Taverne De Oude Munt

Muntpromenade 7 6001 EH Weert Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Taverne De Oude Munt

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Alweer een geslaagd bezoek aan taverne de oude Munt gebracht. Ditmaal voor de lunch. Alweer was het heel druk en alweer werden we vriendelijk ontvangen. Gezellig genieten aande bar totdat er even later voor ons een tafel beschikbaar kwam. De bediening is zeer vakbekwaam en attent. Leuk gegarneerde gerechten, mooie smaakcombinaties en vooral erg lekker. De taverne zal ons spoedig weer terug zien.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Alhoewel we “Taverne de oude Munt” tussendoor nog bezocht hebben werd het na 3 jaar wel weer eens tijd voor een nieuwe recensie.
Zaterdag 12 september gereserveerd…althans, dat dachten we… want bij binnenkomst realiseerden we ons pas dat niemand van ons 4-en gereserveerd had…bovendien waren alle tafels (zoals gebruikelijk) bezet.

Maar dat werd hier perfect opgelost;
De gastvrouw nodigde ons van harte uit om alvast aan de Bar plaats te nemen en daar een drankje te doen en zodra er een tafel beschikbaar kwam zou ze deze voor ons klaar maken. En zo geschiedde. Alles keurig verzorgd, de bediening zeer attent en vriendelijk en men denkt met alles mee… niets is teveel gevraagd.

Bij “Taverne de oude Munt” begrijpen ze dat hun gasten komen om te genieten…
Ervaren personeel, leuke entourage...(oud pand met geschiedenis), heerlijke gerechten die in de open keuken worden bereid.

4 personen, uitgebreid gedineerd en genoten: € 140,-
Anton V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Voor dat u gezellig gaat eten bij de Taverne - De oude Munt %u2013 moet u beslist even kijken op de fraaie website van deze ludieke tent (sinds 1974) op een wel bijzondere en historische plek in het centrum van Weert
De taverne is gevestigd in de restanten van het kasteel van Philips de Montmorency, beter bekend als de graaf van Hoorne, en nog altijd actueel door de schitterende ouverture die Beethoven componeerde over het epos van de graven van Egmont & Hoorne die door Alva waren uitgenodigd voor een etentje en de volgende dag letterlijk een kopje kleiner gemaakt werden.
Alva was door Philips 2 naar de Nederlanden gestuurd om 10% belasting te heffen. Da vonden onze voorouders onzin en veel te veel en ze joegen hem na 80 jaar vechten het land uit. Tegenwoordig doen we dat niet meer en betalen we gewoon 20 % omzetbelasting, 40% loonbelasting, hondenbelasting en nog 21 soorten andere belasting zonder ook maar iemand weg te jagen.
Heel bijzonder is ook het klm huisje nr. 84 van Delfs Blauw. De laatste die van het historische pand de Munt is gemaakt voordat de Fusie met Air France een streep zette door de productie van deze cadeauartikelen van onze Nationale luchtvaartrots zelfstandigheid.
Zo, nu bent u helemaal in de stemming om te genieten wan de gezellige en amicale sfeer in deze Taverne.
Alles wat wij bestelden was lekker en goed bereid en buitengewoon verzorgd. Een werkelijk heerlijke witte Soave wijn uit mijn voorkeursland Itali? begeleide onze smakelijke gerechten.
Alles vind u op de vrolijke opgestelde menukaart. De inrichting valt het best te omschrijven met: lekker knus.
Op de prijs / kwaliteit verhouding valt totaal niets aan te merken.
Maar ja, ik zag waarderingscijfers, voor deze taverne langs flitsen van 8,5 en 9 en dan komt mijn eeuwige dilemma weer boven drijven: Wat moet ik dan restaurants, met hun drie Michelinsterren geven? Dus heb ik het wat bescheidener gehouden hetgeen absoluut niet wegneemt dat een bezoek aan deze oerdegelijke en gezellige taverne met hun aangename bediening niet alleen aan te bevelen is maar eigenlijk en must zou moeten zijn.
LeonvandeRieth .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Wij hebben diverse malen een lunch gebruikt en zijn al diverse keren gaan dineren.
Het eten is zeer goed en de sfeer is huiselijk en gezellig.
Personeel zeer bekwaam en vriendelijk.
Kortom : Wij blijven er komen.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2012
Hier komen we graag terug ! In een historisch pand met gezellige ambiance en leuke decoraties (er rijdt zelfs een treintje rond) genieten van smakelijk eten. De bediening is aangenaam en attent.