weer terug
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Een zeer voortreffelijk restaurant, perfecte service, met klassieke inrichting en keuken. Schitterende gerechten, aan tafel toebereid, o.a. zelf gerookte zalm, beef- en aardbeien stroganoff en omelet siberien. Vrij prijzig, maar wel terecht.
R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Een leuk restaurant in een mooie omgeving. De gerechten zijn prima en de bediening is geweldig.
Leuk personeel dat met alles rekening wil houden !
Machteld W.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Het is een hele mooie locatie met vriendelijk personeel, maar de kwaliteit van het eten voldoet niet aan de verwachting die wordt geschept. Het is niet verfijnd en de eend die we bestelden was taai en niet goed op smaak. De prijs is wel aan de maat en daardoor in z'n totaliteit een teleurstellende ervaring,
Bernadette V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Eten was goed, niet verrassend, spannend oid, beetje traditioneel degelijk.
Fred A.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Mooi klassiek restaurant waar met passie gewerkt wordt
Irma En Simon Q.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Klassieke kaart. Goed eten, goede wijnen met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Vriendelijke bediening. We hebben heerlijk in de tuin gegeten.
Rob .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Zoals altijd weer geweldig !.
Waar vindt je nog een restaurant buiten Frankrijk waar ze Stoganoff saus en crepes suzettes met sinaasappelsaus aan tafel bereiden .
En dan zo smakelijk en met constante kwaliteit.
Ik moet daar af en toe heen , gewoon omdat het altijd zo enorm lekker is .
JMM S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
De aankleding van de eetzaal (wit tafellinnen) schept verwachtingen! Na een amuse (een huzarensalade) was het voorgerecht van het dagmenu ook al voornamelijk huzarensalade (niet als zodanig aangkondigd), nu met een flintertje gerookte zalm. De kalfsribeye was van onvoldoende kwaliteit; de kabeljauwrug OK maar het garnituur van beide hoofdgerechten was beneden peil. De bediening, met name een persoon, is wel erg popi-jopie. Zo werden wij niet eerder benaderd in welk restaurant dan ook. Wij aten binnen bij dit mooie weer. Als de deur van terras openging kwam er een walm van rook de eetzaal binnen. Kortom, voor 'de keuken' hoeven wij er niet meer te zijn (die heeft 50 jaar stilgestaan), de wijnkaart hebben wij niet mogen/kunnen inzien, maar het is wel een uniek groen plekje in Den Haag!
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Ik was al een tijdje niet uit eten geweest, maar gisteren belandde ik weer eens bij mijn oude liefde. De Taverne Meer en Bosch. Wat een geweldige klasse ineten, wijnen bediening. ik beleefde een topavond voor een alleszins redelijke prijs.
Massing A.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Ach, in plaats van hier opschrijven wat er allemaal zo ontzettend correct en fijn is bij Meer en Bosch, kan ik makkelijker de tegenvraag "wat klopt er niet" opwerpen, en die dan vervolgens heel simpel beantwoorden met: niks, want werkelijk álles klopt bij Meer en Bosch: de mensen, de bejegening, de sfeer, de aankleding, het eten, de wijnen, de kwaliteit, de kwantiteit, de service, de prijzen... dat zegt toch genoeg.
Dus graag weer tot de volgende keer !
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
We hebben bij Meer en Bos gegeten met een groep van 9. Wij hebben gekozen om allemaal voor het dagmenu te gaan. Het voorgerecht, een salade van aardappel en gerookte zalm was oké. Niet heel bijzonder maar het smaakte prima. Het hoofdgerecht was een ribeye. Deze was van uitzonderlijke klasse. Het vlees was mals en smaakte geweldig. Ook het nagerecht, een tiramisu, was uitstekend. Ik heb nog nooit zo een goede tiramisu gekregen in een restaurant buiten Italië. De bediening was erg net en attent. Al met al hebben wij genoten van een gezellige avond bij Meer en Bos.
Herman N.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Buiten stoelen oud. Inrichting binnen oud maar wel leuk
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Niet overdreven chique, prettige ambiance, goede service. Keuken niet bijzonder hoogstaand, Ouderwetse wijncollectie, puur Frans, (te) veel oude jaargangen, moet je van houden
Ben M.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Met de gerechten is absoluut niets mis. Misschien wel een tikkeltje oubollig en niet echt spannend. Bediening is erg goed. De keuze aan wijnen is een beetje beperkt. Desondanks is dit de perfecte locatie om een avondje uitgebreid te tafelen.
CEM V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Kwaliteit uitmuntend; hier worden gerechten nog helemaal zelf klaargemaakt en niets uit een potje. Zoals de bisque, een absolute aanrader!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Zeer goede, professionele en correcte service. Mooi interieur, ietwat oubollig, maar zeer correct en rijk gedekte tafels. Menu conventioneel maar de gerechten van zeer goede kwaliteit, niet over-verrassend, met wel enkele onverwachte gerechten zoals een voortreffelijk ijs-soufflé. Al met al, een verademing in de huidige tijd van fast food en haastwerk van personeel, dat vaak nergens iets van weet.
Joost M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Een klassieke keuken. Gerechten die zich culinair hebben bewezen. We hebben van de lunch genoten. We hebben gekozen voor het 5-gangen menu. De vierde gang was een voortreffelijke kalf rib-eye. Bij het bestellen vroeg mijn vrouw of ze in plaats daarvan kon kiezen voor een visgerecht, kabeljauw dat voor dezelfde prijs op de kaart stond. Dit ging evenwel niet. Hier stonden we een beetje verbaast van te kijken want je zal voor een of meer van de menugerechten maar een allergie hebben! We gaan beslist weer eens terug en wachten op een mooie zonnige zondag. Genieten op het besloten terras!