Taste of Culture

31-204271136

Meer informatie over restaurant Taste of Culture

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 03:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
6,7
Levano836 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Net hapje gegeten bij taste of culture. De gloriedagen van weleer zijn voorbij en dat is aan alles te merken. Het eten is niet slecht maar ook niet echt bijzonder zoals ik dat wrl vond van oriental city. Beetje te standaard allemaal misschien toe aan een nieuwe chef. We aten ossenhaas met brocolli, peking eend en inktvis.
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Een blind paard doet hier geen schade, de inrichting lijkt een beetje op een badkamer met een flatscreen TV waar altijd wel sport op staat. Maar dat alles maakt helemaal niks uit want het eten is heerlijk! Ik raad iedereen aan: Neem de pannenkoekjes met eend en geniet, ook de gestoomde oesters en coquilles zijn erg lekker! Je gaat hier niet heen voor de sfeer of om eens uitgebreid te tafelen maar voor serieus goed en no nonsense eten. Ik herhaal het nog even: Pannenkoekjes met eend!
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Heerlijk gegeten, ziet er nooit mooi uit, maar als elk restaurant deze kwaliteit en snelle service heeft zou de horeca goed vooruitgaan! Ook 2 maanden later nog steeds heerlijk!
D V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Een van de favoriete adresjes voor Peking eend. Wij halen hier ook graag af, zelfs de halve of hele eend kan worden besteld, met de flensjes, groentes en hoisinsaus apart. Een heerlijke maaltijd zonder veel poespas. Het restaurant zelf is schoon en zonder al te veel franje. Aanrader.
Lya D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Afgelopen vrijdag met 10 personen voor de zoveelste keer bij Taste of Culture gegeten. Het was weer voortreffelijk. Wij kregen de grote ronde tafel achteraan. De uitstekende bediening kwam meteen de bestellingen opnemen en deze dame heeft ons het hele diner uiterst goed geholpen. Wij begonnen met een heerlijke hele Peking eend met flensjes, daarna werden er diverse schotels op tafel gezet met voor ieder wat wils. Het was allemaal even heerlijk. Een echte topavond voor een zeer zeer schappelijke prijs met verrukkelijk eten. Wij gaan gauw weer.
Foodexpertamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Eten is top, eet hier vaak laat na 12en, bij een chinees in de stad verwacht ik goed eten en geen top service( vandaar mijn 8 voor service , het totaal plaatje klopt). En wat je krijgt is goed eten voor een goede prijs. Duck pancakes heerlijk, beste van Amsterdam. Scheermesjes ook top en zoete beef bestellen we vaak . Aanrader voor authentieke chinees. Kom hier zeker 2 x per maand.
Ralph E.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Lekker gegeten in deze eettent! De smalle gevel doet niet vermoeden dat er een behoorlijk aantal zitplaatsen zijn. Geen daglicht, men zit onder de tl-balken, net zoals in Azie. Aan de muren hangen poster met Chinese karakters. Ik heb me laten vertellen dat het om complete menu's gaat voor groepen, gezinnen. Er zitten inderdaad ook veel Chinezen en dat is altijd een goed teken. Achterin het restaurant staat een TV aan en de eigenaar van het restaurant zapt af en toe naar een ander kanaal.

Onze bestelling: geroosterd mager spek, pekingeend en ossehaas op de hete plaat. het laatste gerecht wordt net voor het opdienen afgewerkt met een saus. het pruttelt en sist, erg leuk en de aroma's vloeien rijkelijk naar de neus. men krijgt er trek van. Heerlijk gegeten. Ik denk dat dit het beste restaurant is voor de late uurtjes in Leidseplein-omgeving! Bij alle gerechten is er ook vanzelf groente inbegrepen; heerlijk die paksoy.

De bediening is enigszins stug. De meiden lopen snel door het restaurant, alsof ze aan een wedstrijd meedoen. Grappig om te zien.
ZR X.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
Was een van mijn favoriete plekken om samen met een groepje een hapje te eten, ook mogelijk tot 2 uur in de nacht. Een stukje Zeedijk Chinees, maar dan bij de Leidseplein. Jammer genoeg is de oude chefkok weg, schijnt nu in Delft te werken. Zijn kookkunsten of in ieder geval wat hij delegeerde (liep nogal vaak gezellig in de restaurant handjes te schudden) was beter dan wat er nu geserveerd wordt. Het is nog wel dezelfde kaart, maar de smaken zijn net niet in evenwicht en de gaarheid ook niet meer goed getimed. De prijzen zijn jammer genoeg wel gestegen, dus zal wel minder vaak meer komen. Hopelijk weten ze een goede kok aan zich te binden, zou zonde zijn als het nog minder werd. De interieur heeft wel een kleine upgrading gekregen, maar daar kwamen we niet echt voor.
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
In 2009 door Johannes van Dam bejubeld als zijn ‘geheime 9+ adres’. En terrecht: Chinese bieslook met XO-saus, een koude salade met kip in krokant vel, gebakken inktvisringen (met chillipeper en zout) en paling in sinaasappelsaus: alles smaakte even goddelijk dankzij de kok (immer gehuld in een oranje voetbalshirt) die graag een praatje probeerde te maken.

De kok is spijtig genoeg weg maar heeft zijn kaart achtergelaten. Ik bestel de gestoomde oesters in zwarte bonensaus (€ 3,95) en scheermesjes (knoflook, glasnoedels € 5,95). Ze worden binnen 6 minuten totaal overgaard geserveerd. Hier was volgens mij een magnetron in het spel... Ik stuur ze terug en ontvang nieuwe zeevruchten die nauwelijks beter bereid zijn.

Taste of Culture behoorde tot de absolute top in Nederland. Ik bestel de eerder genoemde entrecote met Chinese bieslook, asperges en XO-saus (bestaande uit St. jacobsschelpen, gedroogde Chinese ham, garnalen en rozenolie) à € 22,50. Teleurstelling: te vet en boterachtig, geen spoor van de visachtige XO-saus en als domper doorgegaarde aspergepunten, hoe krijg je het voor elkaar!

Dan: de afrekening: “Heeft het gesmaakt?” “Nee!” Verrassend genoeg beaamt de bediende dat er inderdaad een kwalitatieve terugval heeft plaatsgevonden. Een bekentenis die niet op de rekening tot uiting komt. Taste of Culture vaart spijtig genoeg een Leidsepleinkoers. Ik vraag mij überhaupt af of de eigenaar zich ooit heeft gerealiseerd wat voor een getalenteerde kok hij in dienst had. doodzonde, het maakt Taste of Culte een passieloze uitbater. Gelukkig is Johannes dit bespaard gebleven...
Louan V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Gisterenavond bij T of C gegeten. Tot voor kort ons favoriete restaurant. Het eten was altijd heerlijk, maar nu is dat op de één of andere manier veranderd. De dimsum waren niets bijzonders, weinig smaak en alles smaakte (bijna) hetzelfde. Hoofdgerecht niet veel beter dan ieder willekeurig Chinees restaurant. We moesten € 3,50 bijbetalen voor een heel klein bakje vette gebakken rijst ipv witte rijst. De prijzen zijn erg hoog geworden terwijl de kwaliteit een stuk minder is dan vroeger. Dit is helaas niet meer het restaurant dat boven ons lijstje zal staan als we even een hapje in de stad gaan eten. Service is goed, decor is zoals het altijd is geweest, eenvoudig, maar toch wel met bepaalde charme. Jammer van dit fijne restaurant maar wij gaan het misschien nog 1 x proberen, ik laat het dan nog weten.
John888 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014
Met z'n vieren geweest, werd ons aanbevolen voor de Peking eend met flensjes, lente-ui en hoi-sin saus. Eend was mooi gepresenteerd en lekker. Kom voor het eten, niet de service en zeker niet de decor, al doet het wel denken aan Hong Kong.
CheehanSeriousEater .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Taste of Culture of TOC is een traditioneel Chinees Kantonees restaurant… of eigenlijk meer een eethuis… met felle tl-licht zoals in Hong Kong. We kwamen hier eerst ontzettend vaak (lees 2, 3 keer per week). Enige plek ook waar je tot 3 uur 's nachts kan eten van vrijdag /m zondag. Keer wat anders dan de shoarma- en patattent na het uitgaan. Enige plek in Amsterdam waar je eend met pannekoekjes (flensjes) kan eten! Tofu met zout en peper is heerlijk, garnalan met soya en honing verrukkelijk en ze hebben nog heel veel Chinese gerechten die niet op de kaart staan. We hebben ook onze bruiloft catering bij ze gedaan 2 jaar terug en dat was erg goed.

Maar sinds hun head chef weg is gegaan (volgens mij naar Den Haag) is het eten nu zo zo. Kwaliteit en de smaken fluctueren enorm. De prijzen zijn ook flink gestegen. Gerechten met garnalen vanaf €23 vind ik ronduit belachelijk voor een Chinees restaurant. En ze rekenen nu ook voor een pot thee, waar je bij alle andere Kantonese restaurants gratis krijgt. De wc's zijn niks veranderd: nog steeds vrij smerig, dus ik zorg er altijd voor dat ik hier niet naar de wc hoef.

Nu gaan we niet meer zo vaak naar Toc, tenzij we een craving hebben naar eend met pannekoekjes. Het is wel jammer om te zien hoe het restaurant eerst was en hoe ze nu zijn geworden.
Manette T.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2013
We hebben er gegeten met 12 man. Er werd een menu voor ons gemaakt. Eten kwam snel en was heerlijk. De bediening werkt zich een slag in het rond en wij vonden ze heel aardig. Omdat wij daarna naar het theater moesten, werd de tijd ook goed in de gaten gehouden voor ons. Een goede plek om echt Chinees te eten en dat in een toeristenwijk. Een aanrader als je wat anders wilt dan de Zeedijk.
Willem R.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Voor een bezoek aan de Schouwburg even lekker gegeten in de Korte Leidsdwarsstraat. Wat een voortreffelijke keuken! Wij waren vroeg, toen was het nog stil, maar om 19.30 uur zat de tent vol. Het feit dat er veel chinese families en chinees-westerse gezelschappen zaten zegt iets over de kwaliteit. De inrichting is simpel en oké, de bediening keurig plichtmatig.
Catja S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Gisteren gegeten. Eerst had ik gestoomde inktvis was heerlijk. Daarna St. Jacobsschelp, was niet lekker. Leek regelrecht uit de magnetron te komen en de schelp was overdekt met mihoen. Heel erg jammer. De eigenaar zat in het restaurant zijn boekhouding te doen. Dikke pakken met geld lagen op tafel. Ik wilde naar het toilet en daar stond een open ton met olie voor. Het personeel stond er naast te eten. De chef was continue aan het schreeuwen. Ik ben vertrokken. Ik was teleurgesteld.
Kapitein-Anders .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2013
Wat een fantastisch restaurant is dit. Vlak bij het Leidseplein maar lekker echt chinees. Geen rare zoete babi pangang zoals af en toe stiekem thuis besteld maar echt spannend en lekker chinees eten.

Afgelopen maandag met wat vrienden voor de 5e keer gegeten en het was weer fantastisch. We hadden verschillende gerechten besteld om te delen waaronder de gestoomde peking eend met flensjes (een klassieker maar zoo lekker), gestoomde oesters en scheermessen ook absolute aanraders.

Deze keer hadden we ook de gevulde inktvis, deze was wat spannender maar ook heerlijk! We hadden ook een vegetarier in ons midden hij had vegetarisch gerecht met groenten in oestersaus. Ook deze waren perfect bereid en goed op smaak.

We komen snel weer!
Chris L.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2013
Zoals in eerdere recensies staat. Je komt hier voor het eten. Het eten is erg goed. De peking eend is een aanrader en je kan onbeperkt witte rijst vragen. Echter zijn de prijzen iets wat aan de hoge kant. Met zn 2en al gauw 50euro kwijt aan 2 gerechten en drinken. Ook is de service erg gehaast. Ik was daar in een bijna leeg restaurant om half 11 s'avonds. Echter was ik nog aan het eten terwijl het fruit al op tafel werd gezet. Erg onbeleeft eigenlijk. Je wordt bijna het restaurant uitgekeken als je te lang blijft zitten.
David1975s .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2013
Authentieke Chinees, met een zeer eenvoudig interieur. Schijnen tot middernacht open te zijn mocht de behoefte bestaan.

We hadden hot and sour soup, uitstekend, dus nog maar eentje besteld. Garnalen tosti en de gefrituurde garnalen waren ook heerlijk. Eigenlijk hadden we nu al genoeg maar de hoofdgerechten waren al besteld.

De halve peking eend was uitstekend en de kipfilet in zout en peper (met ui) was misschien wel lekkerder. Had dit gerecht niet eerder ergens gegeten en zou alleen hiervoor al terugkomen.

Eén van de beste chinezen van de stad en zeker in het centrum.

Value for money

Laurens M.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2013
Een opmerkelijk "oorspronkelijke" Chinees in een over her algemeen genomen weinig culinair verheffend deel van de Amsterdamse binnenstad. Wij genoten van prima starters en een excellente Peking eend, sizzeling Ossehaas met groente en saus op een gril plaat en mooie gestoomde garnalen. Alles kraakvers en uitstekend van smaak. Qua decor waan je je in het verre oosten met (in ons geval) veel grote Aziatische families aan de zondagavond dis. Prima bediening die echt hun best doen om het ook de Westerse gast naar de zin te maken.
Noa L.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Authentieke Chinees waar je hem niet verwacht: middenin het toeristische district van het Leidseplein. Ze zijn doordeweeks tot 01:00 en in het weekend tot 03:00 open (!!), dit is echt een vondst. Wij namen samen de Chinese Fondue. Eerste keer dat ik dit ooit heb gegeten en echt een aanrader, op tafel komt een grote pan met twee soorten bouillon (kip, pinda/groenten) waarin je een enorm aanbod aan hapjes in kan dippen: garnalenballetjes, gefrituurde tofu, dim sum, kip, rundvlees, inktvis, noodles, enoki champignons en nog veel meer, dat daarna weer in verschillende sausen gedipt kan worden. Alle producten van prima qualiteit (behalve de grote garnalen). (Te) grote porties. Echt heel leuk om te doen. Goede prijs-qualiteit verhouding.

Personeel heel aardig en typisch Chinees, zitten allemaal aan een tafel te eten en drinken om vervolgens op te staan als er gasten binnen komen en de vaste gasten de hand te schudden. De klusjesman eet ook gezellig mee en schroeft ondertussen wat lichtjes vast.

Old school Chinees decor met ronde tafels, porselein servies, TL-buizen, kerstslingers en grote stoommanden.
Gasten een mix van Chinezen, gezinnen, toeristen en mensen in pak vanuit de omliggende kantoren.

Ik kom snel terug!