Tapasbar Terra

Meer informatie over restaurant Tapasbar Terra

• : Parkeerplaats

JansenenJanssen .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Vanwege het optreden van Hans Teeuwen (en North Sea Jazz Festival) bijtijds afgereisd naar Rotterdam. Daarom konden we even rustig iets eten bij Tapas Terra. Dit ligt letterlijk om, nee op de hoek bij de ingang van het Nieuwe Luxor Theater. Heel handig! Ook ten opzichte van de metro. Zoals gezegd: we konden rustig eten, want het was opvallend genoeg helemaal niet druk.
We kozen voor het 3-gangen Theatermenu wat ook nog in de aanbieding was voor € 19,95. We begonnen met een smakelijke pittige tomatenbasilicumsoep en een mandje brood met smeersel. Daarna voor elk van ons 3 tapas (vegetarisch, vis of vlees) waarbij je kon aangeven wat je eventueel niet lekker vindt. Wij kregen, omdat ik zelf niet van vis houd, champignons, borrelpootjes, patatas bravas, gehaktballetjes, feta salade en calamarisringen. Ook bood men daar nog weer wat brood bij aan. De witte en de rode wijn die we er bij namen waren prima in orde. Als dessert kozen we voor crème Catalana (crème brulee) en een tiramisu van bosvruchten. Daarna nog 2 goede expresso’s. Het waren alles bij elkaar dus geen grote porties maar voor ons de perfecte hoeveelheden. De bediening is prettig. Het heeft een beetje de uitstraling van een buurteetcafé in de positieve zin van het woord. Jammer dan ook dat er niet wat meer mensen waren want dan is het denk ik gewoon gezellig.
T122 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Hier heb ik samen met een vriendin gegeten. Wij kunnen erg genieten van lekker en exotisch eten. Dit was helaas ver te zoeken bij Tapasbar Terra. Het begon al bij de olijfjes vooraf: uitgedroogd en verschrompeld. De tapas die we daarna kregen smaakten alsof ze al weken klaar lagen en even in de magnetron waren opgewarmd. Zelfs de ijsthee smaakte chemisch. Het dessert was zo’n beetje het enige lichtpuntje in dit diner. Het was absoluut niet onze definitie van ‘Spaanse tapas’. We hebben niet kunnen zeggen “Tot de volgende keer”, want die komt er niet meer.
Bart M.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Even lekker tapas happen voordat we het theater ingaan. Op de hoek naast de Nieuwe Luxor zit een prima tentje. We hebben genoten van de heerlijke tapas gerechtjes. Normale portionering die je overigens ook in groot formaat kan bestellen. Vlotte en aardige bediening in een frisse open zaal. Lekkere cava erbij wat wil een mens nog meer?
Christine L.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Met Groupon hier gegeten: 12 tapas, brood vooraf en dessert. Tapas zelf smaakte zeker niet spaans, smaak was ok, maar niet denderend. Geen bijzonder eten, niet anders dan wat je zelf bij de supermarkt kan halen. Sangria en dessert waren wel lekker
Conny1953 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Lekkere gerechten met een goede en vriendelijke bediening. Wij lazen slechte recensies op IENS maar kunnen ons hierin niet vinden. Wij vinden het een aanrader!
F. B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
Hier voorafgaand aan een voorstelling in het nieuwe Luxor gegeten met 2 personen. Toen de serveerster vroeg wat we vooraf wilden drinken vroeg ik om Cava (stond ook op de kaart) leek ze niet te weten wat dit was, maar na enige toelichting begreep ze het wel. Daarbij bestelden we brood en gemarineerde olijven. Deze olijven waren erg zuur. We bestelden 5 verschillende porties tapas, zowel vlees als vis en als nagerecht crema catalana. Helaas moesten we constateren dat de gerechten waarschijnlijk niet vers bereid waren maar warm gemaakt (magnetron?), de schaaltjes waren heet maar de gerechten er in erg lauw.
Er werd wel goed rekening mee gehouden dat we op tijd in het theater moesten zijn, het tempo zat er goed in maar we werden niet gehaast.
Helaas niet voor herhaling vatbaar.
Maerle V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Gisteren bij Tapasbar Terra gegeten met het idee echte Spaanse tapas te krijgen. Dit was wel even een domper, want Spaanse tapas zijn het zeker niet. Op zich smaakte het meeste wel oké, maar geen topper voor ons.
De rode en droge witte wijn smaakten overigens wel prima.
Marcel R.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Heerlijk tapas gegeten. Vooral de albondigas waren voortreffelijk. De Spaanse droge wijn was ook prima. De bediening attent, vlot en vrolijk. Prijs/kwaliteitsverhouding is top.
Nante O.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Lekker lunchen bij Terra!
Heerlijke tomatensoep en ook de broodjes zijn top! Uitermate vriendelijke bediening en ze houden de vaart er ook vaak goed in. Nooit gedineerd, omdat er nog zo veel meer fijne restaurantjes in de buurt zijn...
Jole .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Zaterdag j.l. hebben wij met een groep vrienden bij Tapasbar Terra gegeten. Wat een teleurstelling! Zelden zulk slecht voedsel gegeten: de meesten hebben het runderstoofpotje met bonen (?) besteld. Het vlees en de aardappelen waren eerder koud dan lauw. Het leek alsof ze net waren ontdooid en tekort opgewarmd. Wij komen bij deze tapasbar zeker niet terug.7
Freelanz123 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
We hebben hier met een Groupon tapas gegeten. We vonden het echt niet lekker, behalve het brood. Zeer slechte kwaliteit van het eten en alles leek opgewarmd in de magnetron want de garnalen waren uitgedroogd. We kregen de verkeerde tapas, we hadden er al van gegeten en toen werd het weer weg gehaald en op een andere tafel gezet...bAH! Nooit meer gaan we hier heen...
Emmy O.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
Wij hebben hier een lunch genuttigd via Groupon. Eerst kregen we brood en smeersels die heerlijk smaakten. Daarna kregen we een lichtpittige tomatensoep, heerlijk. Daarna kregen we een plateau met voor ieder 3 kleine luxe broodjes. We konden niet kiezen wat wij erop wilden, maar we konden wel onze voorkeuren aangeven. Het duurde allemaal wel een beetje lang maar de man deed alles alleen! Al met al hebben wij heerlijk gegeten en dat voor 6 euro per persoon. De verse jus was ook heerlijk.
Ruben B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
ziet er van buiten nog aardig uit maar van binnen blijkt dit eigenlijk een redelijk kille atmosfeer te hebben. we besloten het toch te wagen.
2 personen: eentje wat tapas, ander het theater menu a 25 euro, wat eigenlijk ook een kleine selectie c.q. slap aftreksel van enkele tapas blijken te zijn. gerechten worden om en om geserveerd, zonder een bordje voor de andere tafelgenoot, zodat we vooral naar elkaar zitten te kijken terwijl de ander zit te eten. dan maar zelf om extra bordje gevraagd, zodat we toch gezellig samen kunnen eten. oh ja, dat leek ze inderdaad wel een goed idee. tja, wat was het idee achter samen kleine hapjes/gerechtjes eten, moet ook nog een beetje gezellig zijn, niet ? Creme catalan was tegen bevroren aan, ik snap dat het koel moet worden geserveerd, maar dit kwam recht uit de vriezer. vervolgens nog bijna 30 minuten wachten op een rekening, en na een paar keer vragen toch maar zelf even naar kassa gelopen. aardig idee, maar nee hier hoef ik niet meer heen.
Gin .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
Gezellig restaurantje met zeer vriendelijk personeel. De sangria smaakte naar meer en de tapas smaakten ook goed. Kortom een aanrader om hier eens heen te gaan.