Taverna Dionysos

Overtoom 176HS 1054 HR Amsterdam Nederland Kaart
31-206894441

Over restaurant Taverna Dionysos

Authentiek Grieks

De pure, mediterrane smaken uit Griekenland gewoon in hartje Amsterdam. Gastheer Nikos ontvangt je met open armen en laat je kennis maken met de authentieke smaken van dit warme land. Prachtig gebruik van kruiden en specerijen, de mooiste producten en heerlijke wijnen; het komt allemaal samen in dit fijne restaurant.

Meer informatie over restaurant Taverna Dionysos

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 01:00
- Bar 17:30 - 01:00

Voordelig
Klaas D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Met zachte Griekse muziek op de achtrgrond is het eten voortreffelijk bediening goed en het eten betaalbaar
Don E.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten. Het hele gezelschap heeft heerlijk gegeten. Lekker informele bediening en ongedwongen sfeer. Een beetje het idee van de ouderwetse Griekse taveerne maar dan binnen. Goed eten voor een redelijke prijs. Kom zeker nog een keer terug.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Taverna Dionysos is een vrij klein Grieks restaurant met een nogal gedateerd en kitscherig interieur en ongerieflijke stoelen. De bediening is correct maar ook typisch mediterraans ingetogen. Vooraf hadden we de taramasalata en de gyros met tomaat, ui en feta uit de oven. Beide gerechten, waarbij uitstekend brood geserveerd werd, vonden we erg smaakvol. We hadden de mixed grill als hoofdgerecht. Daarbij werden tzatziki, een Griekse salade en gebakken aardappeltjes geserveerd. Deze bijgerechten waren prima. Dat kan echter niet gezegd worden van de mixed grill zelf. De verschillende soorten vlees (op het gehakt na) waren veel te ver en ontdaan van alle vleessappen en smaakten derhalve allen eender. De portiegrootte was uitbundig maar meer aandacht voor de kwaliteit was beter geweest.
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
In plaats van een hoofdgerecht maar een aantal voorgerechten laten aanrukken: souvlaki arni met pita, spanakopita, kalamaria skaras, kefalotiri saganaki, keftedes, humos, elies en Griekse baklava toe. Met uitzondering van de te taaie souvlaki arni was het een zeer smakelijk geheel, met eervolle vermeldingen voor de kefalotiri saganaki (gebakken kaas) en keftedes (gehaktballen die aan het Turkse köfte doen denken). En de baklava (met ijs en slagroom) was goddelijk! Een heerlijke Macedonische rosé erbij: topmaaltijd! Niets te klagen. Nou ja, alleen over dat taaie lamsvlees dan. Een beetje.
BasZoeteman .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
heb hier afgelopen weekend gegeten ontvangst was redelijk van niet zo goed oplettend bediening , het is een kleine zaak die zeker aan een sfeervol interieur toe is, jammer van die mix grill die op zich mooie aangemaakt is behalve dat de vlees erg droog was , geflambeerde oude kaas was erg zout het komt omdat te veel oud kaas hebben gebruikt dat de gerecht zijn balans heeft verloren voor onze zo is het mooie geweest helaas
DesireeJansen .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Heerlijk weer open na 4 weken vakantie,
Heerlijke ??????? en lekker brood
Weer even gezellig met raki en wijn
En betaalbaar
Jan-bos72 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Een van onze beste maaltijden in Amsterdam. Het eten is geweldig en de eigenaar is zeer warm en vriendelijk. Hij serveerde ons eten, zelfs wanneer het bijna de sluitingstijd was. En dat ook met een glimlach. Het ligt op enige afstand van de toeristische drukte verscholen, en is vooral door de lokale bevolking bezocht.
Rene B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Op de eerste warme zwoele avond in juni wilden 3 personen lekker Grieks eten. En we belanden in Amsterdam op de Overtoom in een tarverna die je meeneemt naar de griekse binnnenlanden. De eigenaar Nikos, klantvriendelijk, rustig maar zeker een scherp oog voor zijn gasten om te zorgen dat het hun aan niets ontbreekt. Het eten is zeer goed en met heerlijke authentieke smaken. Niet alleen wij maar je zag dat iedere gast genoot. Een echte aanrader voor hen die van gemoedelijk en relaxuit eten willen. Nikos en je personeel bedankt. Groet Rene, Marijke en Cees (tafel 5)
Maxime S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Heerlijk gegeten!! Normaal vind ik Grieks eten vaak tegenvallen, doordat het zo veel vlees is en dit niet altijd even goed wordt bereid. Dit was voor mij eindelijk weer een goede ervaring met een Grieks restaurant.
Bij Taverna Dionysos was letterlijk elke mezedes die wij hadden besteld goed. Iedere keer zeiden we weer "Ohhh hmmm, dit is ook lekker zeg!".
Het meisje dat ons bediende was erg vriendelijk en vrolijk.
Inrichting was prima, gewoon wat je van een Griek verwacht.
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Met 5 collega's allerlei Griekse tapa's gegeten. Gebakken kaas, calamares, olifantenbonen, tzatziki, auberginepuree, kipspiesjes, dit alles overgoten met een prima rode Griekde wijn gemaakt uit druiven van de monnikenin Noord Griekenland. Een aanrader. Niet duur!
B B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
We hebben hier gegeten met 5 personen. Vooraf hadden wij mezedes een schaal met verschillende warme en koude voorgerechten. Het gehakt was erg zout. Indien je een hoofdgerecht had met gehakt was ook dit erg zout. De kip in pittige tomatensaus was heerlijk. Echt pittig maar lekker
Vagebond .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Na onze vakantie in Griekenland als herinnering bij dit Griekse restaurant aan de Overtoom een tafeltje geboekt. En wat scherts mijn verbazing, net zo lekker, zo niet lekkerder dan het eten op Naxos! Een menu voor twee, samengesteld uit voorgerechtjes. We hebben zitten smullen en omdat alles in etappes op tafel komt, heel relaxed. De eigenaar zegt niet veel maar ziet alles op de achtergrond. Een korte blik van mij in een lege waterkan en hop, er staat een nieuwe op tafel. Je voelt je er meteen thuis.
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Een jaar of 10 geleden hier ook gegeten, toen ook goed. Alleen er was toen zeg maar nog voldoende concurrentie tussen de echte Grieken. Nu door verschaald aanbod toch maar weer eens gaan eten, en dat beviel helemaal. Echte authentieke smaakvolle Griekse Mezedes. Tegen normale prijzen. Lambsbout,Mousaka, gegrilde aubergines top. De rest gewoonweg goed. Bediening was vlot en vriendelijk. Nu geen tien jaar meer wachten.
Robertomarino .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Heerlijk gegeten in een Griekse ambiance. Vriendelijke bediening, super kwaliteit eten, de giros is een aanrader. Normaal zijn we niet van het Griekse eten, maar dit restaurant is zeker een aanrader!
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Gisterenavond laat nog binnen komen vallen met 5 man. De eigenaar Nikos vond het geen probleem en we hebben het aan hem overgelaten om te beslissen wat we gingen eten, aangezien de koks al bezig waren met het schoonmaken van de keuken. Wat een kwartier later op onze tafel arriveerde, was een groot feest en totaal boven onze verwachtingen: tzatziki, melinzanasalada, gegrilde octopus en inktvisjes, kipspiesjes, lamsballetjes, gebakken feta, gestoofd vlees, zelfgebakken brood en nog heel veel meer. Ook een toetje hoorde later tot de mogelijkheden. Alle gerechten waren vers en heerlijk van smaak.
Een echt pareltje aan de Overtoom.
Happer89 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Met 10 man hier wezen eten. We lieten ons verrassen met voor en hoofdgerechtjes, voor ieder wat wils. Dit bleek perfect te zijn. Iedereen was aan het smullen. We hadden lekkere Griekse wijn en natuurlijk ouzo vooraf. De eigenaar is ontzettend vriendelijk. Kortom, hier kom ik graag nog eens terug.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
In onze speurtocht om een andere goede Griek te vinden na het vertrek van Savvas uit de van Swindenstraat, nu meer dan een jaar geleden, vandaag terecht gekomen bij Dionysos, en... bingo!
Eindelijk, eindelijk een prima spanakopita! Ook de vier andere mezze die we aten waren meer dan uitstekend. De barbounia (rode poon) at ik alleen in Griekenland zelf beter en de stifado smaakte ook voortreffelijk. Ook mijn vrouw was zeer tevreden met haar gamba's in tomatensaus met feta en de knapperige lamskoteletjes. Dit alles met een heerlijk flesje malamatina erbij.
We waren heel verrast hier zo'n goede Griek te vinden en komen hier zeker terug. En ja, de eigenaar komt wat stug over, maar hij houdt zijn zaakjes prima in de gaten en weet hoe hij het zijn gasten naar de zin moet maken.
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Het is altijd heel erg lekker eten bij Dionysos, wat mij betreft de beste Griek in Amsterdam. Wij gaan graag voor de olijven, de spanakopita, de briam, de courgetteballetjes, de Griekse salade, een portie brood en feta saganaki. Prima restaurant voor vegetariërs die van Grieks eten houden. Kwaliteit is prima. Eigenaar kan soms wat nors overkomen, maar bediening is verder in orde. Goede prijs/ kwaliteit verhouding in een sfeer van een taverne.
Erik1001 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2014
Hier kan ik heel kort over zijn. Sfeer goed altijd goed. Inrichting wat je verwacht in een grieks restaurant. Eigenaar is zeer netjes en beleefd. Als hij er is is loopt alles goed, niks te klagen. Een enkele keer staat zijn zoon er de scepter te zwaaien en dan merk je echt dat 'de jeugd' liever achterin met de bediening staat te kletsen cq van het werk houdt en met smartphone speelt. Gevolg vaak zelf maar naar achter moeten lopen om wat te bestellen. Maar bijna altijd staat de eigenaar er en dan loopt het op rolletjes.

Eten is zeer goed echt zeer goed, heel veel afwisseling in gerechten op menukaart, de meeste keuze tot nu toe die ik gezien heb. Jaren terug nog zelfs veel goedkoper dan nu, maar zelfs nu nog goedkoop voor wat je krijgt. Porties ook dik in orde.

Mijn lees onze favoriet vergeet hoofdgerecht en neem diverse voorgerechten met een fles retsina. vlees, kip,,salades, gebakken kaas, alles is lekker en zo lkker dicht bij het centrum van Amsterdam daarom kom ik er graag.
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Echt Grieks eten ipv alleen de standaard gyros en souflaki. Je tafel vol laten zetten met de vele voorgerechtjes...vers gemaakt en geen kant en klare troep. Kom er al jaren...echt een aanrader!