Taverne Meer en Bosch

Heliotrooplaan 5 2555 MA Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Taverne Meer en Bosch

Dineren in sfeervol boerderijrestaurant

Eeuwen geleden een boerderij, nu een sfeervol restaurant met een Franse tuin en gezellig terras. Taverne Meer en Bosch staat bekend om haar prachtige gerechten en heeft een uitgelezen a la carte- en wijnkaart en wisselende menu’s. Met lekker weer kan je onder eeuwenoude bomen in de Franse tuin genieten van een lunch of diner. De locatie is tevens ook erg geschikt voor huwelijken, vergaderingen of borrels.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Taverne Meer en Bosch

Tram 3 - Halte Heliotrooplaan

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

Thies D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
A. M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Heerlijk gegeten en heel goed verzorgd!
KMS
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Goede bediening, de gerechten zijn van een uitstekend niveau. Sfeervolle ambiance
Adrienne V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Het eten en de bediening waren fantastisch, kom er zeker terug.
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Wij waren hier al enige tijd niet meer geweest, maar wat een genot weer!
Het restaurant heeft face lift ondergaan en ziet er geweldig uit alles tip top en stijlvol.
Gelukkig is de kwaliteit van de keuken en bediening nog even perfect als vroeger.
Wij hebben er weer een fantastische avond genoten van heerlijk eten en drinken, zal er nu niet meer zo lang wegblijven.
Stef B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Op 20 mei 2016 aangeschoven aan tafel bij taverne Meer en Bosch. Geroemd op de beef Stroganoff. Of in goed Haags, een stroganoffje. Klassiek mooi opgemaakte tafels met stevig linnen in een fris decor. De zaak is redelijk gevuld. Mooie gerechten op de kaart, klassiek ingestoken. Bisque, aspergesoep, cocquilles, ganzelever. Eend, lam, asperges. Ziet er goed uit. A la carte is naar mijn inschatting stevig geprijsd, menu's in diverse keuzes. Wijnkaart is bijzonder fraai te noemen, ook hier al gauw prijzig. Mooie wijnen tegen mooie wijnen. Kies je fles en elke slok is genieten. Als amuse kwam een heerlijk hapje. Als voorgerecht had ik buiten de kaart om coquilles op een bedje risotto met saus van kreeft. Een machtig gerecht, zowel qua smaak als qua vulling. De coquilles waren buitengewoon goed bereid, kan menig kok een voorbeeld aan nemen en zeer smaakvol. Op naar het stroganoffje, wat per 2 personen gaat. Aan tafel, de saus, bereid, wat absoluut een pluspunt is. geoefend klaargemaakt, keur aan ingrediënten gaan erin (goed opletten voor thuis), smaak gemiddeld, pittig of zeer pittig kan zelf aangegeven worden. Die van ons mocht een beetje kick hebben en die kreeg die dan ook. Top van smaak met een trapje heet na. De ossenhaas was sappig (aan)gebraden. Groente en rijst erbij. Grote porties, mals vlees en superieure saus. Erbij een pinot gris 2007, enigszins aan de zoete kant, prachtige kleur geel. Paste prima bij zowel het voor- als het hoofdgerecht. Een dessert zat er niet in. Ik was simpelweg voldaan. Crepe Suzette, zo zag ik wordt ook aan tafel bereid. Wederom een plus. met 2 personen was ik inclusief fooi € 180 kwijt. Stevig bedrag, maar dan moet duidelijk vermeld worden dat hier op hoog niveau gekookt wordt, de porties ruim zijn. Nog een woord over de geoefende bediening. Vriendelijk, attent, kundig en charmant. Duidelijk geoefend in hun vak wat toch een verademing is. Kortom, heerlijk gegeten!!
Thomas Maxwell .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Toch vreemd dat dit restaurant bijna leeg bleef, terwijl wij toch echt een uitstekend diner genoten. Meer en Bosch is traditioneel, enigszins klassiek zelfs, maar men weet toch aansluiting te houden met het heden - zeker qua cuisine. Met (vriendelijk) professioneel elan werd een uitstekend 4-gangen diner geserveerd, waarbij iedere gang er prachtig uitzag en heerlijk smaakte, in een authentiek boerderij-achtig decor met comfortabele tafel setting inclusief zorgvuldig gestreken linnen. Een aanrader voor de wat serieuzere aanleidingen.
Aleksandra J.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
We hadden onwijs mooie avond bij Taverne Meer en Bosch!
Als voorgerecht hadden we gerookte zalm met mierikswortelsaus en salade van paddenstoelen en geitenkaas. Voor hoofdgerechten wij hadden vis en vlees. Alles lekker, vers. Niets om te klachten !
Wijn was prima. Bediening snel en aardig!
Tot snel !
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Weer dezelfde warme ontvangst bij binnenkomst en het water met warm brood en boter op tafel. Als voorgerecht de Coquilles St. Jacques met verrukkelijke kreeftensaus daarbij een heerlijke Pouilly Fuisse. Als hoofdgerecht eens haas eten deze is tenslotte maar vers verkrijgbaar in een korte periode, de kok bereidt de hazenrug op zeer klassieke wijze wat werkelijk voortreffelijk goed smaakt, daarbij een Beaune premier cru Clos du Roi uit 1992 maakte van de avond weer opnieuw een feest om er te eten.
Keuken en bediening weer bedankt voor deze super avond.
Marie-Christine G.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Taveerne Meer en Bosch is echt een restaurant voor een herfstige dag. Het interieur is vrij donker. Er is aan de zijkant één groot raam met mooi uitzicht op het bos en gelukkig kregen we daar een tafel, ook nog vlakbij de brandende open haard. We werden met alle mogelijke zorg omringd. De obers werken er al zo lang als ik me kan herinneren en zijn altijd even vriendelijk. We aten een driegangen lunchmenu. Prima: niet te zwaar, goed klaargemaakt. Eerst gemarineerde zalm, vervolgens mooi gebraden eendenbout, en een brownie met mokka-ijs na. Hier geen liflafjes of ingewikkelde toestanden, gewoon lekker eten. Het is niet echt goedkoop, maar alles is in orde.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
We waren er al enige tijd niet meer geweest en konden gemakkelijk een parkeerplaats vinden maar wehadden er goede herinneringen aan.
Wat is het toch een aparte ambiance deze oude boerderij en dat in de stad!
We werden welkom geheten met op tafel warm brood, boteren olijfolie een karaf water en een kleine amuse.
De inrichting is klassieke stijl, gezellig met de open haard. Op aanraden van de ober hebben wij de klassieke gerechten genomen. Als voorgerecht de vers uitgesneden gerookte zalm, hier werd niet zuinig mee gedaan. Daarna als hoofdgerecht de Ossenhaas Stroganoff waarvan de saus aan tafel werd gemaakt zodat je alles goed kon volgen. Het vlees was prima bereid en werd ook aan tafel gesneden. De bijpassende wijn was goed gekozen. Daarna de Crepe Suzette die met vakmanschap werd geserveerd. We sloten af met een heerlijke espresso met een bonbon.

We hebben weer eens ouderwets lekker gegeten, de bediening is wat stijfjes maar heel goed en vriendelijk. Zeker een aanrader voor mensen die van de klassieke Franse keuken houden.

Nico V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Iets meer dan een jaar geleden bezochten wij dit restaurant voor het laatst, het werd dus tijd voor een hernieuwde kennismaking. Wij hebben vrijwel alle gerechten die wij vorig jaar aten ook nu weer besteld ( alleen de soep was anders ) in de eerste plaats omdat het ons vorig jaar zo goed smaakte en in de tweede plaats om te kunnen vergelijken met vorig jaar. Laten we maar beginnen met te melden dat de kok nog steeds zijn best doet om een mooie maaltijd op tafel te brengen. Het was weer enorm genieten van de prestaties van de keuken, geen verrassing maar wel heel lekker. Ook de bediening was als vanouds, goede service en vriendelijk. Wij vinden het een restaurant dat met enige regelmaat bezocht mag worden om zijn kwaliteit.
Leo E.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Klassiek Frans met de nodige moderniseringen. Eten is van hoog niveau. Traditionele kelners die enerzijds aan tafel hun vakmanschap met zalm en boeuf stroganoff laten zien. Maar ook weer iets te vrijmoedig zijn. Met de woorden "het lekkerste van de avond" worden de amuses geserveerd. "Dat belooft wat voor de rest van de avond", mompelen we nog. Na het hoofdgerecht is de vaart er wat uit en moeten we vragen om de kaart voor desserts, koffie en de rekening. Die laatste is stevig en met de hand geschreven, waardoor de drankjes niet gespecificeerd zijn. Minpuntjes voor een verder geslaagde avond.
Draakje1990 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Locatie is helemaal geweldig, alleen het eten waren we wat minder tevreden over, een oorspronkelijke keuken met beu stroganof die te gaar was en daardoor niet de smaak had die het hebben moet, ook niet helemaal zoals we het gewend zijn. Dit was dan ook het enige wat wij gegeten hebben, wouden nog voor een dessert gaan maar hebben thuis lekker koffie gedronken. Een beetje een gespannen sfeer hangt er onder het personeel.
Samanthagreat .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Met collega's lekker een keer iets anders gegeten dan wat wij gewend zijn.
De keuze werd overgelaten aan het bedienend personeel en het ging helemaal goed.
Goede keuze wijn.

kwaliteit van alles is goed.
Het is een oud boerderij en heeft toch iets speciaals.
Personeel is vriendelijk.

Jeroen N.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Zeer goede smaakcombinaties, klassieke opzet.

Enkele weken geleden gegeten bij dit restaurant op een prachtige locatie (aan de rand van een bos). Je kunt hier heerlijk rustig zitten en genieten van zeer verfijnde en goed afgestemde gerechten op een klassieke manier. Daarnaast zijn de stukken vlees perfect mals en van goede grootte. Wel wil ik meegeven dat de sfeer binnen het restaurant wat formeel/koud aandoet. Mocht je meerdere keren langskomen wordt er wat ontspannender gereageerd, maar vooral in het begin mag het wat ontspanner.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Verwacht bij Taverne Meer en Bosch geen haute cuisine maar en bourgondisch maaltijd. De gereserveerde gerechten zijn van uitstekende kwaliteit vol van smaak, maar stevig. De wijnen zijn uitstekend gekozen en vorm een geheel met de gerechten. De locatie is mooi en sfeervol. De bediening attent en vriendelijk. Wat is betreft zeker een gelegenheid die wij u, in uw zoektocht naar een goed Frans restaurant, kunnen aanraden.
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Het eten is prima, doch behoorlijk aan de prijs. De ligging van het restaurant is prettig, zeker bij mooi weer. Echter, het bedienend personeel vind ik i.h.a. nogal star en stuurs. Beetje oude glorie. Oppoetsen en doorgaan!
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Klassieker dan dit wordt het niet
Voor het eerst gegeten in Taverne Meer en Bosch
Een boerderij restaurant dat al sinds enorm veel jaren bestaat, zolang ik mij kan herinneren, toch alweer snel zo’n 50 jaar, aan de rand van het Stadsbos Meer en Bosch. Ingang en parkeren aan de Heliotrooplaan, bij de Laan van Meerdervoort rechtsaf (als je richting Kijkduin gaat).

Vlak bij Kijkduin dus, maar een eerdere afslag meer dan waard. Echt klassieker dan dit wordt het niet. Een oude sfeervolle, wat donkere boerderij restaurant. Klassiek ingericht, bediening en kaart. Verwacht geen hippe kleine gerechten. Hier hebben ze ouderwets vakmanschap nog op de kaart staan. Zo wordt hier de strogannoff (doen we de volgende keer) en de crêpe suzette (heerlijk) nog aan tafel klaar gemaakt. De bediening is wat formeel en vriendelijk.

Als voorgerecht hadden we een zalmbom van de dagkaart, heerlijke rokerige zalm die gelukkig niet flinterdun gesneden was.

Daarna de lam, een rib-eye naar ik me kan herinneren, ook van de dagkaart, die was heerlijk rosé van binnen en smaakvol krokant van buiten. Buitengewoon lekker. Het garnituur viel wat tegen, die was te ui-ig van smaak. Vroeger kreeg je nog wel eens een overdaad aan bijgerechten. Zo stond dan de tafel vol met frietjes, gebakken aardappeltjes, doperwtjes, tuinbonen etc etc. Dat was hier gelukkig niet het geval.

Als nagerecht dus een crêpe suzette met veel liefde, vakmanschap en drank klaargemaakt. Overheerlijk!. De bol met ijs zou wat ons betreft wat kleiner kunnen, maar wij zijn dan ook geen grote eters.

Kortom een ouderwets-goed restaurant waar het grandioos eten is. We komen zeker terug.
Krouatch .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Mooi gelegen in het bos vind je dit bijzondere restaurant. Hier staat de chefkok nog op traditionele wijze de Franse keuken te koken. Wij hadden een heerlijke fazant aan tafel bereidt en de crepes suzette tevens aan tafel bereidt zijn werkelijk fenomenaal.