Over het restaurant Taste!

Taste! in Tilburg is allesbehalve een doorsnee restaurant. Eten bij Taste! is een belevenis, een culinair avontuur! Een avond in dit restaurant betekent optimaal genieten in een trendy, gastvrije omgeving. Iedereen met een voorliefde voor puur eten en drinken voelt zich hier direct thuis. Taste! serveert exclusieve en verfijnde gerechten, waarbij smaak en beleving centraal staan. Het restaurant is zonder twijfel een van de aanvoerders in de Tilburgse horeca. Gelegen in het centrum van Tilburg, is Taste! hét restaurant voor iedereen met een voorliefde voor puur eten en drinken.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Taste!

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,4
Meike R.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Het was een prima dinertje, maar ik vond de prijs/kwaliteitsverhouding niet geweldig. Met de prijzen die ze voeren, verwacht ik iets te proeven wat je niet snel ergens anders krijgt. Ze serveren wel leuk schuimpjes en andere texturen, maar de smaken e.d. zijn niet echt bijzonder. Ook de bijpassende wijnen, waren naar onze mening echt niet bijpassend. Bijvoorbeeld een mooie zachte rode wijn die voorafgaand aan het gerecht geproefd werd, viel qua smaak tijdens het gerecht helemaal weg. Toch jammer.
Dezelfde kwaliteit kan je in hun eetcafé/restaurant krijgen voor een betere prijs, dus dan ga ik voortaan liever daarheen.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
We kwamen de aanbieding tegen en spontaan geboekt. Ditmaal op vrijdag avond en hierdoor dus erg druk. We kregen een tafel juist voor de keuken en starten met een mousserende wijn met eigen label uit het noorden van Frankrijk. Ernaast het borrel garnituur, lekker. Op de amuse moesten we behoorlijk wachten. Presentatie was goed en smaken lekker, vooral de mossel met rozemarijn.

We mochten zelf kiezen van de kaart, een persoon wilde graag de begeleiding met passende bieren, dit was nieuw, leuk!

Tartaar van rund met gelakte paling, structuren van peterselie en piccalilly. Goede smaken, mooie textuur en keurige wijn-spijs.

Wildpaté met macaron, eendenlever PX, confit van kwartel en krachtige ossenstaartbouillon. Ernaast een originele Gewurztraminer uit Chili. Goede smaken, eigenlijk geen gerecht maar meer een proeverij. Voor mij de minste ronde van de avond.

Krokant gebakken buikspek met gegrilde coquille, bereidingen van topinamboer, cantharellen en kalfsjus. Buikspek erg lekker maar textuur kan beter. Coquille toppie.

Gebakken eendenlever, met bramen, aceto balsamico, appel en vacherin mont d’or. De topper van de avond, origineel en gedurfd. Leuke taai taai toets in de appel. Keurige wijn-spijs.

Als afsluiter een krachtige espresso met lekkere friandises.

Bediening was goed tot zeer goed verzorgd. Wel meerdere mensen aan tafel. Kees Verlaan de sommelier had keurige presentaties bij de wijnen en bieren die zorgvuldig waren geselecteerd.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed tot uitstekend. All in viergangen proef de kaart menu €49,50,-.

Een puntje wat stoorde was dat de afzuiginstallatie in de keuken niet goed functioneerde. Hierdoor hadden we last van ongewenste geuren in het restaurant. Een maal was t zelfs zo erg dat het brandalarm af ging, jammer.

We hebben een lekkere en gezellige avond beleefd. Taste! blijft een aanrader voor hen die in de binnenstad van Tilburg willen eten.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Op maandag avond als veel horeca gelegheden gesloten zijn, uiteindelijk bij Taste terecht gekomen. Hier een 4 gangen menu besteld en dat was super. Vooraf coquilles op 3 verschillende manieren bereid, daarna heerlijke kabeljauw en als hoofdgerecht rode mul, met als afsluiten een kaasplankje van 5 heerlijken kazen. Restaurant, eten en sfeer is echt een aanrader. Bediening kan hier en daar misschien nog wel wat verbeteren.
mail25 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij Taste. Al het eten was mooi opgediend en overal kregen we een heerlijke bijpassende wijn bij. Uitstekende service!
Rebecca V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Om onze verloving te vieren zijn we gaan eten bij Taste. Het was een avond om te onthouden: 4 gangen met wijnarrangement, goed passend en prachtig toegelicht door de vriendelijke sommelier. Er werd in de gerechten goed rekening gehouden met mijn tarwevrij wens, enige jammere was dat er geen alternatief werd gebracht voor het brood of de friandises. Verder gewoon perfect! De coquilles en het kalf zijn echte aanraders.
Kristel V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
geweldig! vriendelijke bediening... ongedwonge en gemoedelijke sfeer! komen volgend jaar voor de vierde keer zeker terug op sky high! ook erg aantrekelijke koks maar nog mooiere man met lekker kontje die heel veel over wijn weet!
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Wij gaan vaak "goed" uit eten in Tilburg en zijn in de loop der jaren steeds vaker bij Taste gaan eten. Kwaliteit van het eten is altijd hoog, zeker gelet op de prijs. Ook valt het serveren van een lekkere Ripasso en altijd uitmuntende Amarone bij het bijpassende wijnarrangement bij ons zeker goed in de smaak!
Loezewies .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Het eten was wat flauw en zeker niet culinair. De bediening was erg traag, we moesten wel een uur wachten tussen het voor- en hoofdgerecht. De prijs stond in geen verhouding tot de kwaliteit van het eten. Wij zouden dit restaurant zeker niet aan iemand anders aanraden.
M B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Restaurant onder mercure hotel, mooie ambiance met open keuken. Alleen jammer dat de kok regelmatig over zijn kale hoofd wrijft om dan weer met t eten aan de slag te gaan. Trage start, redelijk lang wachten op de eerste gang, hierna wel vlotte doorgang. Sommelier weet er wel wat van, serveert aparte smakelijke wijnen. Combinatie op papier met de gerechten ook goed masr als je t daadwerkelijk proeft dan klopt t niet altijd. Gerechten mooi gepresenteerd, smaak initieel fraai masr vlakt dan snel af. Bisque waterig, Lammetje wat aan de taaie kant. Kaas plankje stond al even, her en der ingedroogd. Bediening erg vriendelijk maar her en der wel wat knullig
Wat verbetering is wel wenselijk
Koolen .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Hele fijne sfeer en correcte persoonlijke service die je lekker op je gemak doet voelen.Het eten is van een hoge kwaliteit en ziet er verzorgd uit en is prima op smaak.
De wijnadiezen en uitleg zijn zeer goed en passen perfect bij het eten.
Steffie013 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Taste! blijft verrassen met prachtige smaakcombinaties en presentaties. Het eten is hier altijd voortreffelijk. Bediening kan soms wat beter: het duurde erg lang voordat we onze wijn kregen, omdat deze nog niet gekoeld was, terwijl hij op de wijnkaart staat. Ook wist de bediening een paar keer niet precies welke ingrediënten op ons bordje lagen. Mijn ervaring is dat het met de restaurantweek (twee maal gedaan) wat minder is dan 'normaal'. Qua eten zeker niet, maar wel qua bediening
Dorien D.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Heerlijk gegeten! De bediening was heel erg goed. Alles wordt precies uitgelegd wat je op je bord hebt. Het hoofdgerecht wat wij gekozen hadden bleek toch niet helemaal naar onze smaak te zijn. Maar dit is ook goed doorgegeven aan de kok zodat er iets mee gedaan kan worden.
Maar als nog heerlijk gegeten!
Blij K.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Wat zijn we aangenaam verrast door dit restaurant. Klein opgezet, open keuken, vriendelijke en deskundige bediening, de kosten voor het parkeren (parkeergarage Mercure Hotel) worden door het restaurant betaald én we beleefden culinaire verwennerij. De menukaart is beperkt, maar met voldoende interessante gerechten. We kozen vier gangen en werden meteen 'als extraatje' getrakteerd op drie heerlijke amuses. Mooi gepresenteerd en stuk voor stuk smaaksensaties. Daarna heerlijk vers desembrood, waarna we avondvullend genoten van delicate gerechtjes, met steeds een zoetje, een zuurtje, iets kouds, iets warms, iets zachts, iets knapperigs. Heerlijk visje, intense bouillon, tongstrelende chocolade en ná het diner ook nog 4 friandises. We gingen voldaan en gelukkig naar huis.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Het was al weer anderhalf haar geleden dat we Taste hebben bezocht. Dit is voor ons het beste restaurant in de binnenstad en willen we de ontwikkelingen volgen. Onze favoriete avond (proef de kaart) kwam voorbij, dus maar meteen gereserveerd.

We mochten een plaatsje kiezen, dit werd er een op de bank langs de muur met uitzicht op de keuken. Het interieur is ongewijzigd. Als aperitief een droge sekt van Hochriegl, ernaast wat olijven en amandelpitten.
De amuse hapjes werden gepresenteerd in een lage kist met steentjes, een lekker cremeux van broccoli, een beetje taaie makaron van speculaas, een heerlijk kaaskoekje en kroepoek met een kruidige saus in een tube.

Het warm zuurdesem broodje broodje rook heerlijk en smaakte prima.

De eerste begeleider was een Chileense Gewurztraminer met een mooi aroma en een klein bittertje in de afdronk. Ernaast een mooie presentatie van cilinders eendenrillettes op suikerbrood, twee halve kogels eendenlever met een jasje van bieten gelei en structuren van biet met hier en daar een toefje aceto balsamico. De rillettes was erg mooi op smaak, de lever vond ik iets minder herkenbaar. De wijn had wat moeite met het suikerbrood maar combineerde goed met de bietstructuren.

Over naar een Weissburgunder 2012 spätlese Trocken uit de Pfalz van Heinrich Vollmer, mooi vol en zacht. Ernaast een rolletje van licht gerookte kwartelborst, een gekonfijt kwartelpootje, stukjes vijg en stukjes brioche. Mooie pure smaken die goed combineren met de wijn. Textuur een tikkeltje droog.

We schakelen over op rood, van Sardinië met een Nau&Co (Cannonau en Cabernet Sauvingnon) 2012 van Mora & Memo, met mooie diep rode kleur, fruitig aroma, in de mond vol met vanille toets en een elegante afdronk. Op het bord twee medaillons van hertenrugfilet op een bedje van rode kool, twee stukjes krokante sukade, quenelles boerenkool met spek, kern van witlof met crème van hazelnoot, aan tafel afgewerkt met een eigen jus waarin kruidkoek. De cuisson van de rug was erg goed, de sukade was heerlijk en erg mooi van textuur. De hazelnoot toets was verrassend. De wijn vulde het gerecht mooi aan en was een uitstekende begeleider. Voor mij de mooiste ronde van de avond.

De dessertwijn een Riesling spätlese 2002, traditioneel gemaakt, van het huis Oestrich Lenchen uit de Reingau. Heerlijk aroma met aangename petrol toets, in de mond een mooi balans tussen zoet en zuur. Op een leuke plank, gemaakt van een doorsnede van een boomstam, een lauwwarme Vacherin Mont d’Or, met crème van kastanje, stukjes rode biet, amandelpitten, mosterd en mosterdbrood. Mooie pure smaken en leuk om te beleven hoe de wijn reageerde op diversiteit van smaken.

Als afsluiter een krachtige espresso met een vijftal friandises gepresenteerd op een roze steen.

Bediening is zeer goed verzorgd door Daan De Lannee de Betrancourt, tikkeltje formeel maar met goede uitleg bij de gerechten. De wijnen werden keurig gepresenteerd door Kees Verlaan.
Prijs-kwaliteitsverhouding is uitstekend, per persoon €49,50 all in.

De keuken van onder leiding van Mike van Strien is stabiel, mooie, redelijk verfijnde gerechten met goede bereidingen en mooie smaken. Weer terug op drie in de top van Tilburg. Tot de volgende keer.
Maurice S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Afgelopen donderdag hier met 5 vrienden gegeten tijdens Taste! Sky High.
Het hele restaurant wordt dan tijdens de Tilburgse kermis naar boven verplaatst naar het dakterras van Hotel Mercure.
Het is dan eten, drinken en genieten met een fantastisch uitzicht over de kermis.
Hij vraagt wat creativiteit van kokend en bedienend personeel maar het was weer fantastisch!

We gingen voor het all-in 6 gangen menu:
1. Filet Americain met brioche, vadouvan mayonaise, marloeskes, wasabi, ibericoham en kwartelei.
2. Tonijn: kort geschroeide tonijn met oester, rettich, crème fraîche, wakame en gember.
3. Kreeft: 3 bereidingen van kreeft: bisque d’homard met Hollandse garnaaltjes, krokante ravioli met saffraanmayonaise, in limoenboter gesmoorde kreeftenschaar met Granny Smith en lookschuim.
4. Ribeye: gegrilde runderribeye met lichtgerookte aardappel, duxelle van paddenstoelen,
tuinboontjes, kalfswang en kalfsjus.
5. Kaas: kaasbuffet van met zorg geselecteerde Franse en Hollandse kazen met diverse garnituren.
6. Dessert: bereidingen van rood fruit, kwark, roos en fruitpeper.

Dit alles vergezeld met een bruisend aperitief, wijn bij elk gang, tafelwater en koffie met friandises.

Wij hebben een absolute topavond gehad.
Service stond weer zeer hoog in het vaandel, uitleg bij het eten en de wijnen was perfect en 6 uurtjes laten hebben wij zeer voldaan het restaurant verlaten.

Dit is (en blijft) 1 van de betere eetgelegenheden van Tilburg.
Volgend jaar weer!
Hotello_Es .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Wat hebben wij heerlijk genoten vanavond bij Taste! We hebben gekozen voor het 4-gangen all-in inclusief een bubbel aperitief 3 lekkere wijntjes en een mooie dessertwijn ter afsluiting. Uiteraard een koffie met lekkere friandises. De sommelier heeft onze avond echt afgemaakt, hij heeft uitstekend aangevoeld dat wij wel open stonden voor het uitgebreide verhaal achter de wijnen. Complimenten voor Kees! Je ziet dan wel niets van buiten maar vanaf onze tafel hadden wij mooi zich direct in de keuken!
Patty K.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Altijd een warm ontvangst, heerlijk eten en aandacht voor de gast.
Mocht je dieetwensen hebben, hebben ze hier altijd een passende oplossing voor.

Decor is eigenlijk een 7,5. Restaurant heeft helaas geen ramen.
Therese V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2013
Via de Ticketveiling hier genoten van een 4 gangendiner, voor ons een onbekend restaurant en zo vlak bij huis! Een prettige ontvangst en prima niet te formele bediening, we werden als "normaal" betalende gasten behandeld met amuses, zelfs per abuis 2x vonden wij niet erg, verder is het een heel leuk concept en een leuke kaart, op het hoofdgerecht na ( kalf ) waren alle borden schilderijtjes en alles even smaakvol, en ook de echte verse jus was erg lekker, bedankt voor deze prettige kennismaking en tot ziens!
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Dit is de 2e keer dat we bij Taste gegeten hebben en weer was het fantastisch. Taste zit in de kelder van het Mercure Hotel en is om die reden zeer geschikt om vooral in de winter uitgebreid te dineren. Het restaurant is modern en gezellig. Vrijwel iedere tafel biedt een goed uitzicht op de (zeer) open keuken. De bediening is uiterst correct en oplettend, maar niet stijf, waardoor de sfeer ontspannen is. Alle gerechten zijn met veel zorg bereid, mooi opgemaakt en vakkundig toegelicht. Het wijnarrangement erbij is heerlijk en iedere wijn wordt uitgebreid besproken. Hier eten is echt een avond uit en dat voor een zeer schappelijke prijs, zeker gezien de geboden kwaliteit. Taste is een pure aanwinst voor Tilburg.
SaraW .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Met restaurantweek weer bij Taste gegeten. Alles tiptop in orde. Het eten is van een buitengewoon hoge kwaliteit en elk gerecht wordt vers bereid. De smaken zijn voortreffelijk. De bediening is zeer professioneel en de sfeer in het restaurant is meer dan uitstekend.