Taverne in de Smidse

Woensdag t/m Zaterdag 11:00 - 21:00

Voordelig
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wat een verrassing, dit sympathieke restaurant in een van de zuidelijkste dorpjes van Nederland. Wij wandelden er bij toeval tegenaan en hebben gesmuld. Onze lunch was zeer verzorgd en vol van mooie verrassingen in klassieke gerechten. Voor het gerecht 'slijpsteen', bloedworst met appeltjes, kom ik terug. En dat terwijl ik geen vleesliefhebber ben!
Drswgj .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
net als vorig jaar weer neergestreken bij de smidse. Nu lekker buiten. Voor een relatief laag bedrag een zeer goed 3 gangen menu verorberd.
alleen het hoofdgerecht, hert, was de prijs van het totale menu al waard. Mijn vrouw een salade Val Dieu met die heerlijke kaas. Daar had de kok een mooi korstje om gedaan.
Peter-Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
op zaterdagavond hier gegeten met 4 personen. Attente en goede bediening, oog voor jou als gast! Eten was vers, lekker en mooie porties.
HDroppert .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
We hebben zondag geluncht in deze taverne. Het was best lekker eten: kabeljauw, kalfslever en zuur vlees resp. Met dame blanche na.
Grote porties.
De service was prima.
Jomart .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Regelmatig gaan wij uit eten (o.a. in Michelin restaurants), maar voor ons is "Taverne in de Smidse" met afstand nummer 1. Vanuit Helmond reizen wij daarom regelmatig naar "Taverne in de Smidse" in M'heer en elke keer is het weer een echte verwennerij. Overheerlijke gerechten, super vriendelijke ontvangst / bediening en een heel gezellige ambiance. Dit restaurant is het best bewaarde geheim van zuid-Limburg! GENIETEN MET HOOFDLETTERS!!!
Pjonker .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Vooral de bloedworst vooraf, maar ook het hoofdgerecht en toetje zijn heerlijk. De bediening is Top. De gerechten zijn zeer smaakvol en er wordt gebruik gemaakt vn regionale verse produkten. Wij komen grsag vanuit het westen naar het Zuid Limburgse Mheer gereden om te genieten van de gezelligheid en alle het lekkers. Een echte Topper!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Behaaglijke ambiance, gezellige bediening, lekkere wijn maar vooral boterzachte kalfslever. Alles was met liefde bereid, ook het zuurvlees dat mijn man had besteld. Het was heerlijk! En de frtien zijn er altijd lekker!
Mireille R.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Warme ontvangst door de gastheer ondanks dat we vrij vroeg waren voor het diner. Voldoende mogelijkheden op de kaart voor mensen met een voedselallergie. Genoten van de excellente carpaccio en een heerlijke runderezel. Tot slot een proeverij van nagerechtjes met daarin heerlijk sorbetijs. We komen zeker nog eens terug!
Vief07 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Warme ontvangst op de meest regenachtige avond van de maand. Gezellige zaak, gasten aan de bar, gasten aan de tafels. Niet al te druk maar dat werd ongetwijfeld veroorzaakt door het slechte weer. Leuke, gevarieerde menukaart. Minpuntje, bij uitreiken van de kaart werd niet verteld wat het dagmenu was.
De bouillabaise was heerlijk, goed gevuld en op smaak. Er had zelfs wat meer brood bij gemogen, erg lekker met de rouille. Tafelgenoot had de carpaccio, keurig opgemaakt en prima smaak.
Vervolgens kwamen er runderezel en forel op tafel. Het rook heerlijk en ook deze gerechten waren zeer smakelijk. Daar de hoofdgerechten zeer ruim bemeten waren was er helaas geen ruimte meer voor een nagerecht. Wij komen beslist een keer terug.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
We hebben het dag menu genomen en waren verrast door doe de keuzes die dit menu aan ons bood. De gerechten waren goed bereid en hebben heerlijk gegeten. Als voorgerecht hadden we jacobsschelpen en een salade met kip. Als hoofdgerecht dorade en geconfijte eend gevolg Door een kaasplankje. De bediening was ook gastvrij.
Dree S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Wat een aardige gastheer en gastvrouw.
Eten prima en goed warm. Ruime keuze voor een eetcafé. Tongerlo en Keizer- Karel biertjes.
Royale porties. Gezellig terras. Witte wijn vond ik minder.
Plankje met streekgerechten is een aanrader.
Is zeker niet de laatste keer dat we hier komen.
Estherenton .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Salade met geitenkaas gegeten, heeeerlijk. Kwaliteit prijs verhouding heel goed.
Porties zijn ruim, bediening met een brede glimlach, heel gastvrij. Zoals een taverne behoort, is het hier. Goed eten, goede bediening, gezellige huiselijke sfeer. Kan dit adres aanbevelen aan vrienden!
Yolanda P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Op zondagmiddag op het terras van Taverne in de Smidse nog heerlijk kunnen genieten van de najaarszon. Heel gezellig terras, lekker eten en op aanraden van de gastheer de Tongerlo Blond gedronken. Deze is sinds kort het beste bier ter wereld 2014. In het restaurant genoten van een heerlijke carpaccio, salade met gebakken kip. Als hoofdgerecht herten filet met vlierbessen rozemarijnsaus. Een mooie en gezellige dag uit geweest en zeker een herhaling waard.
Iensdejong .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Wat een vriendelijkheid, zelden zulk gastvrij personeel in een restaurant gezien. En ook zo mooi de glasvlakt met de oude waterput voor de deur. Ook het eten smaakte voortreffelijk. Na een dag wandelen met vrienden besloten we te kiezen voor het stoofpotje. Vooraf hadden we carpaccio met pesto en onze dochter had de uiensoep met witbier. De forel zag er ook heel smakelijk uit. De kinderen kozen voor de gefrituurde kip en wij vonden de prijs zeer schappelijk. Taverne de Smidse is wat ons betreft een tien met een gouden griffel!!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
De lekkerste runderezel ooit, met een ketjap/kokossaus! Boterzacht vlees, milde suas, lekkere aardappelpuree en beetgare groenten. Het water loopt me nog in de mond!
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Gezellig restaurant, waar een echtpaar (man in de bediening, vrouw in de keuken) zorgt voor een heerlijk avondje uit. Het 3-gangenmenu van 27,5 is de prijs zeker waard. Hoofdgerecht is ruim voorzien van heerlijke groeten. Ook de vegetarische verrassing is zeker geen "moetje".
Mathilde44 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Wij, mijn vriendin en ik hebben ons kerstdiner bij de Taverne in de Smidse mogen gebruiken.Dit was echt een kerstdiner.
Allereerst de hartelijke ontvangst van Pascal en Willeke, en de uitstekende kok Guido zeer zeker niet te vergeten.
Een heerlijk en met een streling voor het oog geserveerd voorgerecht.
Een voortreffelijke soep die op een leuke wijze werd geserveerd. Eerst werden de borden met garnituur op tafel gezet en toen kwam Pascal met grote ouderwetse theepotten om de soep daar uit op de borden te schenken.
Ach, en dan het hoofdgerecht, daar was niet iets vervelends aan. Het was overheerlijk, en als nagerecht kon een ieder die geen zoete verassing wilde naar het buffet om zelf een kaasplankje samen te stellen.
We hebben genoten van al die heerlijkheden, waar deze mensen ons mee wilde verwennen. Nou dat is goed gelukt.
Dank je wel Pascal, Willeke, Guido en dochter.

E en M uit Arnhem
Hautbages .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Er zijn twee eetgelegenheden in het prachtige dorpje Mheer, Taverne in de Smitse staat op één.
Pascal ontvangt je met een warme glimlach terwijl zijn vrouw de keuken aanstuurt. Een gemoedelijke zaak met een prachtig terras.
De porties zijn royaal en de gerechten zijn met smaak bereid. Klassieke gerechten ( bloedworst, 9 euro, en zuurvlees) maar ook gedurfde creaties ( varkenshaas met Aziatische kruiden 18,50 euro).
Daarnaast een drie-gangenmenu voor 28 euro. Mooie kleine wijnkaart met ook regionale wijnen. Toen wij er waren verzorgde Pascal 25 gasten zonder verdere assistentie, CHAPEAU!!