Taverne Alexandros

Brinklaan 132 7311 JE Apeldoorn Nederland Kaart

Over het restaurant Taverne Alexandros

Samen delen in Apeldoorn

In Griekenland is het gebruikelijk om samen met vrienden en families mezedes te delen. Een meze is een klein gerechtje, dat in combinatie met andere mezedes wordt gegeten. Samen deel je verschillende gerechtjes op kleine schalen om vervolgens de hele avond te lachen en te praten. Beleef de echte levendige sfeer waar de Grieken om bekend staan in Apeldoorn!

Meer informatie over restaurant Taverne Alexandros

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Hillie V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Koud in de zaak. Toen we om een ander plekje vroegen omdat we in de trek van de deur zaten werd daar niet op ingegaan. In mijn glas drinken er zat een stukje plastic van het flesje . Het duurde erg lang voordat we het voorgerecht hadden. van het hoofdgerecht was het lamskoteletjes niet gaar. verder was het eten smakelijk maar niet bijzonder. Ook de rekening klopte niet ik moest zelf nog aangeven dat ze een drankje vergeten waren te rekenen. Kortom ,voor ons geen tweede keer hier
Larissa V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Marianne M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Vooral lange wachttijden toen het restaurant vol zat. Opnemen van het nagerecht duurde erg lang, toen wilden we nog koffie maar niemand kwam meer naar ons toe, dat hebben we laten zitten. Eten was prima, had van mij nog wel iets warmer gemogen.
J B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Bij binnenkomst was het druk in het restaurant. Er waren nog een paar tafels beschikbaar. We moesten erg lang wachten op de voorgerechten. Een mandje brood zou al een aardige invulling gegeven hebben, maar helaas. De porties van de voorgerechten vielen een beetje tegen. De hoofdgerechten en desserts waren goed.
Het vriendelijke personeel zou meer met elkaar kunnen afstemmen zodat niet voer keer binnen een kwartier gevraagd wordt of alles naar wens is.
Op de kleine porties van de voorgerechten (garnalencocktail, tonijnsalade, gevulde champignons) na, vonden we het verder prima in orde.
Alice V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Het was weer gezellig en lekker en alle tijd om rustig te genieten
Ivo U.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Wij zijn daar voor de 1e keer gaan eten door de AH actie. Beide een 3-gangen menu genomen, de soep had wat heter gemogen, maar voor de rest prima. Tip voor de bediening: houd je eigen tafels aan, stem met elkaar af wie welke tafels van eten/ drinken verzorgt en bestellingen opneemt. Het was nu wat verwarrend zowel voor de bediening als de klant. Verder goed restaurant prima gegeten.
Dennis N.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Was heerlijk eten, zo lekker heb ik nog nooit gegeten. Dit is een echte aanrader. Ik had een mix gril je proefde de perfectie in ze er in gestopt hebben.
Mijn vriendin had de mousaki die was ook heerlijk! Ik had een stukje geproefd maar die was ook heerlijk net als de toetjes
Het personeel was ook van top kwaliteit ik kon geen minpunt vinden.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
6-1-2017 Via Groupon bon voor twee personen aangeschaft. We werden vriendelijk welkom geheten. Ik vond het wel wat frisjes in de zaak, maar heb hiervan niets gezegd, dacht dat het aan mijzelf lag. Maar aan het einde van de avond had ik het nog steeds koud.
Voorgerecht: kalamaris en warme dolmadakia. De inktvis was een stuk rubber zonder het lekkere laagje panneer, de dolmadakia was uitgedroogd. Teruggestuurd. We hebben beiden een nieuw voorgerecht gekregen, de dolmadakia was nu goed. Zat niet veel smaak aan, moest op smaak gebracht worden met de bijgeleverde saus waar een vetlaagje op dreef. De kalamaris was ook nu niet echt verpakt in een krokant laagje, maar smaakte wel redelijk. Helaas was de toon al wel een beetje gezet hierdoor.
Hoofdgerecht: giros met kaas en bifteki met giros. De giros met kaas was volgens mijn man niet zo'n succes, er lag veel vocht onderin de schaal.
Hij heeft het dan ook niet opgegeten. Maar een aardige dame van de Bediening kwam vragen of hij dan nog wat anders wilde eten. Dit keer een bord giros besteld. Dit was wel aardig te eten. Ook mijn bifteki smaakte redelijk. Het had van ons wel wat gekruider gemogen. Het smaakte nu een beetje laf.
De salade die op elk bord lag was niet lekker. Leek verlept en was erg waterig en had geen (lekkere) dressing.
De huiswijn die wij bestelde vond ik ook niet zo lekker. Hij leek wel aangelegd met water. Smaakte erg wrang.
Over de bediening niets dan goeds. De dames in de zaak waren zeer voorkomend en vriendelijk. Ik hoop dat de mensen in de keuken hun eigen kookkunst eens onder de loep nemen. Voorlopig eten wij hier niet weer ook al worden er nog zoveel acties ingezet. Jammer. Als ik Grieks wil eten dan wil ik ook een "Griekse" nasmaak hebben.
Dini V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Roza V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Ten 1e was onze reservering niet bekend, er stond niets in de agenda. Wij hadden zelf ter controle van de tijd gelukkig gebeld toen bleek dat er niets in de agenda stond maar konden wel komen, Het restaurant was voor nog niet de helft vol en ademde totaal geen kerstsfeer uit. In tegenstelling tot de vorige keren kwamen de bestellingen zeer kort achter elkaar, ook niet altijd fijn. Wij konden niet met pin betalen, de ene ober zei dat er de vorige dag een storing was opgetreden in het apparaat, de serveerster vertelde dat het 2 uur daarvoor was begonnen.......dus wie spreekt de waarheid. Wilde het ter plekke dan digitaal overmaken maar dat kon niet want ze hadden geen rekening waar het naar overgemaakt kon worden......????????????? We moesten contant betalen, dat kon niet anders, dus moest ik naar het dichtstbijzijnde bankfiliaal lopen om geld te pinnen. Al met al is het toch heel teleurstellend geweest, hebben onze bedenkingen en is dit de laatste keer dat wij daar gaan eten.
Els L.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Vriendelijk personeel, bijzonder lekker eten, borden leuk opgemaakt, kortom fijn en goed restaurant, zeer geschikt en de moeite waard
Ingeborg V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Zaterdag wezen eten met de actie van de AH. Het eten ging erg snel achter elkaar waren binnen een uur weer buiten met 3gangen. Jammer want vinden het altijd gezellig lang te zitten. Hoeveelheid was prima al viel het dessert erg tegen, dame blanche was erg teleurstellend, erg weinig en niet mooi opgediend. We hadden nog drinken en werd de hele tijd gevraagd of we nieuwe wilde. Hadden het idee dat we weer snel weg moesten.
Joost B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Lekker en gezellig restaurant. Het voorgerecht en het hoofdgerecht waren van uitstekende kwaliteit. Het dessert vond ik wat minder. Heel eenvoudig op het bord gekwakt en het vers fruit was helemaal bruin. Vond het er niet vers uit zien.
swaniek .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
We hadden voor Taverne Alexandros gekozen, maar we waren heel benieuwd hoe het zou zijn. Niet alle recensies waren namelijk even positief. Met de AH-actie konden we uit alle gerechten van de kaart kiezen, het goedkoopste was gratis. We hadden alle 6 wat anders en iedereen was heel tevreden: alle borden waren mooi opgemaakt, de porties waren ruim voldoende en -het belangrijkste- alles smaakte ons goed! Ook de bediening was vriendelijk en attent, ook naar onze vriendin, die glucose- en lactosevrij moet eten. Wij hebben met ons zessen een prima avond gehad!
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We hadden gereserveerd en bij binnenkomst aan een tafeltje bij de deur gezet. Het vroor buiten, dus bij elke gast zaten we in de kou. Ons verzoek om een ander tafeltje werd gehonoreerd, maar per abuis werden andere gasten aan dat tafeltje gezet en werden wij verder vergeten. De tafeltjes staan zo dicht bij elkaar, soms slechts een trapleuning er tussen, ik heb geen behoefte om de verhalen van de buurtafels te horen.De zaak moest vol, alleen het personeel kon dit echt niet aan.Flesje wijn besteld, na 45 minuten maar eens gevraagd waar het bleef. En zo ging het de hele avond door. Als ik al die recensies lees met al die klachten over de service, dan begrijp ik echt niet waarom hier niks aan gedaan wordt. De eigenaar interessert het totaal niet wat je er van vindt daar. Voorgerecht: verrassing van Alexandros, was een dikke teleurstelling: huzarensalade, sla fetabolletje en een gehaktballetje. De mosselen waren goed, alleen had daar brood bij gemoeten (het had geen zin om dat nog te vragen, dan hadden we het pas bij het dessert gekregen). Lamsbout uit de oven smaakte goed, maar het is zo donker in de zaak, dat je geen idee hebt wat je op je bord hebt. Dorade was vreselijk, een droog en klein stukje vis voor €19.50!!! Lang moeten wachten op hoofdgerecht en na onze vraag waar het bleef, kwam het ineens op tafel, wellicht heeft de vis wat lang onder de warmtelamp gelegen? Dessert: griekse yoghurt met honing en walnoten werd geserveerd op een bord uit de vriezer: de honing was er niet vanaf te krijgen, de yoghurt dus niet zoet te krijgen en die kruimels zouden dan walnoten voor moeten stellen?Er werd nooit gevraagd of het gesmaakt had, dat is toch vreemd. Zeer teleurstellende ervaring en kennelijk deel ik deze ervaring met velen.
Wiebe O.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het was niet al te druk. De gerechten werden heel creatief opgediend en de kwaliteit was goed.
De ontvangst door het personeel was hartelijk en heel geïnteresseerd.
De wachttijd voor de gangen was kort en dat vonden wij heel prettig
Jet D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Slechte ervaring! Wij waren met 6 personen. Ondanks reservering geen tafel vrij. Moesten een half uur wachten zonder drinken. Na weer een uur wachten voorgerecht. Na 2uur wachten nog steeds geen hoofdgerecht, kregen steeds verkeerde schotels wat voor andere tafels was bestemd. Zijn om half 10 gaan afrekenen en ergens anders gegeten. Kregen als excuus een fles wijn en een tegoedbon van 45euro waar we echt niet op zaten te wachten. Hier komen wij nooit meer!
Anieta S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Als je zoveel gasten in je restaurant ontvangt, moet je ook voldoende personeel in de bediening hebben. Tip: organiseer het geheel beter. Er leek weinig systeem in te zitten, met als gevolg vele boze gasten. En nooit doen: de collega's de schuld geven van geuite klachten.
Tina H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Duurde lang tot we drinken hadden, eerste drankjes niet ontvangen . Na half uur iemand aan gesproken die de bestelling op nam (voor en hoofdgerecht) voor het drinken. Daarna lang gewacht op het voorrecht. Stokbrood met kruidenboter, heerlijk! Echter heeft dit onze tafel niet bereikt en kregen we meteen het hoofdgerecht. Eten was lauw en de kip zat geen smaak aan. Waren er via veiling en bon was door hun bij aankomst ingenomen en later bij betaling konden ze die niet meer vinden. Personeel is chaotisch en beste man was niet heel aardig tegen z'n personeel terwijl hun het beter deden.
TheodeMan .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Prima ontvangst.
Konden met de AH/iens actie gewoon kiezen van de kaart.
3 gangenmenu's (schotels) genomen en het was zeer goed alhoewel we eigenlijk wel iets meer vlees gewend bij een grieks restaurant, wij gewoon gemiddelde eters.
Dessert (ijs) was ook minimaal.
Ambiance uitstekend.
Personeel uitstekend en niet te opdringerig.. af en toe ff een grapje.
Eten uitstekend.
Komen hier graag nog eens terug.