Taverne Alexandros

Brinklaan 132 7311 JE Apeldoorn Nederland Kaart

Over het restaurant Taverne Alexandros

Samen delen in Apeldoorn

In Griekenland is het gebruikelijk om samen met vrienden en families mezedes te delen. Een meze is een klein gerechtje, dat in combinatie met andere mezedes wordt gegeten. Samen deel je verschillende gerechtjes op kleine schalen om vervolgens de hele avond te lachen en te praten. Beleef de echte levendige sfeer waar de Grieken om bekend staan in Apeldoorn!

Meer informatie over restaurant Taverne Alexandros

6,7
5,6
7,2
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Taverne Alexandros

J. B.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Wij zijn voor de 2e keer wezen eten in dit restaurant met een bon van vakantieveilingen, en is zeer goed bevallen.
Werden vriendelijk ontvangen.
Bediening was super, goed uitgelegd, en behoorlijk snel.
De muziek was niet hinderlijk en was op de achtergrond.
Het eten was ruim voldoende en goed van smaak.
De service krijgt een ruime voldoende.
Het decor in het restaurant is ook prachtig.
We gaan er zeker nog eens weer naar toe.
Kelsey B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Heel slecht!
Allereerst slecht ontvangen. Stond al 5 minuten in de zaak en niemand die ons ontving. Zelf personeel opgezocht die je totaal negeert!! Eindelijk tafel gekregen. Drankjes en door naar menukaart. Onduidelijke kaart zonder uitleg waar je uit mag kiezen etc. ( was via vakantieveilingen). Na 2x te hebben gevraagd hebben we een keus gemaakt. Voor en hoofdgerecht snel geserveerd. Kleine porties. Gyros was bleek en smaakloos en suflaki was gewoon een varkenssaté op houten prikker, ook smaakloos. Leek wel uit een pakje van de supermarkt te komen. Als toetje had ik baklava die volgens mij net uit de vriezer kwam want was zo koud en licht bevroren nog. Ik wil het restantje afrekenen. Geen pin!! (Het is 2018 mensen...) moest ik nog geld gaan halen en vervolgens 4 minuten op me wisselgeld gewacht die zo in me handen werd gegooid. Geen enkel bedankje voor onze komst o.i.d. geen aanrader.
Peetje S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2018
onlangs in dit restaurant gegeten met groupon bon. Op zich was de bediening vriendelijk. Het eten was niet slecht maar de porties waren echter zeer klein, voorzien van een paar frietjes en een paar blaadjes sla. Voor veel gerechten op de kaart moest een supplement worden betaald van 2 euro. Toen ik wilde afrekenen, bleek dat het pinapparaat het niet deed en kon ik door de vrieskou heen een pinapparaat op gaan zoeken. Schijnt hier wel eens vaker te gebeuren, waardoor ik wel mijn twijfels heb of het uberhaupt aan een defect pinapparaat ligt. Wij komen hier in ieder geval niet meer terug.
prodnier R.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Verschrikkelijk wat een chaotische avond , personeel wat niet was komen opdagen of iets dergelijks ,echt een complete chaos in de keuken en bij de bediening ! Geen mens die fatsoenlijk uitleg kwam geven over hoe t een en ander tot stand kwam en hoe lang het duurde voor dat er iets te eten of drinken op tafel kwam , nog nooit zo'n slechte uit eten avond mee gemaakt als deze avond ....ruim 3 uur gezeten voor een kopje koffie ,glaasje drinken een voor en hoofdgerecht ...en een toetje die ws nooit meer geserveerd werd ....uhhhhhhhhhhh wat een avond !
prodnier R.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Armon V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Werkelijk nog nooit in zo'n slecht restaurant geweest. Er stonden slechts drie mensen in de bediening, waaronder de eigenaar. En dat met een vol restaurant. Na 45 minuten wachten werd ons eindelijk naar wat te drinken gevraagd. Vervolgens een half uur wachten op het voorgerecht, dat nog wel te eten was. Het hoofdgerecht was echt dramatisch. Een klein stukje vlees met wat rijst, groente en friet. Allemaal koud. Na het teruggegeven te hebben, kreeg ik een nog kleiner stukje vlees, die ook koud was. Wij hadden nog geluk dat we nog redelijk snel ons eten kregen, want er waren mensen die er al vanaf 18.00 uur zaten en om 20.45 nog niets te eten hadden gehad. Het restaurant opzich is wel gezellig, maar met drie mensen in de bediening werkt dit niet. Wij gaan hier nooit meer heen! Een schande dat ik hier 35 euro voor heb betaald.
Ferdy S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Geen aanmerking of opmerking.
Het beste is om het zelf te proberen.
Smaken verschillen maar een ding ik hou van lekker eten. troep eet ik echt niet
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
3 december jl gegeten. We hadden de tapas. eenvoudige hapjes en helaas was de Gyros koud. Maar de reden dat we deze recensie schrijven is het volgende: we nemen altijd een fles wijn bij het eten. En vroegen om een goede fles wijn, we hadden er ooit een Griekse wijn gedronken en die was wel bevallen. De eigenaar kwam met een fles liet deze nauwelijks zien en draaide deze al open en schonk in, nee hij had niet de Griekse wijn waarom we vroegen, maar deze was ook heel lekker. Daarna verdween de eigenaar volledig uit beeld en hebben hem ook die avond niet meer gezien???? We kijken altijd even wat voor wijn er in het 'vat'zit. Wat bleek !!! Deze wijn kwam van de LIDL en kost €2,99. Hoe kan een restaurant nu wijn kopen bij de LIDL en dit serveren in zijn eigen restaurant??? Hou me te goeden ook bij de LIDL zijn prima drinkbare wijnen, maar niet voor een restaurant. Wanneer je enige trost hebt mag je toch wel de wijn waar je fier op bent serveren, maar niet van de LIDL. We kregen South Eastern Cabernet Sauvignon 2015 Rosecreek. Wanneer je als restaurant toch LIDL wijn wilt schenken, oke, maar let dan wel op wat je er voor rekent. Bij afrekenen stond deze wijn voor €21,50 op onze rekening. Dit is werkelijk te GEK VOOR WOORDEN!!
jolandazegers .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Laatst voor de eerste keer gegeten,maar gelijk ook de laatste keer. Slecht eten,slechte bediening,erg lange wachttijden. Vlees was taai,patat vettig. Restaurant doe veel met aanbiedingen doet,maar al kan je er soms goedkoop eten ,ik zou er nooit meer naar toe gaan.
Franzeg .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Anderhalf jaar geleden hier nog meerdere malen heerlijk gegeten. Maar waar is het mis gegaan? Afgelopen vrijdag geweest. Bediening waardeloos. Geen uitleg over menu, volle wijnglazen vielen. Erg lang wachten op het eten en hadden varkenshaas als hoofdgerecht. Deze was zo droog. Met geen mes door te komen. Een haar in de baclava.
De eigenaar over het slecht bereidde eten aangesproken. Hij begreep het niet. Kregen kortingskaart mee voor volgende keer maar die zal er niet
meer komen. Jammer van wat ooit een goede zaak was.
Franzeg .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
meer komen. Jammer van wat ooit een goede zaak was.
Arjo W.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Gegeten met een bon van Groupon. Voorgerecht (een Griekse salade en een trio van de kok) was lekker. Hoofdgerecht lamsvlees uit de oven was redelijk, niet echt een bijzondere smaak en de groenten waren te gaar. De service was ronduit slecht. Hadden navraag gedaan wat een gerecht precies was, maar zelfs na meerdere keren vragen geen antwoord gekregen. Het hoofdgerecht stond meteen nadat we met het voorgerecht klaar waren op tafel. Na het eten moesten we juist weer erg lang wachten om koffie te bestellen. Niet voor herhaling vatbaar.
M K.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Het eten was goed. Konden niet met de pin betalen. Hierdoor 10 minuten moeten lopen om ergens contant geld te kunnen pinnen. Dit werd niet in dank afgenomen, duurde hun te lang.
Niet klantvriendelijk.
natalie K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Het was heel gezellig met live muziek . typische Griekse sferen ! ruime keuze op de menu kaart , wij komen uit Deventer en kregen 1 nagerecht gratis in de tegemoetkoming voor de benzine echt top service .. komen hier zeker terug
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Erg rommelig ze gaven ook aan dat ze net twee nieuwe bediendes hadden en die gaven aan dat er weinig overleg onderling is
Meerdere keren dat er drinken en eten verkeerd wer4d bezorgt en de bazin zelf wist zelf de tafel nummers niet eens
Eten wat kwam was naar verhouding erg karig wij grieken heel vaak maar deze keer was wel heel erg belabberd
Wat ik het ergste vond was dat het personeel meerdere keren een grote mond kregen in het bijzijn van klanten wat ik echt niet vind kunnen
Toetje hebben we maar niet genomen we waren het eigenlijk wel zat
Meerdere mensen hadden klachten en zij deden het af van het is de laatste maanden niet zo druk geweest als nu niet erg klantvriedelijk
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
jvegdom .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
We waren hier met de AH-actie. Ontvangst was rommelig, duurde lang voordat we de kaart kregen en men iets te drinken aanbod. Daarna ging het redelijk vlot. Kwalitatief was het eten oké, wat zeer teleurstellend was, was de omvang van de porties. Onze 2e driegangenmenu was gratis, maar het leek erop dat men dit compenseerde door 1 portie over 2 borden te verdelen. Het voorgerecht gebakken aubergine waren 3 plakjes met een kloddertje taziki. Kost toch 6,5 euro.... De gekozen strategie werd doorgetrokken in het hoofdgerecht.
Toen de uitbater nadien vroeg of alles oké was geweest en ik iets zei over de grote van de porties werd mij iets onverstaanbaars toegegromd. Voor ons geen herhalingsgevaar.
Olof T.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Door personeels te kort was het zeer lang wachten op de gerechten en drinken. En als ze een keer langs kwamen dan waren ze weer de helft vergeten. Het eten was wel zeer goed
vanesa .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Door omstandigheden veel te lange wachttijden voor het eten en ook het drinken en dus veel ontevreden klanten.
Sfeer was zeer gespannen
JWolbers .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Vriendelijke service! Wachttijden waren wel ongekend lang, zowel voor het voor- hoofdgerecht als later voor het nagerecht minimaal een half uur wachttijd voordat de bestelling werd opgenomen. Voor drankjes idem.

Kwaliteit van gerechten: matig. Het vlees was mooi gegrild en smaakvol (+), verder vielen de (bij)gerechten erg tegen. Geen tot amper groenten/ salades die vrij smaakloos waren. Voor zes personen hadden we een erg klein bordje met patat. Een tweede bordje werd als extra in rekening gebracht.
De toetjes waren ronduit treurig. Een dame-blanche die bestond uit twee smeltende bolletjes vanille-ijs met een minischeut chocoladesaus.

Al met al een zeer matige Griek, waarbij de vriendelijke service en de bereiding van het vlees er positief uitsprongen.