TAPZUID Bites & Beer

Maasstraat 70 1078 HL Amsterdam Nederland Kaart
31-202052002

Over restaurant TAPZUID Bites & Beer

Tap Zuid is een eetcafé met passie voor ambachten, bezieling en lokaal geproduceerd en of verkochte bieren en eten. Alle Amsterdamse brouwerijen kun je proeven in Tapzuid!

In Tapzuid kan je tot laat in de nacht een mooie smaakvolle maaltijd eten. Het eten is zowel in de lunch als in diner internationaal, Mediterraan en Mokums van aard. Een lunch met een mooi rijk gevuld broodje ossenworst van Slagerij Woorts uit de Maasstraat of een mooie hamburger gemaakt van biologisch Angus koeien uit Schoorl. Een diner met Tapflambee, een flammenkuche die rijk belegd wordt of een mooie burger met een moot Tonijn van Vis op Zuid (Maasstraat) of een zwarte bonen burger van de Turkse groenteboer (Maasstraat) op een broodje van bakkerij Van Vessem uit de Maasstraat. De door ons geselecteerde Amsterdamse bieren gaan erg goed bij deze lunch en maaltijden.

De inrichting is een fris degelijke stoer industriële urbane uitstraling.. Hello Berlage! meets Brooklyn! New York in Amsterdam.

Meer informatie over restaurant TAPZUID Bites & Beer

OV: Trams 4 en 12 stoppen vlakbij op de Churchilllaan en de Rooseveltlaan. Geen 5 minuten lopen. Ook stoppen de bussen 65, 245 en 612 om de hoek. NS- en metrostation Rai is op ca 10 min lopen.
  • Kom je met de auto?
    Auto: Vlakbij de Rai en de oprit naar de A10. Parkeren volop mogelijk aan het plein. Per uur betaal je slechts 10 ct.! (9.00-18.00 uur)
  • : Overdag parkeren 0,10 euro per uur!

Zondag tm donderdag van 12:00 - 1:00
(Lunch 12:00 - 17:00 en diner 17:00 - 0:30)

Vrijdag en Zaterdag van 12:00 - 3:00
(Lunch 12:00 - 17:00 en diner 17:00 - 2:00)

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Nicole K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Superleuk biercafe met heerlijke bieren, lekker eten en een mooie inrichting, heel gezellig
Paulien K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wat een leuke tent! Vanmiddag neergestreken voor lunch, lekkere broodjes, salades en happen! Uiteindelijk uren blijven hangen met heerlijke biertjes en een damspel. De bediening is vriendelijk en attent, joviaal zonder zich op te dringen. Wij komen zeker terug!
Fb144 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Bij TapZuid in hebben wij een gezellige avond gehad. TapZuid heeft een grote keuze van Amsterdamse brouwers en ook staan er internationale bieren op de kaart. De aardige en enthousiaste bediening vertelde ons dat ze 25 tapkranen met verschillende bieren hebben en meer dan 80 bieren op fles. Een leuk en gezellig interieur met geglazuurde bakstenen en industriële elementen. Wij hebben op het zonnige terras genoten van een stevige, handgemaakte hamburger op een bio sesambol, een frisse caprese salade, borrelhappen en een flammkuche met ui, , gerookt spek en emmentaler. Een leuke plek om weer eens heen te gaan en gerechten van de lunch te proberen.
Remco B.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
In Tapzuid wordt bijzonder leuk de mix gemaakt tussen mooie biertjes drinken en heerlijk eten. Naast een heerlijke daghap voor 12,50 euro zijn er allerlei heerlijk salades en variaties op burgers. Met een super mooi terras en een zeer mooi interieur. Een aanrader.
Sophie H.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
TapZuid is een fijne nieuwe tent op de Maasstraat. Leuke sfeer binnen en lekker terras met heaters! Ze hebben een heel uitgebreide bierkaart maar ook lekkere wijnen. Laatste keer flammkuchen, bittergarnituur en nootjes gedeeld. Allemaal wel lekker maar echte barhappen. Gezellige plek voor een borrel!
Katja M.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Tap Zuid is echt een prachtige zaak geworden. Met veel gevoel voor detail super sfeervol ingericht. Heel veel bijzondere bieren op de tap. Ook de mogelijkheid om proefglaasjes te bestellen. Het is echt een café maar naast de bitterballen hebben ze ook heerlijke flamkuchen en hamburgers. Deze keer hebben we alleen een plank met charcuterie gehad omdat we daarna bij de buren (goos) hebben gegeten.
Edmund G.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Tap Zuid is nog relatief nieuw op de Maasstraat. Een leuke zaak met lekkere hapjes op de kaart. Ook redelijk goed geprijsd, niet goedkoop, maar zeker niet duur! Afgelopen zaterdag voor de lunch genoten van een heerlijke tap flambee met roasted duck. Prima gerecht. Er is alleen een duidelijke 'maar', die naar mijn mening ervoor zorgt, dat de aanloop hier nog niet optimaal is. De mate van comfort in het restaurant is laag. Dit is uiteindelijk toch erg bepalend voor hoe lang je er zit en hoe je zult genieten van je eetervaring. Meer kussens op de banken aan de raamzijde van de zaak zou dit aanzienlijk kunnen verbeteren en hierdoor ook de duur van het verblijf. Het interieur is wel sfeervol met een leuke combinatie van stijlen, maar het comfort kan dus nog wel wat omhoog.
Ploert .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Nieuwe tent, dus proberen! Mooie biertjes van mooie brouwerijen, voornamelijk uit Amsterdam, veelal op het fust, lekker brood, geweldige frites en, erg origineel, diverse varianten op de Elzasser flammkuchen. Leuke bediening, schappelijke prijzen. Hulde! wij komen terug. Een prangende vraag: waar zijn de biertjes van de Prael, biologisch Amsterdams bier met het keurmerk Echt Amsterdam, of geldt ook hier het monopolie van brouwerij 't IJ?
Sophiecw .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Mijn eerste recensie ooit omdat ik het nodig vind hier iets over achter te laten in de hoop dat er iets mee gedaan zal worden. Biertjes waren lekker maar zeker niet bijzonder. Brouwerijen die ze schenken kennen we allemaal wel, niks nieuws onder de horizon. We konden er gezellig buiten zitten en van binnen ziet het er ook leuk uit. Bediening was vriendelijk maar maakte erg veel fouten en slecht op de hoogte van wisselingen van de tap. Het eten was ronduit slecht. En dat is heel jammer want het is een tent met potentie. We bestelde een burger (helemaal uitgedroogd) met friet (puur zetmeel) en sla (vieze waarschijnlijk niet zelfgemaakte dressing) erbij. Zelf had ik de pompoen soep. Deze was nog erger. Totaal geen smaak, geen koriander en gember te bekennen en het leek meer op een smaakloze gelei dan een soep. Heel erg jammer en ik hoop dan ook dat er verbeteringen getroffen worden voor de zaak zelf. Passie leek in elk opzicht te ontbreken helaas.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Het was de tweede dag dat ze open waren, niet alles liep op rolletjes maar de altijd vrolijke eigenaar loste alles met een glimlach op. Een buitengewoon goed concept op een top locatie. De inrichting is leuk en bij de toegang van de toiletten kan je, achter glas, kijken naar alle soorten speciaal bier die ze schenken, leuk detail. Wij hebben op het terras gezeten en onze twee kinderen hebben ervoor gespeeld, heerlijk.... Je kan diverse soorten tapas kiezen en dat hebben we dan ook gedaan, de mexicaanse Nachos is een serieuze bak met nachos en sausjes, top! Voor de kids goede frites (hier kom ik voor terug) en kippen vlerkjes, ze zaten te smullen. Als afsluiter hebben wij nog een F... a Duck genomen, een Flammkuchen met eendenreepjes dit alles met een aantal heerlijke glazen Grunner Veltliner. Wij komen zeer zeker terug.....