Tapasrestaurant Plan B

Service8,7/10
Decor8,1/10
Scarlett V. Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Zeer vriendelijk personeel, fantastische tapas (gecarameliseerde geitenkaas, hou me tegen!). Maken zelfs hun eigen sangria zelf. Iedere keer als ik daar kom waan ik me in perfecte Spaanse sferen. Een van de toppertjes van Breda!
Erikhotwater H. Fijnproever (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Na lange tijd weer eens bij Plan B gegeten, dit keer op het terras en a la carte. Bediening was snel en attent en de gerechten waren verrukkelijk. Lekkere Manchego kaas, dadels en inktvisringen. Ook de porties waren ruim voldoende waardoor we het toetje bijna niet meer op konden.
Matthieu V. Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Als liefhebbers van tapas op basis van goede recensies gereserveerd bij Pan B, om met Valentijn hier samen met mijn vrouw te gaan eten. Bij binnenkomst viel ons gelijk op dat het om een klein, maar zeer sfeervol restaurant ging waar we direct vriendelijk werden ontvangen door enthousiast en vrolijk personeel. Het tafeltje beneden wat voor ons vrij was stond echter met 1 kant tegen een muur waardoor wij even moesten kijken hoe we toch gezellig konden zitten. Dit werd direct opgemerkt door het personeel die aangaf dat er boven ook nog tafeltjes waren. Op de eerste verdieping vervolgens een heel gezellig tafeltje toegewezen gekregen. Het personeel was duidelijk zeer ervaren en hadden ook een goede kennis van alle gerechten voor advies. We hadden gelijk een leuke klik met de persoon die ons bediende. Zoals het hoort per ronde wat tapas besteld wat na circa 10 a 15 minuten netjes geserveerd werd. De presentatie van alle gerechtjes was keurig verzorgd en alle gerechtjes waren heerlijk. Exact wat wij verwacht hadden van een goed tapas restaurant. We hebben genoten van o.a. knoflookbrood uit de oven, ossenhaas en varkenshaas spiesjes, zalmfilet, nachos uit de oven en gamba's in chili room saus. Personeel vroeg op de juiste momenten om drankjes, adviseerde ons in beste keuzes en zorgde ervoor dat wij een zeer geslaagde avond hadden in Breda. Tot slot vroeg het personeel bij het afrekenen of wij een leuke avond gehad hadden samen i.p.v. alleen of het gesmaakt had. Wij komen hier gegarandeerd terug!
Rick F. Expertproever (9 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Gisteren hebben we hier met z'n tweeën gegeten. Vriendelijke ontvangst in dit gezellig ogende tapasrestaurant aan het Kasteelplein. We kregen een tafeltje op de eerste verdieping en hebben eerst de lekkere huiswijn besteld. We besloten om het tapas-menu à 19,50 p.p. te nemen omdat we ons wilden laten verrassen en dat gebeurde zeker! In 4 goed getimede rondes kregen we allerlei verschillende tapas die allemaal erg goed smaakten. Aan het eind zaten we zo vol dat we een dessert hebben gedeeld (het 'beruchte' Plan B dessert). Voor ons was dit een heerlijk avondje weg!
Christie C. Expertproever (8 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Plan b is voor ons geen onbekende tapastent, zeker in de zomer zijn we er vaker te vinden. Nu met zn vieren er gaan eten. Kan niet anders zeggen dan dat het weer heerlijk was. We zijn begonnen met het kaasplankje en het plan b plankje. Dit is altijd lekker, alles goed op smaak. Vervolgens hebben we de spinaziekaaskroketjes meerdere keren besteld, de knettergarnalen (heerlijk die knoflook!), patates bravas en de gehaktballetjes. Sinds kort is er ook een kleine wijnkaart, dus we hebben alles met heerlijke stevige rode wijn in de hand tegoed gedaan :-) Het was gezellig, we hebben heerlijk getafeld en dit alles onder het toeziend oog van de eigenaar en zijn zoon. Zij zorgen er voor, samen met een stel leuke meiden, dat je je bijzonder welkom voelt. Tot morgen!
PatvW . Meesterproever (22 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Al drie keer wezen eten in een aantal maanden tijd en nog geen enkele keer teleurgesteld. Het eten is ontzettend lekker en de gerechtjes zijn heel afwisselend. Het restaurantje is gezellig en knus, zit vaak vol. Wij komen hier graag; leukste en lekkerste tapastent uit de omgeving! De bediening is vriendelijk en attent. En het lekkerste toetje van Breda is echt het lekkerste toetje dat ik ooit gegeten heb. Prijs-kwaliteit is dik in orde wat ons betreft.
Ghislaine V. Meesterproever (24 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
We waren in Breda vanwege Breda Barst, het festival in het Valkenberg park. Om de hoek zit Plan B en daar had ik al meerdere positieve verhalen over gehoord. We besloten spontaan om met de kinderen daar een hapje te eten. Toen we rond 5en binnenliepen waren ze al volgeboekt, maar de meneer achter de bar keek even in de reserveringen of we wellicht nog ergens voor konden. En dat was mogelijk. We kregen een tafeltje boven met uitzicht op het plein. Van de menukaart kozen mijn man en ik het tapasmenu (ik geloof rond de 18/19 Euro) met 8 verschillende tapas. De kinderen (8 en 10) mochten met z'n 2en 5 tapas kiezen. We kregen een heerlijke variatie aan tapas op tafel. Zowel wij als onze kinderen hebben alles met veel smaak opgegeten en we zaten aan het einde echt allemaal vol. De bediening was heel aardig. Het restaurantje is leuk ingericht met grote foto's van Spaanse herinneringen. Echt een tentje om zowel met je partner, als met vrienden als met je gezin te gaan eten. We komen zeker nog eens terug.
RCM . Meesterproever (35 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Eerlijk gezegd vind ik de hoge cijfers die Plan B scoort nogal overdreven. De tapas zijn oké maar iedereen die ze wel eens in Spanje heeft gegeten zal hier niet van onder de indruk zijn. De koude tapas zijn prima maar de warme ogen wat verpieterd en drijven in het vet. Ze pretenderen het lekkerste toetje van Breda te hebben. Een homp taart gemaakt van boter, koekjes, chocolade en slagroom. Ik denk niet dat het de lekkerste is, wel de meest calorierijke.
Wilma J. Meesterproever (88 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Heerlijk tapas gegeten in Breda, leuke locatie en goede bediening. Vlot geserveerd en echt heerlijk van smaak. Een onverwachte verrassing in Breda. Als we nog eens een weekendje Breda doen gaan we hier zeker nog eens eten!
Wilhelmina55 . Meesterproever (11 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Plan B ziet eruit als een bruine kroeg, gezellig, geen echte aandacht voor de inrichting.
Op een doordeweekse avond waren alle tafeltjes bezet. Dit restaurantje (het is klein binnen) is - terecht- populair.
Het eten daarentegen was heerlijk. Wij namen het tapas menu van€ 24.50. Vooral de warme hapjes waren erg lekker, en gevarieerd.
De warme hapjes zijn helaas niet los te bestellen, de koude wel.
Voor ons was de hoeveelheid te groot, als je geen erg grote eter bent, kun je misschien beter het menu van €19,50 bestellen.
Het personeel was erg vriendelijk, alert en behulpzaam.
Lucien61 . Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Afgelopen weekend voor de 2e keer gegeten bij Plan B in Breda. Leuke tapasrestaurant, met een erg goed gevoel voor de spaanse keuken. Leuke en vriendelijke bediening die duidelijk plezier in hun werk hebben. Wij zijn echte liefhebbers van de spaanse keuken en hebben ook echt wel de nodige ervaring opgedaan de afgelopen 23 jaar. Voor ons durfde ik toch echt uit te spreken dat dit veruit de beste tapasrestaurant in Nederland is, voor zover ik ken in ieder geval. Uiteraard hebben wij vaker in Spanje gegeten dan in Nederlandse restaurants, maar zelfs vergeleken met Spanje overtreft Plan B nog veel restaurants. Goeie kwaliteit en smaak. Zal er zeker vaker komen als ik in de buurt ben. Aanrader!!
Klaas V. Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
Ik kwam er met mijn vriendin en de kaart zag er prima uit.
We hebben gekozen voor het menu van 19,95 per persoon.
Ik ben zelf een vleeseter en mijn vriendin is vegetarisch.
Het eten stond binnen tien minuten op tafel. Het eten was heerlijk gevarieerd. Vegetarisch is zeker een aanrader. Zelf ben ik een grote eter maar ik zat volledig vol.

We zijn er ook een keer geweest om alleen een nagerecht te nemen. Ze hebben een toetje op de kaart staan "lekkerstje toetje van Breda''. Ik heb niet alles geproefd in Breda, maar het kan zomaar waar zijn!
Leah A. Meesterproever (45 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Had hier vroeger al wel eens gegeten, maar dat was een tijd geleden. We aten met een grote groep, maar dat maakte voor de bediening niets uit. De service was erg goed. Het eten was echt heel lekker. Alles was heerlijk op smaak. Niets viel tegen. Je zit knus. En uiteindelijk moesten we 32 euro per persoon afrekenen terwijl we onze buikjes helemaal rond hadden gegeten en er goed gedronken was. Een heerlijk restaurant tegen een hele schappelijke prijs. Kom zeker nog een keer terug.
Edwin F. Fijnproever (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Met z'n drieen hebben we hier zaterdagavond gegeten. We hebben het tapas menu genomen. Goed gevarieerd en alles was echt lekker en goed bereid. Koffie met La Boheme is een goede afsluiting. Leuke tent die ik vaker zal bezoeken. 1 puntje van kritiek: 23.50 voor 1 liter sangria is overdreven...
Imeldaaah . Meesterproever (25 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Er hangt een informeel sfeertje Bediening helemaal top. Eten was lekker, geen hoogstaand niveau. Ossenhaasspiesjes vonden wij het lekkerst.
Tip: bestel de zelfgemaakte sangria. Deze is heerlijk.
Gezin2013 . Fijnproever (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Heerlijk gegeten met onze kinderen. Zeer aardige bediening die volop aandacht heeft voor haar gasten ondanks dat ze continu zelf via een trap naar boven motsen komen. Tapas zijn prima en gevarieerd. Ook de doorlooptijd was prima (niet te snel of te langzaam). Op het laatst toch nog iets teveel bijbesteld (grote ogen ...) maar het toetje hadden we niet willen missen. Heerlijk! Hier gaan we zeker nog een keer terug.
Bentley C. Meesterproever (16 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Op aanraden van een vriend gaan eten.
Hele lekkere gerechten/menu's/gerechtjes.
Erg leuke sfeer hangt er en de bediening is er vriendelijk en netjes.
We werden snel geholpen en het eten stond ook vlot op tafel.
Kortom een leuke gezellige avond.
Leuke tent om een x te genieten.
Bas B. Meesterproever (56 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2012
Een avondje gezellig en gemakkelijk eten in een leuke ambiance, tapasrestaurant Plan B in Breda. Geen hoogstaand culinair niveau maar wel lekker eten en borrelen. De eigenaar zorgt voor een klein beetje theater aan het Kasteelplein.
Marcel27-02 . Fijnproever (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
Heerlijk en ongedwongen. Als je zegt rustig aan te willen doen, wordt dat ook gerespecteerd. Aanrader: Ossehaas puntjes in rode wijnsaus.