Taverna Kostas

• Af te huren , Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Taverna Kostas

Nehallenia .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Uitstekend. Veel meer dan dit kun je echt niet verwachten van een Grieks restaurant. Zeer goede kwaliteit van de gerechten. De huiswijn is echter niet geweldig voor de gevraagde prijs. Daar zou nu net een stapje gemaakt kunnen worden. Alhoewel Griekse wijn meestal wat minder is. De bediening is meer dan vriendelijk. De kaart mag overigens best wel eens worden aangepast. Dat wel. We komen hier vaker. Op een gegeven moment verwacht je iets meer inspiratie als het gaat om vernieuwende gerechten. Het blijft goed maar wel een herhaling van zetten.
We willen graag bijven komen, maar ik hoop dat de kok af en toe een nieuw gerecht op de borden schrijft
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Lekker gegeten. Prima souvlaki. Prima salade. En eens niet zo zout als vaak in griekse restaurants. Gezellige atmosfeer ook.
Willem_Zon .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
In Middelburg en zin in Grieks eten? Ga naar Kostas. Qua decor zit je meteen in Griekse sferen, al ziet het er anders uit dan de doorsnee Hollandse Griek. Vanwege de zomer en het aardige weer namen we een tafel, gelankeerd door aardige muurschilderingen, in de tuin aan de achterzijde. Met daarbij de rondlopende katten, waarvan eentje met drie poten, waan je jezelf in Griekenland. De kaart is niet heel erg uitgebreid, maar er staat genoeg op en hij is voldoende gevarieerd. We namen mezze in twee gangen, waarbij we startten met Kostas mix: tzaziki, melitzano en tirosalata. We bedankten voor de tarama want we houden nu eenmaal niet van viskuit. Tevens namen we de courgetteburgertjes en de dolmades. Alledrie de gerechten bevielen erg goed. De wijnbladeren waren erg zacht en de auberginedip was lekker grof. Dat hebben we wel eens anders gehad. Ook de keftedes bij de tweede gang en de feta fournou hadden een totaal andere look en uitvoering dan we tot nog toe gewend waren, maar beide waren bijzonder smakelijk. De kok heeft echt een eigen stijl, inderdaad niet zo zout (zie hieronder) maar op en top Grieks. Ook leuk en lekker de halve literflesjes Retsina. Qua prijzen is het, voor Griekse begrippen, redelijk hoog, maar nog steeds betaalbaar. Ja, en de service? Helemaal goed. Vlot, attent, goed advies en dan ook nog eens uiterst vriendelijk. Kortom, hier zit je goed.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Heerlijk gegeten met zn vieren. Aankleding niet ons ding maar weer eens iets anders als de nep beelden en de blauw witte schilderijen. Kaart is ook totaal anders, ook langs de kant hangen wat andere gerechten buiten de kaart om. Hier wordt met gevoel gekookt, alles vers en niet te zout. Porties ruim en de borden mooi opgemaakt. Varkenshaas met feta tongstrelend! Heerlijk gegeten en voor herhaling vatbaar
robbert-6 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Eigenlijk ongepland kwamen we bij Taverna Kostas terecht (wilden Italiaans gaan eten want ik ben geen fan van de Griekse keuken). Bij het zien van de voorgevel waren we nog niet overtuigt om direct binnen te stappen. Toch gedaan en geen moment spijt gehad!
De bediening was warm en absolute bonus voor ons was is dat je heerlijk buiten in de sfeervolle tuin kunt tafelen. Het eten was totaal anders dan mijn ervaring met Grieks eten tot nu toe: verrrukkkkelijk!!! Een echte aanrader wat mij betreft en ik ben hierdoor gaan genieten van de Griekse keuken.
M K.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Gisteren hier een hapje gegeten. Het eten smaakte prima, bediening zou wat sneller kunnen maar ook niet heel hinderlijk ala je geen haast hebt.
Aankleding is ok, niets bijzonders.
JohanSmit19 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Heerlijk grieks gegeten tijdens een werkdag met onze collega's.Wij zijn dol op visgerechten en deze smaakten heerlijk.

De service is af en toe wat traag.Hopelijk doen ze daar wat aan. decor is gewoon rustig.Niet op de terras gezeten,misschien als we terugkomen.

Maurice L.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Vorige week zaterdag weer eens bij Kostas gegeten en blijft een verademing bij de 'standaard' Grieken met overdadige vleesschotels waar het meeste vlees met dezelfde kruiden zijn bereid (en smaakt). Deze keer wel binnen gezeten maar in de zomermaanden is het prima buiten vertoeven in de tuin inclusief druiven, tafels van oude pallets en griekse bedelkatten :-)
Vooraf de keftedes gegeten en waren heerlijk bereid met kaas, verse kruiden en gehakt, als hoofdgerecht een pittige ovenschotel met varkenshaas wat (h)eerlijk smaakte en was bereid met goed vlees en verse kruiden.
Voor mij echt een aanrader voor mensen die willen weten wat de griekse keuken echt kan inhouden.
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Dit restaurant als tip gekregen van een collega die in die omgeving woont en net even een ander adresje wilde geven dan waar je normaal als toerist in een stad normaal heen gaat. Prima tip: De gerechten waren heerlijk, het restaurant bescheiden en de bediening vriendelijk. Zeker een aanrader als je gewoon lekker Grieks wilt eten.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
heel klein grieks restaurantje waar nog met liefde grieks wordt gekookt. geen grote Griekse vreetschuur met honderd tafels maar heel prettig intiem sfeervol bijna net echt grieks eten en drinken. niet verder vertellen hoor..
Iris M.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2012
Zaterdag hier gegeten. Wat een aangename verrassing, zowel qua sfeer als kwaliteit van het eten! Ben vaak in Griekenland geweest, ga vaak uit eten en eet ook regelmatig Grieks, maar dit restaurant hoort voor mij wel bij de betere (Griekse) restaurants. De inrichting van het restaurant is erg stijlvol, maar toch gezellig, je voelt je er meteen thuis. Wij zaten met tien personen aan een grote tafel vlakbij de keuken en de deur naar de binnentuin. Het was nu te koud, maar met mooi weer kun je daar fantastisch buiten eten. Wij hebben alleen mezes (kleine voorgerechten) besteld en daarna toetjes. De gerechten waren stuk voor stuk erg lekker en goed klaargemaakt. Vooral de spanakopita was erg goed. Mooi bladerdeeg met sesamzaadjes en een vulling van spinazie en dille. Je kon merken dat er met plezier en aandacht gekookt werd. Van de toetjes was de (warme) baklava een groot succes. Er is één kinderstoel aanwezig. De bediening was prima en erg vriendelijk met de kinderen (die ook blij waren met de lolly's aan het eind). Ik kom uit Haarlem en zou willen dat dit restaurant wat dichter bij zat zodat ik er vaker heen kon gaan!