Tapas Restaurant Solera

7,2
Lang
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Solera biedt tegenwoordig onbeperkt tapas aan voor een vaste prijs voor de duur van 2,5 uur. We hebben gereserveerd en dat blijkt geen luxe. Ze zitten deze avond helemaal vol en de jongen in de bediening adviseert om de volgende ronde tapas te bestellen wanneer de eerste gerechtjes op tafel zijn gekomen omdat het druk is en het daardoor anders wat langer duurt. Trouw komt hij naar onze tafel wanneer de gerechtjes op tafel staan met de vraag of we al de volgende ronde willen doorgeven. Topper!

Op aanraden van een andere recensent besluit ik als eerste de eend met dadels te bestellen. Sappig vlees in een heerlijke saus, zeker de moeite waard. De rest van de gerechtjes zijn ook meer dan lekker.

Omdat we gelijk de volgende ronde bestellen duurt het niet lang voordat er weer wat op tafel staat. De bediening vraagt regelmatig of alles naar wens is en of we nog wat willen drinken. De bediening is deze avond dan ook zeker positief het vermelden waard!

Helaas zit ik na drie rondes vol. Het nagerecht sla ik over, mijn tafelgenoot gaat nog voor een stukje cheesecake. De keuken is attent er 2 lepeltjes bij te leggen zodat ik ook een hapje kan nemen. De cheesecake is precies zoals wij het lekker vinden, heerlijk.

Tevreden verlaten we het pand, we komen graag nog eens terug om de rest van de kaart te ontdekken.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Gereserveerd voor een lunch met 9 personen en 4 kinderen. Bij binnenkomst werden we aan een 8 persoons (vies plakkerige) tafel gezet, dus zelf maar een tafel bijgezet. Bestellen ging rommelig en wie eerst soep en later een tweede gerecht wilde moest dit tweede gerecht apart bestellen, twee tegelijk kon men niet aan. De 11 tafeltjes op het terras kon men wel aan, die waren allemaal eerder klaar dan wij, want onze gerechten duurden meer dan een uur om te serveren. Lege flesjes werden niet opgeruimd waardoor de tafel erg vol stond. De kwaliteit van de soep, wraps en broodjes is prima, maar de service echt dramatisch slecht. Toen het buiten rustiger werd kwam een andere ober met meer talent, maar het kwaad was voor ons al geschied, wij gingen ontevreden de deur uit.
Nataschaaguila .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Na 3 kwartier pas de 1e gerechten. Koude gerechten waren op kamertemperatuur. Whisky saus uitgedroogd en garnalen warm. 2e ronde half uur later, incompleet, het vlees doorbakken en zo taai als mijn schoenzool! Te veel kruiden op het vlees, gewoon niet lekker. Eetlust verpest....

Bij de 3e geen trek meer
Leo26 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Solera is een van de aan het Theaterhotel gelieerde restaurants in Almelo. Bij een vorig bezoek zaten we op een ongunstige plek, in de serre, waar het erg tochtte. Deze keer een fijn plekje bij het raam. De "all you can eat"-formule getest. Onbeperkt bestellen klinkt mooi, maar na 4 of 5 gerechten is de verzadigingsgrens wel bereikt. De bediening is attent en vriendelijk, het eten varieert van gewoontjes tot goed. Stokbrood met knoflookmayonaise: niks bijzonders. Nachos met gehakt en salsa: stevige starter, flinke portie, smaakt goed. Taco met gerookte zalm: lekker!! Varkenshaas: goed warm, prima. De fritejes waren wel OK, de wedges echt lekker! Entrecote: goed! Spare ribs: kleine portie en weinig smaak, we hebben ze graag iets pittiger. Jus d' orange oogde en smaakte wat synthetisch, witbiertje niet erg koud en vrij flauw. We hadden het buikje goed vol, dat wel.
Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Op een zomerse zaterdagdavond in Almelo neer gestreken bij Solera voor wat hapjes om de dag af te sluiten. Solera biedt een all-you-can-eat tapas systeem, waarbij je elke ronde een tweetal gerechten per persoon kan kiezen voor zo veel rondes als je maar wilt.

Bij binnenkomst bleek het restaurant behoorlijk druk, maar er werd alsnog snel een plekje voor ons gevonden in de serre. Het restaurant is netjes, maar door de inrichting met de serre en de tuin oogt het een beetje onsamenhangend. Wel is er de beschikking over een mooi en ruim terras.

Nadat wij al snel een plekje hadden werd het tijd om de gerechten uit te zoeken. We kregen iets te drinken en brood met aioli en de vraag of wij bekend waren met het (niet al te ingewikkelde) systeem van bestellen. Nadat wij onze eerste keuzes hadden gemaakt moesten we echter erg lang wachten voor het uiteindelijk kwam. Het brood en de drankjes waren inmiddels op en de trek had flink toegeslagen.

Toen het eten: De kwaliteit van de hapjes was prima. De porties waren in sommige gevallen voor tapas ruim bemeten (zoals de tortillagerechten), waar anderen wat kleiner waren. De combinaties waren in sommige gevallen bijzonder, zoals de eendenborst met ketjap en dadels, maar pasten allemaal prima. Ook de ronde daarna waren de hapjes prima in orde.

Helaas duurde ook de bediening tussen de rondes dermate lang, dat we inmiddels begrepen waarom er een tijdsgrens van 2,5 uur voor eten is. Omdat de avond inmiddels al ver vorderde besloten we de derde ronde maar niet te wagen en weg te gaan.

Over het geheel bezien was het een prima etentje, waarbij vooral de kwaliteit en afwisseling van het eten er positief uit sprongen. Ook was de bediening erg netjes en vriendelijk, alleen helaas niet erg snel. Was dit wel zo geweest dan was het gemiddelde cijfer absoluut boven de 8 uitgekomen.

Lianne T.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Eten was prima, niet enorm bijzonder maar gewoon lekker.
De bediening liet alleen echt te wensen over. Duurde enorm lang voordat de eerste drankjes kwamen. De uitleg was ook niet duidelijk. Lang wachten met lege glazen. (Niet slim want hier kun je toch echt extra omzet uit halen) 1 x gevraagd om extra crème fraiche en 2 x om een nieuwe vork aangezien de mijne was gevallen. Beiden niet gekregen. Erg jammer.
Het was een drukke avond maar we waren er later op de avond en het werd al veel rustiger. Erg onnodig dus.
Michael S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Sinds het nieuwe all you can concept er is toch maar eens gaan kijken bij Solera. Nu twee keer geweest. Ik ben aangenaam verrast door de menukaart met veel lekkere gerechten. De gerechten smaken erg goed, vooral de nachos en quasedilla vielen in de smaak.
Janny V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Vrijdag 27 november samen met mijn vriendin gegeten bij Solera.
Het eten was heerlijk en de bediening was super met name(Vera K)
We komen hier graag eten en zullen dat in de toekomst ook zeker doen omdat het er gemoedelijk en gezellig is en betaalbaar!!!
Geert G.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Het voorgerecht, stokbrood met gehakt werd op te kleine bord geserveerd.Voorgerecht Tortilla met zalm was een grote meelbal.De prijs was veel te hoog ten opzichte van de warme vleesgerechten. Het nagerecht was zeer slecht. We dachten even lekker Tapas eten. Viel dat even tegen. Nooit meer.
Anita S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
We kwamen lunchen met 2 persoons voucher. Deze werd meteen ingenomen.
Jonge personeel deed vriendelijk.
Bij het afrekenen klopte het bedrag niet. Moesten 1 persoon betalen. Manager Was te vriendelijk. Als vaste klant zie je ons daar niet meer. Eerlijkheid duurt het langs. We gingen met een zeer slecht gevoel weg.
Reclame maken wij niet voor de behandeling van de manager. Kom uit een horeca familie. Aties zijn er om klanten te binden. Erg jammer dat er zo met ons als goede klanten wordt omgegaan. Advies geef alleen vouchers als het is om klanten te binden maar niet op deze manier. Schoonheidsprijs een 1. Jammer.
Brian H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
2 dagen in almelo bij het van der valk theater hotel! 2 keer heerlijk gelunched bij solera! Vanavond hier gegeten.. vooraf de carpaccio.. mijn vriendin der bord vol met sla en 9 zongedroogde tomaten, en ik 3 ( de normale hoeveelheid..) knoflookbrood smaakte wel goed maar erg droog zonder sausje o.i.d daarna de biefstuk.. helemaal well done.. en de sparribs met alleen maar harde stukjes. Wilden eerst weg gaan maar toch besloten om het grand dessert te proberen.. brownie.. hartstikke droog, cheesecake ging nog wel.. appeltaartje (zou warm moeten zijn) ijskoud!!! 2 bollen bosvruchten ijs. Het ijs was nog het lekkerste van alles. En fruitsalade wat allemaal naar elkaar smaakte.. wij komen hier niet meer terug.. de bediening was zeer vriendelijk en professioneel! Dus erg jammer..
Marietje01 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Lekkere tapas. De Calamaris is aan te raden en ook het grand desert is altijd een feestje. Leuke zaak om een avond te door te brengen met lekkere hapjes en lekkere wijn.
MvanderKwast .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Voordat ik losbrand: ik schrijf nooit recensies op Iens, maar onze ervaring bij Solera was zo slecht dat mijn handen jeuken. Onlangs op zaterdagavond bij Solera het voorgerecht gegeten van de AH-Van-der-Valk-actie. Het restaurant zat propvol, maar de reden daarvoor was ons een raadsel, want de keuze van tapas bleek een grote straf. Het meisje van de bediening informeerde niet naar eventuele ingrediënten die we niet lusten, waarmee het voorschotelen van de smaakgevoelige wraps met geitenkaas voorkomen had kunnen worden. Het ergste was echter niet wat we niet lekker vonden, maar wat gewoonweg te slecht was om uitgeserveerd te worden: de garnalen. Die waren zó slap en smakeloos, dat ze je eetlust bedorven. De overige tapas waren niet veel beter, dobbelsteentjes van gerookte kalkoen met een saus die verdacht veel naar kip-kerrie-salade smaakte en kleffe dadels met spek en roomkaas. Bij het weggaan naar de volgende gelegenheid voor het hoofdgerecht diende meteen het bedrag voor de hele avond afgerekend te worden, 20 euro p.p. excl. drank. Voor een lekker driegangendiner is 20 euro geen geld, maar met dit voorgerecht als indicatie was de toon gezet. Volgende keer geen kortingsmenu meer voor ons, en dit is absoluut de laatste keer dat we bij Solera hebben gegeten.
Roland S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Dag 2 van ons bezoek aan Almelo, Aan de Tapas, het was heerlijk weer dus buiten op een heel groot terras. Ik had al het idee dat we verkeerd gingen zitten en dat klopt. Bediening minder goed. Ook bij bezoek aan toilet op het terras bij het restaurant en binnen een fijne sfeer. Best aardig ingericht. Waarvan op het grote terras niets te merken was. De tapas was goed. Welke er voor mij uitsprong was de Eendenborst met dadels. Die hebben we dan ook 2x besteld. Zou ze volgende keer als we weer in Almelo zijn best een 2de kans willen geven.
Amnesty W.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Heerlijk gegeten, uitermate vriendelijk personeel. In 1woord: fantastisch. Zeker voor herhaling vatbaar. Zeer gevarieerd zowel koud als warm, lekker stokbroodje vooraf, heerlijke sorbet na
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Na het lezen van de negatieve berichten hebben wij ( 4 volwassenen en 1 kind ) daar zondagmiddag heerlijk gegeten. Een verrassingsmenu met verschillende tapasgerechten. Er was ruim voldoende. De bediening was goed. Alleen het meisje wat de warme gerechten serveerde was niet vriendelijk. Had zeker geen zin aan werken deze dag. Dit kan niet als je de bediening doet. Wij komen zeker een keer terug.