Tapaseria Catalana

Gedempte Zuiderdiep 17 9711 HA Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Tapaseria Catalana

In Spaanse sferen

Tapaseria Catalana heeft een warm interieur dankzij de sfeervol gekleurde muren, een moderne houten lambrisering en stijlvolle meubels. De hele ruimte ademt Spaanse invloeden, zodat je meteen in de stemming bent voor de mediterrane gerechten. Tapas natuurlijk, maar ook Montaditos, de belegde mini stokbroodjes. Toch houdt de keuken van een verrassende wending hier en daar. Ook voor de vegetariërs is er genoeg keuze en voor groepen stellen ze leuke menu's samen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Tapaseria Catalana

Bussen stoppen voor of vlakbij tapaseria Catalana aan het gedempte zuiderdiep.
  • : Parkeergarage rademarkt zit tegen over Tapaseria Catalana

Dagelijk geopend: 16.00- 22.30

• Bar , Engels gesproken , Wi-Fi
9,2
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Uitgenodigd door vrienden hebben we hier op donderdagavond gegeten. We kozen voor het menu met brood vooraf en een fles wijn (per 2 ps.) en 10 tapas (per 2 ps.). We werden vriendelijk ontvangen en aangezien we met 2 vegetariërs waren werd de volgorde van serveren van de tapas (in overleg) overgelaten aan de bediening. het moet gezegd: dat ging uitstekend. De meeste tapas waren ook lekker, hoewel de smaakbeleving zeker niet Spaans was. De patatas bravas waren verdronken in een vlakke tomatensaus en ook de albondigas waren smakeloos. Erg jammer, dat als je een Cerveseria met tapas begint, je die aan gaat passen volgens het principe "wat de boer niet kent....". De meeste gasten kiezen juist voor een thematisch restaurant omdat ze goede ervaringen hebben met dat thema. Laat een Spaanse tapastent dan ook gewoon Spaans gekruide tapas serveren. Toch? Spanje is al sinds jaar en dag een van de favoriete vakantiebestemmingen voor Nederlanders, dus weten de meesten echt wel wat ze kunnen verwachten. Desondanks waren de hapjes, beter woord, doorsnee genomen goed en lekker en ruim voldoende. De entourage van dit nieuwe restaurant is leuk. De akoestiek is verschrikkelijk. We stonden tuitende oren 2 uur later buiten. We hadden nog de pech ook naast een groep feestende mannen te zitten. Al met al, wel een aanwinst voor de Stad, maar ook voldoende verbeterpuntjes!
Sigward F.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Gegeten met vrienden en daarbij gekozen voor het Gaudi menu. Echter kozen we niet voor de fles wijn, maar voor twee rondjes bier. Hierdoor ben je even duur uit, omdat ze nog steeds de fles wijn in rekening brengen. Dat is jammer. Voor de rest vind ik de tapas erg geslaagd en 5 stuks per persoon is ook voldoende hoeveelheid. Gezellige sfeer door uitstekend aangekleed interieur en prima service van het personeel.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Prima ingericht, rappe en vriendelijke bediening. Tapas waren redelijk 'standaard', geen leuke verrassingen oid. De paddestoeltjes in knoflook waren niet best. Ongelooflijk veel knoflook. Voor de rest alles redelijk op smaak.
courantcanon .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Toen ik binnenkwam was ik erg enthousiast. De zaak ziet er erg mooi uit en aangezien er werd verteld dat Catalana ook in Barcelona een filiaal heeft, had ik er erg veel van verwacht.

Maar het viel me behoorlijk tegen. Ten eerste kreeg ik een bruschetta terwijl ik pan con tomate besteld had. Daarnaast waren de Tortilla en de Patatas Bravas niet zoals ik ze ken uit Spanje.

Ik had het idee dat het personeel wat rondliep nogal onwetend was. Toen ik na het eten een koffie verkeerd bestelde, kreeg ik eerst een lauwwarme latte macchiato en vervolgens, ondanks dat de Spaanse collega, die overigens wel bekwaam was, nog een keer had uitgelegd aan de persoon die koffie zette dat ik een 'cafe con leche' wilde, een cappuccino.

Ondanks de mooie zaak en hoge verwachtingen toch een beetje een flop. Ik hoop dat jullie wat meer met de Spaanse collega's gaan overleggen zodat we toch hier in Groningen eens échte tapas krijgen.