Tapasbar Manana

• : Parkeerplaats

Maandag 17:00 - 21:00
Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00

• Air-conditioning , Catering , Huisdieren welkom , Rolstoelvriendelijk , Terras
Eten7,2/10
Service7,5/10
Decor7,3/10
Loonix . Gastronoom (24 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
We komen hier regelmatig en vinden het eten erg lekker. We hebben deze keer kleine gefrituurde visjes op, een salade, patatas pobres, gehaktballetjes, dadels en ribbetjes op. En deze gerechten smaken hier altijd prima. Lekker vers brood er bij en een lekker glas wijn waar je op verzoek altijd een karafje water bij kan krijgen.
Het is niet spectaculair maar simpelweg smaakvol. Wij blijven terugkomen.
Nick K. 1e beoordeling (1 recensie) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Vrijdagavond samen met vier vrienden besloten om te gaan eten bij manana. Het restaurant zat ongeveer halfvol op het moment dat wij er waren, dus we mochten zelf een tafeltje uitzoeken. We kozen voor een tafeltje bij het raam.
De bediening liet erg lang op zich wachten en kwam op ons erg onprofessioneel en nonchalant over. Elke keer dat wij wat wilden bestellen, moesten wij ongeveer 5 minuten wachten totdat er oogcontact was. Iemand uit de (open) keuken moest de bediening er zelfs op wijzen dat wij onze bestelling wilde doorgeven. Het personeel had meer oog voor elkaar dan voor de gasten.
Op het moment dat er dan eindelijk iemand aan onze tafel kwam om de bestelling op te nemen, was hij telkens alweer weg voordat we waren uitgepraat. Erg vervelend dus.

Verder was het eten middelmatig. De serranoham en albondigas waren prima maar de gefrituurde kip was droog en taai en de calamares waren erg zompig/vettig. Als nagerecht had iemand van ons gekozen voor het kaasplankje. Bij dit kaasplankje zaten blokjes kaas in de olie, maar geen prikkertjes of iets dergelijks. Uiteindelijk moesten we hier zelf nog om vragen.

Verder vond het personeel het schijnbaar normaal om voor het raam waar wij zaten een rookpauze in te lassen, en vervolgens ook nog plastic en papiertjes van hun sigarettenpakjes achter te laten op hun eigen terras.

Kortom erg klungelig en onprofessioneel allemaal. Wij komen hier in ieder geval niet meer terug.

Jinkes . Gastronoom (22 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
High wine via social deal gedaan met een gezelschap van 8. Inrichting doet je inderdaad wanen in een barretje in Spanje. Wel wat gammele stoeltjes en plakkerige tafels.
Eerste hapje was brood met aioli, helaas heb ik weleens betere aioli gegeten. Tweede hapje waren nacho's, welke op zich prima waren maar 2 tapas schaaltjes voor 8 personen vond ik wat aan de magere kant. Laatste hapje waren gehaktballetjes, oke te noemen. We hebben daarna nog diverse tapas los bijbesteld en nog geruime tijd zitten borrelen. De ambiance was oke maar moet zeggen dat de kwaliteit van de tapas beter kan. Bijvoorbeeld champignons waren erg verschrompeld en de spare ribs waren op (?). Dit laatste overigens wel prima opgelost door een extra schaaltje brood neer te zetten.
De bediening verdiend een compliment want deze zijn stuk voor stuk allemaal zeer vriendelijke en gezellig.
Als ik dan echter naar prijs-kwaliteit kijk (totaal 22,50 p/p) dan zijn er betere tapas tentjes in Tilburg te vinden helaas.
Peter B. Bourgondiër (3 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Afgegaan op de goede recensies, maar deze werden niet waargemaakt. Er waren prima gerechtjes (ossehaaspuntjes, albondigas, serranoham ), maar ook een heleboel missers: lamskoteletjes (taai, geen smaak) , kippeboutjes (veel te zout), pan con jamón serrano (brood en tomatensaus verpesten de heerlijke ham). De gefrituurde kleine visjes waren er vooral heel veel, maar daar moet je van houden want droog en zout zijn niet aan mij besteed. Sfeer was matig door verlichting met kale peertjes. Keukentje is erg klein en ik kreeg de indruk dat er meer opgewarmd werd dan echt eten bereid.
Tom K. Gastronoom (28 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Zaterdag met vijf man heerlijk gegeten, zoals ik hier elke keer doe. Mooiste tapastent van Tilburg om te zien, en in mijn ogen absoluut de beste. De Dadels gevuld met Chorizo zijn echt een topper en ook de Ossenhaaspuntjes en de Albondiga's zijn geweldig. Bediening is vlot en snel en de rekening valt elke keer weer mee. Ondanks de kermisdrukte snel en goed geholpen. Aanrader!
Justin V. Gastronoom (85 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Mooi, sfeervol ingericht restaurantje. Je waant je redelijk in Spanje, ook door de smalle steeg waarin Manana te vinden is.

Ik moet zeggen dat ik zeer gemengde ervaringen heb met dit restaurant en de gerechten ook redelijk in kwaliteit kunnen verschillen, maar afgelopen zaterdag was alles dik in orde. Aanradders zijn de pollo manana en de ossehaaspuntjes. Goede tapas voor een hele redelijke prijs, lekkere sangria, attente bediening.
Cor N. Gastronoom (10 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Op 10 juni 2015 hebben wij daar heerlijk gegeten. kwamen binnen in een enigszins donkerder bedrijf, wat ook de Spaanse sfeer opriep van de kleine barretjes in Spanje. Vriendelijk personeel en goed smakend eten. Aanvankelijk even moeten zoeken naar dit bedrijf, zit echt in het centrum van Tilburg, maar de naam van de straat is wat minder bekend, ook bij vragen aan mensen op straat/in de buurt gaf niet gelijk de juiste plaats aan. Van ons had wel het muziekgeluid een klein tandje lager mogen zijn, maar misschien stond het volume expres zo ingesteld omdat er ook mensen buiten zaten. Cijferoordeel 8
Riaaa . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Gisteren met zijn tweeen gegeten... heel vriendelijk ontvangen, gekozen voor het verrassingsmenu, waarbij ze goed rekening hielden met wat je lekker vindt.... het was heerlijk! Attente en gezellig meiden in de bediening die goed samenwerkten... de sfeer is ook erg leuk. Binnen is het heel gezellig maar omdat het zo'n lekker weer was, fijn buiten gezeten met de terras verwarming.... het gaf een echt vakantiegevoel.... goede sfeer, gezellig, leuke bediening, heerlijk eten... echt relax.... zeker voor herhaling vatbaar... groetjes Bert en Ria
DeFijnproever1979 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Tapasbar Manana. Bij binnenkomst werden we meteen vriendelijk ontvangen door de serveester en we mochten een tafeltje uitzoeken. We hebben ervoor gekozen om een menuutje van 22,50 euro te nemen omdat we verrast en verwend wilde worden. De serveerster vertelde ons dat dit een goede keuze was omdat het heel gevarieerd is. Als voorgerecht kregen we een grote schotel met allemaal verschillende hapjes waaronder serranoham, olijfjes en pappadews. Daarnaast kregen we ook nog wat brood met alliolio en warm knoflookbrood en warm tomatenbrood. Als hoofdgerecht kregen we maarlieft 11 verschillende tapas! Het was echt een proeverij van lekkere tapas. Als nagerecht konden we voor maar 2,50 euro churros bestelen maar we zaten helaas helemaal vol en hebben de avond afgesloten met een kopje thee. Zeker voor herhaling vatbaar!
Joli D. 1e beoordeling (1 recensie) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Wij zijn met zijn vijven uit eten geweest met een social deal actie afgelopen woensdag. Er hing best een leuke sfeer in het restaurantje en wij keken hier al een week naar uit. Het begon enigszins awkward omdat de serveerster ons regelmatig slecht verstond, en we zelf om een nieuw peertje in de lamp boven onze tafel moesten vragen. Het papieren oranje kleedje deed de mooie oude houten tafels geen eer aan en de tafeltjes stonden erg dicht op elkaar.

De gastvriendelijkheid viel ons erg tegen. Er werd pas heel laat naar onze keuzes voor tapas gevraagd en tussendoor werd niet gevraagd of we nog wat te drinken wilden. Het duurde ontzettend lang; een uur voordat ons eten op tafel stond (m.u.v. de eerste gang). Een ander groepje dat een halfuur later binnenkwam, kreeg eerder te eten dan wij.

Van de tapas zelf zaten we ook niet erg vol, het waren maar karige hapjes. We zijn dan ook snel na het eten naar de bar gelopen om af te rekenen en te vertrekken. De rekening werd niet naar onze tafel gebracht.

Het is erg zonde van ons avondje uit, waar we zo naar uitkeken. We komen hier niet meer terug...
Jeske N J. 1e beoordeling (1 recensie) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
De bediening was erg traag, we waren er om 19.00 uur en kregen pas om 20.30 uur ons voorgerecht nadat we gevraagd hadden of we aub wat mochten bestellen. Toen we om 23.00 uur de rekening vroegen stond ze binnen 2 seconden aan ons tafeltje! Ze vroeg of alles naar wens was en toen ik haar er op attendeerde dat de bediening nogal traag was zij ze tegen haar collega 'weer zonne zeikerd' !!! Ons zie je daar dus NOOIT meer!
Willempi . Bourgondiër (2 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
Het restaurant zat ongeveer voor drie kwart vol en dus had de serveerster het ontzettend druk, ze deed heel erg goed haar best maar er had minstens nog iemand in de bediening moeten staan. Verder vond ik voor het geld de porties nogal karig, daarbij was het eten ook niet allemaal even lekker en goed klaar gemaakt. De gefrituurde kip was kei hard en droog gebakken. De gevulde dadels waren wel lekker maar om nou 5 euro te betalen voor 3 dadels ter grote van een pinda is te gek!
Yummieinmytummy . 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Van buiten ziet Manana er naar mijn mening wat ongezellig uit, maar als je binnen bent is het juist heel erg sfeervol. Jammer dat dit meteen het meest positieve was aan deze tapaservaring.

We waren met een groep van 6 personen o.b.v. een Groupon met voorgerecht en daarna 18 tapasgerechten naar keuze. Best veel dus en we hadden er dan ook veel van verwacht. Het voorgerecht bestond uit antipasti, een grote schotel met allerlei worsten, een paar stukjes kaas en daarbij wat olijven, blaadjes sla en brood met aioli. Ik ben geen fan van varkensvlees, dus dat heb ik gelaten voor wat het is. Mijn tafelgenoten vonden het over het algemeen wel lekker, maar ook overheersend en niet in verhouding met wat er verder werd geserveerd. De aioli was, zoals helaas alle gerechten die volgden, VEEL te zout.

Pas een pakweg anderhalf uur later kwamen ze de bestelling opnemen voor de tapas. Terwijl het verder erg rustig was, maar goed, hier hadden we zelf ook assertiever in kunnen zijn. We bestelden verschillende tapas van de kaart, die zoals gezegd stuk voor stuk 'overkruid' (met name zout) waren. Ik proefde nauwelijks wat ik nou eigenlijk aan het eten was. De patatas bravas waren melige, zachte krieltjes, ze leken wel klaargemaakt in de magnetron, geserveerd met wat nog het meest leek op cocktailsaus. Het enige lekkere dat ik heb gegeten, was de gegrilde ossenhaas. Deze had een natuurlijke, licht pikante smaak en was goed bereid.

De bediening was niet onvriendelijk, maar leek er gewoon niet zoveel zin in te hebben en het was koud binnen. De sangria was bitter en bevatte geen vruchten. Jammer.
Mir J. Gastronoom (57 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Met 2 personen gegeten in de tapasbar op maandagavond. Mochten zelf een tafeltje uitkiezen. De tafeltjes staan erg dicht op elkaar. Het voorgerecht, een schotel met Spaanse charcuterie en olijven met brood was smakelijk en werd"koude schotel"genoemd. (niet erg Spaans). Daarna tapas van de kaart.
We kozen er voor om steeds een 2 gerechten te bestellen en pas daarna de volgende ronde. Dat ging op zich prima. De smaak van de gerechten was goed maar niet heel bijzonder.
Als nagerecht kozen we voor koffie met likeur, ook goed.

De bediening vriendelijk maar in het geheel niet alert. Had geen oog voor lege glazen, of lege borden/ nieuwe bestellingen.
Degene die achter de bar stond en tevens bediende ging steeds buiten een sigaretje roken:in het zicht en bij de entree van de bar.
Als de tafels wat verder uit elkaar mogen staan en de bediening alerter reageert willen wij nog eens gaan proeven.
Wendy R. Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
We gingen daar met zijn vieren eten. Ik ben er al meerdere malen geweest, eigenlijk altijd goed. Nu was het eten wat we kregen ook erg goed, alleen wat ik zelf nog nooit meegemaakt had, was dat er 5 gerechten "op"waren. Dit was wel een erge tegenvaller, helaas! De kwaliteit van het eten is goed, maar ja 5 keer iets anders uitzoeken is niet echt leuk. Jammer...
Johan M. Gastronoom (24 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Het was druk en sfeervol deze donderdagavond! De ontvangst was prima en de bediening was vlot. Al snel zaten we met een drankje op tafel de uitgebreide kaart te bekijken.

De tapas waren stuk voor stuk goed verzorgd en smaakten voortreffelijk. We waanden ons zowaar in Spanje. De tapas werden tevens redelijk snel uitgeserveerd, zodat je niet het gevoel had de hele tijd aan het wachten te zijn.

Kortom, als je op zoek bent naar een restaurant om lekker uit te gaan eten tegen een betaalbare prijs dan zit je hier goed!
Simone F. Gastronoom (16 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2013
Prima gegeten. Tapas waren goed van smaak wijn was lekker. Wat beperkte kaart op het eerste oog, maar voldoende keus voor alleseters. Voor vegetariers wat beperkt. Aardige bediening.
Jennyjoy . Bourgondiër (3 recensies) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
een vriendin en ik gingen hier eten met een grouponbon, omdat er zulke goede recensie op Iens erover waren.
Echter kunnen wij het tegendeel bewijzen.
We werden wel vriendelijk ontvangen, konden uit 5 tapasgerechten kiezen en kregen 1 glas sangria erbij. Helaas zaten er slechts 2 schijven citroen in de sangria, wat erg karig is voor een echte sagria.
Bij de tapasgerechten kregen we geen aparte borden bij, waarvan we konden eten. Daar moesten wij om vragen en anders at je gewoon van het tapasbord zelf.
De tapasgerechten kon niet gemakkelijk door 2 man gedeeld worden. De gerechten bestonden vaak uit oneven aantallen. De inktvisringen die wij bestelden, smaakten alsof het uit de diepvries kwam en leek niet vers. De lamskoteletten bevatte meer vet dan vlees. We kregen stokbrood erbij, maar de saus moesten we los erbij bestellen. Normaal in een ander restaurant hoef je daar niet om te vragen.
Ook was het personeel niet erg gastvriendelijk. Ze hebben ze tijdens het diner niet gevraagd of het eten smaakte en of we iets te drinken lustten.
De keuken was een inkijkkeuken, er zat geen deur in. Vanaf mijn tafel kon ik dus de keuken in kijken, waaronder ik verschillende onhygienische dingen zag. De prullenbak had geen deksel en men werkte met allerlei gerechten zonder hun handen te wassen.
Naar mijn mening verdient deze restaurant geen goede beoordeling!
Jefrem H. Fijnproever (6 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Inderdaad! Hij zit in een zijstraatje en de eerste indruk is dus; het ziet er wat verouderd uit met oncomfortabele krukken en stoelen! Maar nadat we vriendelijk aan een tafeltje met barkrukken buiten gezet werden, waande we ons toch een beetje in Spanje. Onze bestelling werd opgenomen en in no time stond onze tafel vol met tapas en boven alles, gewoon lekker eten, niks meer en niks minder. Het personeel komt tussendoor vragen of alles naar wens is en of we nog wat willen bestellen. Voor 60 euro hebben we ons een buik vol gegeten inclusief drank en dessert.