Tapaseria Catalana

Gedempte Zuiderdiep 17 9711 HA Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Tapaseria Catalana

In Spaanse sferen

Tapaseria Catalana heeft een warm interieur dankzij de sfeervol gekleurde muren, een moderne houten lambrisering en stijlvolle meubels. De hele ruimte ademt Spaanse invloeden, zodat je meteen in de stemming bent voor de mediterrane gerechten. Tapas natuurlijk, maar ook Montaditos, de belegde mini stokbroodjes. Toch houdt de keuken van een verrassende wending hier en daar. Ook voor de vegetariërs is er genoeg keuze en voor groepen stellen ze leuke menu's samen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Tapaseria Catalana

Bussen stoppen voor of vlakbij tapaseria Catalana aan het gedempte zuiderdiep.
  • : Parkeergarage rademarkt zit tegen over Tapaseria Catalana

Dagelijk geopend: 16.00- 22.30

• Bar , Engels gesproken , Wi-Fi
9,1

Jouw recensie over het restaurant Tapaseria Catalana

Rinaldo Z.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Lekker eten met een mooie glimlach van de serveerster. Voor Herhaling vatbaar wij komen zeker weer een keer terug. Neem een menu, is zeker de moeite waard als je lekker lang wil tafelen
ineke2 O.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Erg gezellig gegeten in dit restaurant. Het concept is heel relaxed, je krijgt eerst het systeem uitgelegd (aankruisen wat je als volgende gang wilt bestellen) en rustig even kijken wat je wilt eten en drinken.
Goed advies bij de wijn, daarvoor werd er een collega bijgeroepen die er meer van wist, en ja! echt leuk advies en zo leuk dat je even van gedachten kunt wisselen, KLASSE!
Het aantal tapas die je hier kunt bestellen is best veel, wrs allemaal lekker voor wie ze kiest. Wij hebben het beperkt tot enkele gerechten die we (ook volgens het concept) per 2 of 3 tegelijk op tafel kregen geserveerd
Wij vonden de bestelde tapas erg goed, we hebben een eigen voorkeur besteld van de kaart, en hebben nog brood besteld bij de champignons en de gamba's met olie/kof etc.
Wij hebben heerlijk gegeten en een goede wijn (advies) gedronken.
Je kunt meerdere ronden bestellen, maar mijn advies; begin gewoon rustig, bij zo'n restaurant kun je altijd bijbestellen, maar je moet je vooral niet haasten, geniet ervan!
P.S. wat een beperkte keuzes bij het 'eindoordeel' geluidsniveau? Wachttijd?, gelegenheid: mag het ook iets anders zijn dan jullie keuzemogelijkheden?
Wij waren zeer tevreden over dit restaurant, daar laat ik het maar bij, Iens.
kh H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Heerlijk gegeten. We hebben niet het gevoel dat je overvol raakt maar gewoon lekker genoeg te eten. Flexibele kaart, We hebben gekozen voor menu 2. Maar je mag zelf ook wijzigingen inbrengen als je er een ander gerecht tussen wilt hebben. Zeker een aanrader om met je gezin lekker te eten. Sfeervol en de wijn is goed.
janny123 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Een aantal gerechtjes van de kaart bestelt. Het was allemaal super lekker.Heerlijke wijn erbij. Een restaurant om nogmaals te bezoeken. Top!
daniellehendriks86 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten! Gezellig restaurant, en de bediening was top. Echt een aanrader om eens naar toe te gaan...
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Prima kaart, lekkere gerechten en vriendelijk en bekwaam personeel. Niet het goedkoopste, maar zeker de moeite waard!
peter V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Sfeervol ingericht, goeie muziek, leuke bediening, heerlijke gin tonics, en heerlijke en mooi opgemaakte tapas. Helemaal goed!
Ria B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Gisteravond heerlijk gegeten bij Tapaseria Catalana. Het Gaudi menu was heerlijk en is een aanrader. De bediening was goed (vriendelijk, hadden plezier in hun werk en waren vooral heel gastvrij).
Niall T.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Heerlijke tapas. Vriendelijke service. En een mooi uitgebreid aanbod.
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijk restaurant! Gezellig, lekker eten, uitstekende en gastvrije bediening, ik kom hier graag!
Ilona B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
We hebben hier fantastisch lekker gegeten, de lekkerste tapas die we hebben gehad. Alles was duidelijk vers, zelf gemaakt en de smaken klopten. Ze hanteren een leuk concept waarbij je van de kaart losse gerechtjes kan bestellen of een aantal menu's voor vaste prijzen.

Van de kaart kunnen wij 13, 41, 45 en 46 zeker aanbevelen, erg lekker.

Het personeel was tevens erg vriendelijk en kalm en hadden ondanks de drukte tijd voor de klanten.
basdeprins .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Mijn partner en ik hadden een weekendje zonder onze kleine man en hadden besloten van de gelegenheid gebruik te maken. Lekker een avondje tafelen - tapas! zijn we allebei gek op! Helaas de laatste keren wat kleine missers gehad, maar nu toch weer een poging wagen! Uiteraard de nodige meningen gelezen op internet... nu die van ons.

Bediening/service - gastvrij (en niet alleen het standaard weer praatje) - gewoon nuchtere gezelligheid, het welkom gevoel! Heldere uitleg over allergie en zwangerschap (vriendin = hoogzwanger) Hierdoor zaten wij direct met een lekker gevoel aan tafel.

Eten - Uiteindelijk kan de service nog zo goed zijn.... Maar de eerste gerechtjes waren gelukkig ook erg smaakvol (waren de broodjes en olijven bijzonder? - nee, maar wel smakelijk en een prima start!) Vervolgens kwamen de eerste "echte" gerechtjes op tafel en hier waren we dan ook erg benieuwd naar... o.a. de gebakken champignons , een heerlijke en eerlijke (vers!) portie verrukkelijke champignons! hadden we best nog een schaal van gelust!!! Ook de Albondigas waren heerlijk (wat een smaakvolle saus - precies goed!) Mijn partner had de Gambas a la plancha con ajo en ook die waren erg lekker en smaakvol (niet teveel poes pas, maar gewoon de smaken die wil proeven) Voor ons is Tapas dan ook eerlijk, smaakvol en vooral laagdrempelig genieten!

Verder hadden we Patatas bravas (vaak een smakeloze portie aardappels... toch weer een poging gewaagd) en hier weten ze het te bereiden, euh.. hier dan ook maar WEL een 2e portie van bestelt... Traktatie voor de mond, pittig (ergens ook zoet) en heerlijke romige aardappeltjes met een baksmaak.

Kip (*2x) 1. Empanadas de pollo + 2. Pollo a l ajillo con chili - gerecht 1 is voor de liefhebber van redelijk pittig eten (en dat zijn wij!!) dus smullen... nummer 2 smaakte als een lekker/eerlijk gerecht.. niets was overheersend, de kruiden waren fijn en het gerechte was smeuïg van binnen, krokant van buiten en in balans.

Dessert.... gewoon van alles wat! (3 keuzes - deze zijn in kleinere vorm als trio te bestellen) het taartje was gewoon geweldig, de crema was heerlijk en erg smaakvol... het fruit dessert een beetje simpel en erg zoet... maar een prima afsluiting!

Is het dan authentiek Spaans? tja, we hebben ons klimaat niet mee he, smaken van daar, hier naartoe brengen is een bijna onmogelijke taak... dus nee! Maar alle gerechten zijn met passie en overtuiging gemaakt, verse groenten en heerlijke kruiden, dit zijn mensen die houden van hun werk, een gast ook echt als gast zien en je een heerlijke avond willen bezorgen (is dat dan de tapas gedachte? - voor ons wel) Ze komen wat ons betreft dan ook dichtbij de Spaanse gedachte.

Voor ons absoluut 1 van de betere tapas restaurants in NL.

Wil je 2 uurtjes zitten en een vaste prijs? (dan raden wij een andere locatie aan...) maar dat heeft dan ook weinig met bovenstaand te maken!

Prijsniveau - wij betalen graag een eerlijke prijs voor (h)eerlijke gerechten! Mensen die hun werk met zoveel genot en passie uitoefenen mogen best iets meer vragen dan een collega restaurant die het zichzelf nogal gemakkelijk maakt.

Zwangere dame & man met hoed!
Lijsbeth B.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
De mannelijke ober complimenten, vriendelijk o
En top!!!!
Titia59 K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Lekker eten, gezellig, informeel, helaas weinig groente. Zou in een tapasrestsurant niet moeilijk moeten zijn om dit in het gaudi-menu te integreren!
Ilva K.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Vriendelijk personeel. We hadden via Iens geboekt om 21:00 en zagen dat er om 21:30 ook nog gereserveerd kon worden dus gingen ervan uit dat we nog rustig konden tafelen. Bij aankomst werd ons verteld dat de keuken om 22u dicht zou gaan. Nadat wij aangaven wat er op Iens stond waren zij erg blij met ons en konden we bestellen wat we wilden, normaal mocht je 4 tapas per ronde. Lekker en veel gegeten! Bediening vroeg of we nog wat wilden bestellen voordat de keuken sloot en bood koffie aan van het huis omdat we toch voor 22:00 moesten beslissen wat we wilden eten.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Mijn man en ik hebben hier een heerlijke avond gehad. Het is zo gezellig binnen, wat een leuke sfeer. Ook de bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam. Wij delen wel de mening met andere recensies hier dat de porties wat klein waren, met name in vergelijking tot andere restaurants. Maar dat word ruim goed gemaakt door de smaak, kwaliteit, authenticiteit, noem maar op. Kortom, een aanrader als je ECHTE tapas wil eten ;)!
Maria J.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Goede bediening, authentieke gerechtjes, uitgebreide kaart, de patatas brava te zout, een verademing na de 'tapas' restaurants met tapas direct uit de koeling van de groothandel. Op de olijven en amandelen na alleen maar eigen bereide heerlijke gerechten
Olivier S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Excellent food in nice ambiance
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Heerlijk gegeten, veel keuze ook voor de niet vlees etenden. Jonge vrolijke bediening die netjes vertelt wat er re eten is. En dat allemaal in spaanse sferen.
marloes T.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijk terras om buiten te zitten. We werden vriendelijk geholpen. De bediening heeft kennis van zaken en kan je goed adviseren over cocktails en eten. Lekkere cocktails en tapas gegeten op prachtplek. Aanrader.