Taverne Meer en Bosch

Heliotrooplaan 5 2555 MA Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Taverne Meer en Bosch

Dineren in sfeervol boerderijrestaurant

Eeuwen geleden een boerderij, nu een sfeervol restaurant met een Franse tuin en gezellig terras. Taverne Meer en Bosch staat bekend om haar prachtige gerechten en heeft een uitgelezen a la carte- en wijnkaart en wisselende menu’s. Met lekker weer kan je onder eeuwenoude bomen in de Franse tuin genieten van een lunch of diner. De locatie is tevens ook erg geschikt voor huwelijken, vergaderingen of borrels.

Glas champagne

9,1
9,3
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Mooi gelegen, was prachtig weer heerlijk in de mooie tuin onder de bomen kunnen genieten van het voortreffelijke 4 gangen menu. Een aanrader. Alls pluspunt zonder te vragen grote kan ijskoud water. Werd regelmatig bij gevuld. Elk restaurant kan dit als voorbeeld dienen. Wij komen hier beslist terug.
Tobias K.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk gegeten op de prachtige binnenplaats.
A.J.J. Z.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Prima ambiance met prettig personeel. Een tegenvaller was de entréé aanzien de kok verzuimd had om van de gerookte zalm de zwarte/bruine stukjes (vel) af te snijden. Dit kan niet in een restaurant met dit prijsnivo naar mijn mening. Heb daar de hele avond/nacht van nageproefd. Erg jammer want het hoofdgerecht en nagerecht (waarbij men voor mijn vrouw bereid bleek om in afwijking van het menu aan haar wensen te voldoen) waren prima. Ook de bediening is zeer prettig: ongedwongen met voldoende afstand.
Nadine G.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Mooi zomeravond in de tuin gehad, wat een heerlijke plek, fantastische service en top gegeten met dank aan de Iens recensies. Anders hadden we dit niet gevonden! Wanneer we weer in Kijkduin verblijven, komen we zeker terug.
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Goed restaurant. Prima gelegen aan de rand van een mooi park. Goede en voldoende (nu nog gratis) parkeermogelijkheden.
Fia L.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Goede keuken. Mooie ambiance en vriendelijk en gastvrije ontvangst. Klasse! Voor herhaling vatbaar
B.T. B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Genoten van een mooi pastagerecht met paddenstoelen. Heerlijk meerdere kaassoorten. Een prachtige locatie om heerlijk te genieten en te ontspannen..
De tafel van A.M. D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Aanrader voor bijzondere gelegenheid was wel wat donker voor mensen met een visuele handicap
Vliegdek D.
Uitstekend restaurant. Heerlijk en rustig kunnen eten.
Ingrid Z.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Prachtig gelegen restaurant, ouderwets gezellig, zeer attente en relaxte bediening, echt vakmensen
E.R. V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Ontvangst zeer hartelijk. Ambiance uitstekend; Diner voortreffelijk
Laurent B.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Juiste ambiance op een mooi locatie
edgar V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
prima gegeten!
Wilbur R.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Heb heerlijk gegeten. Was al een hele tijd niet geweest aangezien het voor mij een eind rijden is en de heerlijke wijnen die op de kaart staan problemen kunnen geven. Oplossing : Bob geregeld. Ga samen met een Bob er weer snel naar toe.
Carel C.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Alles was uitstekend in orde. Alleen de muziekkeuze was de onze niet echt, maar dat zou wel heel bijzonder zijn als dat overeen was gekomen.
Het eten was bij alle gangen perfekt klaargemaakt, goed warm opgediend, niet te veel, niet te weinig. Rustige correcte bediening. We komen terug!
Thies D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Erg lekker, zeer de moeite waard, goede service.
A. M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Heerlijk gegeten en heel goed verzorgd!
KMS
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Goede bediening, de gerechten zijn van een uitstekend niveau. Sfeervolle ambiance
Adrienne V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Het eten en de bediening waren fantastisch, kom er zeker terug.
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Wij waren hier al enige tijd niet meer geweest, maar wat een genot weer!
Het restaurant heeft face lift ondergaan en ziet er geweldig uit alles tip top en stijlvol.
Gelukkig is de kwaliteit van de keuken en bediening nog even perfect als vroeger.
Wij hebben er weer een fantastische avond genoten van heerlijk eten en drinken, zal er nu niet meer zo lang wegblijven.
Stef B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Op 20 mei 2016 aangeschoven aan tafel bij taverne Meer en Bosch. Geroemd op de beef Stroganoff. Of in goed Haags, een stroganoffje. Klassiek mooi opgemaakte tafels met stevig linnen in een fris decor. De zaak is redelijk gevuld. Mooie gerechten op de kaart, klassiek ingestoken. Bisque, aspergesoep, cocquilles, ganzelever. Eend, lam, asperges. Ziet er goed uit. A la carte is naar mijn inschatting stevig geprijsd, menu's in diverse keuzes. Wijnkaart is bijzonder fraai te noemen, ook hier al gauw prijzig. Mooie wijnen tegen mooie wijnen. Kies je fles en elke slok is genieten. Als amuse kwam een heerlijk hapje. Als voorgerecht had ik buiten de kaart om coquilles op een bedje risotto met saus van kreeft. Een machtig gerecht, zowel qua smaak als qua vulling. De coquilles waren buitengewoon goed bereid, kan menig kok een voorbeeld aan nemen en zeer smaakvol. Op naar het stroganoffje, wat per 2 personen gaat. Aan tafel, de saus, bereid, wat absoluut een pluspunt is. geoefend klaargemaakt, keur aan ingrediënten gaan erin (goed opletten voor thuis), smaak gemiddeld, pittig of zeer pittig kan zelf aangegeven worden. Die van ons mocht een beetje kick hebben en die kreeg die dan ook. Top van smaak met een trapje heet na. De ossenhaas was sappig (aan)gebraden. Groente en rijst erbij. Grote porties, mals vlees en superieure saus. Erbij een pinot gris 2007, enigszins aan de zoete kant, prachtige kleur geel. Paste prima bij zowel het voor- als het hoofdgerecht. Een dessert zat er niet in. Ik was simpelweg voldaan. Crepe Suzette, zo zag ik wordt ook aan tafel bereid. Wederom een plus. met 2 personen was ik inclusief fooi € 180 kwijt. Stevig bedrag, maar dan moet duidelijk vermeld worden dat hier op hoog niveau gekookt wordt, de porties ruim zijn. Nog een woord over de geoefende bediening. Vriendelijk, attent, kundig en charmant. Duidelijk geoefend in hun vak wat toch een verademing is. Kortom, heerlijk gegeten!!