Tapaseria Catalana

Gedempte Zuiderdiep 17 9711 HA Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Tapaseria Catalana

In Spaanse sferen

Tapaseria Catalana heeft een warm interieur dankzij de sfeervol gekleurde muren, een moderne houten lambrisering en stijlvolle meubels. De hele ruimte ademt Spaanse invloeden, zodat je meteen in de stemming bent voor de mediterrane gerechten. Tapas natuurlijk, maar ook Montaditos, de belegde mini stokbroodjes. Toch houdt de keuken van een verrassende wending hier en daar. Ook voor de vegetariërs is er genoeg keuze en voor groepen stellen ze leuke menu's samen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Tapaseria Catalana

Bussen stoppen voor of vlakbij tapaseria Catalana aan het gedempte zuiderdiep.
  • : Parkeergarage rademarkt zit tegen over Tapaseria Catalana

Dagelijk geopend: 11.00 - 22.30

• Bar , Engels gesproken , Wi-Fi
Lijsbeth B.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
De mannelijke ober complimenten, vriendelijk o
En top!!!!
Titia59 K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Lekker eten, gezellig, informeel, helaas weinig groente. Zou in een tapasrestsurant niet moeilijk moeten zijn om dit in het gaudi-menu te integreren!
Ilva K.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Vriendelijk personeel. We hadden via Iens geboekt om 21:00 en zagen dat er om 21:30 ook nog gereserveerd kon worden dus gingen ervan uit dat we nog rustig konden tafelen. Bij aankomst werd ons verteld dat de keuken om 22u dicht zou gaan. Nadat wij aangaven wat er op Iens stond waren zij erg blij met ons en konden we bestellen wat we wilden, normaal mocht je 4 tapas per ronde. Lekker en veel gegeten! Bediening vroeg of we nog wat wilden bestellen voordat de keuken sloot en bood koffie aan van het huis omdat we toch voor 22:00 moesten beslissen wat we wilden eten.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Mijn man en ik hebben hier een heerlijke avond gehad. Het is zo gezellig binnen, wat een leuke sfeer. Ook de bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam. Wij delen wel de mening met andere recensies hier dat de porties wat klein waren, met name in vergelijking tot andere restaurants. Maar dat word ruim goed gemaakt door de smaak, kwaliteit, authenticiteit, noem maar op. Kortom, een aanrader als je ECHTE tapas wil eten ;)!
Maria J.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Goede bediening, authentieke gerechtjes, uitgebreide kaart, de patatas brava te zout, een verademing na de 'tapas' restaurants met tapas direct uit de koeling van de groothandel. Op de olijven en amandelen na alleen maar eigen bereide heerlijke gerechten
Olivier S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Excellent food in nice ambiance
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Heerlijk gegeten, veel keuze ook voor de niet vlees etenden. Jonge vrolijke bediening die netjes vertelt wat er re eten is. En dat allemaal in spaanse sferen.
marloes T.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijk terras om buiten te zitten. We werden vriendelijk geholpen. De bediening heeft kennis van zaken en kan je goed adviseren over cocktails en eten. Lekkere cocktails en tapas gegeten op prachtplek. Aanrader.
Aly V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Erg lekker en gezellig gegeten,maar dit was niet de eerste keer,we gaan vaker.Ook voor het sfeertje en de leuke bediening.Aly.
Annet B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Heerlijke avond gehad op het terras, hele lekkere gerechten, vriendelijke bediening met kennis van de kaart, overheerlijke drankjes (gin-tonic cocktails zeker de moeite waard om te proeven) mooie plek om een hele avond buiten te zitten en binnen gezellige inrichting. Jonge enthousiaste bedrijfsleider met hart voor de zaak en klanten. Kortom en aanrader.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk eten, goede wijn en super leuk personeel!
Ik deel wel de opmerkingen over de prijs-kwantiteit verhouding. Redelijk aan de prijs voor de hoeveelheid wat je krijgt. Kwaliteit is top!!
Jerone R.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Het was erg lekker en er een zeer goede service. Zeker voor herhaling vatbaar.
Mijn vriendin had wel een volle buik maar ik ben een grote eter en ik had nog wel wat meer gelust. Verder heb ik niks te klagen.
Vincent C.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Alles was geweldig! De bediening heeft plezier in hun werk, dat stralen ze uit! Het eten is met zorg (en liefde) bereid, dat proef je! Het niet te hokkerig zitten met het warme interieur maakt het helemaal af. Duur? nee. Prijzig? ja, maar je krijgt er een geweldige avond voor. Wat maakt het bedrag dan uit! AANRADER!
rcmarjolein .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
De gerechten zijn echt heel lekker, bijzonder vers en veel vegetarische mogelijkheden. Het personeel is vriendelijk en de bediening is snel. De inrichting is gezellig, goede sfeer. Top!
Selina M.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijke, vlotte bediening.
Ciderwinkel .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Dit is tenminste geen tapas-keten waar alle hapjes op elkaar lijken, of uit dezelfde frituurpan komen. Mooie combi's, zoals linzen en groenten heerlijk Catalaans gekruid, het kaasplankje met een zeer ruikende blauwkaas, maar natuurlijk ook de inktvisringen en het Catalaans mosselpannetje. Allemaal zeer smakelijk, maar tegelijkertijd best karig voor een Iberisch restaurant. De kleine porties, kleiner dan in Spanje, begrijpen we, anders bestelt de Nederlander te weinig, maar gooi er desnoods een euro bovenop: wat brood erbij als je meerdere porties bestelt, kan er echt wel voor niets bij, al is het om de heerlijke saus op te dopen. Of wat saus bij de Calamares. Dit is iets te gierig. Ook de wijnglazen zijn veels te krenterig ingeschonken, het advies is om in dit restaurant wel per fles te bestellen. We komen terug en willen haast stiekem een stokbroodje en potje aioli in de handtas meesmokkelen.
Theresia H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Heerlijk, leuke bediening, mooie inrichting, sfeervol Enige minpunt: Erg prijzig Met 2 personen bijna 90€ kwijt
Jan Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Wie lekker en uitgebreid lekkere tapas in Groningen wil eten is bij Catalana aan het juiste adres.

Goed gelegen aan een leuke horecastraat met uitstekende parkeerfaciliteiten op loopafstand. Interieur is druk met veel kleuren en met een open keuken, leuk.

Kaart met genoeg keus om het iedereen naar de zin te maken. Zo aten wij oa als starters ambachtelijk brood met gemarineerde tomaten, meloen met seranoham en huisgemaakte kaaskroketjes. Allen goed op smaak.

Vervolgens als hoofdgerecht spiesjes van ossenhaas, kipspiesjes en leuke mini hamburgers. Proeverij van de desserts na met oa homemade monchoe taart. Een goed glas en vooral betaalbare wijn er bij uit Spanje en je hebt een relaxte avond.
Esme B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Het eten was goed, de bediening aardig en goed op elkaar ingespeeld.
De beoordelimg zit in de prijs kwaliteit verhouding.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Onze reservering via iens was niet doorgekomen. We vonden de tapas wel lekker maar wel wat magertjes zonder aankleding of een sausje of een broodje of iets.