Taverne Alexandros

Brinklaan 132 7311 JE Apeldoorn Nederland Kaart

Over het restaurant Taverne Alexandros

Samen delen in Apeldoorn

In Griekenland is het gebruikelijk om samen met vrienden en families mezedes te delen. Een meze is een klein gerechtje, dat in combinatie met andere mezedes wordt gegeten. Samen deel je verschillende gerechtjes op kleine schalen om vervolgens de hele avond te lachen en te praten. Beleef de echte levendige sfeer waar de Grieken om bekend staan in Apeldoorn!

Meer informatie over restaurant Taverne Alexandros

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,9
Kan beter
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Knoflookstokbrood met käas als voor gerecht viel erg tegen... het was even kort onder de gril gedaan en proefde weinig knoflook. Brood was wel.knapperig en warm.
Hoofdgerecht ossenhaas puntjes in champignons en roomsaus... beetje flauw van smaak en de ossenhaas puntjes te droog. Bij gerecht van rijst met frites en wat salade wel lekker.
jvegdom .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
We waren hier met de AH-actie. Ontvangst was rommelig, duurde lang voordat we de kaart kregen en men iets te drinken aanbod. Daarna ging het redelijk vlot. Kwalitatief was het eten oké, wat zeer teleurstellend was, was de omvang van de porties. Onze 2e driegangenmenu was gratis, maar het leek erop dat men dit compenseerde door 1 portie over 2 borden te verdelen. Het voorgerecht gebakken aubergine waren 3 plakjes met een kloddertje taziki. Kost toch 6,5 euro.... De gekozen strategie werd doorgetrokken in het hoofdgerecht.
Toen de uitbater nadien vroeg of alles oké was geweest en ik iets zei over de grote van de porties werd mij iets onverstaanbaars toegegromd. Voor ons geen herhalingsgevaar.
Olof T.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Door personeels te kort was het zeer lang wachten op de gerechten en drinken. En als ze een keer langs kwamen dan waren ze weer de helft vergeten. Het eten was wel zeer goed
vanesa .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Door omstandigheden veel te lange wachttijden voor het eten en ook het drinken en dus veel ontevreden klanten.
Sfeer was zeer gespannen
JWolbers .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Vriendelijke service! Wachttijden waren wel ongekend lang, zowel voor het voor- hoofdgerecht als later voor het nagerecht minimaal een half uur wachttijd voordat de bestelling werd opgenomen. Voor drankjes idem.

Kwaliteit van gerechten: matig. Het vlees was mooi gegrild en smaakvol (+), verder vielen de (bij)gerechten erg tegen. Geen tot amper groenten/ salades die vrij smaakloos waren. Voor zes personen hadden we een erg klein bordje met patat. Een tweede bordje werd als extra in rekening gebracht.
De toetjes waren ronduit treurig. Een dame-blanche die bestond uit twee smeltende bolletjes vanille-ijs met een minischeut chocoladesaus.

Al met al een zeer matige Griek, waarbij de vriendelijke service en de bereiding van het vlees er positief uitsprongen.
Lia H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Prima eten! Onduidelijkheid dat het (tijdelijk) niet mogelijk was om te pinnen. Hierdoor eerst naar een geldautomaat gegaan om te kunnen betalen. Beetje vervelend!
nataschafrank74 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het eten was lekker. Het was erg druk en te weinig bediening dus het duurde lang. Maar personeel was vriendelijk en ze deden zeker hun best.
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Lang wachten. Matig eten. Al met al zeer slechte ervaring...............................................................
mercxelly .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Het was lastig om een menu vast te stellen door mijn dieet. De kaart voorzag in bruikbare gerechten, maar de bereidheid om anders te combineren ging stroef. Uiteindelijk wel lekker gegeten.
Hillie V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Koud in de zaak. Toen we om een ander plekje vroegen omdat we in de trek van de deur zaten werd daar niet op ingegaan. In mijn glas drinken er zat een stukje plastic van het flesje . Het duurde erg lang voordat we het voorgerecht hadden. van het hoofdgerecht was het lamskoteletjes niet gaar. verder was het eten smakelijk maar niet bijzonder. Ook de rekening klopte niet ik moest zelf nog aangeven dat ze een drankje vergeten waren te rekenen. Kortom ,voor ons geen tweede keer hier
Marianne M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Vooral lange wachttijden toen het restaurant vol zat. Opnemen van het nagerecht duurde erg lang, toen wilden we nog koffie maar niemand kwam meer naar ons toe, dat hebben we laten zitten. Eten was prima, had van mij nog wel iets warmer gemogen.
J B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Bij binnenkomst was het druk in het restaurant. Er waren nog een paar tafels beschikbaar. We moesten erg lang wachten op de voorgerechten. Een mandje brood zou al een aardige invulling gegeven hebben, maar helaas. De porties van de voorgerechten vielen een beetje tegen. De hoofdgerechten en desserts waren goed.
Het vriendelijke personeel zou meer met elkaar kunnen afstemmen zodat niet voer keer binnen een kwartier gevraagd wordt of alles naar wens is.
Op de kleine porties van de voorgerechten (garnalencocktail, tonijnsalade, gevulde champignons) na, vonden we het verder prima in orde.
Alice V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Het was weer gezellig en lekker en alle tijd om rustig te genieten
Ivo U.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Wij zijn daar voor de 1e keer gaan eten door de AH actie. Beide een 3-gangen menu genomen, de soep had wat heter gemogen, maar voor de rest prima. Tip voor de bediening: houd je eigen tafels aan, stem met elkaar af wie welke tafels van eten/ drinken verzorgt en bestellingen opneemt. Het was nu wat verwarrend zowel voor de bediening als de klant. Verder goed restaurant prima gegeten.
Dennis N.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Was heerlijk eten, zo lekker heb ik nog nooit gegeten. Dit is een echte aanrader. Ik had een mix gril je proefde de perfectie in ze er in gestopt hebben.
Mijn vriendin had de mousaki die was ook heerlijk! Ik had een stukje geproefd maar die was ook heerlijk net als de toetjes
Het personeel was ook van top kwaliteit ik kon geen minpunt vinden.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
6-1-2017 Via Groupon bon voor twee personen aangeschaft. We werden vriendelijk welkom geheten. Ik vond het wel wat frisjes in de zaak, maar heb hiervan niets gezegd, dacht dat het aan mijzelf lag. Maar aan het einde van de avond had ik het nog steeds koud.
Voorgerecht: kalamaris en warme dolmadakia. De inktvis was een stuk rubber zonder het lekkere laagje panneer, de dolmadakia was uitgedroogd. Teruggestuurd. We hebben beiden een nieuw voorgerecht gekregen, de dolmadakia was nu goed. Zat niet veel smaak aan, moest op smaak gebracht worden met de bijgeleverde saus waar een vetlaagje op dreef. De kalamaris was ook nu niet echt verpakt in een krokant laagje, maar smaakte wel redelijk. Helaas was de toon al wel een beetje gezet hierdoor.
Hoofdgerecht: giros met kaas en bifteki met giros. De giros met kaas was volgens mijn man niet zo'n succes, er lag veel vocht onderin de schaal.
Hij heeft het dan ook niet opgegeten. Maar een aardige dame van de Bediening kwam vragen of hij dan nog wat anders wilde eten. Dit keer een bord giros besteld. Dit was wel aardig te eten. Ook mijn bifteki smaakte redelijk. Het had van ons wel wat gekruider gemogen. Het smaakte nu een beetje laf.
De salade die op elk bord lag was niet lekker. Leek verlept en was erg waterig en had geen (lekkere) dressing.
De huiswijn die wij bestelde vond ik ook niet zo lekker. Hij leek wel aangelegd met water. Smaakte erg wrang.
Over de bediening niets dan goeds. De dames in de zaak waren zeer voorkomend en vriendelijk. Ik hoop dat de mensen in de keuken hun eigen kookkunst eens onder de loep nemen. Voorlopig eten wij hier niet weer ook al worden er nog zoveel acties ingezet. Jammer. Als ik Grieks wil eten dan wil ik ook een "Griekse" nasmaak hebben.
Dini V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
De gangen werden snel geserveerd. De koffie gelijk met het ijs. Alsof ze wilden sluiten.
Roza V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Ten 1e was onze reservering niet bekend, er stond niets in de agenda. Wij hadden zelf ter controle van de tijd gelukkig gebeld toen bleek dat er niets in de agenda stond maar konden wel komen, Het restaurant was voor nog niet de helft vol en ademde totaal geen kerstsfeer uit. In tegenstelling tot de vorige keren kwamen de bestellingen zeer kort achter elkaar, ook niet altijd fijn. Wij konden niet met pin betalen, de ene ober zei dat er de vorige dag een storing was opgetreden in het apparaat, de serveerster vertelde dat het 2 uur daarvoor was begonnen.......dus wie spreekt de waarheid. Wilde het ter plekke dan digitaal overmaken maar dat kon niet want ze hadden geen rekening waar het naar overgemaakt kon worden......????????????? We moesten contant betalen, dat kon niet anders, dus moest ik naar het dichtstbijzijnde bankfiliaal lopen om geld te pinnen. Al met al is het toch heel teleurstellend geweest, hebben onze bedenkingen en is dit de laatste keer dat wij daar gaan eten.
Els L.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Vriendelijk personeel, bijzonder lekker eten, borden leuk opgemaakt, kortom fijn en goed restaurant, zeer geschikt en de moeite waard
Ingeborg V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Zaterdag wezen eten met de actie van de AH. Het eten ging erg snel achter elkaar waren binnen een uur weer buiten met 3gangen. Jammer want vinden het altijd gezellig lang te zitten. Hoeveelheid was prima al viel het dessert erg tegen, dame blanche was erg teleurstellend, erg weinig en niet mooi opgediend. We hadden nog drinken en werd de hele tijd gevraagd of we nieuwe wilde. Hadden het idee dat we weer snel weg moesten.