Tapaskelder

4,8
5,1
Proever89009877 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Voor het eerst bij de Tapaskelder gegeten, als we de recensies van te voren even gelezen hadden waren we er uiteraard niet heen gegaan. Dit is echt niet restaurant waardig. Gerechten worden koud geserveerd, gerechten duren lang, salade geitenkaas word geserveerd met een klein blokje geitenkaas en veel te veel dressing. Ook bij ons is er niet verteld dat de desserts niet bij de prijs in zitten, laat dit nou niet een heel groot probleem zijn, maar gezien de andere recensies word het volgens mij gewoon nooit verteld? Een drankje bestellen gaat lastig want als het aan de bediening ligt word er niks gedronken. Locatie is mooi, maar ja dat is ieder terrasje die aan de gracht ligt. €17,50 is niet duur, maar zeker te duur voor de gerechten die je krijgt, nogmaals.. Wat ons betreft niet restaurant waardig!
Jill B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Gisteren hebben wij lekker aan het water gezeten bij de tapaskelder, de plek is echt ideaal en heeft een mooi uitzicht. De tapas waren lekker maar de wacht tijd was wat lang, maar wij hadden alle tijd dus voor ons geen probleem. Ik vind als je tapas gaat eten dat je er de tijd voor moet nemen.
Leuke en spontane bedieningen, voor ons een geslaagde avond! Wij komen terug!
Joke W.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Gelokt door het all you can eat menu namen we plaats aan de Oude Gracht bij de Tapaskelder.
We kregen een vies tafeltje toegewezen en het duurde lang voor er iemand kwam om een drankje op te nemen. Daarna duurde het heel lang voor het drankje kwam. We moesten zelf de bediening vragen waar het drankje bleef. Dat was het begin van een avond vol wachten.
Toen het drankje kwam, bleek het ook nog het verkeerde te zijn.
We kregen een placemat voor ons met daarop 37 te kiezen tapas. We hebben in drie uur tijd 3x2 tapas kunnen bestellen. Iedere keer duurde het enorm lang en iedere keer kwam de bediening, nadat we weer gewenkt hadden, met veel excuses vertellen dat het niet helemaal goed was gegaan.
Het eten zelf was niet super, soms erg zout of juist smaakloos. De plaatjes op de placemat waren veel mooier dan wat we op onze bordjes kregen.
We wilden als afsluiting nog een tapasdessert bestellen, ook één van de nummers van de placemat. Toen werd echter gezegd dat er vergeten was om te vertellen dat dat buiten het all you can eat concept viel. We hebben ter compensatie voor het lange wachten nog wel een kop koffie en thee gekregen.
De bediening was logistiek enorm slecht geregeld. Om die reden geef ik het laagste cijfer dat ik ooit gegeven heb voor de bediening.
Jammer, want het restaurant ligt zo leuk aan de Oude Gracht, maar een volgende keer in Utrecht zal ik dit restaurant zeker niet kiezen!!!
Ildi N.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
De locatie buiten aan de Oude Gracht was super, met uitzicht op het Gemeentehuis en een stukje DOM.
Wat een teleurstelling zeg, wat betreft het eten en de bediening.
Wij, als 2 tapas-fans, verheugden ons er op.
Het heeft 20 minuten geduurd, tussen drankje opnemen en drankje krijgen.
Bij onze buren zelfs 30 minuten voor een karaf water, terwijl het heel warm weer was.

Je kan hier eten voor 17,50 euro per persoon, all you can eat, op maandag, dinsdag en woensdag.
Door het goedkope bedrag waren we helemaal enthousiast.
Een placement met de tapas gerechten er op afgebeeld. Ideaal. Er stonden zelfs toetjes op.
En dat alles voor 17,50 euro. Ware het niet, dat je voor de desserts toch apart moet betalen. Dit was niet gezegd van te voren en staat nergens beschreven.
De tapas waren niet goed van smaak. Heel eentonig allemaal. Geen kwaliteit. Behalve de vis-balletjes/bacalhau. Die waren goed.
Je mag er maar 2 per keer bestellen, maar door de lange wachttijden....een uur tussen 2 hapjes in...en dan nog was onze bestelling vergeten...

En niet alleen bij ons tafeltje werd er van alles vergeten, ook bij de tafeltjes rechts en links van ons. Niet handig als er een all-you-can-eat concept is. Het personeel is wel vriendelijk en excuserend en proberen fouten te herstellen, maar de ervaringen hier waren té erg.

We vroegen ter compensatie van allerlei ongemak een dessert op kosten van het huis. Tenslotte stond op de kaart dat het bij het concept inzit. Maar daar werd niet op gereageerd.
Wat super jammer van deze pracht locatie buiten! Binnen zijn er een soort Marokkaanse lounge banken in groepjes neergezet, wat wel leuk is om met een groep naartoe te gaan. Maar alleen als er wat gedaan wordt aan het management! Het is gewoon sneu om het personeel zo te zien worstelen met van alles.
Ik heb niet eerder zulke slechte cijfers gegeven voor mijn ervaring.
Voor mensen met een rolstoel. Je kan wel naar beneden rijden, zodat je aan de gracht kan zitten, maar de kei-tjes zijn heel hobbelig en er is heel weinig ruimte aan de gracht zelf.
20021958 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Erg slecht gegeten,taaie garnalen ,calamaris uit een diepvries zakje gatver,prijs kwaliteit niet oké,
Weinig brood,.bediening ging wel ,niet al te vlot,
Mij zien ze er nooit meer ,jammer want de locatie is leuk.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Met twee personen bij deze mooie locatie aan de werf gezeten. Maar onze conclusie was twee uur later: zo slecht hebben we zelden gegeten. Bijna elke tapas ontbreekt het aan smaak. Misschien gewoon het vlees gewoon eens kruiden of de paprika met rijst niet serveren in rauwe paprika? Alles lijkt bij de supermarkt gekocht en in de magnetron te zijn gegooid. Verder was de bediening erg traag en niet oplettend, wat de beleving ook niet ten goede kwam. Onze tip aan de klanten: loop even verder, er zit genoeg leuks in Utrecht waar je wel smaakvol kan eten.
Anne-Claire B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Jammer. 2 uur gezeten en maar 2 rondes kunnen nemen doordat het allemaal erg lang duurde, zelfs het drinken duurde meer dan 10 minuten. Locatie is top helaas van de wachtijd. Zal niet meer terug komen.
RD887 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
dinsdag 28 juni met twee personen gegeten bij de Tapaskelder: eens maar nooit weer.

De term 'all you can eat' gaat bij de tapaskelder helaas niet op: je kan slechts 2 gerechten bestellen gedurende 3 ronden (6 totaal). Van de 37 gerechten vallen er echter ongeveer 6 desserts buiten de kaart (die weliswaar dezelfde prijs hebben als de 'normale gerechten', en die we in het begin wél mochten besellen): volgens mij duidt dit ook niet op all you can eat.

Kwamen om 18:00 binnen en zijn met slechts 2 van de 3 rondes om 21:00 de deur weer uitgegaan. Laatste ronde liet minimaal 45 minuten op zich wachten aangezien de bestelling niet was doorgekomen bij de keuken. Op dat moment moesten we nog zeker 2,5u naar huis reizen met de auto. De Tapaskelder kon echter in het begin niet iets aan de prijs doen maar wilde ons wel een gratis huiswijn aanbieden, niet een heel aantrekkelijke aanbieding als je net aangegeven hebt nog een flinke reis per auto voor de boeg te hebben. Als compensatie konden er uiteindelijk 2 drankjes af, wat maakte dat we voor 4 gerechtjes per persoon de volle mep zouden moeten betalen, aangezien die 8 gerechtjes 'toch wel op 17,50 per persoon zouden uitkomen': niet netjes.

Uiteindelijk alle vier de drankjes geschrapt en alsnog de volle mep voor all you can (not) eat betaald en maar snel naar huis gegaan. Eten was niet slecht, decor was aan de gracht natuurlijk mooi maar de service dient echt nog stukken beter te worden. Personeel heeft helaas geen enkel idee welke klant op welke plek zit te wachten, je moet continu zelf met je hand omhoog gaan zitten om drankjes/rondes door te geven. Geen aanrader.
Mariannevandenbrink .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Gisteren voor de tweede keer bij de tapaskelder langs geweest, en sinds vorig jaar was de kaart weer vol allemaal nieuwe lekkernijen, leuk! Ontzettend vriendelijke bediening, we voelden ons echt 'gast': er werd mee gelopen naar de tafel, de kaart werd goed uitgelegd en een gezellig praatje. En dat aan een van de mooiste plekjes van Utrecht zo aan de gracht, uniek! Uiteindelijk werd het toch wat fris, maar de attente bediening had vantevoren al aangegeven het drukke binnenrestaurant in de gaten te houden voor een tafeltje. Daar uiteindelijk de tafel heel gezellig afgesloten op gezellige loungebankjes, weer heel anders dan buiten maar ook erg gezellig. Niet alle tapas was even lekker, maar dat is vaak ook het 'risico' bij tapas, dat er iets bij zit wat je net wat minder zit, maar al met al heerlijk gegeten in een heel gezellige sfeer! Wij komen WEL terug!
Eefje D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Gisteren bij Tapaskelder neergestreken om lekker te lunchen met een aantal tapas. Het is een prachtplek: in de zon tijdens lunchtijd, net naast het water. Overigens ziet het er binnen ook erg gezellig uit. Personeel is erg vriendelijk, maar niet erg oplettend: flesjes drinken werd wel gebracht maar zonder glazen, en ook bestelden we tapas voor 3 personen maar kregen we voor 2 personen een combinatie van vegetarische en vleeshapjes (we hoefden maar voor twee personen te betalen namelijk). Achteraf gezien prima, omdat het vol-doende was.
Kwaliteit van het eten is niet slecht: net voldoende. De rijst in de gevulde paprika was bijvoorbeeld deels verbrand, aan de quiche zat nét niet genoeg smaak, en ook smaakten de gehaktballetjes naar soepballen uit blik. De chorizo en patatas bravas waren prima, evenals de salade die erbij geserveerd was.
Kortom: een leuke plek om te zitten (en evt. een drankje te doen) maar voor de kwaliteit doe ik het niet nogmaals - daarvoor ga ik liever elders in een werfkelder zitten.
Jan W K.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Het draait hier om de bediening die hard loopt om een vol terras te voorzien van drankjes, het draait niet om de barman die kans ziet om vuile glazen aan te bieden voor de Belgische special bieren, een herhaal cursus is een goede investering, en de keuken, wel, na dat de bestelde tapenades en brood op tafel werd gezet, heb Ik het vervolg maar opgeven, 3 tapenades, Aioli die niet vers was gezien de ingedroogde bovenkant, Hummus met grove structuur , en Tomaat kruidenboter in plaats van de beloofde olijven tapenade, zo uit de koeling, kei hard en lomp in een potje gekwakt. Mensen, dat zet je zo niet op tafel, kost kritische klanten, voor Ik het vergeet snij het stok brood in gelijke dikte, en niet zo als het geserveerd dik en heel dun als mix, neem je klanten serieus, met afraffelen val je direct door de mand.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Een paar weken geleden voor het eerst gegeten in de tapaskelder. De inrichting is wel oké. De kwaliteit van het eten is onvoldoende. Een andere gast schreef het al: niet vies, maar zeker niet lekker. De bediening is niet professioneel. We zaten die avond met nog 2 tafeltjes toen de bediening begon met opruimen. Een hoop lawaai, luid gelach en luide gesprekken onderling. Je kreeg het gevoel dat ze snel wilden sluiten. Een keer maar niet weer.
Marije H.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
De bediening is niet oplettend en doet maar iets. De aiolie lijkt pure mayonaise met een heeeeel klein beetje knoflook. De pompoen met aardappel is smaakloos. De glazen vies. Aantal tapas waren voldoende van smaak maar niet echt "lekker". Je moet erg lang wachten. 1 keer maar nooit meer!
Rosa1984 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Verschrikkelijk slecht!
Na drie kwartier moeten vragen hoe lang het nog ging duren, een half uur later kregen we te horen dat "er iets mis was gegaan" maar we zouden binnen 3 minuten ons eten krijgen. Wel mochten we een drankje van de zaak uitkiezen. We vroegen nog of we uit alles mochten kiezen en ja dat mocht. Twee aperol spritz en twee speciaalbiertjes dan graag. Nog geen 2 minuten later komt de serveerster terug; de manager was het niet met onze keuze eens want dit was te duur..! Dan maar rode wijn in plaats van Aperol. De speciaal biertjes stonden uiteindelijk niet op de rekening maar zullen een vergelijkbare prijs als de Aperol Spritz hebben gehad dus zeer vreemd verhaal..
Toen onze tweede ronde tapas kwam bleek er 1 te ontbreken. Nog even wachten dachten wij, het zal zo wel komen. Weer een half uur later toch maar weer even navraag gedaan, wat bleek; deze tapas was uitverkocht maar niemand die dat even meededeeld. Zeer zeer slecht!!
Het eten was niet smerig maar ook zeker niet lekker; weinig saus, droge spareribs, gewoon niet goed.
Ik heb erg te doen met onze serveerster dat ze met zo'n kwal van een vent moet werken!! Aan de manager de tip: zoek een baan in een ander beroepsveld, horeca begrijp jij niet!
Belle B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Op een zonnige vroege avond gegeten aan het water onder de Winkel van Sinkel in de oude werfkelders. Dit etablissement heet inmiddels niet meer 'Het Nachtrestaurant' maar 'Tapaskelder'. Het is maar dat u het weet.

Aan de eerdere reacties hier op Iens te lezen is er verder overigens weinig veranderd. De service ondervonden mijn disgenoot en ik als matig (we werden lange tijd niet opgemerkt, moesten lang wachten op bestellingen en een aantal bestellingen leken in eerste instantie de keuken zelfs niet te hebben gehaald) en de tapas kregen een krappe voldoende (die eigenlijk alleen behaald werd door de verrassend lekkere salade met geitenkaas). Het werfkelderdecor is de positieve dissonant in het geheel, maar dat is natuurlijk al mooi van zichzelf en dus eigenlijk geen prestatie.

Tel daar bij op dat de dranken relatief duur zijn (een simpel fluitje van 22 cl voor 2,5 euro!) en de keuze voor een andere eetgelegenheid is in het vervolg snel gemaakt.
Veerle K.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Gisteren heb ik een hapje gegeten in de Tapaskelder. Ik had gekozen voor het menuutje, met een aantal koude en warme tapas. Hier heb ik spijt van; ik had liever achteraf zelfgekozen. Het was het gewoon allemaal net niet. Als toetje had ik de crema catalana en de churros gedeeld. Dit was het dieptepunt van de avond. De crema catalana deed ons meer denken aan een omelet; de textuur was heel brokkelig.. De churros waren mini en smaakte wel heel erg naar deeg.

De bediening was wel prima, maar hij wist niet zo goed wat hij met ons aan moest. Ook duurde het me net allemaal te lang, terwijl het onwijs rustig was. Hij stond namelijk liever met de kok te praten.

Het restaurant ziet er wel erg leuk uit, een beetje met Arabische tinten. De muziek daarentegen was een beetje ongepast.

Al met al had was ik liever ergens anders tapas gaan eten. Ik kom hier niet meer terug!
Monique T.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Hadden leuke verhalen gehoord, dus zijn het zelf gaan proberen... Voorin het restaurant zag het er druk en gezellig uit, maar daar was helaas geen plek meer dus hebben we achterin de kelder gezeten, waar het toch eigenlijk ook direct een heel stuk minder sfeervol werd... De tapas zelf was op zich prima, maar vooral de service is ons heel erg tegengevallen.. In verband met een verbouwing over een aantal weken was bijna de gehele wijnkaart al niet meer leverbaar op 2 zoete witte wijnen na ("want ze bestelden uit voorzorg maar geen nieuwe meer, dus 'op was op')... Nu werd dat probleem op zich nog netjes opgelost door een fles te halen bij het restaurant erboven,... Maar daarna bleken ook de 'pincho's' van die avond al 'op' en werd er door de keuken ook niet meer bijgemaakt (we konden alleen nog een soort bruchetta met gerookte zalm krijgen), hebben we tot 4x toe om een flesje water moeten vragen en konden we ook de rekening niet op papier krijgen omdat het printpapier helaas ook 'op' was.... De tapas zelf was prima, maar wat ons betreft niet indrukwekkend genoeg om de rest van de avond mee goed te maken ... Ook wij gaan voorlopig niet terug,....
Jmverbree .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2014
Na een eerdere keer teleurgesteld zijn, toch nog maar eens geprobeerd. Maar de bediening is echt onder de maat.
- Allereerst moet je lang wachten (15-20 min.) voordat ze je uberhaupt opmerken en vragen om de bestelling. Vervolgens duurt het langer dan normaal dat je je drinken krijgt.
- We hebben twee keer om de menukaart gevraagd, door iemand te wenken om eens langs te lopen. De menukaart hebben we nooit gekregen, waarop we besloten om ons geen eens aan het eten te wagen...
- Een bestelling werd verkeerd bezorgd.
- We moesten twee keer vragen om af te rekenen. Bij de tweede keer dacht de bediening dat ze ons bonnetje al gegeven hadden.
- Toen we eindelijk konden afrekenen, kregen we geen bonnetje.
- Het is duur (9 euro, voor Witte Wieckse 40cl en 3,5 euro voor 'verse' jus d'orange).

Kortom, een verspilling van tijd (wachten....) en geld. Het enige pluspunt is de locatie: mooi beneden aan de gracht. Het is echter onvoorstelbaar hoe weinig oog ze voor klanten hebben,
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Gezellig en sfeervol restaurant. Vlotte gezellige bediening. Veel variatie in tapas en de porties zijn groot genoeg. We gaan hier zeker nog eens eten.
JC30 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Mooi plekje aan de gracht. Maar het personeel heeft geen idee wat het aan het doen is. Geen besef van wachtende klanten, geen idee waar de bestelling heen moet, geen benul van de eigen kaart. Botte opmerkingen en, samenvattend, geen enkele service.
En het eten is ook nog eens matig. Ga hier nooit vrijwillig heen.