Tapasbar Manana

Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Tapasbar Manana

koiclupke .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
30 jaar vriendinnen,dat moet gevierd worden!
En waar ga je dan naar toe als je gezellig wil kletsen,en ook nog eens wat heerlijke tapas wil eten?
Naar Manana natuurlijk!
Heerlijk gegeten,genoten van de lekkere wijn.
De bediening is ook ontzettend vriendelijk en attent.
Alle tapas waren stuk voor stuk met liefde bereid.
We hebben gezellig aan de bar gezeten,en de bediening hield goed in de gaten of wij alweer toe waren aan een volgende ronde.
Dank je wel voor de gezellige avond,Britt,Hanna en Jeffrey!!
loonix .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
We komen hier regelmatig en vinden het eten erg lekker. We hebben deze keer kleine gefrituurde visjes op, een salade, patatas pobres, gehaktballetjes, dadels en ribbetjes op. En deze gerechten smaken hier altijd prima. Lekker vers brood er bij en een lekker glas wijn waar je op verzoek altijd een karafje water bij kan krijgen.
Het is niet spectaculair maar simpelweg smaakvol. Wij blijven terugkomen.
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Vrijdagavond samen met vier vrienden besloten om te gaan eten bij manana. Het restaurant zat ongeveer halfvol op het moment dat wij er waren, dus we mochten zelf een tafeltje uitzoeken. We kozen voor een tafeltje bij het raam.
De bediening liet erg lang op zich wachten en kwam op ons erg onprofessioneel en nonchalant over. Elke keer dat wij wat wilden bestellen, moesten wij ongeveer 5 minuten wachten totdat er oogcontact was. Iemand uit de (open) keuken moest de bediening er zelfs op wijzen dat wij onze bestelling wilde doorgeven. Het personeel had meer oog voor elkaar dan voor de gasten.
Op het moment dat er dan eindelijk iemand aan onze tafel kwam om de bestelling op te nemen, was hij telkens alweer weg voordat we waren uitgepraat. Erg vervelend dus.

Verder was het eten middelmatig. De serranoham en albondigas waren prima maar de gefrituurde kip was droog en taai en de calamares waren erg zompig/vettig. Als nagerecht had iemand van ons gekozen voor het kaasplankje. Bij dit kaasplankje zaten blokjes kaas in de olie, maar geen prikkertjes of iets dergelijks. Uiteindelijk moesten we hier zelf nog om vragen.

Verder vond het personeel het schijnbaar normaal om voor het raam waar wij zaten een rookpauze in te lassen, en vervolgens ook nog plastic en papiertjes van hun sigarettenpakjes achter te laten op hun eigen terras.

Kortom erg klungelig en onprofessioneel allemaal. Wij komen hier in ieder geval niet meer terug.

Linda V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
High wine via social deal gedaan met een gezelschap van 8. Inrichting doet je inderdaad wanen in een barretje in Spanje. Wel wat gammele stoeltjes en plakkerige tafels.
Eerste hapje was brood met aioli, helaas heb ik weleens betere aioli gegeten. Tweede hapje waren nacho's, welke op zich prima waren maar 2 tapas schaaltjes voor 8 personen vond ik wat aan de magere kant. Laatste hapje waren gehaktballetjes, oke te noemen. We hebben daarna nog diverse tapas los bijbesteld en nog geruime tijd zitten borrelen. De ambiance was oke maar moet zeggen dat de kwaliteit van de tapas beter kan. Bijvoorbeeld champignons waren erg verschrompeld en de spare ribs waren op (?). Dit laatste overigens wel prima opgelost door een extra schaaltje brood neer te zetten.
De bediening verdiend een compliment want deze zijn stuk voor stuk allemaal zeer vriendelijke en gezellig.
Als ik dan echter naar prijs-kwaliteit kijk (totaal 22,50 p/p) dan zijn er betere tapas tentjes in Tilburg te vinden helaas.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Afgegaan op de goede recensies, maar deze werden niet waargemaakt. Er waren prima gerechtjes (ossehaaspuntjes, albondigas, serranoham ), maar ook een heleboel missers: lamskoteletjes (taai, geen smaak) , kippeboutjes (veel te zout), pan con jamón serrano (brood en tomatensaus verpesten de heerlijke ham). De gefrituurde kleine visjes waren er vooral heel veel, maar daar moet je van houden want droog en zout zijn niet aan mij besteed. Sfeer was matig door verlichting met kale peertjes. Keukentje is erg klein en ik kreeg de indruk dat er meer opgewarmd werd dan echt eten bereid.
Tom K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Zaterdag met vijf man heerlijk gegeten, zoals ik hier elke keer doe. Mooiste tapastent van Tilburg om te zien, en in mijn ogen absoluut de beste. De Dadels gevuld met Chorizo zijn echt een topper en ook de Ossenhaaspuntjes en de Albondiga's zijn geweldig. Bediening is vlot en snel en de rekening valt elke keer weer mee. Ondanks de kermisdrukte snel en goed geholpen. Aanrader!
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Mooi, sfeervol ingericht restaurantje. Je waant je redelijk in Spanje, ook door de smalle steeg waarin Manana te vinden is.

Ik moet zeggen dat ik zeer gemengde ervaringen heb met dit restaurant en de gerechten ook redelijk in kwaliteit kunnen verschillen, maar afgelopen zaterdag was alles dik in orde. Aanradders zijn de pollo manana en de ossehaaspuntjes. Goede tapas voor een hele redelijke prijs, lekkere sangria, attente bediening.
Cor N.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Op 10 juni 2015 hebben wij daar heerlijk gegeten. kwamen binnen in een enigszins donkerder bedrijf, wat ook de Spaanse sfeer opriep van de kleine barretjes in Spanje. Vriendelijk personeel en goed smakend eten. Aanvankelijk even moeten zoeken naar dit bedrijf, zit echt in het centrum van Tilburg, maar de naam van de straat is wat minder bekend, ook bij vragen aan mensen op straat/in de buurt gaf niet gelijk de juiste plaats aan. Van ons had wel het muziekgeluid een klein tandje lager mogen zijn, maar misschien stond het volume expres zo ingesteld omdat er ook mensen buiten zaten. Cijferoordeel 8
Joli D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Wij zijn met zijn vijven uit eten geweest met een social deal actie afgelopen woensdag. Er hing best een leuke sfeer in het restaurantje en wij keken hier al een week naar uit. Het begon enigszins awkward omdat de serveerster ons regelmatig slecht verstond, en we zelf om een nieuw peertje in de lamp boven onze tafel moesten vragen. Het papieren oranje kleedje deed de mooie oude houten tafels geen eer aan en de tafeltjes stonden erg dicht op elkaar.

De gastvriendelijkheid viel ons erg tegen. Er werd pas heel laat naar onze keuzes voor tapas gevraagd en tussendoor werd niet gevraagd of we nog wat te drinken wilden. Het duurde ontzettend lang; een uur voordat ons eten op tafel stond (m.u.v. de eerste gang). Een ander groepje dat een halfuur later binnenkwam, kreeg eerder te eten dan wij.

Van de tapas zelf zaten we ook niet erg vol, het waren maar karige hapjes. We zijn dan ook snel na het eten naar de bar gelopen om af te rekenen en te vertrekken. De rekening werd niet naar onze tafel gebracht.

Het is erg zonde van ons avondje uit, waar we zo naar uitkeken. We komen hier niet meer terug...
Merel K.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Van buiten ziet Manana er naar mijn mening wat ongezellig uit, maar als je binnen bent is het juist heel erg sfeervol. Jammer dat dit meteen het meest positieve was aan deze tapaservaring.

We waren met een groep van 6 personen o.b.v. een Groupon met voorgerecht en daarna 18 tapasgerechten naar keuze. Best veel dus en we hadden er dan ook veel van verwacht. Het voorgerecht bestond uit antipasti, een grote schotel met allerlei worsten, een paar stukjes kaas en daarbij wat olijven, blaadjes sla en brood met aioli. Ik ben geen fan van varkensvlees, dus dat heb ik gelaten voor wat het is. Mijn tafelgenoten vonden het over het algemeen wel lekker, maar ook overheersend en niet in verhouding met wat er verder werd geserveerd. De aioli was, zoals helaas alle gerechten die volgden, VEEL te zout.

Pas een pakweg anderhalf uur later kwamen ze de bestelling opnemen voor de tapas. Terwijl het verder erg rustig was, maar goed, hier hadden we zelf ook assertiever in kunnen zijn. We bestelden verschillende tapas van de kaart, die zoals gezegd stuk voor stuk 'overkruid' (met name zout) waren. Ik proefde nauwelijks wat ik nou eigenlijk aan het eten was. De patatas bravas waren melige, zachte krieltjes, ze leken wel klaargemaakt in de magnetron, geserveerd met wat nog het meest leek op cocktailsaus. Het enige lekkere dat ik heb gegeten, was de gegrilde ossenhaas. Deze had een natuurlijke, licht pikante smaak en was goed bereid.

De bediening was niet onvriendelijk, maar leek er gewoon niet zoveel zin in te hebben en het was koud binnen. De sangria was bitter en bevatte geen vruchten. Jammer.
Mir J.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Met 2 personen gegeten in de tapasbar op maandagavond. Mochten zelf een tafeltje uitkiezen. De tafeltjes staan erg dicht op elkaar. Het voorgerecht, een schotel met Spaanse charcuterie en olijven met brood was smakelijk en werd"koude schotel"genoemd. (niet erg Spaans). Daarna tapas van de kaart.
We kozen er voor om steeds een 2 gerechten te bestellen en pas daarna de volgende ronde. Dat ging op zich prima. De smaak van de gerechten was goed maar niet heel bijzonder.
Als nagerecht kozen we voor koffie met likeur, ook goed.

De bediening vriendelijk maar in het geheel niet alert. Had geen oog voor lege glazen, of lege borden/ nieuwe bestellingen.
Degene die achter de bar stond en tevens bediende ging steeds buiten een sigaretje roken:in het zicht en bij de entree van de bar.
Als de tafels wat verder uit elkaar mogen staan en de bediening alerter reageert willen wij nog eens gaan proeven.
Jelle S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Redelijk tapasrestaurant in een sfeervol steegje in het Tilburgse centrum. De antipasti waren voortreffelijk: lekkere hammetjes en andere vleeswaren. Daarna bijna anderhalf uur gewacht tot de volgende hoofdgerecht-tapas werden opgediend. Dat was duidelijk te lang. Zeker als je bedenkt dat je juist tapas eet om constant een klein hapje beschikbaar te hebben. Misschien was het een incident en kwam het door de drukte in de keuken. De bediening werkte wel voortvarend en snel. Sfeervol restaurant in een weinig indrukwekkend Tilburgs centrum.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Het was druk en sfeervol deze donderdagavond! De ontvangst was prima en de bediening was vlot. Al snel zaten we met een drankje op tafel de uitgebreide kaart te bekijken.

De tapas waren stuk voor stuk goed verzorgd en smaakten voortreffelijk. We waanden ons zowaar in Spanje. De tapas werden tevens redelijk snel uitgeserveerd, zodat je niet het gevoel had de hele tijd aan het wachten te zijn.

Kortom, als je op zoek bent naar een restaurant om lekker uit te gaan eten tegen een betaalbare prijs dan zit je hier goed!
Simone F.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2013
Prima gegeten. Tapas waren goed van smaak wijn was lekker. Wat beperkte kaart op het eerste oog, maar voldoende keus voor alleseters. Voor vegetariers wat beperkt. Aardige bediening.
Jefrem H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Inderdaad! Hij zit in een zijstraatje en de eerste indruk is dus; het ziet er wat verouderd uit met oncomfortabele krukken en stoelen! Maar nadat we vriendelijk aan een tafeltje met barkrukken buiten gezet werden, waande we ons toch een beetje in Spanje. Onze bestelling werd opgenomen en in no time stond onze tafel vol met tapas en boven alles, gewoon lekker eten, niks meer en niks minder. Het personeel komt tussendoor vragen of alles naar wens is en of we nog wat willen bestellen. Voor 60 euro hebben we ons een buik vol gegeten inclusief drank en dessert.