Taste of India

Gedempte Oude Gracht 53 2011 GL Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Taste of India

Proef culinair India

Taste of India is een charmant Indisch restaurant gelegen in het hartje van Haarlem, naast de kerk en tegenover de supermarkt. Het restaurant begon als een afhaal- en bezorg restaurant in 1998 en is ondertussen uitgegroeid tot een uitmuntend Indisch restaurant waar je kunt kennismaken met voortreffelijke Indische gerechten. Het restaurant staat bekend voor zijn vriendelijke service en uitstekende, traditionele menukaart. Ook zij die niet echt houden van te pittige gerechten kunnen ook in Taste of India terecht, want je kunt altijd rekenen op het advies van de eigenaars wanneer je het iets minder pittig wenst!

Meer informatie over restaurant Taste of India

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 16:30 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Taste of India

burger.schutte B.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Heerlijk indiaas eten. Goede service, plezierige bediening. Snelle bediening. Prijswaardig. Het enige kleine minpuntje: de hoeveelheden waren niet zo groot. Schaaltjes waren uiteindelijk totaal leeg.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Afgelopen zaterdag, 14 oktober, hier met een IENS-deal gegeten. Het is in mijn ogen een zeer sfeervol restaurant met ook een bovenverdieping (die ik niet gezien heb). De lambrisering is van een lichte houtkleur (hout, behang of een fineerlaag – niet te zien op afstand), met daarboven een rode plank die de oranje muur van het deel eronder scheidde. Dat althans was de indruk die ik van de kleuren kreeg bij deze kunstverlichting met wandlampen. Kunstlicht kan de ware kleuren natuurlijk behoorlijk vertekenen. Aan de wanden hingen zeer kleurrijke doeken van typisch Indiase taferelen en/of rituelen. En natuurlijk ontbraken afbeeldingen van de Taj Mahal niet. Ik vond het totale plaatje heel prettig overkomen. Blij was ik ook met de schijnbaar nieuwe tafels die heel stabiel stonden. (Heel vaak wiebelt een tafel zeer irritant.) De stoelen waren keurig, al gaven ze mij persoonlijk wat te weinig steun in de rug.
Om met de service dit keer te beginnen, die was meer dan uitstekend. Mijn partner heeft nogal eens last van een kriebelhoest. Zo ook dit maal. In no time stond er een meisje uit de bediening met een glas water bij haar! Hoe ongelooflijk attent was dat! Een dergelijk uitzonderlijk goed initiatief had ik nog niet eerder meegemaakt.
Dan het eten. Net als bij onze eerdere bezoeken aan dit restaurant was de kwaliteit gewoon weer heel erg goed. We bestelden een Bitter lemon voor mijn lief en een Cobra biertje voor mijzelf. Ik had gehoopt dat ze ook hier over het King Cobra bier (een speciaal bier) beschikten, maar dat was helaas (nog) niet het geval.
Eerst kregen we heerlijk krokante papadums, die er lekker droog uitzagen, geen enkele glinstering van vet. Uitstekend dus. Daarbij twee sauzen, een chutney met gember (denk ik) en een soort muntdip. Vooral van de chutney genoot ik enorm. Mijn partner is niet zo van de sauzen, dus zij liet ze onaangeroerd.
Als voorgerecht koos mijn prinses de Chicken Pakora. Die beviel haar erg goed. Mijn keuze viel op de Mix Kabab met een kippenboutje, Chicken Tikka en Seekh kabab, aangevuld met een garnering van fijngesneden komkommer, tomaat en sla. Mede door de kruiden een zeer lekker gerecht, maar ook was het kippenvlees heerlijk sappig. Ook de Seekh kabab mocht er zijn. Jammie, jammie.
Het hoofdgerecht van mijn disgenote was de King Prawn Saag, grote garnalen met zeer fijn gehakte spinazie. Wist ze ook erg te waarderen. Dol als ik ben op zeer “hete” gerechten, trakteerde ik mezelf wederom op de Lamb Vindaloo, fantastisch mals lamsvlees met aardappelen en rode peper. Dit is mijn favoriete gerecht als ik Indiaas eet. Het gerecht had wat mij betreft nog wel wat pittiger mogen zijn, maar mijn Indonesische partner die een beetje ervan proefde, vond het al veel te “heet”. Tja, ooit verslond ik (don’t try this at home) met veel genoegen pure pepers.
Het dessert tenslotte. Mijn gezellin wist niet wat te kiezen. Ik vertelde haar dat Kulfi (heeft ze eerder gegeten, maar was alweer vergeten wat het was) hemelslekker is (mangoroomijs). Ze liet zich door mij overtuigen en nam dat gerecht inderdaad. Zelf opteerde ik voor de Gulab jamun/Kulfi mix, maar niet nadat ik me had laten uitleggen wat dat ongeveer inhoudt. Mijn tafelgenote nam wat van mijn zeer zoete Gulab en was daar helemaal verrukt van. Geen wonder, want ze is ook dol op Turks Fruit.
Bij het afrekenen, ging het even helemaal fout: zowel de IENS-korting als de loyaliteitskorting (gespaarde Yums) waren over het hoofd gezien. Dit werd overigens onmiddellijk hersteld door de eigenaar, die een hoofdrekenwonder bleek te zijn, want de rekening was nog puur handwerk. In een mum van tijd had hij de rekening gecorrigeerd. Alles met de hand geschreven en uit het hoofd uitgerekend. Vele malen sneller dan dat op een calculator kan, want het intikken van gegevens kost meer tijd dan dat deze man nodig had om de zaak recht te zetten. Toegegeven, de rekening klopte na zorgvuldige narekening met een calculator niet helemaal, maar het verschil was te verwaarlozen. Het thuis narekenen van de rekening met behulp van een calculator, kostte mij aanzienlijk meer tijd dan wat deze man zo even uit de losse pols deed. Eigenlijk bewijst hij hiermee dat een goed geoefend brein een computer kan verslaan en dat daarmee de bekende rekentoets wel degelijk belangrijk kan zijn. De bediening was snel, zeer efficiënt en bijzonder vriendelijk.
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Heerlijke curry en zeer vriendelijke bediening
I B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Al eerder geweest en weer terug. Mazzel met laatste tafel. Aten vandaag heel veel vegetarisch en veel bijgerechten. Echt SUPER goed gegeten! De vrolijke eigenaar rent zijn benen onder zn lijf vandaag en heeft toch voor iedereen even aandacht. Aanrader!
Ilse B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Heerlijk eten!!
M. V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
We vonden het niet slecht, maar ook niet goed. Bijvoorbeeld ongeveer geen spinazie in een gerecht waar dit in hoort. Fout gemaakt door de keuken waardoor we lang moesten wachten; verder geen verontschuldigingen voor gemaakt.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijk gegeten met goede service!
Charlotte L.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
zijn er gaan eten met mijn moeder en opa en oma. het was heel lekker eten en 'mild' was gelukkig niet te heet. Verder was het heel gezellig en was de bediening heel behulpzaam.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Voor de tweede keer in korte tijd in Haarlem en voor de tweede keer voor Taste of India gekozen, gewoon omdat het eten erg goed is en de mensen heel vriendelijk. Enige minpuntje, maar dat was mn eigen fout: ik zag een groene peper voor een spercieboontje aan en at 'm in 1 keer op...
Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Zeer vriendelijke bediening, we hadden gamba, kip en kaas gerechten, allemaal even lekker.
Sussenbach L.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Mooi Indiaas eten met persoonlijke service. Knus, gezellig interieur. Niet duur.
Jenny F.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Werkelijk heerlijk gegeten voor een prima prijs. Dank hiervoor. En het was enorm gastvrij. Een absolute aanrader. Groeten Jenny en Anneke.
Erika J.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Op basis van de vele goede recensies dit restaurant uitgekozen en dat dan valt het qua smaak wat tegen, wat oppervlakkige kruidensamenstelling.
Bediening was wel zeer vriendelijk ondanks de drukte.
Interieur is wat gedateerd en ook de was de vloer is wat plakkerig...??
Caroline C.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Vriendelijke ontvangst, lekker eten, redelijke prijs. Echt helemaal prima!
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Ik ben hier samen met mijn familie wezen eten om de verjaardag van mijn vader te vieren. In het restaurant hangt een leuke sfeer, en we hebben allemaal heel erg lekker gegeten. Zeker een aanrader!
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Ik heb hier gisteren met mijn vriendin gegeten. Het is een erg gezellig restaurant. Het personeel is er erg vriendelijk en de Chicken Saag smaakte erg goed! Ik kom hier zeker terug.
Gustavo D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Ik ben dinsdag avond met m'n vriendin Ruby naar Taste of India gegaan. Alleen al bij binnenkomst waan je je al helemaal in de Indiase cultuur. De sfeermuziek en geur in het restaurant zijn ontzettend fijn. Mijn vriendin Ruby koos de Butter Chicken en ik de Mixed Grill.
Allebei vonden we ons eten heerlijk. De Indiase kruiden waren erg goed en ontzettend lekker. Ook was de bediening ontzettend aardig en snel. Beste Indiase restaurant in Haarlem. Wij komen zeker terug.
Magda V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
het is was redelijk lekker, bediening was super vriendelijk
gezellig restaurant en ook gezellig vol.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Wij zijn al eens meer in dit restaurant geweest, altijd tevreden heerlijke smaken en geuren. Lieve bediening (ook belangrijk)
Ludger V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Over een periode van twee á drie jaar inmiddels zeker een keer of zes hier gegeten. Als je het restaurant niets zou vinden doe je dat niet. Gewoon lekker. Gezellige en vriendelijke bediening, die je na een aantal keer herkent. Value for money. Het is zeker niet de laatste keer dat ik hier gegeten heb.