Taverna Dionysos

Overtoom 176HS 1054 HR Amsterdam Nederland Kaart
31-206894441

Over het restaurant Taverna Dionysos

Authentiek Grieks

De pure, mediterrane smaken uit Griekenland gewoon in hartje Amsterdam. Gastheer Nikos ontvangt je met open armen en laat je kennis maken met de authentieke smaken van dit warme land. Prachtig gebruik van kruiden en specerijen, de mooiste producten en heerlijke wijnen; het komt allemaal samen in dit fijne restaurant.

Meer informatie over restaurant Taverna Dionysos

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 01:00
- Bar 17:30 - 01:00

Jouw recensie over het restaurant Taverna Dionysos

Angela M.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Sommige gerechten waren veel te zout en andere waren juist flauw. De tafel en het peper- en zoutstel voelden plakkerig aan. De service was ook niet zo goed. De borden werden afgeruimd en er werd niet gevraagd of we nog de dessertkaart wilden zien. Vervolgens liep de serveerster langs met lege handen. Ze keek naar onze tafel, waar 2 lege glazen stonden en liep voordat we nog wat konden zeggen door. Dat vermakkelijkte de beslissing om geen dessert te nemen. Erg jammer, we hadden er meer van verwacht.
Anna P.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Met acht personen, improviseren. Wat een bediening. Dat vindt je nergens. Alles wat je wenst. Warmte, professi onaliteit, beter kan het niet. Een tien plus.
Grote F.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
We hebben prettig en smakelijk gegeten bij Dionysos. Binnen want er raast veel verkeer langs het terras. We zagen veel gasten die er vaker hadden gegeten. De gerechten zijn ruim voldoende en beslist niet duur. Als lekker en goedkoop dessert raad ik het ijs met appel aan.
ik was verbaasd dat de eigenaar vroeg: smaakt het eten een "beetje" ? Voortaan mag hij wat ons betreft gewoon informeren of het eten "goed" smaakt!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk gegeten. De ovenschotel van verschillende soorten vis met feta was erg goed. Gehaktballetjes, lams spiesjes, inktvisringen, griekse salade ook. De inrichting kan wel een opfrisbeurt gebruiken.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Een goede ontvangst, fijn eten, een geduldige en vriendelijke bediening. Kortom: top!
Sjaco V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Mijn zoon en ik komen van buiten Amsterdam en gingen naar een voorstelling in de La Mar. Via Iens kwamen we bij Taverna Dionysos terecht. Omdat we de recensies hadden gelezen zijn we naar binnen gegaan, anders waren we doorgelopen. Maar...... het eten was verrukkelijk, we hadden samen de mixgrill. We hebben zitten smullen.
Heerlijk verse ingrediënten en een prettige bediening. Hier komen we zeker terug. Aanrader als je van lekker Grieks eten houd. We zijn eerder in Griekenland geweest, deze Taverna ademt de Griekse sfeer. er zaten ook enkele Grieken te eten, dat zegt genoeg.
Vera Z.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Super lekker gegeten, echt typische Griekse gerechten en niet zo vettig, dit zie ik helaas vaak terug bij andere restaurants. Echt een aanrader en Nikos is een echte Griekse gastheer :)
Femke K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Altijd heerlijk eten en drinken en enorme gastvrijheid, wij blijven hier graag terugkomen!
Willibrord K.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Als altijd heerlijk gegeten in een rustige atmosfeer. Mijn Canadese collega was zeer te spreken over de kwaliteit.
PC V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk authentiek Griekse gerechten. Alles huisgemaakt en dat proef je.
Top assortiment aan Griekse wijnen tegen een meer dan schappelijke prijs.
De Nemea Gran Reserva is werkelijk top. Veel keuze aan Mezze's.
Prijzen van de gerechten prima!
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heel lekker gegeten, grote porties en heel vriendelijke en snelle bediening. We komen zeker terug!
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Lekker gegeten, goed op smaak alles en al het vlees super mals! Dan is wel eens anders bij een Grieks restaurant.
Minpuntje was de minder vriendelijke eigenaar. Bediening was wel aardig en moest hard werken.
Klaas D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Met zachte Griekse muziek op de achtrgrond is het eten voortreffelijk bediening goed en het eten betaalbaar
Don E.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten. Het hele gezelschap heeft heerlijk gegeten. Lekker informele bediening en ongedwongen sfeer. Een beetje het idee van de ouderwetse Griekse taveerne maar dan binnen. Goed eten voor een redelijke prijs. Kom zeker nog een keer terug.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Taverna Dionysos is een vrij klein Grieks restaurant met een nogal gedateerd en kitscherig interieur en ongerieflijke stoelen. De bediening is correct maar ook typisch mediterraans ingetogen. Vooraf hadden we de taramasalata en de gyros met tomaat, ui en feta uit de oven. Beide gerechten, waarbij uitstekend brood geserveerd werd, vonden we erg smaakvol. We hadden de mixed grill als hoofdgerecht. Daarbij werden tzatziki, een Griekse salade en gebakken aardappeltjes geserveerd. Deze bijgerechten waren prima. Dat kan echter niet gezegd worden van de mixed grill zelf. De verschillende soorten vlees (op het gehakt na) waren veel te ver en ontdaan van alle vleessappen en smaakten derhalve allen eender. De portiegrootte was uitbundig maar meer aandacht voor de kwaliteit was beter geweest.
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
In plaats van een hoofdgerecht maar een aantal voorgerechten laten aanrukken: souvlaki arni met pita, spanakopita, kalamaria skaras, kefalotiri saganaki, keftedes, humos, elies en Griekse baklava toe. Met uitzondering van de te taaie souvlaki arni was het een zeer smakelijk geheel, met eervolle vermeldingen voor de kefalotiri saganaki (gebakken kaas) en keftedes (gehaktballen die aan het Turkse köfte doen denken). En de baklava (met ijs en slagroom) was goddelijk! Een heerlijke Macedonische rosé erbij: topmaaltijd! Niets te klagen. Nou ja, alleen over dat taaie lamsvlees dan. Een beetje.
BasZoeteman .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
heb hier afgelopen weekend gegeten ontvangst was redelijk van niet zo goed oplettend bediening , het is een kleine zaak die zeker aan een sfeervol interieur toe is, jammer van die mix grill die op zich mooie aangemaakt is behalve dat de vlees erg droog was , geflambeerde oude kaas was erg zout het komt omdat te veel oud kaas hebben gebruikt dat de gerecht zijn balans heeft verloren voor onze zo is het mooie geweest helaas
jan-bos72 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Een van onze beste maaltijden in Amsterdam. Het eten is geweldig en de eigenaar is zeer warm en vriendelijk. Hij serveerde ons eten, zelfs wanneer het bijna de sluitingstijd was. En dat ook met een glimlach. Het ligt op enige afstand van de toeristische drukte verscholen, en is vooral door de lokale bevolking bezocht.
Rene B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Op de eerste warme zwoele avond in juni wilden 3 personen lekker Grieks eten. En we belanden in Amsterdam op de Overtoom in een tarverna die je meeneemt naar de griekse binnnenlanden. De eigenaar Nikos, klantvriendelijk, rustig maar zeker een scherp oog voor zijn gasten om te zorgen dat het hun aan niets ontbreekt. Het eten is zeer goed en met heerlijke authentieke smaken. Niet alleen wij maar je zag dat iedere gast genoot. Een echte aanrader voor hen die van gemoedelijk en relaxuit eten willen. Nikos en je personeel bedankt. Groet Rene, Marijke en Cees (tafel 5)
Maxime S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Heerlijk gegeten!! Normaal vind ik Grieks eten vaak tegenvallen, doordat het zo veel vlees is en dit niet altijd even goed wordt bereid. Dit was voor mij eindelijk weer een goede ervaring met een Grieks restaurant.
Bij Taverna Dionysos was letterlijk elke mezedes die wij hadden besteld goed. Iedere keer zeiden we weer "Ohhh hmmm, dit is ook lekker zeg!".
Het meisje dat ons bediende was erg vriendelijk en vrolijk.
Inrichting was prima, gewoon wat je van een Griek verwacht.