Tapas Het Oosten

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant Tapas Het Oosten

Ratje89 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Altijd fan geweest van Wok het Oosten, totdat zij de nieuwe kaart hebben geïntroduceerd. Daar staat een stuk minder keuze op en dat is echt jammer.
Wokken en tapas is een fijne combinatie.
Bediening is zeer vriendelijk en de eigenaar loopt veelal rond. Het is goed opgezet, waardoor het geen enorme vreetschuur is. Prijs-/kwaliteitsverhouding is prima. Sushi wordt vers gemaakt en de koks achter de wok zijn zeer enthousiast over hun werk, vriendelijke mensen!
Als de kaart weer wordt aangepast naar het oude, dan zullen wij er weer komen. Voor nu is het te weinig keuze tussen verschillende soorten gerechten.
foppie .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Gisteren 18-02-2017 hier geweest. A la carte gegeten. En hoe!! Waardeloos! (en ik ben geen negatieveling; ik geeft graag 10'en)
Het begint al met het menu: Op het internet is veel meer keuze. reactie: "Dit is de nieuwe kaart". en dus geen combi van b.v foe yong hai en babi pangang mogelijk. Nou dan maar Babi Pangang genomen: een portie vlees van tussen de ribben van het varken, niet eerst gekookt en (waarschijnlijk) alleen gewokt en daardoor zo taai als mijn schoenzolen. Verder geen Babi pangang-saus, slecht een miniscuul schaalte met een beetje ketjap manis. En daarnaast een armzalig schaaltje nasi, half warm met verder ook geen saus of wat. Het is dat ik zelf nog een schaaltje pindasaus besteld had, waardoor ik nog een kléin beetje het idee had dat ik bij de chinees zat....
Nee, voor de eigenaar van dit restaurant geldt maar één regel: zo karig mogelijk voor de hoogst mogelijke prijs. Wat een ongelooflijke ballentent!!
Bediening, zeer attent op lege glazen....., is goed.
Emmelie V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Vanavond met 6 horeca collega's wezen eten bij het wok restaurant. De een ging voor de sushi en de ander voor de wok, voor ieder wat wils: die gedacht was waar. Veel en voldoende keuze voor de prijs die je betaald. Op sommige gerechten hadden we wel wat aan te merken, (iets meer sausjes bij de gerechten van de sushi kaart: bijvoorbeeld de mosselen)maar dit woog niet op tegen de geweldige service van de bediening als het personeel in de open keuken.Vriendelijk ontvangst, we mochten met z'n 6en aan een tafel voor 8, de chocolade fontein was kapot dus we kregen vanuit de keuken warme chocolade saus (2x),er werd veel gevraagd of we nog wat wilde drinken, gerechten vroegen we zonder hete saus en dat kregen we, onze collega liet een vork vallen en deze werd direct vervangen voor een nieuwe door een oplettende jongen uit de bediening. Duimpje omhoog namens ons!
WimmievH .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Ik heb hier nu een aantal keer gegeten. Zoooo lekker. Nu weer met een groep. We beginnen met heerlijke sushi. Daarna lekker wokken. De ambiance is ongedwongen. De meeste wokrestaurants zijn van die enorme eetschuren, maar deze niet. Het personeel is altijd vrolijk. Een van ons wilde graag varkenshaas saté, maar dat lag er niet. Geen probleem; dat werd gewoon gemaakt. Ik kom hier vaak, het is niet duur, en er is echt voor ieder wat wils. En oh ja: parkeren bij de eenhoorn, dan krijg je een parkeerkaarten van het restaurant en is parkeren gratis. Complimenten, en tot de volgende keer!
Shanice M.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Vorige week weer een keer wezen eten met zijn tweeën na lange tijd. Gekozen voor het wokbuffef, wat ook inhoud dat er gebruik kan worden gemaakt van de tapaskaart, een klein buffet, een toetjesbuffet en schepijs.

Het wokken was net zo lekker als vroeger. Leuk ook om te zien dat dezelfde kok nog steeds achter de wok staat. Een hele aardige man die altijd een gezellig praatje met je houd. Keuze aan groenten, vlees, vis en vega was ook ruim voldoende bij het wokken. Net als de sauzen die konden worden gekozen.

De tapaskaart bestond voornamelijk uit sushi welke vers bereid werden. Sushi smaakte goed. Alleen jammer dat we samen moesten doen met een klein beetje sojasaus. Het vlees en de groenten van de tapaskaart waren ook goed. Al vond ik de groenten lekkerder als ik ze van de wok haalde. Het ijs en het toetjesbuffet waren ook prima!

Het enige minpuntje vond ik de bediening. Door het gebruik van de tapaskaart komen er continu verschillende obers langs je tafel, Het afruimen gebeurde soms te snel, ik was nog niet klaar met eten of iemand haalden mijn bord al weg. Het zou fijn zijn als de bediening iets rustiger aan kan doen.
stoet01 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Dit is een wokrestaurant maar alleen maar op kaart per keer 4 gerechten gekozen. Sushi was vers gemaakt. Na bestelling werd eten snel gebracht. Goede bediening en tussendoor kwam eigenaar nog vragen of alles naar wens was. Sinds kort Italiaans ijs wat door personeel wordt opgeschept. Hier al vaker geweest vanwege makkelijk bereikbare plek voor iedereen, naast stationshal.
Francesca J.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Gisteren hier de verjaardag van mijn vader gevierd, was erg gezellig. Warm onthaal, vriendelijke service. Het eten was smakelijk, voor ieder wat wils! De bediening was vriendelijk en kwam regelmatig kijken of alles naar wens was. Heerlijk ijs!! Dat was een leuke verrassing.
Marian N.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015

Heerlijk gegeten.
Zeer vriendelijke bediening.
Hebben maar 2 rondjes gegeten en zaten toen al vol. Lekkere nagerechten. Top!!!!! Komen zeker als we in de buurt zijn een keer terug.
Kristof E.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Na een jarenlange afwezigheid weer eens teruggekeerd naar Het Oosten. Toen ik nog in Amersfoort woonde kwamen we hier regelmatig. Groot was onze verbazing toen het interieur volledig vernieuwd was, en de oude gastheer verdwenen.

Helaas was daarmee ook de kwaliteit verdwenen. Het wokgedeelte was gelukkig nog ouderwets prima, maar het tapasgedeeltje was zwaar onder de maat. De tonijn was niet vers en uitgedroogd, de rijst was niet volledig doorgekookt en ook alle andere kleine gerechten waren niet heel lekker. Daarbij komt dat er geen gember aangeboden werd en dat de bediening matig was. Het interieur was zeker een verbetering, maar daar is alles dan ook mee gezegd. Met de grote hoeveelheid concurrentie op het gebied van tapas zou je een hogere kwaliteit verwachten.

Voor het tapasgedeelte alleen zou ik een vijf gegeven hebben, maar omdat het wokgedeelte nog zeker een kleine acht waard is, heb ik het totale cijfer gemiddeld op 7 gehouden.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Gisteren hier met z'n tweeën wezen eten en gebruik gemaakt van het onbeperkt tapas- en wok-menu. Je kunt max. vijf keer bestellen en mag dan vier gerechten per persoon. Wij kwamen niet verder dan zes a zeven gerechten (en tussendoor nog wat kleinigheden van de wokbalie), want de hapjes waren toch wel redelijk groot. Een enkel gerechtje viel tegen (bijvoorbeeld de Babi Pangang was aan de droge kant), maar andere dingen waren echt om te smullen! Probeer eens de wat minder bekende chinese gerechten, zoals de Kip peper & zout of de King To Kai. Ook de beide soorten sate van de wokbalie waren erg lekker en mals.
Een klein puntje van kritiek: bij onze eerste ronde van acht gerechtjes werden er vijf vrij vlot bezorgd, doch de andere drie lieten lang op zich wachten. Waarschijnlijk had dat met de drukte te maken, want het restaurant zat vrijwel vol.
Het restaurant ligt naast station Amersfoort en is dus goed te bereiken. De inrichting is vrij modern en zeker niet oubollig chinees. Het personeel was erg vriendelijk en attent! Lege bakjes werden meteen weggehaald, zodat de kleine tafel niet te vol stond.
Glenn N.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Ik heb hier onlangs met een vrij grote groep gegeten
Ik hou niet van wokken en was blij verrast dat ze een tappas kaart hadden, bleken Aziatische kleine gerechtje te zijn (geef het een naam maar noem het geen tappas, dat zijn het niet)
Die kleine gerechters waten overigens wel erg lekker
Ook heb ik mij latten verlijden om toch maar even de wok uit te proberen
Die wok smaakte nergens naar maar dat hoort bij wokken geloof ik
Tot zo ver was het eten prima, niet bijzonder maar zeker niet slecht
Wat mij daarentegen behoorlijk tegen viel was de omgang met grote groepen
Zeker als ik een aantal recensies hier lees zou je zeggen dat ze daar ervaring mee hebben maar dat idee had ik niet
14 man aan een ronde tafel met daaraan een rechte tafel neer zetten werkt gewoon niet, uiteindelijk heeft niet iedereen contact met elkaar aan de tafel, natuurlijk heb je bij een andere tafel opstelling ook niet maar nu zat ik bij een aantal van ons tegen de rug aan te kijken
Ook de bediening liet zwaar te wensen over
Veel bestelde gerechtjes die besteld waren heb ik nooit op tafel gezien en met de drank liep het consequent spaak, het klopte gewoon nooit
Ze waren overigens wel vriendelijk
carina M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Wij aten hier met de hele familie. Mijn invalide moeder werd met alle egards ontvangen en bediend. Verder is het leuk dat iedereen wat te doen heeft (tapas uitkiezen, bij het wokbuffet ingrediënten uitkiezen) en dat dat dan ook tot een heerlijk resultaat leidt! Het eten vonden wij heerlijk (lekkerste peking eend ooit, alles supervers en goed bereid), en ook de wok-gerechten zijn niet te versmaden, al hangt het wel van je eigen keuze van ingrediënten af. Prijs-kwaliteit subliem, en daar valt ook de witte wijn onder! Grote glazen werkelijk mooie wijn voor zeer schappelijke prijs. Decor: leuk is dat je als gezelschap een ronde tafel hebt met daarop een glazen draaiplateau. Zo kan iedereen van iedereens gekozen hapjes genieten. Bovendien is er een mooi aquarium te bewonderen. Bediening is meer dan vriendelijk!
Cor M.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Eten is super. Vers wokbuffet wat goed in de gaten wordt gehouden waardoor je niet mis grijpt. Chinese tapa's kaart is super. Sushi wordt vers klaar gemaakt en dat proef je. Decor krijgt een 7. Als je aan de straatkant zit, zit je met z'n 2en super, als je aan de spoor kant zit, zit je een beetje verloren omdat daar meestal de grote groepen zitten.
N.w. K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
fantatisch Ik kom vanwege mijn zware handicap niet binnen maar wordt omdat ik vaak een meeneem gerecht buiten geholpen. Vooral de loempia kip is klasse
Wilma O.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Gisteren voor de tweede keer te gast bij Wok het Oosten. Van de vorige keer goede herinneringen over gehouden aan met name de sfeer in het restaurant. Deze keer zaten we aan de treinkant waar de muziek harder aanstond (werd zachter gezet op ons verzoek) met een grote groep gasten naast ons. Dat viel iets tegen. Qua bediening maakt het erg uit wie je aan je tafel krijgt. Een aantal jonge dames die onze kant bedienden zijn beduidend minder enthousiast gastvrij als nog wat andere personeelsleden. De eigenaar zelf is een heel aardige man die gasten een welkom gevoel geeft! Het eten was heerlijk. Fijn dat er zoveel keuze is uit lekkere gerechten, nog lang niet alles geprobeerd. Bij een volgende gelegenheid ben ik er weer, maar dan weer aan de voorkant van het restaurant.
Jobke D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Wij komen hier geregeld. Prijs / kwaliteit blijft fantastisch. Inderdaad geen shifts, wok is vers en wordt regelmatig bijgevuld. Chinese tapa's zijn super. De shushi wordt vers voor je gemaakt. Vriendelijke eigenaar, goed personeel.
Maurits W.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Normaal zou ik zelf niet direct kiezen voor een wokrestaurant, maar door een prijs die ik gewonnen had kwamen we bij Wok het Oosten in Amersfoort terecht. Wat als eerste opvalt is de enorme drukte, ik had al twee andere avonden geprobeerd om te reserveren, maar het restaurant zat domweg vol. De inrichting is eenvoudig maar stijvol en niet de kitsch van de gemiddelde dorpschinees.

De keuze tussen de tapaskaart/wok en de vaste menukaart werd helder aan het begin van de avond uitgelegd, wij gingen voor de tapas/wok. De tapasgerechten vul je in op een bestelkaart en worden daarna vlot gebracht. Prettig is dat niet alle gerechten gelijk komen maar dat ze één voor één gebracht worden waardoor je de hele avond gezellig kunt tafelen. De bediening is buitengewoon alert en vlot, zonder opdringerig te zijn. Het geheel werkt als een goed geoliede machine, complimenten! Het wokbuffet is uitgebreid en wordt goed bijgevuld, de koks die de gerechten wokken zijn buitengewoon vriendelijk en geven advies over de saus.

De kwaliteit van het eten is goed, producten zijn vers en smakelijk. Voor een buitengewone smaaksensatie hoef je geen wokrestaurant te bezoeken, maar we hebben heerlijk zitten tafelen met een variatie van traditionele Chinees-Indische gerechtjes en sushi. Mijn tafelgenote die geen vlees eet kon met de keuze op de kaart prima uit de voeten. Door de vaste prijs en goede kwaliteit is de prijs-kwaliteitsverhouding erg goed!

Ik kan Wok het Oosten zeker aanraden voor ongedwongen lekker eten in een goede sfeer. Misschien niet dat speciale diner met je partner, maar na een dag wandelen, met je bedrijf of vereniging is het absoluut de moeite waard. Wel bijtijds reserveren!
seckin K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Ontzettend lekker eten, en een erg aardige manager. Er is veel keus en het is heerlijk omdat er ook geen tijd aan zit, zoals andere all you can eat restaurants.
Jaco K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Met de hele familie uit eten geweest bij wok restaurant het Oosten in Amersfoort. Op basis van recensies bij Iens gekozen voor dit restaurant en niet andere vergelijkbare restaurants. Een deel van het gezelschap wilde absoluut sushi eten en het andere deel juist niet. Vandaar dat dit concept van een wok restaurant met een tapas kaart met sushi en andere oosterse gerechten een goed compromis bood.
Het decor van het restaurant is niet bijzonder. Een beetje een kantine gevoel door de belichting en verder een groot aquarium in het midden dat herinneringen aan de Chinees van vroeger doet terugkomen.
De tapas kaart biedt inderdaad genoeg mogelijkheden naast sushi. Concept is dat je 5 keer 4 hapjes (tapas) van de kaart kan kiezen en daarnaast nog kan wokken. Alleen voor hele grote eters noodzakelijk. Voor de rest is de keuze uit de tapas kaart meer dan voldoende. En dat voor een vaste prijs van 21,95 euro per persoon.
Bediening is erg jong maar wel vriendelijk. Soms wat langzaam en weinig informatief maar altijd aardig. De kwaliteit van het eten matig, zowel de gerechten van de tapas kaart als de wok hebben we wel beter gehad. Maar het prettige aan dit restaurant is dat je geen shifts hebt zodat je na 1,5 of 2 uur weg moet. Je gaat zitten en je doet net zo lang over het diner als je wilt. Dat is het verschil tussen echt uit eten gaan en niet even snel een hap doen.
De wijnen zijn aardig maar niet echt heel bijzonder qua prijs. Voor een avond uit met de hele familie geen slechte keuze.
Let wel op, parkeren bij het station is aan een maximum gebonden dus hou de tijd in de gaten om bij te vullen of te verlengen.
Amanda V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
Heerlijk eten en geweldige service! De eigenaar herkent je na je eerste bezoek en geeft persoonlijke aandacht (en korting :)). Ook voor afhaal een aanrader!