Taverne de kade

Nieuwe Kade 10 9001 AE Grou Nederland Kaart
31-651977646

Meer informatie over restaurant Taverne de kade

Kees H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Wat is eten bij "De kade" een verademing na wat mindere ervaringen tijdens ons vaarweekje. Heeft een restaurant soms een saladebar, de Kade heeft een stokbrood en/of soepbar. Dit voorgerecht is "van het huis" en zet meteen een positieve toon. Door de plezierige ontvangst was die er trouwens al. Het eter is prima, de keus voldoende. Wordt ons vaste adres als we in Grou afmeren. Behalve op maandag en dinsdag, want dan is dit bedrijf gesloten.
Knarf E.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Na een prachtige na-zomerse dag op het terras wezen eten. Omdat we graag buiten wilden eten en het terras helemaal vol zat werd er een plekje voor ons gecreëerd. Het uitzicht vanaf het terras naar het water is fantastisch! Binnen stond een prima soep met broodjes en tapenade klaar. De vorige malen dat ik hier heb gegeten was de biefstuk zo perfect gebakken dat ik deze wederom heb besteld. Opnieuw geen teleurstelling. De biefstuk is van een behoorlijk formaat en de bijgeserveerde garnituren zijn meer dan voldoende. Ook de kaasplank als afsluiter was super. Wij komen hier snel weer!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Op de prachtige plek aan het water, tussen Zeilmakerij Molenaar en Oostergo, waar tot 2 jr geleden een pizzeria zat, zit nu Taveerne De Kade. Terras met zicht op de steigers. We liepen langs hoorden lokale mensen op het terras: altijd een goed teken! De bediening, ze bleek Anke, lekker los, goed gebekt origineel en gastvrij. Daar houden wij van. Gulpen, een van de laatste zelfstandige NL brouwers, op de tap prima! De kaart telt een stuk of 8 voornamelijk vleesgerechten, met verse (!) vis en vegetarisch. Het vlees bleek van een ons bekende culinaire groothandel. Het werd biefstuk: een mooie ronde goed gebakken, malse en sappige stuk Angus, naar keuze met een sausje, frites, gebakken aardappeltjes, sla en gekookte verse wortelschijfjes. De sla was wat te nat en slap, maar wel smakelijk. De mayonaise was van Brander, lekker, en de patat heerlijk. De Franse rosé uit de fles, eenvoudig, droog en goed van smaak. Een aanrader is de kadeplank met hapjes, verrasing van de chef, elke dag anders. Opmerkelijk is dat er sltijd een grote pan soep, stokbrood, kruidenboter en pesto staat waar je gratis van kan nemen. We hadden 1 maal preisoep en 2 maal heerlijke bloemkoolsoep! En dan hun zelfgemaakte bitterballen, gevukd met zelf geschoten ree! Geweldig! We zijn er in de 3 dagen dat we in Grou lagen met de kajuitzeilboot, 3 keer geweest! Zeker gaan eten als je in de buurt van Grou komt.
Kriebel15 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Met de hele familie, met z'n 7'en, hier gaan eten op een drukke zaterdagavond, de tent zat vol. Bediening met een lach en persoonlijke touch, daar houden we wel van. De kaart stond op een handzaam krijtbord dat de serveerster vol verve kwam toelichten. SuKADE-steak klonk eerst niet interessant, maar in no-time waren drie man om en die hebben daar absoluut geen spijt van gehad. Daarnaast hebben we een prima ribroast (flink 'handvat' eraan) en schnitzel, en beide vegetarische gerechten op tafel laten toveren. Die laatste, groenten met geitenkaas en honing, en groenten met blauwe kaas en vijgen, zagen er niet bijzonder uit maar smaakten prima. "Oudhollandse" groenten zoals rode kool erbij, maar dan absoluut niet oudhollands suf gekookt, en lekkere frietjes, wij waren zeer tevreden. Voor de toetjes dezelfde krijtbord-presentatie, waarna de helft weer ging voor de favoriet van de serveerster, amandelmelkijs met koffiesiroop, jummie.
Wij vonden de slimme organisatie opvallend. Soep van de dag, stokbroodjes en diverse smeersels erop zijn inbegrepen en schep je zelf op. Heel slim gezien de beperkte keuken, zo heb je iedereen tevreden op een manier waar je niet veel werk of kosten aan hebt. De krijtbordpresentaties en beperkte menukeuzen zijn even kostenbesparend - ze vereisen dan weer wel dat de bediening zo goed presenteert, dat je helemaal niet zit met dat je maar uit een paar dingen kunt kiezen: omdat door de presentatie alles super lekker lijkt heb je zo al moeite genoeg met kiezen. Dit maakt het een betaalbaar en geslaagd concept.
Dit restaurant is een aanwinst voor Grou. Prachtige locatie aan de haven maakt het vast een trekpleister in de zomer!
Freezer .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Heerlijk gegeten met z'n vieren, voor een hele goede prijs. Spinaziesoep en stokbrood vooraf (bij prijs van hoofdgerecht in!) waren heerlijk. Ook de hoofdgerechten mochten er zijn. Kindergerechten simpel, maar lekker. Klein restaurant maar daardoor erg gezellig. Service uitstekend. Voor herhaling vatbaar!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
We kwamen iets na 21.00 uur. Keuken was net dicht, maar geen probleem: de kok wilde nog wel wat lekkers voor ons maken. Leuk terras aan het water, gezellige drukte. Bediening maakt de sfeer. Prima eten, niet hoogstaand, maar met de sfeer erbij een heerlijke avond gehad.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
De woorden..... "gezellig en lekker"....staan met grote letters op de gevel. What you see...is ...what you get.....beetje oubollige ingerichte zaak. Maar.......erg gezellig. Er hangt een ongedwongen sfeer. Prima gerechten. Als het zonnetje schijnt dan zit je daar lekker op het terras (bijna) aan het water. Eigenaar Vincent is een prima gastheer.
Weizmann .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Keurige gelegenheid. eigenaar probeert echt een gastheer te zijn. Ongedwongen. Decor wat ouderwets, maar wel gezellig. Leuk terras en op vragen naar bijzonderheden bij of voor het gerecht werd bekeken wat mogelijk was. Zeer redelijk geprijsd, een voortreffelijke mosterdsoep vooraf werd niet in rekening gebracht en hoorde, vond de eigenaar, bij het hoofdmenu. Bravo. Extra schaaltje gebakken aardappels werd, zonder bijbetaling, gebracht. Nagerecht, alles in orde. Iemand (samen met de overige bediening en de kok) die het de gasten naar de zin te maakt. Komen we ooit weer in Grou, zullen we zeker overwegen er nog eens langs te gaan. Eén punt van kritiek, wellicht, is de uiterst beperkte keuze van de menu's. Maar de -nieuwe- eigenaar is pas in april dit jaar begonnen, dus dat komt misschien nog wel goed.