Tapas L'Amour

• ...

Meer informatie over restaurant Tapas L'Amour

Folkert V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Dit is niet normaal. Tapas all You van eat. Je mag kezen uit 5 dingen. Het is werkelijk niet te eten. Ik wist niet dat ik dat dit bestond. Bediening heel aardig. Maar de keuken kan beter dicht!
Maureen2212 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
In 2014 heb ik een onbeperkt tapas voucher besteld via Socialdeal. Er stond een link naar het menu in de aanbieding en het leek ons heel wat. Echter bij aankomst konden we maar kiezen uit 6 gerechten waarvan 2 aardappel. De patatas bravas waren veelste gekruid en dus niet lekker, de tortilla daarentegen had helemaal geen smaak en was belegd met een plakje hollandse kaas (???).
De inktvisringen was ok en de seranoham was zeker geen seranoham qua smaak... En sinds wanneer wordt ham geserveerd op tortillachips?
Alleen de gehaktballetjes en de ailio waren lekker... Helaas sprak men zeeeer gebrekkig Engels en moeste we erg lang wachten voor we een tweede keer drinken konden bestellen.
Dit is zeker geen aanrader... Ik zag dat ze inmiddels op de voucher menu informatie hebben aangepast, en dat is maar goed ook want als ik dit van tevoren had geweten zou ik dit nooit hebben geboekt!
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Op 1 november in Amsterdam voor de Museumnacht, vanwege de nog aangename temperaturen, plaatsgenomen op het gezellig ogende terras. Het restaurant is binnen erg klein en aan de grote parasols en de heaters te zien is het terras het hele jaar geopend.

In eerste instantie als borrel een paar drankjes, mandje brood met aioli, tortillachips met guacamole en inktvisringetjes genomen. De drankjes waren erg aan de prijs met €3,50 voor een biertje, maar ja je zit dan ook in toeristisch Amsterdam. Aangezien wij nog de hele avond/nacht moesten toch maar voor de Spareribs schotel gegaan, deze is met €18,- goed geprijsd en voldeed aan wat je van zo'n "standaard" schotel mag verwachten. Deze werd wel zonder saus uitgeserveerd, de schaaltjes knoflooksaus stonden daarna nog voor €2,- per stuk op de rekening.

Het personeel deed wat het moest doen maar niks extra's en communicatie verliep ook stroef daar het personeel volledig Spaans is en toch beperkt Engels spreekt.

Al met al prijs/kwaliteit in ieder geval een voldoende en de locatie op de stromarkt een ruime voldoende.
Mandy V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Op het sfeervol verwarmd terras van dit restaurant aan de Stromarkt in Amsterdam hebben wij gezeten. Het terras is mooi verlicht en de stoelen zijn voorzien van rode zitkussens. Het is gelegen op een pleintje, de kop van de Stromarkt, met uitzicht op de Singel. Het restaurant is klein, maar het decor heeft een leuke uitstraling. Er werd Spaanse muziek gedraaid. Het toilet was netjes en modern.

De koffie en tiramisucake waren lekker en beide vol van smaak. Bij de tiramisu werd een toefje verse slagroom geserveerd.

De cocktail B52 bestaat uit laagjes van de dranken Kahlúa, Baileys en Absinthe en werd geserveerd in een borrelglaasje. Een cocktail om van te nippen en deze is lekker afwisselend. Door de laagjes krijg je steeds een andere smaak.
De cocktails Blue Lagoon en Tequila Sunrise waren lekker van smaak, voldoende alcohol en gemaakt met verse sappen.

Hoewel de Iberico ham prima van smaak was, is de hoeveelheid wel erg matig ten opzichte van de prijs (> 15€ ). De ham werd gereserveerd op een schaal met tortillachips. Deze smaken vonden wij wel bij elkaar passen, maar de schaal zou wat ons betreft beter tot zijn recht komen met een bakje olijven en olijfolie.

Het personeel was vriendelijk maar sprak helaas geen Nederlands. Soms was er niet direct iemand aanspreekbaar. Onze bestellingen werden wel snel geserveerd.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Net als Fred-Leonie hier gebruik gemaakt van de onbeperkt tapas aan de hand van een voucher.

Keuze uit 6 tapas (de 7de -ham- sloegen we over). Brood met aioli, calamares (gefrituurde inktvis ringen), spaanse omelet, gebakken kip borrelpootjes, patatas bravas, spaanse gehaktballetjes in tomatensaus en een soort Russische salade.

Op zich logisch als kennismaking/introductie aan de hand van de voucher
Als reguliere bestelling namen we lamskoteletten & gamba's in aiolli erbij.

De koteletten en gamba's waren lekker.
De Spaanse tortilla/omelet was vlak/niet bijzonder en teveel, als je weet, dat er al brood met aiolli was.
De calamares was op zich goed, maar het tweede rondje was teveel doordrenkt met vet (olie niet op temperatuur ?!).
De Russische salade was niet bijzonder (gewoon huzarensalade), dat kan volgens mij wat exclusiever, gezien de prijslijst.

De patatas bravas waren lekker origineel en pittig gekruid, maar vermeld moet worden, dat sommige partjes donkere plekjes hadden.
Waarschijnlijk waren de aardappeltjes de dag ervoor gekookt en daarna te marineren gelegd. Aardappelen kunnen hierdoor lokaal donker verkleuren.
Smaak was verder goed.

De kippepootjes in salsasaus waren qua smaak ook vlak.
Dat kan beter, ook qua kruiden, evenals de gehaktballetjes (rund), die vlak smaakten alsof het meeste bestond uit paneermeel ipv gehakt.

De service was in ieder geval zeer hartelijk en vriendelijk. Het Oost-Europese meisje in de bediening werkte met hart voor de zaak en ging leuk met de klanten om.
Mede daardoor voelden we ons daardoor welkom en op ons gemak.

De zaak was klein, maar fijn. Leuk intiem.
Een vorige recensent schreef duiventil, maar als je alleen grotere plekken bent gewend, moet je hier niet naartoe gaan.
Ik en mijn partner vinden het leuk om naar grote plekken te gaan en naar leuke kleine plekjes als deze.

Kortom, op zich een prima zaak (en schoon, bedienend meisje nam elke tafel na vertrek van klanten snel en zorgvuldig af; daar kunnen grotere zaken nog wat van leren).
Ideaal voor de langslopende toerist.
De kip en de gehaktballetjes moeten dus volgens mij wat lekkerder worden klaargemaakt en oppassen dat het beslag van de calamares zich niet volzuigt met olie (bakken op juiste temperatuur).

Mochten we in de buurt zijn en trek hebben, kome we zeker langs als gewone klant & proberen we andere tapas van de kaart.
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2013
Donderavond met z’n vieren tapas gegeten bij L’amour. Een klein restaurantje vlak bij het centraalstation. We hadden de keus uit 7 tapas. Brood met aioli, serranoham met stokbrood en tortilla chips, calamares (gefrituurde inktvis ringen), spaanse omelet, gebakken kip borrelpootjes, patatas bravas, spaanse gehaktballetjes in tomatensaus en een soort Russische salade. Een vrij simpel concept maar wel lekker. De bediening is erg goed en aardig, we konden steeds bij blijven bestellen. Tussendoor kwam de kok zelfs vragen of het lekker was. De aardappelen waren erg heet gekruid, de kip echter aan de flauwe kant. Dus hebben we gevraagd om de saus van de aardappelen apart te krijgen en de kip hiermee te kruiden. Doordat het restaurant erg klein is zit je wel dicht op elkaar, maar wij vonden dat niet storend. We hebben hier een genoeglijke avond gehad.
Li Li V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2013
Ook wij hebben genoten van het voucher. Zoals beschreven hieronder. Het eten was best standaard doordat je uit een beperkt aantal gerechten mag kiezen. Wat mij opviel was dat de patatas bravas niet op de kaart stond waar wij uit mochten kiezen, maar dat het wel geserveerd was. Heb er wel heerlijk van genoten. De kip was iets minder lekker, maar de vriendelijke ober maakte alles goed. Helaas was hier te weinig mankracht, waardoor hij wel eens op zich liet wachten. (Het probleem ligt in de verschillende verdiepingen die het kleine restaurantje heeft.)

Het decor zag er wel oké uit, niets bijzonders of anders te verwachten bij een tapasrestaurant. Er draaide Spaans muziek op het achtergrond wat op zich wel gezellig was. Ik vond het alleen jammer dat de muziek vaak crashte.

Er was een dronken klant die erg luidruchtig was, en op het einde gooide zij nog wijn over een andere klant heen. De ober wist het professioneel en op een rustige manier op te lossen. Daarom geef ik de bediening een hoger cijfer.
Mistiek .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Wij hadden een bon gekocht bij social deal voor 4 personen. All you can eat tapas. Op de site een link naar de menukaart. Zag er veelbelovend uit. Aangekomen bleek het een duiventil te zijn. Houten gebouwtje op en in elkaar. Zo klein dat we niet eens aan het gereserveerde tafeltje konden zitten. De stoelen en tafels stonden er wel in maar er was geen rekening gehouden dat er ook nog mensen op de stoelen moesten zitten. Gelukkig waren er mensen die ons toezegden thuis maar koffie te zullen gaan drinken en maakten hun tafeltje voor ons beschikbaar. We kregen de kaart en maakten onze keuze uit de tapas. Maar zo bleek dat niet te werken. Wij kregen 7 verschillende schaaltjes en mochten daarvan zo veel eten als wij wilden. M.u.v. hele kleine kippepootjes (nog nooit z'n klein kippetje gezien) kregen wij geen vlees. We kregen inktvisringen, brood, blokjes kaas, ham, omelet, en wat gebakken garnaaltjes. We hebben toen 3 vlees schaaltjes maar besteld! De drankjes waren schrikbarend duur. Uiteindelijk hebben we 120 euro betaald voor het meest vreselijke eten ooit. We zagen dat er 160 social deal bonnen zijn verkocht. Neem advies aan: Gooi de bon maar weg. Beter verlies nemen dan een verpeste avond met vrienden.