Taverna Alexandros Huissen

Meer informatie over restaurant Taverna Alexandros Huissen

7,2
Knuitje .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Via Groupon een tapa's arrangement gekocht.
Heerlijk gegeten en meer dan voldoende, de laatste ronde hebben we maar ingekort :-)

Vriendelijke bediening, zeker een aanrader en we komen terug.
Jammer dat er geen groot terras mogelijk is, het was prachtig weer en iedereen wilde natuurlijk buiten eten.
Tot een volgende keer!
Marjo B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Met de vakantie veilingbon hier vandaag gegeten. Wij mochten van de hele kaart kiezen.
Als voorgerecht een heerlijk goedgemaakte tonijnsalade met stokbrood. Als hoofdgerecht de super malse en goed gegrilde biefstuk met allerlei bijlage. Ook de mix gril was van hele goede kwaliteit. Als nagerecht de dame blanche. Mooie en gezellige inrichting en goede bediening.
Gerrit N.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Met vakantieveilingaktie gegeten bij Alexandros. De bediening is zeer vriendelijk, maar licht chaotisch. Zo kwamen drankjes twee maal, verschillende medewerkers.

Konden kiezen uit de hele kaart. Sommige gerechten bijbetalen volgens aktie. Dit wordt er niet bijgezegd als je de kaart krijgt.
De borden zijn mooi opgemaakt. Gekozen voor stokbrood en garnalencocktail vooraf.
Hoofdgerecht varkenshaas en kipfilet,
Geserveerd met iets rijst, warme groente, friet, salade en tzatziki.
Desert via afzonderlijke kaart. Alles was lekker.
Live muziek op deze avond (vrijdag). In begin te hard, later beter. Muzikant loopt langs de tafels en spoort aan om mee te klappen.
Erg leuk, maar als je en goed gesprek wil voeren minder geschikt.
Wel eens wat anders en gezellig.

Bdp90 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Via Groupon een bon voor "onbeperkt Griekse tapas (mezedes)" gekocht. Daar stond een lijst bij met gerechtjes waar je aan kon denken. De eerste drie gangen met gerechtjes waren verplicht, daarna zou je kunnen kiezen. Er kwam echter amper iets van de opgegeven lijst voorbij. Een aantal gerechtjes waren wel lekker: zoals de salades, tzaziki en de kip was mals. De keftedakia hadden echter weinig smaak en de souvlaki was erg droog.

Het decor in het restaurant is een beetje kil, het is wat bleek aangekleed met een paarse ledstrip rond de bar. Het hielp hierbij niet dat er best wel een riool-/putlucht hing binnen. De deur stond regelmatig open, wellicht om de geur weg te krijgen, maar dit maakte het binnen erg koud. De bediening bracht ons de verkeerde drankjes ondanks dat we nog hadden gevraagd of ze hadden waar we om vroegen. Ook werkten ze een beetje langs elkaar af: de ene haalt het kaarsje weg om ruimte te maken, de ander komt ons meteen van een nieuw kaarsje voorzien.
We hadden via Groupon niet verwacht voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar we vonden het niet voor herhaling vatbaar.
Carmen W.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Met een Groupon hier gegeten. Zonder verwachting stapten wij binnen en werden vriendelijk begroet. Het was gezellig druk en er liep genoeg mensen in de bedieningen en waren erg alert. De eerste gang met vlees/patat/rijst was super. De tweede gang met vis viel tegen. De tapanade/kruidenboter was volgens mij huisgemaakt, voortreffelijk! Het gegrilde vlees was precies goed, mals en sappig. De gyros was goed gekruid (vooral belangrijk, niet te zou). De mosselen en gamba's komen vermoedelijk uit de vriezer. Niet vers, maar de saus dekte dat. Naar mate we er langer zaten, werd de sfeer beter. Uiteraard ontbreekt de bekende Zorba muziek en het breken van borden niet. Leuk gezellig dansend personeel! Bovenverwachting.
Pica .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Met een grouponbon '3 gangen keuze' in deze nieuwe taverna in Huissen met drie personen aangeschoven. Vooraf Psomi (stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter, olijven en olijfolie) en twee van ons namen Trio Alexandros (aubergine, tarama en tirokafteri). Smaakvol en beloofde meer. Twee van ons vroegen als hoofd om de Filetto Bodino (gegrilde ossenhaas), maar kregen in plaats daarvan ook de bestelling van de derde tafelgenoot Kotopoulo (kipfilet). Dit werd prima hersteld, we mochten zelfs het verkeerde hoofdgerecht ook opeten omdat het zonde zou zijn het weg te gooien. De hoeveelheid was helaas wat weinig: we konden beide lekkere, maar niet echt Grieks smakende hoofdgerechten op. Erbij tzatziki, gekookte groente, rijst en frietjes. Frietjes en rijst prima, tzatziki flauw van smaak, groente teveel doorgekookt, die waren echt niet lekker en dat hebben we ook aangegeven. Omdat we geen toetjesliefhebbers zijn, namen we toe alleen de prima koffie. Bediening zelfs voor Griekse begrippen joviaal, houden wij wel van. Prima huiswijn erbij gehad. Kortom: naar ons idee een goede start, we hopen bij een volgend bezoek wel op meer echte Griekse smaken.