Tapaseria Catalana

Gedempte Zuiderdiep 17 9711 HA Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Tapaseria Catalana

In Spaanse sferen

Tapaseria Catalana heeft een warm interieur dankzij de sfeervol gekleurde muren, een moderne houten lambrisering en stijlvolle meubels. De hele ruimte ademt Spaanse invloeden, zodat je meteen in de stemming bent voor de mediterrane gerechten. Tapas natuurlijk, maar ook Montaditos, de belegde mini stokbroodjes. Toch houdt de keuken van een verrassende wending hier en daar. Ook voor de vegetariërs is er genoeg keuze en voor groepen stellen ze leuke menu's samen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Tapaseria Catalana

Bussen stoppen voor of vlakbij tapaseria Catalana aan het gedempte zuiderdiep.
  • : Parkeergarage rademarkt zit tegen over Tapaseria Catalana

Dagelijk geopend: 11.00 - 22.30

• Bar , Engels gesproken , Wi-Fi
Esme B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Het eten was goed, de bediening aardig en goed op elkaar ingespeeld.
De beoordelimg zit in de prijs kwaliteit verhouding.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Onze reservering via iens was niet doorgekomen. We vonden de tapas wel lekker maar wel wat magertjes zonder aankleding of een sausje of een broodje of iets.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Vriendelijke mensen, lekker eten, goede sfeer!
Thea P.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Menu van €25,00 pp genomen. Hierin zat weinig variatie en kleine porties voor 4 personen.
In het voorgerecht zaten dezelfde hapjes als het hoofdgerecht. Voor 4 personenvervoer kregen we 2 plakjes brood. Toen we daar een opmerking over maakten werd er gezegd dat dit nu eenmaal het menu was.
Jammer
2e keer dat ik hem in vul. kunnen jullie geen feedback verdragen?
Marion H.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Héérlijk met een paar vriendinnen gegeten. Lekkere hapjes, aardige bediening, helemaal goed. Ik kom zeker terug.
AnvdP .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Heerlijk gegeten op een maandagavond in een gezellige sfeer! We hebben á la carte gegeten en diverse tapas van de kaart geproefd, eigenlijk was alles gewoon heel erg lekker, echt een aanrader! Leuke, vlotte bediening en het gaat op een goed tempo ook. Ga dit zeker aanraden bij vrienden en familie. Snap niet dat dit niet bekender is.
Y. Y.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
De bediening is oke, maar het eten scoort zeker geen 8/10. We hadden hoge verwachtingen na het lezen van andere recensies, maar waren erg teleurgesteld door de smaak en de porties. De smaak is acceptabel, maar niet authentiek, noch uitstekend. Vooral de tortilia was niet op een Catalaanse wijze klaargemaakt en zelfs behoorlijk verbrand. Qua portie zijn drie tapas niet genoeg voor één persoon.
Gusta B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijke gerechtjes, alles vers en smakelijk! Het interieur doet warm aan, ik vind het echt heel gezellig. Aardige en attente bediening!
Ina H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten, geweldige tapas gezellige inrichting, goede leuke bediening
Helemaal top!
Hilly R.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Eten was super
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Verrassend lekker gegeten. Keuze uit tientallen verschillende tapas, in ronden van twee. Goed en vers, geen overmaat aan frituur. Aanrader: champignons, mosselen. Lekkere Tempanillo, riante kaasplank toe
Sven92 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Na een aantal tapaszaken in Groningen te hebben bezocht, hebben we dit restaurant ontdekt!
We zijn begonnen met montaditos (kleine broodjes met bijv. ossenhaas of zalm).
De tapas is echt overheerlijk, op de kaart staat dat alles huisgemaakte is.
De bediening was ook zeer attent en kon ons goed adviseren bij het kiezen van een heerlijke wijn.
Hier eet je tapas zoals in Barcelona.
Wij komen zeker terug!

Helmpie64 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Tapaseria Catalana. Eerdere berichten gelezen op Iens en die zijn waarschijnlijk erg verouderd waardoor t zeker niet meer geld voor de setting van nu. Hele aardige meiden die aandacht hebben voor de klant. Het bewuste Gaudí menu bestaat allang niet meer. Extra tapas buiten de kaart ook erg lekker. Mosselen, hamburgertje en oesters.
De Rioja is er gelukkig wel mmmmm.
Ik zou zeggen ga het eens proeven en beleven.
Lies K.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Hoi! Vanavond hebben mijn vriend en ik het laatste taparestaurant gehad in Groningen die we nog moesten! Het was lekker. Andere recencies zeiden dat het niet heel speciaal en goed was. Hier ben ik het niet mee eens. Het is namelijk goed eten en ze hebben zeker hun best gedaan om iets anders dan anders aan te bieden. Bijv. een toastje met geitenkaas, appel en walnoot (heel lekker). Wij hadden het gaudi menu met 3 kleine voorgerechtjes, 10 tapasgerechten en een fles wijn (60 euro). Dit was ook zeker voldoende voor 2 personen. Bediening was prima, maar niet onderscheidend. Interieur vind ik persoonlijk wel super. Al met al een aanrader.
Renske E.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Spontaan hier binnen gelopen en er was nog plek. Eerste indruk was goed, als je er wat langer zit klopt het interieur/ de sfeer niet. Beetje rommelig bij elkaar gezocht, waarschijnlijk is dat de bedoeling maar niet goed gelukt. Paar keer om de bediening moeten vragen, liepen vaak langs maar zagen niet dat men wat wilde bestellen of vragen. Ook bij andere tafels het geval.
Eten was redelijk maar niet bijzonder.
Wat betreft ons de laatste keer.
Mariska050 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Het Gaudi menu gehad met 2 pers. Voorgerechtje met gerookte amandelen, brood en tapenade was goed. De aioli was alleen aan de zure kant en bevatte te weinig knoflook. De 10 gekozen tapas waren prima bereid. Oa. 2x gamba''s, coquille, patatas bravas (eindelijk een keer met een goede smaakvolle saus), varkenshaasspiesjes, ossenhaas en de champignons met seranoham. Bij de tapas revancheerde de keuken zich wat betreft de aioli. De bediening wist ondanks drukte van het Eurosonic publiek goed het overzicht te houden. Goed en voldoende gegeten. De Rioja is een aanrader. Ook een verzorgde en sfeervolle inrichting.
Beate V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Heerlijk gezeten en gegeten! Goed advies gehad voor ons menu. Heel vriendelijk. Smaakvolle en warme inrichting. Goede timing voor de volgende ronde van de tapas. We komen zeker weer.
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Vanmiddag wezen lunchen. Gerechten waren prima prijs/kwaliteit. Bediening was echter erg matig. 3 keer naar binnen moeten lopen voor een drankje dan wel de rekening. Andere gasten ( er zaten 3 tafels) kregen ook weinig aandacht van de gastvrouw. Mist enthousiasme en beleving. Erg jammer
Segalfredo .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Een herkansing voor deze prachtige zaak. We namen het Gaudí menu, incl. een fles rode wijn. De rode wijn was heerlijk. De tapas vielen opnieuw tegen: de gecaramelliseerde chorizo was zwart en droog. De groene asperges werden niet met en zacht, maar met een half hardgekookt eitje geserveerd. Bij verschillende tapas werd brood geserveerd, kennelijk om de geringe porties te compenseren. Ik vond over het geheel genomen de kwaliteit van de tapas opnieuw zwaar tegenvallen. Heel erg jammer.
Jack R.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Tweede paasdag wezen lunchen,en was erg goed, vooral de bediening was erg vriendelijk ondanks de drukte. De lunch was ook goed verzorgd,dit restaurant is echt een aanrader. Wij komen zeker weer.