Taverna Barcelona

• Af te huren , Huisdieren welkom
Voordelig
Thomas H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Mijn dochter woont in de Pijp en was hier een paar keer geweest. Ze nodigde me uit en ik heb een prima avond gehad.
Het restaurant is maar klein, basic uitgevoerd met de voorraad wijn en water in dozen langs de muur naar het toilet en er is nogal wat inloop. Veel Catalanen en dat is wellicht de beste aanbeveling. De bediening is vlot, vriendelijk maar pertinent: nee, geen pimientos padron want dat is "van Madrid" . We hadden een aantal tapas besteld, waaronder heerlijke berberechos in vinaigre. Zelfs nog een toetje, dadels in sinasappelsaus, erg goed. De sangria smaakte ook voortreffelijk, jammer dat het glas witte wijn daarna wel erg "vin de table" was. Maar dat bederft de totale positieve indruk niet. Bezoeken, maar ik zou reserveren!
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Op een zachte voorjaarsavond, Gerard Douplein veel te druk, dit kalme zaakje op een hoek met stoeltjes op de stoep. Echte tapas, en echt Catalaans (behoorlijk eigenwijs zelfs). De gerechten, geserveerd en gemaakt door Barcelonezen, zijn niet heel verfijnd, maar de porties zijn ruim en de smaken eerlijk. Uitstekende rode Priorat, ook per glas. Volgens onze buurmeisjes gaan de mannen na 7 jaar deze zomer terug naar Cataluña, dus hopelijk zet iemand anders dit fijne zaakje voort!
John R.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Wat een teleurstelling, kom je om 18:00 binnen in een compleet leeg restaurantje, zonder begroeting in gebrekkig Engels even onvriendelijk gewezen dat je aan een 2 persoons tafeltje moet zitten ipv de 4 persoons. Het bleef leeg tot 20:00 toen we vertrokken. Bestellen was een uitdaging. Bediening heel vriendelijk -not-, wijntje heel karig bodempje, eten leek te zijn opgewarmd in de magnetorn.. ik hou op! bah bah bah
Test T.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Bijzondere eigenzinnige gastheren. Niet van dat snelle, wat wilt u drinken en
van dat 10x smaakt het u, buikje vol ? En wilt u nog wat drinken ?
Beter zo. Voor mij althans. Ik houd van dergelijke eethuisjes.
Catalaans en er komen dan ook geen andere zaken op tafel.
Cijfer eten gebaseerd op prima olijven gevuld met wat ansjovis, enkele tapas,
Catalaanse schapenkaas en dus geen manchego maar heel lekker.
De smaak van de gebakken konijnenlever is mij een paar dagen bijgebleven. Prima !
Buiten onder de platanen. De 100% Shiraz die ik dronk was heerlijk.

Karin R.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
De menukaart was voor ons niet helemaal duidelijk. Er staan allerlei gerechten op: gerechten met (tomaten)brood, gefrituurde gerechtjes, salades etc. Op onze vraag hoeveel gerechtjes per persoon geadviseerd werd, werd wat afgemeten en kortaf gereageerd. Verder werd ook niet echt opgelet of we nog iets wilden bestellen. Daarom voor service helaas geen voldoende. Het eten was wel lekker en vers, met goede ingrediënten. De wijn was prima in orde.
Gé K.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Wat een heerlijk stel eikels is dit wars van elke pretentie,serveren zij aan hen die het waarderen prachtige streek gerechten waarbij scharrelkippetjes, boerderij konijntjes,en heerlijke verse tomaten en salades,weet wat je eet!
Nadine K.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Leuke tapasbar met mooi terras. Vriendelijke bediening, tapas smaken supervers en authentiek. Ook de toetjes zijn erg goed en huisgemaakt. Wil er zeker nog een keer heen!
Arjen W.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Een knusse Catalaanse tapasbar. Alles wat op de kaart staat en geserveerd wordt komt authentiek over. Er wordt alleen gewerkt met Catalaanse ingrediënten. De kaart is wat verwarrend als je het niet zo gewend bent, maar je kan alles door elkaar bestellen. Wij hadden een lekker selectie van allerlei verschillende tapa's. Lekker simpel gedroogde ham of patates bravas, en verder onder andere kroketjes, kokkels in azijnsaus, en omelet met bloedworst en witte bonen (en die laatste is een aanbeveling). Ook de bediening is authentiek Catalaans (of mediterraans...), met een niet zo spraakzame en behulpzame medewerker. Een beetje vermoeid en nors zoals we dat wel vaker zijn tegengekomen op reizen naar Spanje of Italië. Daar moet je je overigens niet door laten afleiden. Gewoon een tafel vol met hapjes bestellen en een flesje wijn, en dan lekker genieten.
Maj V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Ik ben dol op deze zaak. De eigenaren hebben duidelijk gekozen voor een bepaalde visie, namelijk het runnen van een authentieke Catalaanse taverna. Ze voeren dit ver door, maar ik hou daar wel van.

De meeste ingrediënten die gebruikt worden, worden vanuit Catalunya geïmporteerd in plaats van afgenomen bij de Markthallen. Dit maakt de gerechten zijn zeer authentiek, hoewel wel iets prijziger. De eigenaren hebben er ook bewust voor gekozen geen makkelijke, bekende, 'Spaanse' gerechten als calamaresringen te serveren. Dat getuigt van lef. Ik ben zelf erg fan van de patates al caliu, de ham, en de huisgemaakte kroketjes. Hmmm :-)

Ook het decor is authentiek. Bijna alle aanwezige meubelstukken, posters, klokken en wat niet al zijn door de eigenaren zelf meegenomen of ingevlogen uit Catalunya. De sfeer is daardoor authentiek, iets wat ik erg prettig vind.

De service is zoals gebruikelijk in Catalunya: sober, maar professioneel. Verwacht geen popie-jopie student aan je tafel die je aanspreekt alsof hij met je geknikkerd heeft. De eigenaren zijn mensen die weten wat ze verkopen en trots zijn op hun zaak, maar gepaste afstand bewaren tot hun gasten. Je moet deze benadering wel kunnen waarderen. Ik ben er meerdere keren geweest, en na het eerste bezoek dat ik (in mijn eentje) bracht ben ik verwelkomd als een vriend.

Daarom kan ik deze zaak van harte aanraden. Ik wil best iets negatiefs schrijven over deze zaak, maar ik kan niks bedenken.
Jgturiel .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2012
Een koude decemberavond heb ik hier gegeten om mijn verjaardag te vieren: wat een heerlijke keuze! Het sfeer is ontspannen en warm. De bediening is ook snel en erg attent.

Het eten heeft smaak naar Catalonië en "Mediterraneo" en wordt geserveerd met de juiste tempo. Ten slotte dienen ze de goede cava: echt aanrader voor de koude en warme dagen :-)
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2012
Een teleurstelling. In elk opzicht behalve wat het decor betreft. We kwamen binnen en de zaak was nog helemaal leeg. We hebben gereserveerd maar mogen gaan zitten waar we willen. En dan denk je dat de gastheer aan je vraagt of je iets wil drinken. Nee dus. Er wordt een menu op tafel gelegd en meneer loopt weer weg. Het eten dan. Wat ik me na deze avond gerealiseerd heb is dat ik eigenlijk nog nooit echt lekker Spaans of Portugees heb gegeten. Het zijn boerenkeukens vol home cooking en gerechten die verfijning missen. Ik had xato als voorgerecht en het was niet bijzonder. De groentenomelet was niet lekker en smaakte naar rauw ei. Kortom een teleurstellende ervaring
Ken V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2012
Ik heb hier reeds meermaals lekker en uitgebreid gegeten. De fideua met verse allioli en paella zijn ontzettend lekker(wel op voorhand bestellen, want het wordt vers bereid!). De bediening spreekt helaas gebrekkig Engels/Nederlands(dus bevestig zeer duidelijk als je telefonisch reserveert!), maar de kwaliteit van het eten compenseert dit ruimschoots.
Wackie187 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Hier spontaan binnengelopen met 3 vrienden op een zonnige dag. Wat een deceptie. Het duurde ruim 20 minuten voordat we werden gespot op het terras met de vraag of we wat drinken wilden. Vervolgens nog een keer 10 minuten wachten tot we de kaart konden bestellen. Het eten was okay alleen de portionering en de prijzen zijn - zelfs voor de pijp - ronduit belachelijk. Een kleine aardappel gehalveerd met een beetje aioli erop kost 4,50 en en stukje kipfilet van de grill 10 euro! De bediening is echter de klap op de vuurpijl, na gemeld te hebben dat een gerecht niet smaakte, kregen we een kregen een arrogante blik en de medeling - in gebrekkig Engels - dat het toch echt Catelaans was en daar moesten we het mee doen.