Tapaseria Catalana

Gedempte Zuiderdiep 17 9711 HA Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Tapaseria Catalana

In Spaanse sferen

Tapaseria Catalana heeft een warm interieur dankzij de sfeervol gekleurde muren, een moderne houten lambrisering en stijlvolle meubels. De hele ruimte ademt Spaanse invloeden, zodat je meteen in de stemming bent voor de Mediterrane gerechten. Tapas natuurlijk, maar ook Montaditos, de belegde mini stokbroodjes. Toch houdt de keuken van een verrassende wending hier en daar. Wat dacht je van de eierbal? Een Groningse specialiteit, maar dan net even anders.

Meer informatie over restaurant Tapaseria Catalana

Maandag t/m zondag 10:00 - 23:00

• Bar , Engels gesproken , Wi-Fi
Gusta B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijke gerechtjes, alles vers en smakelijk! Het interieur doet warm aan, ik vind het echt heel gezellig. Aardige en attente bediening!
Ina H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten, geweldige tapas gezellige inrichting, goede leuke bediening
Helemaal top!
Hilly R.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Eten was super
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Verrassend lekker gegeten. Keuze uit tientallen verschillende tapas, in ronden van twee. Goed en vers, geen overmaat aan frituur. Aanrader: champignons, mosselen. Lekkere Tempanillo, riante kaasplank toe
Sven92 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Na een aantal tapaszaken in Groningen te hebben bezocht, hebben we dit restaurant ontdekt!
We zijn begonnen met montaditos (kleine broodjes met bijv. ossenhaas of zalm).
De tapas is echt overheerlijk, op de kaart staat dat alles huisgemaakte is.
De bediening was ook zeer attent en kon ons goed adviseren bij het kiezen van een heerlijke wijn.
Hier eet je tapas zoals in Barcelona.
Wij komen zeker terug!

Helmpie64 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Tapaseria Catalana. Eerdere berichten gelezen op Iens en die zijn waarschijnlijk erg verouderd waardoor t zeker niet meer geld voor de setting van nu. Hele aardige meiden die aandacht hebben voor de klant. Het bewuste Gaudí menu bestaat allang niet meer. Extra tapas buiten de kaart ook erg lekker. Mosselen, hamburgertje en oesters.
De Rioja is er gelukkig wel mmmmm.
Ik zou zeggen ga het eens proeven en beleven.
Lies K.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Hoi! Vanavond hebben mijn vriend en ik het laatste taparestaurant gehad in Groningen die we nog moesten! Het was lekker. Andere recencies zeiden dat het niet heel speciaal en goed was. Hier ben ik het niet mee eens. Het is namelijk goed eten en ze hebben zeker hun best gedaan om iets anders dan anders aan te bieden. Bijv. een toastje met geitenkaas, appel en walnoot (heel lekker). Wij hadden het gaudi menu met 3 kleine voorgerechtjes, 10 tapasgerechten en een fles wijn (60 euro). Dit was ook zeker voldoende voor 2 personen. Bediening was prima, maar niet onderscheidend. Interieur vind ik persoonlijk wel super. Al met al een aanrader.
Renske E.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Spontaan hier binnen gelopen en er was nog plek. Eerste indruk was goed, als je er wat langer zit klopt het interieur/ de sfeer niet. Beetje rommelig bij elkaar gezocht, waarschijnlijk is dat de bedoeling maar niet goed gelukt. Paar keer om de bediening moeten vragen, liepen vaak langs maar zagen niet dat men wat wilde bestellen of vragen. Ook bij andere tafels het geval.
Eten was redelijk maar niet bijzonder.
Wat betreft ons de laatste keer.
Mariska050 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Het Gaudi menu gehad met 2 pers. Voorgerechtje met gerookte amandelen, brood en tapenade was goed. De aioli was alleen aan de zure kant en bevatte te weinig knoflook. De 10 gekozen tapas waren prima bereid. Oa. 2x gamba''s, coquille, patatas bravas (eindelijk een keer met een goede smaakvolle saus), varkenshaasspiesjes, ossenhaas en de champignons met seranoham. Bij de tapas revancheerde de keuken zich wat betreft de aioli. De bediening wist ondanks drukte van het Eurosonic publiek goed het overzicht te houden. Goed en voldoende gegeten. De Rioja is een aanrader. Ook een verzorgde en sfeervolle inrichting.
Beate V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Heerlijk gezeten en gegeten! Goed advies gehad voor ons menu. Heel vriendelijk. Smaakvolle en warme inrichting. Goede timing voor de volgende ronde van de tapas. We komen zeker weer.
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Vanmiddag wezen lunchen. Gerechten waren prima prijs/kwaliteit. Bediening was echter erg matig. 3 keer naar binnen moeten lopen voor een drankje dan wel de rekening. Andere gasten ( er zaten 3 tafels) kregen ook weinig aandacht van de gastvrouw. Mist enthousiasme en beleving. Erg jammer
Segalfredo .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Een herkansing voor deze prachtige zaak. We namen het Gaudí menu, incl. een fles rode wijn. De rode wijn was heerlijk. De tapas vielen opnieuw tegen: de gecaramelliseerde chorizo was zwart en droog. De groene asperges werden niet met en zacht, maar met een half hardgekookt eitje geserveerd. Bij verschillende tapas werd brood geserveerd, kennelijk om de geringe porties te compenseren. Ik vond over het geheel genomen de kwaliteit van de tapas opnieuw zwaar tegenvallen. Heel erg jammer.
Jack R.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Tweede paasdag wezen lunchen,en was erg goed, vooral de bediening was erg vriendelijk ondanks de drukte. De lunch was ook goed verzorgd,dit restaurant is echt een aanrader. Wij komen zeker weer.
Lucienne M.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Vandaag ook bij Cerveseria Catalana geweest, dit omdat op hun facebook te zien was dat ze samenwerken met het bekende en heerlijke restaurant in Barcelona zelf. (waar ik ben geweest om te eten) Vol goede verwachtingen de zaak in Groningen bezocht, aan het decor is echt aandacht besteed super mooi! Toen ik de kaart voor me kreeg zag ik al dat er iets niet helemaal klopte aangezien de tapas niet helemaal overeenstemmen met die van Barcelona. Daar wil je de pret niet door laten bederven natuur dus het Gaudi menu besteld met verschillende tapas. Dit was een absolute tegenvaller, weinig smaak, zeer kleine porties, de calamaris smaakte naar frituur en was taai, en de gambas smaakte ook vreemd. Toen het personeel vroeg of alles naar wens was, heb ik toch maar even navraag gedaan en het blijkt dat ze NIET samen werken met Cerveseria Catalana in Barcelona. De eigenaars van het restaurant zijn Fan van het restaurant in Barcelona en proberen het concept na te maken in Groningen ( ze gebruiken ook het originele logo van het restaurant. Ik vind dit zeer misleidend het was echt een teleurstelling! Dit heb ik ook aangegeven en ik kreeg als antwoord dat het aangepast is aan hollandse standaards, want de Hollanders houden niet van te gekruid eten. Dit betwijfel ik absoluut en ik hoop dat de eigenaars nog wat vaker op "werkbezoek" gaan in Barcelona en zich meer verdiepen in de ECHTE tapas van Catalonie.
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Uitgenodigd door vrienden hebben we hier op donderdagavond gegeten. We kozen voor het menu met brood vooraf en een fles wijn (per 2 ps.) en 10 tapas (per 2 ps.). We werden vriendelijk ontvangen en aangezien we met 2 vegetariërs waren werd de volgorde van serveren van de tapas (in overleg) overgelaten aan de bediening. het moet gezegd: dat ging uitstekend. De meeste tapas waren ook lekker, hoewel de smaakbeleving zeker niet Spaans was. De patatas bravas waren verdronken in een vlakke tomatensaus en ook de albondigas waren smakeloos. Erg jammer, dat als je een Cerveseria met tapas begint, je die aan gaat passen volgens het principe "wat de boer niet kent....". De meeste gasten kiezen juist voor een thematisch restaurant omdat ze goede ervaringen hebben met dat thema. Laat een Spaanse tapastent dan ook gewoon Spaans gekruide tapas serveren. Toch? Spanje is al sinds jaar en dag een van de favoriete vakantiebestemmingen voor Nederlanders, dus weten de meesten echt wel wat ze kunnen verwachten. Desondanks waren de hapjes, beter woord, doorsnee genomen goed en lekker en ruim voldoende. De entourage van dit nieuwe restaurant is leuk. De akoestiek is verschrikkelijk. We stonden tuitende oren 2 uur later buiten. We hadden nog de pech ook naast een groep feestende mannen te zitten. Al met al, wel een aanwinst voor de Stad, maar ook voldoende verbeterpuntjes!
Sigward F.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Gegeten met vrienden en daarbij gekozen voor het Gaudi menu. Echter kozen we niet voor de fles wijn, maar voor twee rondjes bier. Hierdoor ben je even duur uit, omdat ze nog steeds de fles wijn in rekening brengen. Dat is jammer. Voor de rest vind ik de tapas erg geslaagd en 5 stuks per persoon is ook voldoende hoeveelheid. Gezellige sfeer door uitstekend aangekleed interieur en prima service van het personeel.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Prima ingericht, rappe en vriendelijke bediening. Tapas waren redelijk 'standaard', geen leuke verrassingen oid. De paddestoeltjes in knoflook waren niet best. Ongelooflijk veel knoflook. Voor de rest alles redelijk op smaak.
Geert M.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Vanavond heb ik met twee vrienden gegeten bij het nieuwste tapasrestaurant van Groningen, Catalana. Wij vonden het restaurant een aanwinst voor Groningen.

Allereerst vonden we de dames die ons bedienden erg vriendelijk en enthousiast. Het restaurant is net twee weken open, maar het loopt al goed, vertelde een van hen. Aan het begin van de avond was het nog niet zo druk en de service erg snel. Na het bestellen van de eerste ronde tapas kwamen de eerste gerechten al binnen 10 minuten op tafel. Naar mate de avond vorderde nam die snelheid wat af. Na het bestellen van de tweede ronde tapas moesten we lang wachten voor de gerechten op tafel stonden en werd er 1 gerecht vergeten. Omdat we inmiddels aardig voldaan waren gaf dit niet. Beginnersfoutje?

We hebben 9 gerechtjes geprobeerd waarvan vooral de blauwekaas-dip is bijgebleven. Ik had het idee dat het restaurant minder gerechten dan gebruikelijk bij tapasrestaurants op de kaart heeft staan. Maar die gerechten die we gekozen hebben waren allemaal lekker!

Het decor sprak ons erg aan. Het restaurant heeft muren van grove baksteen met daarop gebroken stukken nette steen met bloemmotief. Dit heeft een modern en ruw (maar niet erg origineel) effect. Tussen de voor en de iets hoger gelegen achterruimte is een moderne wandkast gemaakt met daarin allemaal flessen wijn, dat contrasteert mooi met de wat rauwe, gebroken muur.

Eindoordeel: een fijn tapasrestaurant, met goede kaart en keuken en zeer aardige dames in de bediening. Aanrader!
courantcanon .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Toen ik binnenkwam was ik erg enthousiast. De zaak ziet er erg mooi uit en aangezien er werd verteld dat Catalana ook in Barcelona een filiaal heeft, had ik er erg veel van verwacht.

Maar het viel me behoorlijk tegen. Ten eerste kreeg ik een bruschetta terwijl ik pan con tomate besteld had. Daarnaast waren de Tortilla en de Patatas Bravas niet zoals ik ze ken uit Spanje.

Ik had het idee dat het personeel wat rondliep nogal onwetend was. Toen ik na het eten een koffie verkeerd bestelde, kreeg ik eerst een lauwwarme latte macchiato en vervolgens, ondanks dat de Spaanse collega, die overigens wel bekwaam was, nog een keer had uitgelegd aan de persoon die koffie zette dat ik een 'cafe con leche' wilde, een cappuccino.

Ondanks de mooie zaak en hoge verwachtingen toch een beetje een flop. Ik hoop dat jullie wat meer met de Spaanse collega's gaan overleggen zodat we toch hier in Groningen eens échte tapas krijgen.