Tapasbar El Mundo

Voorstraat 18 3512 AN Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Tapasbar El Mundo

El Mundo is al jarenlang dé populairste en gezelligste tapasbar van Utrecht. Bij El Mundo waant u zich even in het zonnige zuiden van Spanje. Gastvrijheid en kwaliteit staan bij ons voorop.

In de keuken zorgen Narci en Juan elke dag weer voor een authentieke Spaanse tapas. Hun Zuidelijke afkomst is terug te proeven in de tapas en met hun team stellen zij elke dag weer heerlijke tapas samen uit verse producten.

Bij El Mundo is er voor ieder wat wils. Een romantisch diner met z’n twee, met een grote groep komen eten? Als je nu reserveert bieden wij bij aankomst een glaasje cava van het huis aan. Wij zijn erg flexibel en er is veel mogelijk. Ook bieden wij leuke workshops aan voor bijvoorbeeld een vrijgezellenfeest of bedrijfsuitje met daarna aansluitend tapas eten.

Wij zijn de grootste tapasbar van Utrecht. In de zomer kun je zelfs op het terras genieten van tapas, wijn en het goede leven.

Meer informatie over restaurant Tapasbar El Mundo

Bushalte Neude op steenworp afstand

Zondag t/m Woensdag zijn wij vanaf 17:00 - 22:00 geopend
Donderdag t/m Zaterdag zijn wij vanaf 17:00 - 23:00 geopend

Vrijdag en Zaterdag zijn wij vanaf 11:30 - 23:00 geopend (Lunch van 11:30 - 17:00)

Jouw recensie over het restaurant Tapasbar El Mundo

Renée M.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Het was erg druk. Zaterdag avond is natuurlijke en populaire avond, maar wij werden zo leuk geholpen en het eten smaakte top. Prijs kwaliteit is zeer goed en de huisgemaakte witte sangria was super lekker. Wij komen hier zeker weer snel terug.
Pien T.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Vreselijk slecht behandeld gister in dit restaurant. Het eten is prima maar er loopt erg weinig bediening rond voor een zaterdagavond. Iemand van de bediening had ons geen goede uitleg gegeven waardoor wij allemaal €10 pp meer kwijt waren. Wij alle 8 hadden het op deze manier begrepen, en zij wilde dit niet toegeven/excuses aanbieden. Errrrg jammer
Levi V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Bah bah bah! Totaal niet lekker gegeten. Misselijk. El mundo is een schande voor de Spaanse cultuur. Alles was veel te vet, je kunt nog beter een frietje bij de febo eten! 25 euro in de prullenbak gegooid.
Patriciajanssen .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Heerlijk gegeten, zelfs op en maandag is het hier druk!! iets wat chaotische bediening, maar super vriendelijk en attent!
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Gezellig restaurant, lekker eten en vriendelijke bediening. Niets op aan te merken en zou er zeker nog eens terug willen komen.
Amy J.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Als je bij El Mundo gaat eten, moet je weten waar je aan begint.
De gerechtjes vind ik erg lekker, goede hoeveelheid en goede smaak. De bediening kan wisselen. Het is er studentikoos en vaak ook luidruchtig.
De sfeer is er prima, ik ben er vaak geweest en zal zeker terugkomen. Goede plek om met vrienden/vriendinnen te eten.
Charon- .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Slechte bediening, heel onvriendelijk, je moet zelf je bonnetje maar een keer ingeleveren door naar de bar te lopen. Ook duren de gerechtjes heel lang, heel chaotisch en veel lawaai in het restaurant. Verder is het eten prima maar niet speciaal en aardig vettig. De prijs verhouding kwaliteit is wel goed, je betaald niet veel en als je goed gezelschap hebt is het wachten minder erg.
Martika V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Onvriendelijk personeel, gaat alleen maar discussie met je aan, 4x gevraagd om een gerechtje nooit gekregen en vertikte het om onze bestelling mee te nemen
Marloes V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Leuk en sfeervolle tapasbar. Eten was erg lekker. Aioli alleen enorm zout en beiden een voedselvergiftiging opgelopen door de carpaccio. Geen aanrader dus! Bediening was wel erg vriendelijk.
Uit Utrecht M.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Voor 'n zondagavond loopt het restaurant na vijf uur zeer snel vol. De bediening is van studentenleeftijd en de meeste gasten zijn dat ook. Het is gezellig ingericht. Het is binnen redelijk donker en door de kleurencombinatie op de menukaart is deze matig leesbaar. Gelukkig hebben we een lampje op de telefoon.

We gaan voor vier personen "onbeperkt". Er is voldoende keuze tapas in vega, vlees, vis, koud en warm. Het tafelwater is gratis, onbeperkt en zonder discussie te verkrijgen. Door de vorm van het wijnglas lijkt deze groter. Maar met twee slokken is de bodem al in zicht.

Bij het afrekenen dollen we nog even met de serveerster en er komt zowaar een glimlach op haar gezicht. Prima restaurant voor 'n snelle tapas.
jaapdries .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Bediening: Op een zaterdag gegeten. Duurde eerst 20 minuten voordat we wat eten kregen, daarna werd dat wel wat beter. Rond 20:15 begint het wat minder druk te worden.
Entourage: Merkwaardig dat de WC midden in het pand is - die geur is niet fijn bij het eten. Ook komt er uit het halletje een koude luchtstroom.
Geluidsniveau: Best wel luid als het vol zit, je moet wel enigzins je stem verheffen om elkaar te verstaan.
Personeel: Vriendelijk en ze vangen je signalen wel op, in het begin wel wat chaotisch en niet veel aandacht voor ons; later beter. Qua organisatie kan het een stuk beter: we kregen - toen we op onze ronde wachtten - de rekening van een andere tafel. Ook bleken er later veel gerechtjes op onze bon te staan die we nooit besteld hebben.
Eten: Volgens mij niet echte tapas/pinchios zoals je die in Spanje aan zou treffen. Wel verassende combinaties, kwaliteit vond ik er niet uitspringen. Sommige dingen redelijke olie-achtig: oesterzwammen en kipkluifjes, leek wel of die uit de frituur kwamen.
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Lekker gegeten zoals altijd bij El Mundo, wel redelijk druk waardoor het soms even wachten was op een volgende gang. Zeker als je met z'n tweeën bent, ben je soms snel klaar per ronde.
AJG H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Met een groep zondagavond gegeten met een vooraf opgegeven menu. We hadden veel keus uit vegetarisch en vis. De ontvangst was geweldig, zelfs toen we met meer waren konden we nog een tafel bijschuiven. Het eten kwam snel en de bediening was bijzonder attent. De empanada de espinacas en de tostada met escalivada zijn heerlijk! Zeker een herhaling waard!
Bart R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heel lekker gegeten bij El Mundo! Ruime keus uit verschillende gerechtjes, gezellige sfeer in het restaurant en makkelijk bereikbaar in Utrecht! Het was lekker druk toen ik er was, dat zegt genoeg over de kwaliteit!
Eline B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Heerlijk onbeperkt tapas gegeten bij El Mundo. Heerlijk eten, vriendelijk personeel en goede service. Helaas gaat de keuken al om 22 uur dicht maar dit werd redelijk goed opgevangen door het personeel door een uitgebreide laatste ronde.
VErschillende soorten tapas besteld, stuk voor stuk heerlijk. Hammen, chorizo, kaas, toast met gerookte zalm en avocado (echt een aanrader). Ook de verschillende soorten kroketjes waren heerlijk, net als de patatas bravas. Prima rose gedronken, handig dat dit ook per karaf te bestellen is. Jammer alleen dat de gerechtjes vaak bestaan uit drie stuks, terwijl we met zijn tweeen waren.
Ook de desserts zijn echt een aanrader, wij bestelden de creme brulee en de chocoladetaart (groot stuk), beide geserveerd met ijs en slagroom, en het was heerlijk!
Ben er al eerder geweest en zou zo weer terug gaan!
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Gisteravond met een gezelschap gegeten bij El Mundo, we kozen voor het all you can eat menu. Prima prijs in vergelijk met de losse items. (je hebt de 'deal' er vlot uit)
Bediening was vlot en hielp ons snel. Als start namen een aantal van ons carpaccio, dat was gewoon te dik gesneden en in een paar grote plakken op een niet al te schoon bordje gedaan.
Als vervolg een aantal warmere items waaronder de Lomo (gegrild vlees) welke gewoon te lang is gebakken en toen het iets afkoelde taai werd. De gemarineerde kippepootjes waren redelijk, ietwat droog en de olie in het bakje kon dat ook niet compenseren. Gezien de drukte van de avond hadden we beter verwacht (enkel terras zat vol en enkel tafeltje binnen) Absoluut complimenten aan de bediening, zijn vlot, brengen alles snel en zonder fouten of missende gerechten.

Corarensen .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Ik hoorde heel verschillende verhalen over El Mundo. Van "heerlijk" tot "heel gewoon". Van "snelle bediening" tot "eindeloos lang wachten". En van: "veel te weinig eten gekregen" tot "veel eten". Het schijnt ook per dag verschillend te zijn.
Enfin, nu maar eens zelf geweest. We waren met een groep. We moesten daarom een groepsmenu kiezen. We kozen menu 2, met veel vis. De tapa's waren stuk voor stuk ontzettend lekker. We kregen er ook heel veel. We kregen lang niet alles op. De bediening was heel vriendelijk en attent. We moesten wel erg lang wachten na elke ronde, maar het was ook ontzettend druk (het was donderdagavond en dan kun je er onbeperkt tapa's eten). Het is er wel ontzettend lawaaierig. Een gesprek met de overbuurman is niet goed mogelijk.
Marlou K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Voor 16,95 onbeperkt tapas eten. Je krijgt precies wat je hiervoor verwacht in een gezellige atmosfeer met hard werkend en vriendelijk personeel.
Evan K.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
El mundo ziet er gezellig uit van binnen. Veel prullaria waardoor een Spaanse sfeer wordt gecreëerd. De muziek stond wel aan maar was niet te onderscheiden door het lawaai van de pratende gasten. Het was druk op de maandag. Tapas is en blijft hot. Vooral bij de dames. Bijna alle gasten waren vrouwen. De mannen die er zaten zijn meegesleept door hun vrouwen. Want tapas eten is zo gezellig. De tapas zelf waren gemiddeld. Bijna alle warme tapas waren lauw. Met uitzondering van de calamares. Prijs kwaliteit is waarom het hier vol zit.
Emma W.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Eten was matig tot redelijk. Zeer onstabiel: de ossenhaas was de ene keer best lekker, de volgende keer helemaal taai gebakken. Avocado gevuld met garnalen: eerste keer 1 kleine garnaal, tweede keer 2 garnalen. Gevulde paprika's zijn lekker maar wat kan hier mis gaan. Brood met saus is helaas gewoon stokbrood. Het is allemaal best te doen als je gezellig met vrienden wat komt eten, maar ga niet puur voor het eten want dan kom je bedrogen uit. Gratis karaf kraanwater is wel erg netjes. Bediening wat studentikoos, vergeetachtig en niet al te snel, maar vriendelijk. Ik zou het de volgende keer ergens anders proberen.