Over restaurant Tapijn

Dineren in nieuw gastronomisch concept

Bij restaurant Tapijn staat een bordje buiten met het bier van de week of de beste daghap. Je wordt hier binnengetrokken door een pittig licht- of donkerblondje of een lekkere steak van de week. Tapijn, midden op de Tapijnkazerne, een oud militair gebied en is een nieuw gastronomisch concept waar ook kookworkshops en lezingen worden gegeven. Een totaal nieuwe ervaring dus! Er is altijd wel een pareltje van de chef te proeven of iets leuks te beleven!

Meer informatie over restaurant Tapijn

Maandag t/m Donderdag 12:00 - 23:00
- Bar 15:00 - 22:00
Vrijdag t/m Zondag 10:00 - 23:00
- Bar 15:00 - 22:00

Duur
K V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Met een grote groep hier gegeten. Matig tot slechte kwaliteit van het eten; voorgerecht grotchampignons was niet bijzonder en vlak van smaak, saté was smakeloos en de rijst was tot rijstepap gekookt. Alleen de frieten waren lekker. Tiramisu was zuur van smaak, bijna niemand vond dat lekker. Entourage was wel leuk, bediening prima, maar het eten is echt geen aanrader!
Tiny V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Een ware verrassing. Met name het voor-en nagerecht waren erg lekker. Het hoofdgerecht vond ik wat minder. De asperges hadden naar mijn mening wat langer gekookt mogen worden. De eigenaar legde ons uit dat de smaak beter behouden blijft als de asperges korter hebben gekookt maar daarover valt te twisten.
De sfeer in het restaurant was gezellig en informeel, de bediening erg vriendelijk. Ze houden de gasten goed in de gaten en zijn steeds bereid uitleg te geven. Ook waren we erg te reden over de wijn die geschonken werd.
Een aanwinst voor Maastricht. We komen zeker terug.
Lucas V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Ik snap niets van die anonieme slechte recensie. Prima restaurant, vrolijke, vriendelijke bediening en een heel goede prijs/kwaliteit verhouding. Beetgare asperges met Dad's Army Sauce. Ook een heel mooi stadsdeeltje, prima entourage. Aanrader!
X-X .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Een hele vervelende lunchervaring. Op 1 dame van de bediening na, bijzonder onvriendelijk. Bij het opnemen van de bestelling kwam er niets anders uit dan....Ja? (met nog net geen 'Wat moet je?' erachteraan). Geen begroeting, geen 'Wat mag het zijn?', alleen een 'Ja?' op onvriendelijke toon. Daarnaast keek het personeel niet verder dan de tafel waar ze een bestelling brachten. Na het drankje moesten we bijzonder veel moeite doen om eten te (MOGEN) bestellen. Personeel loopt langs zonder te kijken. Dat het druk is rechtvaardigt niet het negeren van bestaande gasten. Lege kopjes en glazen werden niet afgeruimd, tafels niet schoongemaakt, personeel liep ook daar gewoon langs.
Prijs-kwaliteit stond niet in verhouding tot elkaar. Salade 'geitenkaas met gember' waarbij geen gember en geen dressing te bekennen was en erg kleine portie voor die prijs. Ook de burgers waren niets bijzonders.
Zeker geen volgende keer meer voor ons.
Norbert C.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Wat een leuke entourage, een oude officiersmess op een voormalig kazerne terrein. De "kantine", nu dus omgebouwd tot restaurant is groot en het was er ook druk, dat wil zeggen alle tafels waren bezet. Reserveren is dus wel nodig. Uniek aan dit restaurant is de ruime opzet, dus geen tafeltjes die pal aan elkaar sluiten. Veel privacy dus en daardoor ook kind vriendelijk.
De kaart is vrij simpel maar heel doeltreffend als je hier met kinderen bent en dat waren wij.
Heerlijke curry kip soep, lekker pittig. Ook de champignon soep was lekker, had met minder zout gemogen en een champignon had er best in gemogen.
De rib eye was van uitstekende kwaliteit. Wel jammer dat ze niet gevraagd hadden hoe ik het vlees gebakken wilde hebben, waardoor de rib voor mij te rauw was. Maar, het vlees was letterlijk om op te zuigen, heel zacht en mals.
Over de zeebaars en de smokey burger hoorde ik van mijn tafelgenoten ook positieve berichten. Een geslaagde bourgondische middag. Dus.
Marcus J.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
We hadden een pasta en een hamburger besteld. De pasta was zeer eenvoudig, weinig speciaals en mat van smaak. Van het hamburger gerecht waren de frieten niet gaar en de hamburger lichtelijk aangebrand. Dit kan gebeuren. Echter de bediening deed laconiek en liep weg met het gerecht zonder duidelijk te melden wat de bedoeling was. Daarna werden eerst andere klanten bediend waarna 10 min later gemeld werd dat er een nieuwe schotel onderweg was.
Er is geen excuses aangeboden, mij werd het gevoel gegeven dat ik een zeurende klant was. Je kunt in twijfel trekken hoe ik zelf gereageerd heb, was zonder boos te zijn of te schelden. Echter je behandeld nooit je klant alsof hij lastig is.
Typisch snel opgezet eet-tentje met een leuk decor maar zonder mensen met hart voor de zaak.
Dave156 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Met een groep hier gegeten op zaterdagavond. Het was vrij rustig en daardoor niet lang hoeven wachten op het eten. Eten was goed, prima prijs-kwaliteit verhouding. Werd ook tegelijk opgediend, ondanks dat er veel verschillende gerechten waren besteld. Bediening was vriendelijk, alleen niet altijd even oplettend als we iets wilden bestellen. Sfeer/aankleding is prima maar mag wat gezelliger/warmer. Kom hier vast nog wel eens terug.
Ceciletkd .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Goede bediening, aparte sfeer, lekker eten. Al met al een gezellige avond gehad. Porties van de snoekbaars mochten iets groter
Myriam.minne .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Fine food, een leuk kader, een meer dan correcte prijs-kwaliteitverhouding en een bijzonder vlotte bediening. Een aanrader!
Gerriesibels .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Het was een topavond, de grote kerstboommetzijn 1200 lampjes, alleen maar Kerstmuziek, het vaste personeel de vooral de extra aandacht dat er was besteed aan het menu, maakte het Tot een heerlijk dineetje.
Nikback .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Heerlijk gegeten. Aardige grote porties. Super uitleg en advies bij bier en wijnkeuze. Aardig en behulpzaam personeel. Aparte en gezellige ambiance. Ben er al een paar keer geweest. Zeker een aanrader. Ook voor een groter gezelschap!
Jeu L.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Wisten niet of we menu zouden nemen en begonnen dus van de kaart.
Voorgerecht en hoofdgerecht zeer smakelijk. Vooral het zwijns wangetje was super.
Toen (op suggestie van bediening) toch nog uitgebreid tot 3 gangen menu, hetgeen duidelijk goedkoper uitpakte. Prima keuken, prima service en leuk personeel. Aanrader....
Ramon.koch .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Wij gingen eten met een groep mannen van onze afdeling. Grote sterke kerels van 20 tot 45 jaar. Voor velen de eerste keer bij Tapijn, en was wel leuk qua sfeer en aankleding. Vriendelijke bediening en prima eten. Wel érg kleine porties voor mannen in de bloei van hun leven, en er werd vooral karig met frietjes omgesprongen waar wij het heus niet erg hadden gevonden om extra te betalen voor wat patatjes extra. Zo ging meer dan 1 man met een onvoldaan gevoel van tafel. Jammer, gemiste kans. Eten was wel erg lekker.
Ondanks de leuke omgeving zou ik er zelf niet snel opnieuw heen gaan.
Willeboordsemaartje .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Heerlijk gegeten! De hazelnotenmousse was werkelijkwaar heerlijk. Het was erg rustig (lees: bijna leeg) op de dinsdagavond, waardoor het niet heel gezellig natafelen was.
Wilhelmus.heinzelmann .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
het eten was heel goed er kon alleen wat meer vegitarisch op de kaart staan maar voor iemand die er de eerste keer komt is er voldoende keuze alles was lekker en genoeg .
Proefster53 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
In deze prachtige entourage was het prettig tafelen, maar het eten zelf viel erg tegen. Middelmatige kwaliteit en soms onduidelijke substantie (snoekbaars met ravioli). Ook bevatte de vis erg veel graten. En dat voor een toch niet geringe prijs.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Zeer ruim opgezet met daardoor zeer ongedwongen sfeer, ideaal voor ouders met (jonge) kinderen. Het piepkuiken was voorzien van goede garnering en een heerlijk sausje, maar al met al wel lastig te eten. Zelfde gold voor de hamburger. De sfeer is echter dermate ongedwongen, dat je hier in elk geval niet raar wordt aangekeken als je daarom met je handen eet. Heerlijke desserts ook, vooral momenteel de speculaasmousse met mandarijnengratin!
Marja.bomhoff .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
We waren met z'n drieën op een rustige avond. Erg mooie omgeving: historie is leuk, elementen van toen bewaard, mooi licht.
Bediening was prettig. We hebben lekker gegeten: lekker malse vis en knapperige groenten. Heerlijk toetje. Genoten van een lekkere witte wijn.
Ga er zeker nog eens terug.
Vanessa A.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
De eten was heerlijk. Boeuf Bourgondisch gehad. Zo mals hertenbiefstuk ook. De service wat minder. Bestek vergeten en moest elke keer aandacht trekken.....
Roomanslm .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Leuke ambiance. Pech met de service; men was de frites vergeten, en later ook het nagerecht (werden beide te laat opgediend). Werd wel gecompenseerd met gratis koffie en thee na dessert, dat maakt weer veel goed.
De lende biefstuk was wat taai en pezig. De chocolademousse (nagerecht) bevatte te weinig chocolade en was wat flauw van smaak. Kortom, kan beter. Zeker voor die prijs.