Taverna Dionysos

Overtoom 176HS 1054 HR Amsterdam Nederland Kaart
31-206894441

Over het restaurant Taverna Dionysos

Authentiek Grieks

De pure, mediterrane smaken uit Griekenland gewoon in hartje Amsterdam. Gastheer Nikos ontvangt je met open armen en laat je kennis maken met de authentieke smaken van dit warme land. Prachtig gebruik van kruiden en specerijen, de mooiste producten en heerlijke wijnen; het komt allemaal samen in dit fijne restaurant.

Meer informatie over restaurant Taverna Dionysos

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 01:00
- Bar 17:30 - 01:00

7,2
Erg gunstig
Willibrord K.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Als altijd heerlijk gegeten in een rustige atmosfeer. Mijn Canadese collega was zeer te spreken over de kwaliteit.
P V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk authentiek Griekse gerechten. Alles huisgemaakt en dat proef je.
Top assortiment aan Griekse wijnen tegen een meer dan schappelijke prijs.
De Nemea Gran Reserva is werkelijk top. Veel keuze aan Mezze's.
Prijzen van de gerechten prima!
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heel lekker gegeten, grote porties en heel vriendelijke en snelle bediening. We komen zeker terug!
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Lekker gegeten, goed op smaak alles en al het vlees super mals! Dan is wel eens anders bij een Grieks restaurant.
Minpuntje was de minder vriendelijke eigenaar. Bediening was wel aardig en moest hard werken.
Klaas D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Met zachte Griekse muziek op de achtrgrond is het eten voortreffelijk bediening goed en het eten betaalbaar
Don E.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten. Het hele gezelschap heeft heerlijk gegeten. Lekker informele bediening en ongedwongen sfeer. Een beetje het idee van de ouderwetse Griekse taveerne maar dan binnen. Goed eten voor een redelijke prijs. Kom zeker nog een keer terug.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Taverna Dionysos is een vrij klein Grieks restaurant met een nogal gedateerd en kitscherig interieur en ongerieflijke stoelen. De bediening is correct maar ook typisch mediterraans ingetogen. Vooraf hadden we de taramasalata en de gyros met tomaat, ui en feta uit de oven. Beide gerechten, waarbij uitstekend brood geserveerd werd, vonden we erg smaakvol. We hadden de mixed grill als hoofdgerecht. Daarbij werden tzatziki, een Griekse salade en gebakken aardappeltjes geserveerd. Deze bijgerechten waren prima. Dat kan echter niet gezegd worden van de mixed grill zelf. De verschillende soorten vlees (op het gehakt na) waren veel te ver en ontdaan van alle vleessappen en smaakten derhalve allen eender. De portiegrootte was uitbundig maar meer aandacht voor de kwaliteit was beter geweest.
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
In plaats van een hoofdgerecht maar een aantal voorgerechten laten aanrukken: souvlaki arni met pita, spanakopita, kalamaria skaras, kefalotiri saganaki, keftedes, humos, elies en Griekse baklava toe. Met uitzondering van de te taaie souvlaki arni was het een zeer smakelijk geheel, met eervolle vermeldingen voor de kefalotiri saganaki (gebakken kaas) en keftedes (gehaktballen die aan het Turkse köfte doen denken). En de baklava (met ijs en slagroom) was goddelijk! Een heerlijke Macedonische rosé erbij: topmaaltijd! Niets te klagen. Nou ja, alleen over dat taaie lamsvlees dan. Een beetje.
BasZoeteman .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
heb hier afgelopen weekend gegeten ontvangst was redelijk van niet zo goed oplettend bediening , het is een kleine zaak die zeker aan een sfeervol interieur toe is, jammer van die mix grill die op zich mooie aangemaakt is behalve dat de vlees erg droog was , geflambeerde oude kaas was erg zout het komt omdat te veel oud kaas hebben gebruikt dat de gerecht zijn balans heeft verloren voor onze zo is het mooie geweest helaas
DesireeJansen .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Heerlijk weer open na 4 weken vakantie,
Heerlijke ??????? en lekker brood
Weer even gezellig met raki en wijn
En betaalbaar
jan-bos72 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Een van onze beste maaltijden in Amsterdam. Het eten is geweldig en de eigenaar is zeer warm en vriendelijk. Hij serveerde ons eten, zelfs wanneer het bijna de sluitingstijd was. En dat ook met een glimlach. Het ligt op enige afstand van de toeristische drukte verscholen, en is vooral door de lokale bevolking bezocht.
Rene B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Op de eerste warme zwoele avond in juni wilden 3 personen lekker Grieks eten. En we belanden in Amsterdam op de Overtoom in een tarverna die je meeneemt naar de griekse binnnenlanden. De eigenaar Nikos, klantvriendelijk, rustig maar zeker een scherp oog voor zijn gasten om te zorgen dat het hun aan niets ontbreekt. Het eten is zeer goed en met heerlijke authentieke smaken. Niet alleen wij maar je zag dat iedere gast genoot. Een echte aanrader voor hen die van gemoedelijk en relaxuit eten willen. Nikos en je personeel bedankt. Groet Rene, Marijke en Cees (tafel 5)
Maxime S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Heerlijk gegeten!! Normaal vind ik Grieks eten vaak tegenvallen, doordat het zo veel vlees is en dit niet altijd even goed wordt bereid. Dit was voor mij eindelijk weer een goede ervaring met een Grieks restaurant.
Bij Taverna Dionysos was letterlijk elke mezedes die wij hadden besteld goed. Iedere keer zeiden we weer "Ohhh hmmm, dit is ook lekker zeg!".
Het meisje dat ons bediende was erg vriendelijk en vrolijk.
Inrichting was prima, gewoon wat je van een Griek verwacht.
fransboom .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Met 5 collega's allerlei Griekse tapa's gegeten. Gebakken kaas, calamares, olifantenbonen, tzatziki, auberginepuree, kipspiesjes, dit alles overgoten met een prima rode Griekde wijn gemaakt uit druiven van de monnikenin Noord Griekenland. Een aanrader. Niet duur!
B B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
We hebben hier gegeten met 5 personen. Vooraf hadden wij mezedes een schaal met verschillende warme en koude voorgerechten. Het gehakt was erg zout. Indien je een hoofdgerecht had met gehakt was ook dit erg zout. De kip in pittige tomatensaus was heerlijk. Echt pittig maar lekker
vagebond .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Na onze vakantie in Griekenland als herinnering bij dit Griekse restaurant aan de Overtoom een tafeltje geboekt. En wat scherts mijn verbazing, net zo lekker, zo niet lekkerder dan het eten op Naxos! Een menu voor twee, samengesteld uit voorgerechtjes. We hebben zitten smullen en omdat alles in etappes op tafel komt, heel relaxed. De eigenaar zegt niet veel maar ziet alles op de achtergrond. Een korte blik van mij in een lege waterkan en hop, er staat een nieuwe op tafel. Je voelt je er meteen thuis.
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Een jaar of 10 geleden hier ook gegeten, toen ook goed. Alleen er was toen zeg maar nog voldoende concurrentie tussen de echte Grieken. Nu door verschaald aanbod toch maar weer eens gaan eten, en dat beviel helemaal. Echte authentieke smaakvolle Griekse Mezedes. Tegen normale prijzen. Lambsbout,Mousaka, gegrilde aubergines top. De rest gewoonweg goed. Bediening was vlot en vriendelijk. Nu geen tien jaar meer wachten.
robertomarino .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Heerlijk gegeten in een Griekse ambiance. Vriendelijke bediening, super kwaliteit eten, de giros is een aanrader. Normaal zijn we niet van het Griekse eten, maar dit restaurant is zeker een aanrader!
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Gisterenavond laat nog binnen komen vallen met 5 man. De eigenaar Nikos vond het geen probleem en we hebben het aan hem overgelaten om te beslissen wat we gingen eten, aangezien de koks al bezig waren met het schoonmaken van de keuken. Wat een kwartier later op onze tafel arriveerde, was een groot feest en totaal boven onze verwachtingen: tzatziki, melinzanasalada, gegrilde octopus en inktvisjes, kipspiesjes, lamsballetjes, gebakken feta, gestoofd vlees, zelfgebakken brood en nog heel veel meer. Ook een toetje hoorde later tot de mogelijkheden. Alle gerechten waren vers en heerlijk van smaak.
Een echt pareltje aan de Overtoom.
happer89 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Met 10 man hier wezen eten. We lieten ons verrassen met voor en hoofdgerechtjes, voor ieder wat wils. Dit bleek perfect te zijn. Iedereen was aan het smullen. We hadden lekkere Griekse wijn en natuurlijk ouzo vooraf. De eigenaar is ontzettend vriendelijk. Kortom, hier kom ik graag nog eens terug.