Tapasbar A La Plancha

Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 03:00

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
"Leuk knus restaurant,met een typische spaanse sfeer! je waant je even in spanje,Het eten was goed en veel,en de bediening zeer vriendelijk!! Zeker een aanrader!!"
Rozemarijn C.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het eten wordt opgepiept dus het vlees is heel droog. Smaak is wel goed. Ik zat niet rustig omdat de eigenaar heel bozig is en snel aangebrand. Daarom hebben wij maar steeds bij de andere barman besteld.

Wel leuk dat je aan de bar kan plaatsnemen. Je hebt wel het gevoel alsof je even in het buitenland bent.
Stefan W.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Een absolute aanrader. Wat hebben we genoten van de voortreffelijke, verse tapas. Gastheer Xavier en Alex hebben ons een geweldige avond bezorgd. Tevens is de zeer goede rode huiswijn een aanrader.
Rogier K.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Erg jammer dat al het eten in de magnetron gaat en er kant en klaar al ligt in bakken die er alles behalve aantrekkelijk uit zien. service was wel oke maar niet wat je verwacht van een personeelsloos klein restaurantje. Ik zou er niet nog een keer gaan eten, dat is zeker.
Santino C.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Vriendelijk personeel. Heerlijk authentiek. Leuk ook geen kaart, je krijgt zomaar iets geserveerd (nadat je hebt aangegeven wat je niet lust) hierdoor krijg je gerechtjes welke je uit je zelf misschien niet zou kiezen maar welke heerlijk smaakten. Een aanrader! Delicioso
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Geweldige tapasbar. Echt Spaans en dat midden in de Jordaan. We namen plaats buiten op het kleine terras voor de deur. Vooraf werd keurig door de gastheer gevraagd of we voorkeur hadden voor bepaalde gerechtjes (vis, vlees en vegetarisch). Dat hadden we niet, waarna de bediening de één na de andere heerlijkheid kwam brengen. Alles in ruime porties. Ook de witte, heerlijk koele, Spaanse huiswijn smaakte voortreffelijk op deze warme nazomerse dag. Helemaal voldaan sloten we af met een espresso.
Bruinser020 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Tapas A La Plancha een klein maar mooi Tapasbar in een van de zijstraatjes van de Jordaan. Bij binnenkomst gastvrij ontvangen met een welkomstapa. We hebben plaats genomen aan de bar. We hebben ons laten verassen met een mix van verschillende tapa's
Waaronder vis,vlees & vegetarisch en vooral de pata negra is om voor terug te komen, zo lekker was het. We komen zeker terug
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Zondagavond, het is zeven uur, we komen uit de film zoals dat heet, en we willen gewoon een vorkje prikken ergens in de stad. Je breekt je hersenen en je herinnert je een uitspanning ergens in de Jordaan. A la Plancha in de de Looiersdwarsstraat. Lange bar en achterin vier tafeltjes. We strijken neer. We willen wat drinken. De ober vraagt of wij in het Spaans kunnen bestellen. We bestellen vier tapas en een flesje wijn.
De tapas:
1. Schaaltje witte bonen met vier kleine stukjes worst. € 7. 00
2. Schaaltje aardappeltjes. (Patatas Bravas) € 7.00
3. Schaaltje Ansjovis ( Boquerones) € 7.00
4. Schaaltje Calamares (Zeevruchten) € 7.00
Brood (ongevraagd) € 3.50
5. Flesje wijn € 20.00
De bediening was schrijnend. De muziek stond knetterhard (terwijl er maar vier mensen in de zaak zaten). En dan de kwaliteit van het eten: Alles wat warm moet, wordt opgewarmd in de microwave. Erg jammer.
Mariaconzales74 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Afgelopen zaterdag (zonder reserveren) een plekje aan de bar kunnen bemachtigen. Ieder gerechtje heb ik met smaak verorberd! Werden prima geholpen. Erg prettige sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar!
Chiho B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
De eigenaar kan nederlands praten, maar andere werker kan niet.
De eten en wine soorten zijn prima!
Ik wilde gebakken sardine en tortilla hebben, maar hadden ze hun niet.
Jammer!
Gefrituurde antjovie was heel lekker!
Rvandegoorberg .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Superverwend, ons laten verrassen door de chef. Het eten is alsof je in Andalusië zit dus met behoorlijk veel Moorse invloeden.
De aanbevolen wijn, een vriendelijke rode Navarra, paste prima bij de tapas. Ook het brood en de allioli werd continu bijgevuld.
Floor91 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Als je dit restaurant instapt waan je je meteen in Spanje. Aan de bar eten is hier geen straf, maar maakt het juist authentieker en een bijzondere ervaring. De Spaanse obers werken keihard en zonder lang te moeten wachten krijg je een paar eerste kleine tapasgerechten bij binnenkomst. In de vitrines liggen de heerlijke gerechten al klaar om uitgekozen te worden, alhoewel wij onze Spaanse gastheer voor ons een "surprise" menu lieten samenstellen. Heerlijke, wisselende gerechten. Je krijgt een plateau vol voor €35,-, echt een aanrader! Wij komen hier zeker terug.
Eef1981 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Super leuk en kleine tapas midden in de Jordaan. Heerlijk gegeten en gedronken van al het lekker. Het gevoeld alsof je je in Spanje waant!!
Jan-bos72 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
We kwamen een beetje onverwacht terecht bij A la plancha in Jordan
Hebben genoten van verschillende lekkere tapas bordjes stuk voor stuk lekker!
Een vlotte en uiterst vriendelijke bediening. Dit alles voor een meer dan redelijke prijs! We komen zeker nog terug
Jorgo37 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Heerlijke tapas gegeten in dit knusse en leuke tapas restaurant op een mooie locatie in Jordan. Het eten was bijzonder goed, origineel en toch ook weer authentiek. Er is echt voor elk wat wils en ook kinderen hebben het naar hun zin (maakten we mee terplekke). De bediening was vriendelijk en kundig. We hebben echt genoten en komen zeker terug! Een aanrader!
Tom K.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Erg leuke en authentiek Spaans zaakje om te zien. Eten aan de bar met vitrines vol tapas om uit te kiezen. Wel heel warm binnen maar dat brengt wel wat sfeer mee. Het personeel was volledig Spaans, maar helaas niet erg vriendelijk. Moesten lang wachten en kregen een paar gerechten die we niet besteld hadden. Eten was redelijk maar heb zeker betere tapas op. Wel veel originele gerechtjes die je niet overal tegen komt. De rekening op het einde viel ontzettend mee. Volgens mij waren er ook dingen vergeten, maarja, we hadden ook dingen gehad die we niet besteld hadden. Al met al leuke ervaring. Zou terug gaan als de service verbetert.
Josem .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Heel gezellig en goed tapas restaurantje in jordaan.spaans sfeertje, lekkere sangria, heerlijk eten... Prima!vooral de conejo en almejas We zijn hier al meerdere keren geweest en telkens prima
Sabrina V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Super gezellig tapas bar. Kom hier vaak met mijn vriendinnen. En laten ons vaak verrassen door de eigenaresse, ze maakt er altijd een gezellige avond van, Super bediening heerlijk eten. Echt een aanrader voor iedereen die de spanse keuken al kent of nog moet ondekken.
Boei .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Een klein, maar gezellig tapas barretje in de Jordaan. Aan het begin kun je aan een grote bar zitten en zie je de vitrines vol Tapas. Achterin zijn nog een stuk of vier tafeltjes. De bar wordt gerund door een Spanjaard en is echt een familierestaurant. De aankleding en de sfeer zijn fijne en authentiek, je waant je echt in een Spaanse bar.

De Tapas zijn ook echt Spaans, simpel maar goed vers en genoeg knoflook. Je kunt uiteraard zelf Tapas uitkiezen, of je laat de baas af en toe een lekker hapje langs brengen. Dit laatste deden wij en zo werden we de hele avond verrast met vis, vlees en groente gerechtjes. We hebben genoten van de sfeer en het eten en hadden echt het gevoel dat we in Spanje waren.

Op een gegeven moment maar aangegeven dat we genoeg hadden gehad want het eten bleef maar komen. Maar voordat we weg gingen werd er ook nog een toetje langs gebracht.

Kortom, een klein en gezellig Tapas barretje dat écht authentiek Spaans aanvoelt. Aankleding en eten zijn echt Spaans en de eigenaar is een aardige kerel die jou als gast oprecht een fijne avond wil bezorgen. Echt een aanrader dit!
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Enkele maanden geleden bij toeval ontdekt. Sinds die tijd komen wij er zeker eens in de twee weken. Het eten wordt iedere dag helemaal vers door de eigenaar/kok gemaakt. Je ziet en merkt aan alles dat het zijn hobby is. De gerechten zijn gevarieerd en gemaakt met eerlijke producten! Wij kiezen altijd zelf de tapas, maar je kan je ook laten verrassen. De eigenaar laat je continue nieuwe creaties proeven, ook is hij zeer gul met het schenken van de wijn en kijkt niet op een beetje meer. Al met al een perfect restaurant om met z'n tweeën aan de bar neer te strijken en te genieten van de vele tapas van lam, vis, vlees (Pata Negra zo zacht dat het smelt), kaas (heerlijke manchego) of alleen groenten. De Muriel die daar geschonken wordt is ook waanzinnig! Oh en probeer de iedere dag vers gemaakte toetjes!!!! Absolute aanrader en niets uit een pak!!!!