Taverne Alexandros

Brinklaan 132 7311 JE Apeldoorn Nederland Kaart

Over het restaurant Taverne Alexandros

Samen delen in Apeldoorn

In Griekenland is het gebruikelijk om samen met vrienden en families mezedes te delen. Een meze is een klein gerechtje, dat in combinatie met andere mezedes wordt gegeten. Samen deel je verschillende gerechtjes op kleine schalen om vervolgens de hele avond te lachen en te praten. Beleef de echte levendige sfeer waar de Grieken om bekend staan in Apeldoorn!

Meer informatie over restaurant Taverne Alexandros

6,1
5,1
6,6
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Taverne Alexandros

Riko S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2018
Op zich een mooi restaurant qua inrichting. Gereserveerd via Social Deal. Op de Social Deal website staat vermeld dat het compleet verzorgd is, ouzo bij arriveren, en gewoon kiezen Van de kaart. Maar al snel ging het mis. De eigenaar vroeg waarom we via Social Deal gereserveerd hadden? Voor ons was dit de eerste keer via SD. Toen we aan de tafel zaten kwam de serveerster drank opnemen. Daarna kwam ze nogmaals en vroeg nog voordat wij de kaart hadden gekregen of wij brood met zaziki wilde. In principe wilde wij dit wel, maar er was verwarring omdat dit ook als voorgerecht op internet stond vermeld. Mijn vrouw stelde hier een vraag over waarop de eigenaar zei geirriteerd dat alleen hollanders dit doen. Vervolgens kregen wij de gerechten geserveerd. Ik kreeg niet het gerecht wat ik besteld had, maar besloot het te accepteren. Uiteindelijk werd bij iedere gang wel een verkeerd gerecht aangeboden. De portionering moet echt wat ruimer. Voor veel gerechten op de kaart wordt een supplement van 2 euro gevraagd. Mijn Bifteki was op zich best oke. Bij het afrekenen ging het ook fout. Te veel gerekend, werd uiteindelijk gecorrigeerd maar niet van harte. Bovendien moesten we lang wachten op de rekening. Terwijl er nog maar 2 tafels bezet waren. Ook bij ons was de pin automaat stuk. Uit andere recensies blijkt die al jaren stuk te zijn. Zou haast gaan denken dat hier de inkomsten creatief worden geregistreerd. Gedurende de hele avond was er een zanger die aan een stuk doorzong. Live muziek kan leuk zijn, mits afgestemd op de sfeer. De eigenaar en de zanger waren de enige twee die er van genoten. Jammer dat het in zo een mooie tent ontbreekt aan hostmanship. De ouzo en het mandje brood met zaziki hebben we nooit gehad. Eigenlijk zie je het al bij binnenkomst. Als er op een zaterdagavond van de circa 80 plaatsen er maar 17 bezet zijn moet je jezelf achter je oor krabbelen. Wij gaan hier nooit meer heen.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Prima eten maar totaal uit verhouding met de prijzen. Daarnaast kinderstoel heel vies. In het restaurant ook aangegeven maar staan niet open voor feedback laat staan dan ze het goed proberen te maken. Als kers op de taart was de pin stuk. Teleurstellend bezoek. Wij gaan hier niet meer heen.
Judith B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
Het stokbrood was karig (6 plakjes stokbrood voor 2) de andere voorgerechten waren redelijk oké. De hoofdgerechten, lauwe patat, kip niet gaar. Na 5 minuutjes kwam voor de 2e x dezelfde gerechten. Echter was de kip nog steeds niet helemaal gaar, de patat was wel warm. Nagerechten werden op een bord geserveerd wat leek alsof het uit de vriezer kwam. De gerechten werden ook, zonder pauze, achter elkaar door geserveerd. Het bestek na voorgerecht gebruiken voor hoofdgerecht. Zeer slecht.
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Met twee personen hier wezen eten via een Social-Dealaanbiedingen. We waren al vroeg op de avond en het was nog erg rustig. Misschien dat het daardoor kwam, maar we werden vlot te word gestaan. Binnen 5 minuten na binnenkomst stonden de drankjes al op tafel. Het eten was niet spectaculair, maar heel behoorlijk Vooraf een prima spinazie in bladerdeeg en voor mijn vrouw een tonijnsalade die ze erg lekker vond. De hoofdgerechten waren mooi opgemaakt en het vlees was lekker gekruid. Alleen de baklava die ik als toetje had vond ik zelf wat minder, maar dat is misschien omdat ik alleen de Turkse versie ken. Restaurant ziet er aardig uit; alleen het systeemplafondje doet enigszins afbreuk aan de Griekse uitstraling. Al met al echter tevreden.
J. B.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Wij zijn voor de 2e keer wezen eten in dit restaurant met een bon van vakantieveilingen, en is zeer goed bevallen.
Werden vriendelijk ontvangen.
Bediening was super, goed uitgelegd, en behoorlijk snel.
De muziek was niet hinderlijk en was op de achtergrond.
Het eten was ruim voldoende en goed van smaak.
De service krijgt een ruime voldoende.
Het decor in het restaurant is ook prachtig.
We gaan er zeker nog eens weer naar toe.
Kelsey B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Heel slecht!
Allereerst slecht ontvangen. Stond al 5 minuten in de zaak en niemand die ons ontving. Zelf personeel opgezocht die je totaal negeert!! Eindelijk tafel gekregen. Drankjes en door naar menukaart. Onduidelijke kaart zonder uitleg waar je uit mag kiezen etc. ( was via vakantieveilingen). Na 2x te hebben gevraagd hebben we een keus gemaakt. Voor en hoofdgerecht snel geserveerd. Kleine porties. Gyros was bleek en smaakloos en suflaki was gewoon een varkenssaté op houten prikker, ook smaakloos. Leek wel uit een pakje van de supermarkt te komen. Als toetje had ik baklava die volgens mij net uit de vriezer kwam want was zo koud en licht bevroren nog. Ik wil het restantje afrekenen. Geen pin!! (Het is 2018 mensen...) moest ik nog geld gaan halen en vervolgens 4 minuten op me wisselgeld gewacht die zo in me handen werd gegooid. Geen enkel bedankje voor onze komst o.i.d. geen aanrader.
Peetje S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2018
onlangs in dit restaurant gegeten met groupon bon. Op zich was de bediening vriendelijk. Het eten was niet slecht maar de porties waren echter zeer klein, voorzien van een paar frietjes en een paar blaadjes sla. Voor veel gerechten op de kaart moest een supplement worden betaald van 2 euro. Toen ik wilde afrekenen, bleek dat het pinapparaat het niet deed en kon ik door de vrieskou heen een pinapparaat op gaan zoeken. Schijnt hier wel eens vaker te gebeuren, waardoor ik wel mijn twijfels heb of het uberhaupt aan een defect pinapparaat ligt. Wij komen hier in ieder geval niet meer terug.
prodnier R.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Verschrikkelijk wat een chaotische avond , personeel wat niet was komen opdagen of iets dergelijks ,echt een complete chaos in de keuken en bij de bediening ! Geen mens die fatsoenlijk uitleg kwam geven over hoe t een en ander tot stand kwam en hoe lang het duurde voor dat er iets te eten of drinken op tafel kwam , nog nooit zo'n slechte uit eten avond mee gemaakt als deze avond ....ruim 3 uur gezeten voor een kopje koffie ,glaasje drinken een voor en hoofdgerecht ...en een toetje die ws nooit meer geserveerd werd ....uhhhhhhhhhhh wat een avond !
prodnier R.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Armon V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Werkelijk nog nooit in zo'n slecht restaurant geweest. Er stonden slechts drie mensen in de bediening, waaronder de eigenaar. En dat met een vol restaurant. Na 45 minuten wachten werd ons eindelijk naar wat te drinken gevraagd. Vervolgens een half uur wachten op het voorgerecht, dat nog wel te eten was. Het hoofdgerecht was echt dramatisch. Een klein stukje vlees met wat rijst, groente en friet. Allemaal koud. Na het teruggegeven te hebben, kreeg ik een nog kleiner stukje vlees, die ook koud was. Wij hadden nog geluk dat we nog redelijk snel ons eten kregen, want er waren mensen die er al vanaf 18.00 uur zaten en om 20.45 nog niets te eten hadden gehad. Het restaurant opzich is wel gezellig, maar met drie mensen in de bediening werkt dit niet. Wij gaan hier nooit meer heen! Een schande dat ik hier 35 euro voor heb betaald.
Ferdy S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Geen aanmerking of opmerking.
Het beste is om het zelf te proberen.
Smaken verschillen maar een ding ik hou van lekker eten. troep eet ik echt niet
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
3 december jl gegeten. We hadden de tapas. eenvoudige hapjes en helaas was de Gyros koud. Maar de reden dat we deze recensie schrijven is het volgende: we nemen altijd een fles wijn bij het eten. En vroegen om een goede fles wijn, we hadden er ooit een Griekse wijn gedronken en die was wel bevallen. De eigenaar kwam met een fles liet deze nauwelijks zien en draaide deze al open en schonk in, nee hij had niet de Griekse wijn waarom we vroegen, maar deze was ook heel lekker. Daarna verdween de eigenaar volledig uit beeld en hebben hem ook die avond niet meer gezien???? We kijken altijd even wat voor wijn er in het 'vat'zit. Wat bleek !!! Deze wijn kwam van de LIDL en kost €2,99. Hoe kan een restaurant nu wijn kopen bij de LIDL en dit serveren in zijn eigen restaurant??? Hou me te goeden ook bij de LIDL zijn prima drinkbare wijnen, maar niet voor een restaurant. Wanneer je enige trost hebt mag je toch wel de wijn waar je fier op bent serveren, maar niet van de LIDL. We kregen South Eastern Cabernet Sauvignon 2015 Rosecreek. Wanneer je als restaurant toch LIDL wijn wilt schenken, oke, maar let dan wel op wat je er voor rekent. Bij afrekenen stond deze wijn voor €21,50 op onze rekening. Dit is werkelijk te GEK VOOR WOORDEN!!
Jolanda Z.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Laatst voor de eerste keer gegeten,maar gelijk ook de laatste keer. Slecht eten,slechte bediening,erg lange wachttijden. Vlees was taai,patat vettig. Restaurant doe veel met aanbiedingen doet,maar al kan je er soms goedkoop eten ,ik zou er nooit meer naar toe gaan.
Francis Z.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Anderhalf jaar geleden hier nog meerdere malen heerlijk gegeten. Maar waar is het mis gegaan? Afgelopen vrijdag geweest. Bediening waardeloos. Geen uitleg over menu, volle wijnglazen vielen. Erg lang wachten op het eten en hadden varkenshaas als hoofdgerecht. Deze was zo droog. Met geen mes door te komen. Een haar in de baclava.
De eigenaar over het slecht bereidde eten aangesproken. Hij begreep het niet. Kregen kortingskaart mee voor volgende keer maar die zal er niet
meer komen. Jammer van wat ooit een goede zaak was.
Francis Z.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
meer komen. Jammer van wat ooit een goede zaak was.
Arjo W.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Gegeten met een bon van Groupon. Voorgerecht (een Griekse salade en een trio van de kok) was lekker. Hoofdgerecht lamsvlees uit de oven was redelijk, niet echt een bijzondere smaak en de groenten waren te gaar. De service was ronduit slecht. Hadden navraag gedaan wat een gerecht precies was, maar zelfs na meerdere keren vragen geen antwoord gekregen. Het hoofdgerecht stond meteen nadat we met het voorgerecht klaar waren op tafel. Na het eten moesten we juist weer erg lang wachten om koffie te bestellen. Niet voor herhaling vatbaar.
M K.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Het eten was goed. Konden niet met de pin betalen. Hierdoor 10 minuten moeten lopen om ergens contant geld te kunnen pinnen. Dit werd niet in dank afgenomen, duurde hun te lang.
Niet klantvriendelijk.
Natalie K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Het was heel gezellig met live muziek . typische Griekse sferen ! ruime keuze op de menu kaart , wij komen uit Deventer en kregen 1 nagerecht gratis in de tegemoetkoming voor de benzine echt top service .. komen hier zeker terug
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Erg rommelig ze gaven ook aan dat ze net twee nieuwe bediendes hadden en die gaven aan dat er weinig overleg onderling is
Meerdere keren dat er drinken en eten verkeerd wer4d bezorgt en de bazin zelf wist zelf de tafel nummers niet eens
Eten wat kwam was naar verhouding erg karig wij grieken heel vaak maar deze keer was wel heel erg belabberd
Wat ik het ergste vond was dat het personeel meerdere keren een grote mond kregen in het bijzijn van klanten wat ik echt niet vind kunnen
Toetje hebben we maar niet genomen we waren het eigenlijk wel zat
Meerdere mensen hadden klachten en zij deden het af van het is de laatste maanden niet zo druk geweest als nu niet erg klantvriedelijk
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017