Tapas Restaurant Abrikoos

Oudegracht aan de Werf 145 3511 Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Tapas Restaurant Abrikoos

Heerlijke huisgemaakte tapas

Aan de historische Oude Gracht in een sfeervolle werfkelder stap je een mediterrane wereld binnen. Hier geen grote borden met eten, maar kleine hapjes. De ideale manier om lekker veel te proeven en kennis te maken met nieuwe, heerlijke smaken. De vriendelijke bediening schenkt graag nog een drankje voor je in en kan al je vragen beantwoorden.

Meer informatie over restaurant Tapas Restaurant Abrikoos

Maandag t/m Donderdag 16:30 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 16:30 - 22:30

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
A V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Ik heb hier met een vriendin gegeten met de AH restaurantactie en zelfs met 1 diner gratis vonden we het eten het geld niet waard! Het voorgerecht bestond uit koud (leek uit de keeling te komen) brood, de tapenade leek uit een potje te komen (en eerlijk gezegd koop je lekkerdere in de supermarkt). Aan de meeste tapas zat amper smaak en we moisten concluderen dat het enige positieve/smaakvolle de tomatensaus en de roquefortsaus waren. De kippenvleugels met abrikoos heb ik niet eens opgegeten zo vies!
Helaas viel ook het dessert tegen: yoghurt met honing + walnoot was letterlijk 1 bolletje yoghurt met iets honging en misschien totaal een kwart geperste walnoot, de "chocoladetaart" was erg droog en bestond voornamelijk uit iets nootachtigs, het bolletje ijs smaakte alsof je het in de supermarkt koopt en zat ook vol met waterijs waardoor het er niet beter op werd.

De bediening vroeg na het hoofdgerecht of het gesmaakt had, waarop we eerlijk hebben aangegeven het niet erg smakelijk te vinden. Hier werd niet op gereageerd of dorogevraagd, maar ze liep lachend weg!

Misschien dat de gerechten beter zijn als je ze niet met een actie bested, maar dat zou dan wel ontzettend stom zijn. Ik heb dit restaurant geprobeerd vanwege die actie en ik zal hier nooit van mijn leven weer gaan eten. Ik betaal liever het dubbele voor iets wat wel smaakt.
Rosarendon .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Een gezellige avond gehad met vriendinnen. De bediening prima. Persoonlijk vond ik het eten erg lekker maar wel weinig ( dat had waarschijnlijk te maken met de AH kaarten) wel een heerlijke toetje!! Voor de prijs die we hebben betaald is abrikoos zeker om aan te raden.
Gerriegerrits1 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Mooie plek aan de Gracht (in de zomer). Zeer grote ruimtes maar toch gezellig.
Leuke bediening
Er was veel keus in de tapas En de tapas waren heerlijk.
Ciska74 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten, we hebben met ah resaurant actie hier gegeten. Er zijn 2 menu's waar je uit kan kiezen. Je mag dan een aantal tapas kiezen. Er is voldoende keus tussen vegetarisch, vis en vlees. Aanrader.
Birgit K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Heerlijk gegeten in de prachtige werfkelder. De ruimte was vrij leeg en temperatuur was wat fris, maar het eten was heerlijk en de bediening erg vriendelijk.
Eva L.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Helaas viel het ons tegen. Betere tapas gegeten. Vlees was droog. Erg lawaaiig door vorm van ruimte. Vriendelijk personeel, maar we werden vergeten door de drukte.
Marian D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heb hier prima gegeten. Met AH-actie. Mede door de leuke plek is mijn keuze op Abrikoos gevallen. Mijn tafelgenoten vonden het niet zo. Kip was taai b.v. De vegetarische gerechtjes waren lekker, warm en smakelijk. Ik vond dat ze prijs /kwaliteit mooi hadden opgelost in deze actie. Bediening vriendelijk, maar bediening was niet adequaat. Het was te druk voor ze. Al met al zou ik hier zelf nog wel eens gaan eten.
Pixelz .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Afgelopen zaterdagavond bij Abrikoos gegeten met 4 personen. We hebben voor het menu gekozen waarbij je een voorgerecht krijgt (brood met aiolie en tapenade) en als hoofdgerecht de keuze uit 4 hoofdgerechtjes (halve porties/tapas). Bediening was een drama. Flesje wijn besteld en een keuze uit de tapas gemaakt. De wijn werd niet gebracht en toen wij het na een half uur nogmaals hebben gevraagd wist de ober het niet meer. Vervolgens werd een fles wijn gebracht en ongeopend (schroefdop) met 4 glazen neergezet. Succes ermee. Bleek ook nog de verkeerde wijn te zijn dus moest weer omgewisseld worden. De juiste fles had echter een kurk en een fles ontkurken had de ober nog nooit gedaan. Na het gestuntel even aangezien te hebben heb ik maar uitgelegd hoe je een kurketrekker gebruikt (ik verzin dit niet).
Toen kwamen de hoofdgerechten. Voorgerecht was dus vergeten. Toen we dat opmerkten werd gevraagd of we het voorgerecht nog wel wilden...
Dat was de bediening kort samengevat. De tapas varieerden van redelijk tot matig en qua hoeveelheid was het erg karig. Al met al een teleurstellende ervaring dus.
We hebben onze teleurstelling bij het afrekenen kenbaar gemaakt maar de man achter de kassa (eigenaar?) gaf als reden op dat er 3 nieuwe medewerkers waren begonnen en dat het erg druk was. Als er zoveel mis gaat zou je toch een gebaar verwachten maar dat zat er niet in. Hier komen we niet meer terug.
Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Leuk dat we ondanks AH -bon toch de keuze hadden uit twee opties, menu A met brood vooraf of menu B met koude tapas als voorafje. We kozen voor Menu B, we mochten als hoofdgerecht elk 4 warme tapas uitkiezen. Ik koos de pittige runderworst (pittig maar ook erg zout en niet echt in de vorm van een worstje), de gevulde champignons (lekker), de zalm met groente (prima) en de garnalen in knoflooksaus (ook lekker!). De koude voorgerechten bestonden uit een selectie van de keuken waar we brood bij bestelden. Eigenlijk hoort er brood standaard bij, want sommige koude tapas (zoals salade) zijn niet zo handig te eten zonden brood. Het nagerecht was volgens het menu, turkse yoghurt, ijs, slagroom en een heerlijke brownie. Geslaagd!
Catharina V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Wij waren hier op dinsdagavond om 19.00 uur met de AH restaurant actie. Het was prettig rustig; de bediening was vriendelijk en attent. We kozen het AH menu van € 24,50, met de koude tapas vooraf, dit vonden echt een verrassing, ook qua opdiening. Uit de verscheidenheid van de warme tapas konden we makkelijk kiezen, zowel vegetarisch, als vis en vlees was keus genoeg. Het dessert van een combinatie van yoghurt, ijs , koek en slagroom was een mooie afsluiting.
Marjanvantriet .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Omdat wij dit restaurant hadden besproken omdat we naar het theater gingen, hadden we vroeg (17.00 uur) gereserveerd. Daardoor was het nog vrij rustig en was de bediening snel geregeld. We hebben lekker gegeten.
Het was een keuze uit 4 tapas gerechten. Het voorafje: brood met aïoli en tapenade stelde niet zo heel veel voor.
Het nagerecht was lekker met 4 verschillende proefjes
Hoplahoepla R.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Prima eten voor een redelijke prijs. Vriendelijke en attente bediening. Saus bij patatas bravas is wat gewoontjes, zijn we in Spanje beter gewend. Calamares daarentegen uitstekend.
Clarien H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Afgelopen weekend met een feestje thuis catering van de abrikoos genoten. Heel goed geregeld allemaal. De gehaktballetjes van lam, vitello tonnato & gerookte zalmfilet met ricotta zijn top! Eigenlijk is alles heel erg lekker. Er was genoeg voor iedereen en een ruime keuze in gerechten, prijs kwaliteit is prima. Een echte aanrader!!
Prinses B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Wat een aangename verrassing was dit restaurant! Heerlijke tapas gerechtjes van het juiste formaat voor ons en een super vriendelijke bediening. Echt heel fijn en sfeervol gegeten op een doordeweekse dinsdag.
Ech een aanrader! :-)
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Sfeervol restaurant in een van de vele werfkelders. Het deed ons weer even denken aan onze vakantie. We kwamen hier via de ah restaurantactie. We hadden uitgebreide keuze van vele soorten tapas. Vooral de champignons in roquefort en gegrilde aubergine met kalf was erg lekker. De bediening is prettig en vlot.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Anouk S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten en zijn erg goed geholpen. De bediendes waren erg aardig. Het eten was erg lekker en we hebben niet lang hoeven wachten. Leuke avond gehad!
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Op één van de laatste zomeravonden heerlijk gegeten bij Abrikoos. Wat een geweldige plek is dit voor een avond genieten van de beste tapas van Utrecht! Bijzonder goede smaken en de porties zijn perfect!
De bediening is zeer attent en gastvrij. In combinatie met de prachtige locatie aan de Oudegracht is de Abrikoos een echte aanrader!
Siska M.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Heerlijk gegeten en een top bediening door vader en zoon. Niets is hun teveel. We hadden een geweldige avond. Tot de volgende keer.