Glas champagne

Meer informatie over restaurant Taste!

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jan-Willem H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Weer heerlijk gegeten. Het smaakt ook niet alleen verrukkelijk, maar alles wordt erg mooi opgediend, het oog wil ook wat. Het bijpassende bier arrangement was erg goed en werd ook goed toegelicht. Kortom, als ik weer in de buurt moet zijn, kom ik er zeker weer.
Bob D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Een verborgen pareltje (in een kelder onder een hotel) in Tilburg. Tijdens de restaurantweek gegeten en verrast door enkele zeer goede wijn-spijs combinaties. Je zit bijna aan de kachel van de kok en dat straalt enorm vertrouwen uit (je kan tenslotte niet even uit je slof schieten als kok). Het is bijna ongelofelijk wat er uit die keuken komt. De sommelier (Kees Verlaan) weet steeds weer de juiste wijn bij het gerecht te vinden en dat is voor zijn jeugdige leeftijd een compliment waard. Is er dan niks aan te merken? Ja tuurlijk wel wat hele kleine zaken, maar als ik zie dat er met zo veel liefde en passie gewerkt wordt dan vergeet je die al snel en blijft louter de zeer positieve ervaring over.En zo hoort het. Kom ik terug? Met liefde ... zsm
Wogan D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Heerlijke gerechten waarbij je uit 12 gerechte kan kiezen. Goed bereid en prachtig culinair opgemaakte borden. Amuse vooraf en warme brood. Lekkere wijnen ook.
Annievan1952 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Afgelopen zaterdag een superavond gehad bij Taste! Vanaf het begin tot en met de koffie was het gewoon af. De hele avond komt er van alles op je tafel en geniet je van elk gerecht. Aangekleed als schilderijtjes geeft het al meteen een speciaal gevoel. Maar de smaaksensaties zijn toch het belangrijkste en daar weten ze je bij Taste echt mee te verrassen. De eend met toebehoren, de bisque d Homard, de risotto (jammie) de hert met oa bloedworst, rode kool,peer Shiitake, het waren stuk voor stuk geweldenaars voor je smaakpapillen. Afgerond met de wijn en een heerlijk dessert van appel enz zijn we zeer voldaan naar huis gegaan. Hulde voor Mike, Stivan en hun zeer bekwame hulpbrigade. En lest but not least voor Kees en Daan en hun assistenten die zeer bedreven hun meesterschap in de bediening lieten zien. Bedankt voor dit leuke uitje..
Jeanine Z.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Heeeeerlijk gegeten! Entourage kan sfeervoller, maar is gelukkig ook niet te chic. Erg leuk dat je de chef aan het werk ziet. De verhalen van de sommelier maken de toch al lekkere wijnen nog lekkerder. Wijn arrangement is aanrader! Ik had gemaild dat ik graag een extra gerecht vegetarisch zou kunnen bestellen, hadden ze ook geregeld. Wachttijden tussen de gangen mag van ons iets korter, verder is het personeel erg professioneel zonder stijf te zijn. Dat is eigenlijk TASTE in een notendop: Luxe uit eten in je spijkerbroek. Prijs kwaliteit verhouding is in orde. Niet goedkoop, maar je eet echt heel goed.
Ferdian S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Vrijdag J.L bij Taste wezen eten.

Taste vind ik voor een restaurant voor centrum Tilburg onderin de kelder van een hotel een leuke tent om een hapje te gaan eten. Niet te stijf, gerechten bieden voldoende afwisseling en p/k verhouding vind ik altijd aan de goede kant daar.

Hadden gekozen voor het 3 gangen menu omdat we daarna nog verder zouden gaan borrelen elders.

Wat simpele amuses van safraankroepoek, zeer lichte smaak. Wat worstjes in een glaasje niks bijzonders. Ook standaard daar de gezouten amandelen en taglia olijven. mi een redelijk hevige overgang van taglia olijven en spaanse worst en dan iets subtiels als safraankroepoek. Kans dat de smaak wegvalt is dan groot.

Vooralf beiden rouleau van koude kalfslende. Een mooie gruner v, werd hierbij gekozen welke juist niet de appelzuren had welke ik daar normaal in aantref. Dat zorgde ervoor dat de wijn mooi aanvullend was ipv dat zurgen gingen overheersen bij een zacht gerecht als kalf. Een leuk keuze.

Hoofd was hert met een jus van Isi'd or. Een uiters krachtige combi maar zonder de echte sterke wildsmaak want daar ben ik niet echt fan van. Op verzoek een Amarone erbij. Relatief jong, maar wel met de uitgesproken Amarone smaak. Opvallend detail was een weke shit take dit was beter geweest als hier een krokantje van gemaakt was. De glibbering ervan was geen prettig mondgevoel.

Nagerecht waren beriedingen van chocolade en banaan. Ik vond dat een iets tegenvallend gerecht. De smaak van de banaan parfait vond ik deels wat blend en melig smaken. De chocolade was voor mijn gevoel meer opgestijfde chocolademelk dan echte chocoladesmaak. Mijn tafel genote had hetzelfde. De ganache had een wegvallende smaak.
Erbij werd een sherry geserveerd, deze was erg lekker met een milde zoetheid. Zelf zie ik bij nagerechten van chocolade graag sauternes of moscatel.

Over de gehele lijn vind ik taste een mooie p/k verhouding krijgen. Personeel is attent portionering altijd voldoende en de gerechten zijn over het algemaak goed van smaak.
Sommelier Verlaan maakt leuk keuzes, voor de doorgewinterde bezoeker zullen die keuzes wel al snel veilige keuzes zijn.

Irene M.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Ook al waren de Kerstdagen voorbij werd ons toch nog een Kerstdiner aangeboden. En wat voor een!!! 4 gangen met een amuse vooraf en voor mijn man een bijpassend wijnarrangement. Alles was echt heerlijk. Je kreeg leuk uitleg bij alle gangen en ook bij de wijn. Aangezien wij in het hotel logeerden konden we na afloop zo ons bed inrollen. Echt een aanrader. Jammer dat het ver van huis is maar mochten we weer eens richting Tilburg gaan, dan herhalen we dit dinertje vast en zeker.
Jgls .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Het was voor het eerst dat we dit restaurant bezochten. Toen ik enige uren eerder binnenliep om mijn reservering te verifiëren werd ik niet echt beleefd en gastvrij te woord gestaan: "zeg het maar…" en nog eens: "zeg het maar". Ik vroeg me toen even af of het wel zo'n goed idee was om daar te gaan eten.
Het was een goed besluit om tóch te gaan eten daar.
De ambiance was modern,gezellig, mooi verzorgd in kerstsfeer aangekleed.
Het restaurant heeft geen ramen, dit is in de avond mooi weggewerkt met indirecte verlichting boven de lambrisering.
De bediening was erg aardig, soms nét iets te amicaal, 'n praatje maken waar wij geen behoefte hadden aan een praatje.
De kaart is klein gehouden, maar geeft voldoende keus.
De amuse was verrassend lekker: Mooie ham in een glaasje, met warme zalmhapjes ernaast.
Het brood was heerlijk en werd leuk opgediend met boter, olie, peper en zoutkorrels.
De vissoep was voortreffelijk, evenals het voorgerecht van beef-tartaar met paling.
Als hoofdgerecht kozen we eendenborst en dorade vis. Perfect van smaak en samenstelling.
Het dessert van spekkoek met peer was heerlijk.
We hebben een glaasje witte huiswijn gedronken. Het had een puntje gescheeld als voor het inschenken verteld was om welke wijn het ging. Nu moest ik er zelf om vragen toen er al geschonken was. De wijn was overigens prima.
We moesten op tijd weer weg, er werd ruim rekening gehouden met de tijd.
De rekening van ruim 90 Euro viel alleszins mee voor hetgeen werd geboden.
Ik ben enthousiast over dit restaurant en ik zal hier beslist vaker terugkomen.
Jeromeka .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Goede service, men neemt de tijd.
Menukaart is duidelijk en niet tevuitgebreid, uniek is dat je zelf bepaald welk gerecht in welke gang gebruikt mag worden.
Eten is heerlijk, met aparte combinaties
Gerechten zijn niet al te groot maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt met diverse tussendoor gerechtjes.
Erikaschort .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Smaakvolle gerechten bij Taste!
Goede uitleg bij elke gang.

Sfeervolle avond uit gehad hier! Een aanrader om er even tussen uit te gaan!
Meike R.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Het was een prima dinertje, maar ik vond de prijs/kwaliteitsverhouding niet geweldig. Met de prijzen die ze voeren, verwacht ik iets te proeven wat je niet snel ergens anders krijgt. Ze serveren wel leuk schuimpjes en andere texturen, maar de smaken e.d. zijn niet echt bijzonder. Ook de bijpassende wijnen, waren naar onze mening echt niet bijpassend. Bijvoorbeeld een mooie zachte rode wijn die voorafgaand aan het gerecht geproefd werd, viel qua smaak tijdens het gerecht helemaal weg. Toch jammer.
Dezelfde kwaliteit kan je in hun eetcafé/restaurant krijgen voor een betere prijs, dus dan ga ik voortaan liever daarheen.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
We kwamen de aanbieding tegen en spontaan geboekt. Ditmaal op vrijdag avond en hierdoor dus erg druk. We kregen een tafel juist voor de keuken en starten met een mousserende wijn met eigen label uit het noorden van Frankrijk. Ernaast het borrel garnituur, lekker. Op de amuse moesten we behoorlijk wachten. Presentatie was goed en smaken lekker, vooral de mossel met rozemarijn.

We mochten zelf kiezen van de kaart, een persoon wilde graag de begeleiding met passende bieren, dit was nieuw, leuk!

Tartaar van rund met gelakte paling, structuren van peterselie en piccalilly. Goede smaken, mooie textuur en keurige wijn-spijs.

Wildpaté met macaron, eendenlever PX, confit van kwartel en krachtige ossenstaartbouillon. Ernaast een originele Gewurztraminer uit Chili. Goede smaken, eigenlijk geen gerecht maar meer een proeverij. Voor mij de minste ronde van de avond.

Krokant gebakken buikspek met gegrilde coquille, bereidingen van topinamboer, cantharellen en kalfsjus. Buikspek erg lekker maar textuur kan beter. Coquille toppie.

Gebakken eendenlever, met bramen, aceto balsamico, appel en vacherin mont d’or. De topper van de avond, origineel en gedurfd. Leuke taai taai toets in de appel. Keurige wijn-spijs.

Als afsluiter een krachtige espresso met lekkere friandises.

Bediening was goed tot zeer goed verzorgd. Wel meerdere mensen aan tafel. Kees Verlaan de sommelier had keurige presentaties bij de wijnen en bieren die zorgvuldig waren geselecteerd.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed tot uitstekend. All in viergangen proef de kaart menu €49,50,-.

Een puntje wat stoorde was dat de afzuiginstallatie in de keuken niet goed functioneerde. Hierdoor hadden we last van ongewenste geuren in het restaurant. Een maal was t zelfs zo erg dat het brandalarm af ging, jammer.

We hebben een lekkere en gezellige avond beleefd. Taste! blijft een aanrader voor hen die in de binnenstad van Tilburg willen eten.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Op maandag avond als veel horeca gelegheden gesloten zijn, uiteindelijk bij Taste terecht gekomen. Hier een 4 gangen menu besteld en dat was super. Vooraf coquilles op 3 verschillende manieren bereid, daarna heerlijke kabeljauw en als hoofdgerecht rode mul, met als afsluiten een kaasplankje van 5 heerlijken kazen. Restaurant, eten en sfeer is echt een aanrader. Bediening kan hier en daar misschien nog wel wat verbeteren.
Mail25 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij Taste. Al het eten was mooi opgediend en overal kregen we een heerlijke bijpassende wijn bij. Uitstekende service!
Rebecca V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Om onze verloving te vieren zijn we gaan eten bij Taste. Het was een avond om te onthouden: 4 gangen met wijnarrangement, goed passend en prachtig toegelicht door de vriendelijke sommelier. Er werd in de gerechten goed rekening gehouden met mijn tarwevrij wens, enige jammere was dat er geen alternatief werd gebracht voor het brood of de friandises. Verder gewoon perfect! De coquilles en het kalf zijn echte aanraders.
Kristel V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
geweldig! vriendelijke bediening... ongedwonge en gemoedelijke sfeer! komen volgend jaar voor de vierde keer zeker terug op sky high! ook erg aantrekelijke koks maar nog mooiere man met lekker kontje die heel veel over wijn weet!
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Wij gaan vaak "goed" uit eten in Tilburg en zijn in de loop der jaren steeds vaker bij Taste gaan eten. Kwaliteit van het eten is altijd hoog, zeker gelet op de prijs. Ook valt het serveren van een lekkere Ripasso en altijd uitmuntende Amarone bij het bijpassende wijnarrangement bij ons zeker goed in de smaak!
Loezewies .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Het eten was wat flauw en zeker niet culinair. De bediening was erg traag, we moesten wel een uur wachten tussen het voor- en hoofdgerecht. De prijs stond in geen verhouding tot de kwaliteit van het eten. Wij zouden dit restaurant zeker niet aan iemand anders aanraden.
M B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Restaurant onder mercure hotel, mooie ambiance met open keuken. Alleen jammer dat de kok regelmatig over zijn kale hoofd wrijft om dan weer met t eten aan de slag te gaan. Trage start, redelijk lang wachten op de eerste gang, hierna wel vlotte doorgang. Sommelier weet er wel wat van, serveert aparte smakelijke wijnen. Combinatie op papier met de gerechten ook goed masr als je t daadwerkelijk proeft dan klopt t niet altijd. Gerechten mooi gepresenteerd, smaak initieel fraai masr vlakt dan snel af. Bisque waterig, Lammetje wat aan de taaie kant. Kaas plankje stond al even, her en der ingedroogd. Bediening erg vriendelijk maar her en der wel wat knullig
Wat verbetering is wel wenselijk
Koolen .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Hele fijne sfeer en correcte persoonlijke service die je lekker op je gemak doet voelen.Het eten is van een hoge kwaliteit en ziet er verzorgd uit en is prima op smaak.
De wijnadiezen en uitleg zijn zeer goed en passen perfect bij het eten.