Tapaseria Catalana

Gedempte Zuiderdiep 17 9711 HA Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Tapaseria Catalana

In Spaanse sferen

Tapaseria Catalana heeft een warm interieur dankzij de sfeervol gekleurde muren, een moderne houten lambrisering en stijlvolle meubels. De hele ruimte ademt Spaanse invloeden, zodat je meteen in de stemming bent voor de mediterrane gerechten. Tapas natuurlijk, maar ook Montaditos, de belegde mini stokbroodjes. Toch houdt de keuken van een verrassende wending hier en daar. Ook voor de vegetariërs is er genoeg keuze en voor groepen stellen ze leuke menu's samen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Tapaseria Catalana

Bussen stoppen voor of vlakbij tapaseria Catalana aan het gedempte zuiderdiep.
  • : Parkeergarage rademarkt zit tegen over Tapaseria Catalana

Dagelijk geopend: 16.00- 22.30

• Bar , Engels gesproken , Wi-Fi
9,1
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Prima kaart, lekkere gerechten en vriendelijk en bekwaam personeel. Niet het goedkoopste, maar zeker de moeite waard!
peter V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Sfeervol ingericht, goeie muziek, leuke bediening, heerlijke gin tonics, en heerlijke en mooi opgemaakte tapas. Helemaal goed!
Ria B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Gisteravond heerlijk gegeten bij Tapaseria Catalana. Het Gaudi menu was heerlijk en is een aanrader. De bediening was goed (vriendelijk, hadden plezier in hun werk en waren vooral heel gastvrij).
Niall T.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Heerlijke tapas. Vriendelijke service. En een mooi uitgebreid aanbod.
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijk restaurant! Gezellig, lekker eten, uitstekende en gastvrije bediening, ik kom hier graag!
Ilona B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
We hebben hier fantastisch lekker gegeten, de lekkerste tapas die we hebben gehad. Alles was duidelijk vers, zelf gemaakt en de smaken klopten. Ze hanteren een leuk concept waarbij je van de kaart losse gerechtjes kan bestellen of een aantal menu's voor vaste prijzen.

Van de kaart kunnen wij 13, 41, 45 en 46 zeker aanbevelen, erg lekker.

Het personeel was tevens erg vriendelijk en kalm en hadden ondanks de drukte tijd voor de klanten.
basdeprins .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Mijn partner en ik hadden een weekendje zonder onze kleine man en hadden besloten van de gelegenheid gebruik te maken. Lekker een avondje tafelen - tapas! zijn we allebei gek op! Helaas de laatste keren wat kleine missers gehad, maar nu toch weer een poging wagen! Uiteraard de nodige meningen gelezen op internet... nu die van ons.

Bediening/service - gastvrij (en niet alleen het standaard weer praatje) - gewoon nuchtere gezelligheid, het welkom gevoel! Heldere uitleg over allergie en zwangerschap (vriendin = hoogzwanger) Hierdoor zaten wij direct met een lekker gevoel aan tafel.

Eten - Uiteindelijk kan de service nog zo goed zijn.... Maar de eerste gerechtjes waren gelukkig ook erg smaakvol (waren de broodjes en olijven bijzonder? - nee, maar wel smakelijk en een prima start!) Vervolgens kwamen de eerste "echte" gerechtjes op tafel en hier waren we dan ook erg benieuwd naar... o.a. de gebakken champignons , een heerlijke en eerlijke (vers!) portie verrukkelijke champignons! hadden we best nog een schaal van gelust!!! Ook de Albondigas waren heerlijk (wat een smaakvolle saus - precies goed!) Mijn partner had de Gambas a la plancha con ajo en ook die waren erg lekker en smaakvol (niet teveel poes pas, maar gewoon de smaken die wil proeven) Voor ons is Tapas dan ook eerlijk, smaakvol en vooral laagdrempelig genieten!

Verder hadden we Patatas bravas (vaak een smakeloze portie aardappels... toch weer een poging gewaagd) en hier weten ze het te bereiden, euh.. hier dan ook maar WEL een 2e portie van bestelt... Traktatie voor de mond, pittig (ergens ook zoet) en heerlijke romige aardappeltjes met een baksmaak.

Kip (*2x) 1. Empanadas de pollo + 2. Pollo a l ajillo con chili - gerecht 1 is voor de liefhebber van redelijk pittig eten (en dat zijn wij!!) dus smullen... nummer 2 smaakte als een lekker/eerlijk gerecht.. niets was overheersend, de kruiden waren fijn en het gerechte was smeuïg van binnen, krokant van buiten en in balans.

Dessert.... gewoon van alles wat! (3 keuzes - deze zijn in kleinere vorm als trio te bestellen) het taartje was gewoon geweldig, de crema was heerlijk en erg smaakvol... het fruit dessert een beetje simpel en erg zoet... maar een prima afsluiting!

Is het dan authentiek Spaans? tja, we hebben ons klimaat niet mee he, smaken van daar, hier naartoe brengen is een bijna onmogelijke taak... dus nee! Maar alle gerechten zijn met passie en overtuiging gemaakt, verse groenten en heerlijke kruiden, dit zijn mensen die houden van hun werk, een gast ook echt als gast zien en je een heerlijke avond willen bezorgen (is dat dan de tapas gedachte? - voor ons wel) Ze komen wat ons betreft dan ook dichtbij de Spaanse gedachte.

Voor ons absoluut 1 van de betere tapas restaurants in NL.

Wil je 2 uurtjes zitten en een vaste prijs? (dan raden wij een andere locatie aan...) maar dat heeft dan ook weinig met bovenstaand te maken!

Prijsniveau - wij betalen graag een eerlijke prijs voor (h)eerlijke gerechten! Mensen die hun werk met zoveel genot en passie uitoefenen mogen best iets meer vragen dan een collega restaurant die het zichzelf nogal gemakkelijk maakt.

Zwangere dame & man met hoed!
Lijsbeth B.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
De mannelijke ober complimenten, vriendelijk o
En top!!!!
Titia59 K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Lekker eten, gezellig, informeel, helaas weinig groente. Zou in een tapasrestsurant niet moeilijk moeten zijn om dit in het gaudi-menu te integreren!
Ilva K.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Vriendelijk personeel. We hadden via Iens geboekt om 21:00 en zagen dat er om 21:30 ook nog gereserveerd kon worden dus gingen ervan uit dat we nog rustig konden tafelen. Bij aankomst werd ons verteld dat de keuken om 22u dicht zou gaan. Nadat wij aangaven wat er op Iens stond waren zij erg blij met ons en konden we bestellen wat we wilden, normaal mocht je 4 tapas per ronde. Lekker en veel gegeten! Bediening vroeg of we nog wat wilden bestellen voordat de keuken sloot en bood koffie aan van het huis omdat we toch voor 22:00 moesten beslissen wat we wilden eten.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Mijn man en ik hebben hier een heerlijke avond gehad. Het is zo gezellig binnen, wat een leuke sfeer. Ook de bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam. Wij delen wel de mening met andere recensies hier dat de porties wat klein waren, met name in vergelijking tot andere restaurants. Maar dat word ruim goed gemaakt door de smaak, kwaliteit, authenticiteit, noem maar op. Kortom, een aanrader als je ECHTE tapas wil eten ;)!
Maria J.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Goede bediening, authentieke gerechtjes, uitgebreide kaart, de patatas brava te zout, een verademing na de 'tapas' restaurants met tapas direct uit de koeling van de groothandel. Op de olijven en amandelen na alleen maar eigen bereide heerlijke gerechten
Olivier S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Excellent food in nice ambiance
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Heerlijk gegeten, veel keuze ook voor de niet vlees etenden. Jonge vrolijke bediening die netjes vertelt wat er re eten is. En dat allemaal in spaanse sferen.
marloes T.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijk terras om buiten te zitten. We werden vriendelijk geholpen. De bediening heeft kennis van zaken en kan je goed adviseren over cocktails en eten. Lekkere cocktails en tapas gegeten op prachtplek. Aanrader.
Aly V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Erg lekker en gezellig gegeten,maar dit was niet de eerste keer,we gaan vaker.Ook voor het sfeertje en de leuke bediening.Aly.
Annet B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Heerlijke avond gehad op het terras, hele lekkere gerechten, vriendelijke bediening met kennis van de kaart, overheerlijke drankjes (gin-tonic cocktails zeker de moeite waard om te proeven) mooie plek om een hele avond buiten te zitten en binnen gezellige inrichting. Jonge enthousiaste bedrijfsleider met hart voor de zaak en klanten. Kortom en aanrader.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk eten, goede wijn en super leuk personeel!
Ik deel wel de opmerkingen over de prijs-kwantiteit verhouding. Redelijk aan de prijs voor de hoeveelheid wat je krijgt. Kwaliteit is top!!
Jerone R.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Het was erg lekker en er een zeer goede service. Zeker voor herhaling vatbaar.
Mijn vriendin had wel een volle buik maar ik ben een grote eter en ik had nog wel wat meer gelust. Verder heb ik niks te klagen.
Vincent C.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Alles was geweldig! De bediening heeft plezier in hun werk, dat stralen ze uit! Het eten is met zorg (en liefde) bereid, dat proef je! Het niet te hokkerig zitten met het warme interieur maakt het helemaal af. Duur? nee. Prijzig? ja, maar je krijgt er een geweldige avond voor. Wat maakt het bedrag dan uit! AANRADER!