Tavenu

Haarlemmerdijk 161 1013 KH Amsterdam Nederland Kaart
31-206386016

Meer informatie over restaurant Tavenu

Jouw recensie over het restaurant Tavenu

65Lilian .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
zo jammer, een echte tegenvaller: het vlees van de rendang daging was enorm taai. We hebben het wel achteraf gezegd, maar eigenlijk had ik het terug naar de keuken moeten laten gaan. De sfeer is heel leuk, de smaak van de boontjes en de saus ook, dus het had zo mooi kunnen zijn!
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Smaakvolle Indonesische gerechten (probeer zeker ook de Pepesan Bali) mooi geserveerd door vriendelijk personeel in sfeervolle zaak. En wat een ideale combinatie: een goed restaurant in een fantastische bioscoop.
Wim K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Een uiterst smakelijke rijsttafel met frisse smaken kregen wij voorgeschoteld toen, we op zoek waren naar niet meer dan een snelle hap voorafgaand aan een voorstelling in The Movies. Ondanks de drukte die daarmee samenhing werden we rustig en vriendelijk bediend. En de sfeer is net als in The Movies top. Een aanrader!
Dewi I.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Uit praktische overwegingen besloten mijn vriend en ik om voor de film een hapje te eten bij Tavenu en dat was een zéér aangename verrassing! Zoals de bioscoop The Movies zelf, is ook het restaurant heel gezellig en knus en het bedienend personeel was erg vriendelijk.

Als vegetarier had ik de keus uit twee gerechten en ik koos uiteindelijk voor de urupan. Mijn vriend koos de rendang (één van de twee vleesgerechten op de kaart), maar de serveerster kwam mededelen dat er geen rendang (meer?) was, dus koos hij de lamssaté. Hij vond het jammer, maar de saté bleek ook een goede keus.

Ik zag plaatjes van gerechten uit de keuken komen was blij toen één van die borden mijn gerecht bleek te zijn! Volgens het menu zou het een lauwwarme salade zijn met tuinbonen, peultjes, taugé, kokos en gefrituurde tempeh, maar daarbij kreeg ik ook nog drie veggie pangsit. We vonden die erg lekker! Voor mij allees was het iets te veel, dus heeft mijn vriend er ook nog van genoten ;)

De gerechten werden geserveerd met nasi, stond op de kaart. Het kommetje nasi dat erbij kwam leek weinig, maar bij de saté kwam ook nog kleefrijst, dus ook dat bleek meer dan voldoende.

We zaten zo vol, dat een toetje - ook al zagen die er prachtig uit en had ik er dolgraag eentje willen bestellen - er niet meer inzat. Volgende keer dan maar!
Huib T.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Heerlijk gegeten na de film bij The Movies. Aziatische/Indonesische kaart. Erg lekker en het zag er prachtig uit! Aardige bediening. De sfeer is relaxed en vrij. Leuke plek, echt Amsterdam!
Ole V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Heerlijk eten! Goede smaken, kennis van de gerechten, en bovenal goede service. En na afloop natuurlijk een filmpje bij the movies!
Peggy A.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Het eten viel tegen: geen spareribs / geen frietjes / geen kabeljauw zoals eerder op de kaart. De saté lam was te pikant - de bijgerechten zoals de 'groenten' waren te veel hetzelfde. Geen variatie. We misten de vorige gerechten. Helaas!
Heleen H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
lekker eten voorafgaand aan film. ze houden rekening met de aanvangstijd van de film, erg fijn! aziatische keuken is authentiek. lekkere gerechten!
Frank W.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Erg lekker gegeten, 'bekende' gerechten maar dan met een Aziatische touch. Aan alles is te merken dat de gerechten met aandacht en passie worden gemaakt! Ook ruime keuze aan open wijnen voor een scherpe prijs. Aanrader!
Luuk H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Zowaar de Aziatische keuken in een bioscooprestaurant. Leuk om deze naam terug te laten komen.Was de allereerste naam van de bioscoop. Kleine kaart maar prima kwaliteit.
Rendang goed doorgegaard, maar ook de sate met prima saus en de mosselen jawel deden het prima.De bioscoopkaartjes werden aan tafel gebracht en er werd voor de combi eten en film nog eens een korting verleend. Kpnen zeker gauw weer terug.
Wil, Janine en Luuk
Zon13 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
We komen al jaren bij de Movies maar nu voor het eerst bij Tavenu. Een verrassend leuke kaart en heeeerlijke gerechten. Best grote porties. Bediening is erg goed, kortom voor herhaling vatbaar. Hopelijk wisselen de gerechten per seizoen.
Marga W.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Wij vinden het jammer dat de kaart zo klein is en dat het niet regelmatig vernieuwd wordt. Dat weerhoudt ons om er vaker te eten.
fenneke1 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, verrassend lekker zelfs. Rilette van eend was topper. Aardige bediening en net op tijd voor de film klaar. We komen terug!
Dick P.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Was even verrast door het menu. Maar ook verrast door de smaak en kwaliteit. Bravo!! Zal ook zeker vaker komen.
Mijn gezelschap maakte voor het eerst kennis met jullie kookkunst onder hen een met opleiding hotelschool. En echt wel iets van kookkunst weet. Ook hij was verrast en zal de keuken aanbevelen. Dankjewel.
Tamara V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
De service was heel goed en prettig!! Wij hoefden niet lang op ons eten te wachten.

Het diner was verrukkelijk: pangsit, gado gado en zwarte rijstpudding. Het nagerecht was echt een verrassing!
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Ik eet hier graag in combinatie met film. Erg lekker, persoonlijke bediening. Ik verhuis naar Arnhem, maar voor een avondje Tavenu en Movies kom ik graag nog eens naar Amsterdam.
Visserg .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Heerlijke avond gehad met mijn moeder en zusje en vervolgens meteen door naar de filmzaal. Er hing zoals altijd een fijne sfeer en we hebben heerlijk gegeten!
Pieter W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Twijfelde vooraf een beetje vanwege wisselende recensies, maar ben aangenaam verrast. Heerlijk gegeten, attente en vriendelijke bediening ondanks de drukte. Ideaal voor als je later naar de film gaat.
Nico O.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Aan de dure kant. De cheesecake was echt niet te eten. De bediening was zonder overdrijven slecht. Leuke atmosfeer voor de film maar beslist geen aanrader. Het was ook ongezellig koud in het restaurant.
Claudia E.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Sfeervol restaurant, zeer vriendelijke medewerkers, beperkte kaart, voorgerecht was goed, hoofdgerecht was redelijk. Ik zou er weer gaan eten.